Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2010. október 21. Közélet
|
Sajnos
az élet felülírja azt az elméletemet,
miszerint mindig 4 évre vagyunk a 4-es metrótól.
A
BKV ugyanis felbontja az Alstrom-szerződést, új tendert kell
kiírni (x hónap), ha megvan a győztes (y hónap) akkor az
legyártja az új prototípus metrókocsit (z év), melyet majd
elbírál az NKH (w hónap) és a zöld jelzés után indulhat a
gyártás (q hónap).
A x+y+z+w+q egyenlőre egy totál
ismeretlen egyenlet, de azt tudjuk, hogy az Alstrom 2006-ben nyerte
meg a metrókocsi tendert, és sikerült a BKV-val együtt 4 évet
elpöcsölni. (Az Alstom 22,
egyenként öt kocsiból álló szerelvény szállítását vállalta
az M2-es vonalra, további 15, egyenként négy kocsiból álló
automata szerelvényét pedig az M4-es vonalra. Az új metrókocsikat
2008 májusára kellett volna legyártani, de az első szerelvény
csak 2009 januárjában érkezett meg.)
Ja,
és voltunk olyan nagylelkűek, hogy a nem is létező
metrószerelvények árának a felét már kifizettük - előre.
Cirka 30 milliárd ... hiába, ha egyszer így volt megírva az a
fránya szerződés, meg ugye ott szerepel az a világbajnok "vis
major" kitétel.
Az
új helyzet kapcsán György István városüzemeltetési
főpolgármester-helyettes
elmondta, hogy a főváros
mindent megtesz, hogy a
beruházáshoz elnyert támogatás ne vesszen el, de sietni kell,
hogy befejezzék a munkát a 2015. decemberi határidőig.
A szabálytalan közbeszerzések miatt már így is elestünk 53
milliárd forinttól és az utolsó órákat éljük ahhoz, hogy a
beruházás befejezése ne veszítse el a teljes realitását. Sokkal
rosszabb helyzetben vagyunk, mint júniusban.
Vicces,
amikor egy 6 (?) éve zajló metróépítés kapcsán a "siet"
szó hangzik el.
Nézzük, mi is a "rossz
helyzet". Jelezném, ha ez
összejönne, akkor ezt nehezen lehet majd felülmúlni ... "jelentős
időbeli csúszás",
"többletfizetési
kötelezettségek", "az
uniós finanszírozási szerződések feltételeinek megsértése",
"több évig tartó
pereskedés".
1. A
legrosszabb verzió szerint a BKV-nak ki kell fizetnie a teljes
szállítási árat (247 millió euró), sőt károkozás miatt még
csaknem ugyanennyit (215 millió euró).
2. Új tender esetén
legkorábban 63 hónap múlva közlekedhetnek új szerelvények az
M2-es vonalon, míg az M4-es kocsikat legfeljebb 58 hónap múlva
állíthatják sínre.
3. Előállhat az a helyzet is, hogy az
új pályázat alapján kiválasztott szállító is legyártja a
kocsikat, miközben a bíróság esetleges kedvezőtlen döntése
nyomán az Alstom-szerelvényeket is át kell venni.
4. Az új
tender kiírásához igazolni kellene a pénzügyi fedezetet, ami
uniós források nélkül bajosan lehetséges.
A legrosszabb
verzió forintosítva: 127 milliárd bünti az Alstromnak + a 181
milliárd EU-s támogatás elvesztése = 308 milliárd forint bukta.
Ja, és természetesen az újonnan megrendelt metrókocsikat is ki
kell fizetni.
Nyáron
ezt mondta a VEKE:
"Hogyha nem tudjuk 2015-ig átadni a 4-es metrót és az összes pénzügyi és jogi lezárását a projektnek megcsinálni, az azt jelenti, hogy a 4-es metró teljes uniós támogatása leveszik. Ráadásul ez nem 2015-ben lesz majd aktuális, hanem vélhetően az Európai Bizottság már most, 2010-11-ben bizony nagyon kritikus és kemény kérdéseket fog feltenni. A járműtender bukása miatt a mostani, vagy leginkább a következő városvezetésnek kell azt tudnia igazolni, hogy bizony van realitása a projekt időben való befejezésének."
Szóval 2015.
decembere. Talán. Ha sietnek. De lehet, hogy szerelvények nem is
lesznek.
Szerintem nyugodtan adjunk hozzá még pár évet, és
akkor talán éppen hogy kész lesz a 2020-as
csepeli olimpiáig.
Az 4-es metró új szlogenje inkább
legyen ez: "10 kilométer, 10
megálló, 10 év alatt".
Semmi
baj, legalább kiderült, hogy metrót nem tudunk építeni. Kicsit
drága mulatság volt/van/lesz megbizonyosodni erről
...
Negyedannyi pénzből negyedannyi idő alatt Budapest
összes villamosvonalát fel lehetett volna újítani, hogy ne 15
km/h legyen az átlagsebesség, hanem valódi gyorsvillamosok
közlekedjenek. Az 1000 új busz, ami évek óta a fő siránkozás
tárgya (Hahó! Jön a tél!) meglenne 50 milliárdból. Igaz, abból
elég nehéz lenyúlni pár milliárdot ....(Forrás:
vastagbor.blog)
Kommentál
Vajon az adófizetők számára károsodást továbbra is személyi felelősség nélkül az adófizetők fizetik meg?
JOBBIK GONDOLAT
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát