Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | Herter Laszlo | 0 hozzászólás
2010. március 1. Közélet
Már óvodáskorban megkezdik a társadalom torzítását, és mindezt törvényi szintre is emelik itthon a gender-ideológia bevezetésével – aggódnak a keresztyének. Az emberről eddig, mint férfiról és nőről beszéltünk. Kinyitottuk a Bibliát, és egyértelmű volt, hogy mi a helyes. „Teremté tehát az Isten az embert az ő képére, Isten képére teremté őt: férfiúvá és asszonnyá teremté őket.” (1Móz 1,27) Új idők dörömbölnek. Egyes ideológiák már hat nemet különböztetnek meg a biszexuálisoktól kezdve a homoszexuálisokon át a transzvesztitákig. Vajon hová vezet az út, amelyen gyerekeink, unokáink, akik Borbálaként vagy Péterként születtek, később kedvük szerint dönthetnek majd arról, hogy nőként, férfiként, vagy egyéb nemi kategóriába tagozódva szeretnék élni az életüket? Kinek az érdeke, hogy vadhajtások növekedjenek a társadalomban?
„Nem Ádámot és
Bélát”
Mielőtt
a kérdésre válaszolnánk, nézzünk be egy református óvodába!
Az egyik kisfiú büszkén mutatja, hogy éppen rendőrséget
építenek legóból. A fiúk legkedvesebb játéka most az
építkezés. Mikor arról érdeklődünk, hogyan kell viselkedni a
fiúknak a lányokkal, azonnal fújják, miként adják meg a
tiszteletet: „A lányokat előre kell engedni az ajtóban, és
udvarolni kell nekik!” – hangzik az ötévesek bölcsessége.
Közben a lányok megerősítik, hogy ebben az oviban udvariasak a
fiúk. A Miskolc-Diósgyőri Református Óvoda Görgey úti
intézményében Sajtos Istvánné óvodavezető arról beszél,
hogy a nemi szerepeket nem gyengíteni, hanem ellenkezőleg,
erősíteni kell. „Akkor vagyunk igazán boldogok, ha egy kisfiú
fiúszerepet, és majdan apaszerepet játszik, egy kislány pedig
lányszerepet, és készül az anyaságra. A mi óvodánkban és
minden egyházi intézményben fontos a Szentírás. Az Úristen
megteremtette Ádámot és Évát. Nem Ádámot és Bélát! Ez
világos!” Az óvodavezető szerint kisgyermekkorban még nem
tapasztalható markánsan, hogy lágyulnak a fiúk és keményednek
a lányok.
Ha
túl sokat babázik a kislány
Vajon
betartják majd a református óvodákban a nemi sztereotípiák
erősítését tiltó kormányrendeletet? Rászólnak a kislányra,
ha túl sokat babázik, és kiszedik a kisfiúk kezéből a dömpert?
„Szó nincs róla. Ez egy kormányrendelet, de nem szabadna a
politika színterévé tenni az intézményeket. Az óvodáknak fel
kell vállalniuk, hogy nemet mondanak a genderre. Úgy gondolom,
hogy mi, reformátusok ezt megtesszük.” Sajtos Istvánné azt
mondja, hogy a gyerekeknek az óvoda az utolsó tér, ahol még
szabadon, őszintén játszhatnak. Sarkosan fogalmaz, amikor azt
állítja, hogy civilizációnknak a gender kötelezővé tétele
lesz a vége. „Ennél mélyebbre már nem süllyedhetünk.
Gazdasági válság van, de az erkölcsi válság érinti igazán
mélyen az egyént, a családot és ezáltal az egész
társadalmat.”
Egy
mondat, amelyet egyelőre senki nem vállal
A
konzervatív gondolkodásúak szerint a közelmúltban megjelent
255/2009. (XI. 20.) kormányrendelet, amely módosította az óvodai
nevelés országos alapprogramjának kiadásáról szóló
rendeletet, jogszabályi szintre emelte a devianciát. A szövegbe
utólag egy olyan mondatrész került (dőlt betűvel szedve),
amelyet azóta sem vállalt fel kormányoldalról senki, vagyis nem
tudni, hogyan került oda. „Az óvodai nevelés gyermekközpontú,
befogadó, ennek megfelelően a gyermeki személyiség
kibontakoztatására törekszik, biztosítva minden gyermek számára
az egyenlő hozzáférést, tudatosan
kerüli a nemi sztereotípiák erősítését, elősegíti a nemek
társadalmi egyenlőségével kapcsolatos előítéletek
lebontását.” A
reformátusok rákérdeztek az idézett mondatra a
Közoktatás-politikai Tanács február 9-i ülésén, azonban a
kormányzat nem tudott választ adni. Ígéretük szerint harminc
napon belül írásban reagálnak a kérdésre.
Kettő
helyett hatnemű társadalom
Első
olvasatra talán semmi különöset nem fedezünk fel a sorok
között, azonban Papp Kornél, a Magyarországi Református Egyház
Zsinata Oktatási Irodájának vezetője azt mondja: „Nehéz nem
észrevenni, hogy nem véletlen szövegtoldásról van szó, hanem a
gender-ideológia kiterjesztéséről.” Papp Kornél szerint az
ideológia bevezetését a pozitív oldallal szokták kezdeni. Azt
hangsúlyozzák, hogy nemet mondunk a társadalmi kirekesztésre,
ami valóban minden keresztyén ember számára egyértelmű. Nemet
mondunk a kisebbségek, a nők hátrányos megkülönböztetésére,
ami szintén helyes. „Igen ám, csakhogy a gender-ideológia már
a nemek közötti határokat is feszegeti. Végcéljaként nem
csupán férfiakra és nőkre osztják fel a társadalmat, hanem
akár öt különböző nemet is megkülönböztetnek, úgy mint a
heteroszexuális nőket, a homoszexuális nőket, a heteroszexuális
férfiakat, a homoszexuális férfiakat ötödikként pedig a
biszexuálisokat. Vannak, akik egy hatodik nemként a
transzvesztitákat is elképzelhetőnek tartják külön nevesíteni.
Ezt így nyilván egyetlen óvodai programba sem tudnák beépíteni.”
Azt sem tudnák elfogadtatni a szülőkkel, hogy a kisfiúknak
váltóruhaként ne csak nadrágot, hanem szoknyát is vigyenek be
az óvodába. Jöhet tehát a ködösítés.
Az első váltóállítás az óvodában
Az
oktatási szakértő egy vasúti hasonlatot hoz: „Az első
váltóállítás az óvodában történik. A váltót átállítják,
és ezzel a vonatszerelvény elindul egy másik irányba. Mindig
csak egy kicsit távolodik a fő irányvonaltól, és végül
teljesen máshol köt ki, mint ahol kellene. A gender-ideológia
szerint az, hogy mi férfiak és nők vagyunk, nem biológiai
adottság, hanem a nevelésnek az eredménye, és ezen lehet
finomítani, változtatni.”
Végrehajtható a
rendelet?
„Valaki
mindig végrehajtja a badarságokat is, ezt a gyakorlati életből
tapasztaltuk” – mondja Papp Kornél. „Valószínűleg nem a
gyerekeket fogják figyelni, hogy mit játszanak, de az már számon
kérhető, hogy milyen meséket, történeteket hallgatnak. Nagyon
veszélyes a mozgalomnak ez az oldala, hiszen a lányok sok esetben
már most sem tudnak anyamintát találni otthon, ugyanis az
édesanya sokszor családfenntartó, éjt nappallá téve dolgozik.
A csonka családokban a férfi szerepét vette át az édesanya. A
gyermekszülésnek, az anyává válásnak a pozitív képe nem
biztos, hogy kisgyermekkorban kialakul. Ha azt sugallják már az
óvodában is, hogy anyának lenni teher, az anyaság rabszolgává
teszi a lányokat, akkor ezek a kislányok felnőttkorukban
nehezebben választják az anyaságot. A fiúk esetében is jelentős
torzulást okozhat a gender-ideológia. Már most az a gyakorlati
tapasztalat, hogy iskolás gyermekeinknek mintegy a fele csonka
családból kerül ki. Nincs apaképük. Sok esetben az édesanya
partnerei gyakran változnak. Az anya az egyetlen biztos pont, de a
gyermekben nem alakul ki az, hogy milyen apának lenni? Milyen
felelősséget vállalni az egész család anyagi és lelki
gyarapodásáért? Ebben az óvoda nagymértékben segítheti a
családot, a fiút, hogy később, amikor felnőtt lesz,
reprodukálni tudjon egy ideális családot. Ha az óvoda kezéből
kiveszik ezeket az eszközöket, megtiltják jogszabályilag, hogy
ezt a kompenzációt elvégezze, akkor elég súlyos társadalmi
problémák következhetnek be” – vallja Papp
Kornél.
Gazdasági
kérdés a gender?
Egyenként többet fogyasztunk, mint
családonként. Csanády Márton szociológus, főiskolai tanár
szerint fel kell tenni a kérdést, hogy mi felel meg jobban a
multinacionális cégeknek. Az egyszemélyes háztartás, vagy a
család? „Az egyszemélyes háztartásban sokkal több a
fogyasztás. Ha két ember együtt él, csak egy mosógép kell, és
egy mikrohullámú sütő. Egyedül pedig mindenre külön-külön
szükség van” – adja meg a választ a szociológus. „A
gender-szemléletmódból és a feminizmusból, mely eredetileg a
férfi-női egyenjogúság kérdésére fókuszált, kialakult egy
sajátos irányzat, ami behozza a homoszexualitás kérdését.” A
hatvanas évektől ideológiai szinten jelenik meg a
homoszexualitás, ami nem azt jelenti, hogy egyes embereknek
homoszexuális hajlamai vannak, hanem azt, hogy ez egy választható
magatartásmód. Több gazdasági érdekcsoport is preferálja a
homoszexualitást. A melegek jövedelme magasabb, nagyobb
vásárlóerőt képviselnek, és fontos vásárlóréteggé válnak.
Csanády Márton szerint nem szabad ítélkezni a homoszexuálisok
felett, de fontos szem előtt tartani, hogy egy adott társadalomnak,
közösségnek a célja maga a léte. „A létezés pedig nem megy
másként, mint reprodukcióval.”
Ehhez pedig férfi és nő
szükségeltetik. Fekete Zsuzsa
(református.hu alapján szerk.)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát