Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | Herter Laszlo | 0 hozzászólás
2010/07/31 Közélet
Pénzt keres
Több
mint húsz éve próbálják visszakapni Herzog Lipót gazdag zsidó
bankár örökösei azokat az értékes festményeket, amik az
1944-es év vérzivataros utolsó hónapjaiban kerültek ki
Magyarországról. Korábban nem perrel fenyegetőztek, hanem jó
szóval akarták meggyőzni az egymást követő magyar kormányokat.
A család kérését írásban is támogatta többek között a
zsidók iránti elvtelen lekötelezettségéről hírhedt Chris
Dodd, Hillary Clinton és Ed Kennedy amerikai szenátor. Végül
hosszú évek vitája után két évvel ezelőtt egy magyar bíróság
úgy döntött, hogy a magyar kormány nem köteles
visszaszolgáltatni a Magyarországon jelenleg fellelhető volt
Herzog-gyűjtemény darabjait.
2010 július 27.-én Herzog
Lipót zsidó bankár családtagjai hosszú előkészületek után,
gondosan megvárva, hogy az SZDSZ eltűnjön és az MSZP-t váltó
új kormány elkezdje működését, ismét támadásba lendültek.
E legújabb zsidó pumpolási kísérlet előtt pontosan egy héttel
egyezett meg az osztrák Leopold Alapítvány - a híres bécsi
Leopold Múzeum üzemeltetője - a bécsi zsidó Lea Bond Jaray
örökös ügyvédeivel, hogy az alapítványnak nem kell vissza
adnia egy II. világháborúban elkeveredett képet. Az ügyükben
eljáró amerikai bíró úgy döntött, hogy Egon Schiele "Portrait
of Wally" c. női arcképe a Leopold alapítvány és a
múzeum tulajdonában maradhat, de 19 millió dollár váltságdíjat
kell fizetni érte a zsidó nőnek. Tehát e fényes győzelem után,
mikor egyetlen képért 19 millió dollárt zsebeltek be, a mi
zsidóink egy hetet sem pihentek és a már is újabb pumpolási
offenzívába lendültek Magyarország ellen és az amerikai
fővárosban keresetet nyújtottak be a magyar állam és múzeumai
ellen meghatározatlan számú és értékű műtárgy - köztük El
Greco, Cranach, Zurbaran, Van Dyck, Renoir, Velazquez és Monet
festmények - visszaszerzése érdekében.
Mivel maguk az
örökösök sem tudják, hogy pontosan hány műtárgyat is kérnek
vissza, és ebből kifolyólag fogalmuk sincsen, hogy ezeknek mennyi
a jelenlegi értéke, ezért az amerikai zsidó Michael Hays és
Daniel Prichard vezette ügyvédi iroda azzal a fifikás toldalékkal
egészítette ki a többek közt a Magyar Nemzeti Galéria, a
Műegyetem és a Szépművészeti Múzeum elleni keresetét, hogy ha
ők már eddig nem tudták kideríteni, hogy pontosan hány
műtárgyról van szó, akkor a leendő perben a magyar állam
lépjen fel a saját érdekei ellen, helyettük leltározza össze
és számolja meg, hogy mit is kell nekik visszaadni. Tehát nem
csak a periratban felsorolt műtárgyakat, hanem az későbbiekben
fellelt és utólag leltározott, a zsidók által eddig nem ismert
vagy ismeretlen helyen tárolt darabokat is visszakérik - magyar
állami segédlettel. Ilyenre még a sokat megélt amerikai
igazságszolgáltatási gyakorlatban sem volt eddig példa.
"Ez
számunkra igazából érzelmi kérdés... [vagyis az anyagiakhoz az
égvilágon nincsen semmi köze] a magyar kormányok okozta
évtizedes frusztráció után mi végre csak igazságot akarunk
kapni... az ükapám az egyik leghíresebb európai műgyűjtő volt
és mindenki tudta róla, hogy a művészetek szerelmese" -
beszélt mellé a 44 éves Csepeli Dávid (aki David de Csepel
röhejes művésznéven fut az USA-ban és főállásban Herzog
dédunoka) aki két Olaszországban élő Herzoggal jegyzi a magyar
állam elleni legújabb kárpótlási keresetet.
"Sok
más ország együtt működött velünk a Herzog-gzűjtemény
visszaszerzésében, de a magyarok nem, ők eddig mindig
akadályozták a munkánkat" - panaszkodott Michael Shuster,
Csepeli "de" Dávid egyik zsidó ügyvédje. "Hogy
nem adjuk vissza a képeket, az nem a magyar kormány, hanem a
független magyar bíróság döntése volt" - szabadkozott e
vád hallatán eléggé ügyetlen módon Földvári Gábor New
York-i konzulhelyettes.
Csepeli úr és csapata nem csak
hazánkban kutakodik. A Commission for Art Recovery nevű zsidó
ügynökségen keresztül - amit 1997-ben New Yorki-i zsidók csak
és kizárólag azért hoztak létre, hogy az eddig nekik jutattott
százmilliárdos kárpótlásokon túl a II. világháború alatt
elkeveredett zsidó javakat is visszaszerezzék - már
Oroszországban, Lengyelországban és Németországban is
bejelentette igényét több ott fellelt értékes műtárgyra.
Shuster ügyvéd szavaiból kiderült, hogy azért nem csak
a magyarokkal van probléma, hanem a nem mindig tiszta úton
megszerzett javaikhoz görcsösen ragaszkodó oroszokkal is: velük
még egy tizenegy évvel ezelőtt indított hasonló perben sem
tudtak zöldágra vergődni, ottani ügyük orosz medve módjára
mélyen alszik és eddig Moszkvában még semmilyen hajlandóság
nem mutatkozott "a probléma megoldására."
Hazánkhoz
hasonlóan izraeli gyarmatként és végtelenségig pumpálható
agymosott barmokként használt németekkel azonban már könnyebb
dolguk volt: két fesményt és egy műtárgyat a Merkel-kormány az
idén visszaadott, amit a családi javakhoz oly' mélyen ragaszkodó
zsidó család a londoni Christie's ügynökséggel azonnal
elárvereztetett. Csak ezért a három műtárgyért 8 és fél
millió dollárt kaptak, amit a zsidók a még nagyobb jövőbeni
bevétel reményében teljes egészében ügyvédekre és a jelenleg
folyó pereikre fordítottak. Csepeli úr és amerikai és
magyarországi ügyvédei csak Magyarországról min. 100 millió
dollár értékű festmény és műtárgy visszaszerzésében
reménykednek.
"15 évvel ezelőtt már megpróbáltunk
egyezkedni a magyarokkal, és felajánlottuk nekik, hogy fele-fele
arányban osztozzunk a műtárgyakon, de a ők visszautasítottak
minket (...) a németek és az osztrákok elfogadták az ugyanilyen
tartalmú ajánlatunkat, de a magyarok nem, ők egyszerűen
visszautasítják, hogy bármiért felelősséget vállaljanak (...)
Magyarország útszéli, otromba és nemtörődöm viselkedése,
hogy nem akarja visszaadni a jogtalanul magánál tartott
műtárgyakat, egyszerűen példátlan. Magyarország ez ügyben
tanúsított szándékos tétlensége egész Európa szégyene"
- jelentette ki a zsidó Charles Goldstein, aki Shuster mellett a
magát a holokauszt utolsó túszának nevező Csepeli család és a
Commission for Art Recovery másik ügyvédje.
Az
angol nyelvű keresetlevél itt található
(.pdf)
http://hungarylootedart.com/wp-content/uploads/2010/07/Herzog_Complaint.pdf
Az
üggyel foglalkozó angol nyelvű zsidó szélsőséges honlap ezen a sokat mondó
címen olvasható:
http://www.hungarylootedart.com/
A
kuruc.info összefoglalója:
Washingtonban beperelték a
magyar államot Herczog Mór Lipót néhai bankár örökösei.
1944-ben elrabolt műkincsgyűjteményének Magyarországon
található darabjait akarják visszakapni. A per több évig
tarthat. A keresetet kedden nyújtották be az örökösök
Washingtonban, hivatalosan Magyarországra pedig valamikor csak
hónapok múlva érkezhet meg.
Az ügy teljességéhez
hozzátartozik, hogy érdekes módon a Lipót-famíliának olyankor
jut eszébe perelni hazánkat, amikor az SZDSZ nincs kormányon. Az
első keresetet hazánk, illetve a Szépművészeti Múzeum és a
Magyar Nemzeti Galéria ellen 1999-ben nyújtotta be Martha
Nierenberg, a Főváros Bíróság ebben a perben tíz képről
mondta azt, hogy azok a zsidó báró unokájának örökségét
képezik, ezt az ítéletet később a másodfokú eljárásban
hatályon kívül helyezték.
Most újra felfedezte a
térképen piciny hazánkat a zsidószármazék és mivel Konrád
György barátai már nincsenek kormányon, sőt, a Parlamentben
sem, így elérkezettnek látta az időt, hogy ismét megpróbáljon
szert tenni arra a vagyon, aminek hovatartozása igencsak
vitatható.
Először is azt kell tisztázni, hogy az
amerikai bíróságnak van-e joghatósága, a per érdemi
szakaszában pedig az lehet érdekes, hogy lehet-e egyáltalán
ebben az ügyben az államot perelni egy az 1970-es években kötött
megállapodás miatt – mondja az ELTE adjunktusa.
Ha egy
amerikai állampolgárnak a magyar állammal szemben valamilyen
igénye van, például azért, mert 1941 és ’73 között elvette
a vagyonát, akkor ezt az amerikai állam fogja valamilyen módon
kártérítéssel rendezni. Ezen megállapodás alapján
Magyarország mintegy húszmillió dollárt fizetett 1973-ban és
azt követően egy-két évvel az Egyesült Államoknak, az Egyesült
Államok pedig kárpótlást fizetett a saját állampolgárainak.
Azaz, Martha Nierenbergnek kétszer fizetnénk, amennyiben megnyerné
a pert.
Érdekes adalék továbbá, hogy 2000-ben azért
helyezték hatályon kívül a zsidó számára pozitív ítéletet,
mert nem bizonyítható az, hogy valóban őt illetné a teljes
vagyon. (A bíróság elutasító indoklásában ekkor még nem
szerepelt a kárpótlásról szóló amerikai–magyar egyezmény.)
A gyűjteményt alapító Herzog Mór Lipót – és
felesége – halála után a tekintélyes vagyonnak is beillő
kollekciót három gyermeke örökölte, ám a hagyaték
felosztására vonatkozóan semmilyen értékelhető adat,
bizonyíték, végrendelet vagy végzés nem állt a bíróság
rendelkezésére. A másodszor megtartott elsőfokú tárgyalás
bírája először a családfát akarta tisztázni, mivel szerinte a
néhai Herzog Erzsébet (Herzog Mór Lipót lányának) egyik
gyermeke, 1997-ben elhunyt fia nem végrendelkezett.
Martha
jogi képviselője ekkor bizonyítékként benyújtotta az
ismertetése szerint időközben előkerült, 1929-ben Herzog Mór
Lipót megbízásából készült végrendelet szövegét, valamint
a műgyűjtő halála után tartott hagyatéki eljárás
dokumentumát. Érdekes, hogy az akár perdöntő bizonyítéknak is
vehető dokumentumok akkor kerültek elő, amikor a zsidó
vénasszony ügye veszni látszott.
Az ügyvéd ismertetése
szerint Herzog Mór Lipót végakaratának megfelelően a
gyűjteményhez tartozó műkincseken – halála és felesége
halála után – három gyermekének egyenlő arányban kellett
osztoznia. Ha az örökösök nem tudtak volna megegyezni, akkor egy
– Herzog Mór Lipót által megjelölt – választott bíróságnak
kellett volna dönteni. A felperesi jogi képviselő tudomása
szerint választott bírósági eljárást nem kellett tartani.
Amerikában egyébként népszerűnek tűnik Magyarországot
perelgetni: néhány magyar bankot és a MÁV-ot is beperelték már.
A vasúttársaság ellen a holokamu áldozatainak örökösei
februárban adták be keresetüket Chicagóban. Zajlottak már perek
nemzetközi választott bíróságok előtt is gazdasági jellegű
ügyekben Magyarország ellen. Egy külföldi távközlési cég
például veszített, míg egy másik esetben a Ferihegyi repülőtér
egyik termináljának üzemeltetője pedig nyert a magyar állam
ellen.
Amit nagyjából biztosan lehet tudni a
Herzog-családról és a műkincsek sorsáról:
Herzog Mór
1934-ben bekövetkezett halálakor a műtárgyakról összeírást
készítettek. A fontosabbak bekerültek a Műkincsek Törzskönyvébe,
amely a Magyarországon fellelhető művészettörténeti értékek
nyilvántartása volt. Egy 1949-es rendőrségi jegyzőkönyv
szerint: „Báró csetei" (sic) Herzog Mór Lipót 1934-ben
meghalt és vagyonát özvegye örökölte. Az özvegy halála után
(" hatvani" Deutsch Janka, meghalt: 1940) a Herzog-vagyon
a három gyermek közt olyképpen lett szétosztva, hogy – ez csak
a műtárgyakra vonatkozik – három egyenlő értékű csoport
lett összeállítva, melyet az érdekeltek maguk közt sorsolás
útján osztottak szét.
A három testvér:
1./
Herzog András
2./ Herzog Erzsébet, férjezett „báró"
csepeli Weiss Alfonsné,
3,/ Herzog István
Herzog András
1939-ben vált el feleségétől „gróf" Parravicini Mária
Izabellától, aki később ifj. „gróf" Bethlen István (a
miniszterelnök fia – a szerk.) felesége lett. Herzog András
ezen házasságából két gyermek született: Angéla és Júlia.
Herzog Andrást 1942-ben munkaszolgálatra hívták be. Ekkor
vagyonának gondnokságával és intézésével sógorát Weiss
Alfonzot bízta meg, akit egyben gyermekei gondnokául is kijelölt.
Herzog András a munkaszolgálatról nem tért vissza, holttá
nyilvánítása még nem történt meg. Volt felesége – ifj. gróf
Bethlen Istvánné – 1948. szeptember 3-án „K" útlevéllel
férjével és Herzog Andrástól származó két gyermekével:
Angélával és Júliával Olaszországba távozott.
1944-ben
Weiss Alfonz is elhagyta az országot és azóta sem tért vissza.
Weiss Alfonz dr. Oppler Emil ügyvédnek adott megbízást Herzog
András ügyeinek intézésére. 1943 őszén a Herzog-család
kincseinek egy részét Budafokra vitték, majd 1944 májusában
Herzog Istvánné rokonához, Kovács Endrénéhez Sirokra
szállították a műkincsek további részét. A szállítást Kiss
István, volt detektív intézte. Bejelentés alapján azonban a
Zsidó Vagyonokat Kutató Bizottság felfedezte az elrejtett
értékeket és azokat Hain Péter főhadiszállására
szállították. A műkincseket innen részben a Szépművészeti
Múzeumnak adták át, részben Nyugatra hurcolták. Azaz, az
elrablás vádja igencsak vitatható, akárcsak a
Herzog-kollekciómegszerzésének tisztességes mivolta is.
A
Herzog-család tagjai nem épp a becsület mintaképeként vonultak
be a korabeli budai arisztokraták és kozmopolita művészek
tudatába.
Thomas Mann, az 1936-ban hazánkban járt író
Hatvany Lajoséknál vendégeskedett, így emlékezik meg
Herzogékről naplójában: „Délelőtt ülés a Parlamentben.
Intimebb terem, hosszú asztal. Fölszólalásom nagy hatású.
Onnan Hatvanyékkal, akik beszédemet egy óra múlva már Az
Est-ben olvassák, Herzogék házába: roppant nagy értékű
képtár, Grecók, olaszok, Goya. Degenerált fiúk, kleptomániások
(István, – a szerk.) és szerencsejátékosok (András – a
szerk.). Túl elegáns meny: olasz grófnő. (a már említett
Parravicini Mária Izabella, aki később elvált Andrástól, ám a
házasságukból született gyerekek is örökösöknek
tekinthetőek, hisz szintén Lipót-unokák – a szerk.)
Ennél
valamivel bővebben Szepes Mária emlékezik meg róluk, mint „a
magyar Varázshegy" (a Kékes Szálló) vendégeiről: „A
nagy étteremben a társaság „krémje" ült hosszú
asztaloknál. Az egész Dréher család, asztalfőn a vörhenyes
arcú, testes pátriárka apával. Egy másik, ugyanilyen méretű
asztalt a báró Herczog család foglalt el. Az apa ott is valahogy
emberi mértéken túlemelkedő módon magasodott ki családtagjai
közül. Ő teremtette meg vagyonát, és kormányozta vállalatait,
birtokait. Fiai, a második generáció már csak költekezni
tudott. Botrányaikat a család alig győzte eltussolni. A fiatal
Herczog-bárók között voltak kleptomániások is, akiknek keze
alatt márkás festmények, ékszerek tűntek el. Herczog Erzsi báró
Weiss Alfonz feleségeként nekem jó barátnőm lett. Ikerkutató
orvos, négy gyermek anyja és éppen harmincöt éves volt, amikor
megismertem."
Nos, ők próbálják most megfosztani
hazánkat attól, ami minket jogosan illet meg.
Az Országos
Levéltárban eddig megtalált – és igencsak zsidópárti alapon
keresett – iratok azt bizonyítják, hogy a szempontunkból
érdekes művet tartalmazó ládát, amelyet a becsomagoláskor
„VIII. Gauguin csendélet br Herzog A." jelzéssel láttak el
és amelyben egy török szőnyeg is volt, hogy védje a képet,
1944. május 20-án adta át az Állambiztonsági Rendőrség a
Szépművészeti Múzeumnak.
1948. VII. 8-án az akkor még
Budapesten tartózkodott ifj. gróf Bethlen Istvánné, (Herzog
András elvált felesége) aki átvett a Szépművészeti Múzeumtól
– dr. Oppler Emil ügyvéd közbenjárásával, aki Herzog András
ügyeinek intézésével lett megbízva – egy db Gauguin
„Csendélet" című festményt. A festmény Donáth
műkereskedőhöz került, illetve az ő közbeiktatásával került
eladásra. Donáth műkereskedő 1948 szeptemberében hagyta el az
országot. Értesülésünk szerint a képet Zürichben eladásra
kínálják és az igen nagy értéket képvisel.
A korabeli
kaotikus hivatali viszonyoknak köszönhetően a már
visszaszolgáltatott képek külföldre csempészésének ügyében
nyomozást folytató rendőrség sem értesült arról, hogy a
Herzog András örökségéhez tartozó Gauguin-kép magas körök
közbenjárásának jóvoltából már régen megkapta a kiviteli
engedélyt, s valójában legálisan hagyta el – a Herzogból a
Bethlen családba került régi tulajdonosaival szinte egyidősen –
az országot.
Útjának következő állomásai egyelőre
még homályban maradtak. 1938 júliusában még Herzog-tulajdonként
szerepelt Amszterdamban, a Stedelijk Múzeum Francia művészet című
kiállításán (122. tétel). Ezután 1940-ben Budapesten volt
látható az Ernst-Múzeum épületében – ami akkor Gróf Almásy
Teleki Éva Művészeti Intézete néven működött – a német
befolyás elleni demonstrációval is felérő, hangsúlyozottan
„magyar" magántulajdonban lévő francia művészeti
alkotások kiállításán.
A háború után először 1952
augusztusában jelent meg a nemzetközi nyilvánosság előtt, East
Hamptonban, a Guildhall-beli XIX. századi hatások a francia
festészetben című kiállítás 18. tételeként. 1984-ben a
detroiti Ford-gyűjtemény darabjaként tesznek róla említést,
majd a Josefowitz-gyűjteménybe kerül, s innen ajándékozás
útján Indianapolisba, az ottani múzeumba, a Gauguint és a
körülötte kialakult ún. pont-aveni iskola 1886—1895 közötti
működését bemutató állandó szárnyba, ahol ma is látható.
Igaz, ez csak a Herzog-gyűjtemény egyik darabjának a
kalandos útja, ám ennyi is elég, hogy beláthassa mindenki: az
elrablás vádja, finoman szólva nem állja meg a helyét.
Magyarán
megmondva: hazugság, aljas és zsidó vagyonosodási szándékból
elkövetett rágalom.
MÁV „holokauszt kárpótlási” támadás után egy újabb támadás a magyar adófizetők pénze iránt. Mazsihisz tapsikol örömében a magyar-zsidó békés együttélés jegyében.
Itt jön, hogy kedves arany barátaink iránt okádhatnéka van a tisztességes embernek. Ne feledjük a gyűlölet gyengévé tesz...Ebből van a hatalmunk a zsidóknak.
(JOBBIK
GONDOLAT)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát