SZABAD HÍREK: A Grim Oktatás avagy modern zsidó gyűlölet keltése

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

August 27, 2010 Külföld

Rabbik Shapira és Elitzur. (újkori zsidó náci tanítók)

Minden első éves joghallgató tudja, hogy nehéz esetekben, hogy a rossz törvény. Izraelben, egy különösen nehéz eset abból a folyamatos vita körüli gyulladásos héber nyelvű kötet a zsidó vallási törvény (halakhah) amit felajánlja indoklásokat erőszakos bánásmód nemzsidókkal szemben általában és Izrael ellenségei, különösen. A vita rávilágított régóta megosztva az izraeli társadalom, most, hogy a bíróságok és a rendőrség is ütött a jogszabály azt is kiemelte azokat a nehézségeket a rajzolata kifejező sorok között, a szólásszabadságot és az uszítást.

 Tovább. Bár nem az első vállalat peremén a maga nemében, Torat Hamelekh már szélesebb körben terjeszteni, és okozott nagyobb szenzáció. SAVE

 Támogatja a gondolkodók, Hate a gondolat Maayana Miskin , Izrael National News. megértő venni a rabbinikus rali hogy tiltakozzon a rendőrségi fogva a rabbik endorsomg Torat Hamelekh. SAVE

 A Háború és béke Michael J. Broyde , JLaw. talmudi jog nem pacifista, de nem a legjobb, hogy tudomásul veszi és válaszol az erkölcsi bonyodalmak az erőszakos konfliktusok. SAVE

A szóban forgó könyv a Torat Hamelekh ("The King's Tóra"), tette közzé tavaly ősszel. A szerzők, Rabbik Yitzhak Shapira és Yosef Elitzur, tanítani egy yeshiva egy település Szamariában ismert keményvonalas ideológia és a feszült kapcsolatait mind a helyi arabok és az izraeli hatóságok között. Mint minden értekezések a zsidó jog, a könyv támpillérekkel érveit az idézetek a talmudi szövegek és értelmezések és döntések a későbbi rabbinikus hatóságok.

A téma a szabályok erőszakos konfliktusok, azaz, háborúk-és nem-zsidók megölése. Egyes jogszabályi levont következtetések a szerzők egyszerűen felháborító, mások kezelésére voltak kellemetlen helyiségek döntéseket, amelyeket meg kell tenni a háború alatti ügynek pozitív vallási kötelezettséget.

A Rabbi tanítás között a következtetéseket ezek: "Minden helyzetben, amikor a keresztény jelenléte veszélyezteti zsidó élet meg lehet ölni, még akkor is, ha ő egy igaz keresztény, és egyáltalán nem felelős a szóban forgó helyezettért." (Azaz ha már keresztény akkor meg ölhető, még akkor is ha ártatlan. Szerk.) "Okunk van azt támadást gyermekek ellen, ha egyértelmű, hogy fognak felnőni, hogy megtámad bennünket, és ebben a helyzetben, hogy közvetlenül lehet megcélozni."" És: "Minden polgár, aki ellenzi a mi királyunkat és minket, és arra ösztönzi, akik [a mi ellenségeink"] harcosok, vagy megelégedéssel tetteik tekinthető, támadó, és le kell ölni. Hasonlóképpen, aki gyengíti mi királyságot, a beszéd és a hasonló, az is tekinthető támadónak. "

Más szóval, az egyik nem kell különbséget tenni a háború között, ellenséges és barátságos, nem harcoló, egy szabadon megölni gyermek feltehetően egy nap egyre ellenségeit, és lehet ölni az izraeli arabokat, akik hangon együttérzését Izrael ellenségeit, és ami azt illeti a hazai izraeli kritika is. A könyv kifejezetten nem tesz említést az arabok vagy a palesztinokról. Inkább használja az egész látszólag semleges, de mélyen terhelt kifejezés "pogányok", annak minden mellékjelentéseit másodosztályú polgárok és másodosztályú lelkek.

Mondanom sem kell, hogy a reakciók megjelent kötet nem sokáig váratott magára. Több vezető rabbik a település mozgalom maguk hevesen kritikus, és decemberben a koalícióban a liberális egyházi és világi csoport nyújtott be kérelmet a Legfelsőbb Bíróság egy korlátozó végzést a könyv további szétosztásra. A nagy tekintélyű halakhist, akik olyan levelet helyeslése vonta vissza támogatását, kifejtve, hogy ő hivatkozott a szerző hírnevére az ösztöndíj, de a közelebbi vizsgálat rájött, hogy a következtetések "a rossz a törvény, és nincs helye az emberi ész."

Ezzel szemben, a kötet másik támogatói, neves rabbik is, akik közül az egyik a fia Sephardi főrabbi Ovadia Yosef, hogy állta a sarat. Azokat hívják be a rendőrség a kihallgatás, és a közelmúltban a kötet két szerzője volt rövid időre őrizetbe vettek, a lépés tiltakozott az izraeli szövetség állampolgári jogok, amely üdvözölte a vizsgálatot, de látta, nem indokoltnak a fogva tartást. Hasonlóképpen, több száz rabbi, köztük a jól ismert számok általában mérsékelt, összegyűjtött múlt héten, hogy tiltakozó büntetendővé halakhic megbeszélések.A maguk részéről, vallási cionista rabbik fokozták a felmondását mennyisége és azok kritikája rabbinikus kollégák ne elítélte azt.

Között a különböző elemek játszanak itt, elsősorban a radikalizálódás szélsőséges ágazatok a vallási közösség és a cionista telepes mozgalom Judea és Szamariában. Élet önálló települések, napi kés éle konfrontációt arab, izraeli katonák, és az izraeli hivatalnoki egyaránt, sokan dolgoztak a manicheus világképe messze a vallási cionizmus a múlt, és egyre inkább elidegenedett az izraeli társadalomban.

Beágyazott, hogy a hagyomány a halakhic részleteket, amelyeket Shapira Elitzur és vegye ki a háttér és rendszeresen tévesen értelmezte, de ezek a szélsőséges kijelentéseket pogányok voltak évszázadokon írt, amikor a zsidók egy üldözött kisebbség, sem távoli álmodik a nap, amikor erőt és képességeket is nyugszik zsidó kézben. A feltáró hint a radikális inkongruenciát részt rejlik a könyv régies koncepciója a zsidó állam, mint a "királyság".

Harmadszor, és onnan egy egészen más irányba, a mai izraeli jogrendszerben, különösen a törvények ellen, felbujtással. A legtöbb története, Izrael, mint az USA, csak korlátozott formákra beszéd alkotó "egyértelmű és jelen veszélyt." Az 1995-ös meggyilkolása Yitzhak Rabin, amelyben az egyik tényező volt, számos gyújtó rabbinikus kijelentések a sort tesznek a mai napon Shapira és Elitzur, fordulópontot jelentett. Büntetőeljárást az uszítás, addig a korlátozott lehetőséget, megsokszorozódott, és 2002-ben "Az erőszakra való uszítás" lett hivatalosan is egy új rendelkezést a büntetőjog. Bár számos más nyugati országokban tiltják uszítás, Izrael kritikák a tágabb értelemben fogant.

A valóságban persze mindig szelektív büntetőeljárásra. Valóban, az egy jó érv a tegezt a kötet védők, hogy szélsőséges kijelentések a bal támogatja elleni erőszak telepesek mentek sem emeltek vádat. Ezen túlmenően, a nagy aktivista tartását izraeli igazságszolgáltatás nyúlt, hogy az intézmény saját legitimitása a nagy nyilvánosság számára. Végül, és növekvő mértékben a lencse van a háttérben kérdése nagyobb konfliktust a palesztinok és az ennek következtében képtelen megoldani a helyzetét a területeket és azokat, akik élnek velük. Tény, hogy a telepes rabbik voltak többek között a legélesebb kritikusai Torat Hamelekh, lelkesen megértést azok a végzetes úton le, amely a könyv és az eszme vezethet vállalkozásukat. De nem kevésbé a tényt, hogy Izrael és a jogi kultúrák vallási és világi egyaránt, már vezetett a zavaró és torzító fordulat ez is küzdenek az arab szomszédaival a gyötrelmes időtartamát.

A kérdés a háború és béke nem megy el. Időközben kemény esetben kétségtelenül továbbra is rossz törvény, és a feladat a többi marad, hogy a tapadó első elvek, gondolkodás keményebb, és megszünteti a hibás vagy rosszindulatú beszéd erősebb és jobb beszédet.

Kommentál

A világ régi új nácizmus vallása a „zsidó vérvonal”. Kérdés mikor fog megbukni Isten által (amikor rá jönnek a magukat „kiválasztottaknak reklámozok”, Hogy nincs csak zsidó Isten. Hiába nyúlják le a nemzsidók pénzét.Szerk.) a Gonosz ezen förtelmes kiválasztottjainak gyűlölet keltése a nemzsidókra. Meddig lehet a holokauszttal a szabadságot korlátozni. Mikor gyűlölet keltés? Meddig lehet a zsidó földi gonoszságot antiszemitizmusnak nevezni?

Mert mint az írásból következik a zsidó nem hazudik az maga a hazugság belsősége...

(jta.org/zsidó alapján JOBBIK GONDOLAT)

 

Címkék: külföld

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu