Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2010. október 15. Közélet
Csütörtökön meredeken
tovább javult a magyar államadósság törlesztéskockázati
megítélése a londoni piacon, miután előző nap – a
költségvetési célok tartását megerősítő miniszterelnöki
bejelentés után – szintén jelentősen csökkent a magyar
törlesztésbiztosítási tranzakciók árazása.
•
Orbán: Magyarország
tudja, mit akar + Képriport + Videó
A CMA DataVision,
az egyik legnagyobb londoni piaci adatszolgáltató szakelemzői az
MTI-nek elmondták: a magyar szuverén törlesztési leállás
kockázatára köthető határidős piaci biztosítási ügyletek
(credit default swaps, CDS) árazása a csütörtöki londoni
kereskedésben 248 bázispont környékén mozgott a 258,2
bázispontos előző esti zárás után. Egy nappal korábban a
magyar CDS-kontraktusok 270,2 bázisponton zártak, a múlt hónap
elején pedig még 370 bázisponthoz közeli magyar CDS-árfolyamokat
mértek a londoni piacon.
A csütörtökre kialakult árazás
azt jelenti, hogy a magyar szuverén törlesztési leállás
kockázatára biztosítási tranzakciókat kínáló piaci szereplők
jelenleg 248 ezer euró körüli éves díjat kérnek minden 10
millió euró magyar államadósság után a befektetőktől az
irányadó ötéves futamidőre. A magyar CDS-kontraktusok így két
nap alatt 22 ezer euróval, egy hónap alatt 120 ezer euróval lettek
olcsóbbak.
A CDS-díjszabások azt jelzik, hogy a piac
mennyire ítéli kockázatosnak azt az állami vagy vállalati adóst,
amelynek adósságára az adott törlesztésbiztosítási
kontraktusok vonatkoznak. A CMA szakelemzői kiemelték, hogy a cég
által folyamatosan figyelt szuverén adósok közül Magyarország
kockázatbiztosítási díjszabása javult a legnagyobb mértékben a
csütörtöki londoni kereskedésben.
A magyar CDS-tranzakciók
árazása legutóbb májusban járt 250 bázispont alatt, és
jelenleg sokkal alacsonyabb több euróövezeti tagországénál is,
jelezve, hogy a piac jóval biztonságosabb államadósnak tekinti
Magyarországot, mint néhány valutauniós tagállamot. Görögország
CDS-díjszabása csütörtökön például 673-674 bázisponton
ingadozott, vagyis több mint a két és félszerese volt a magyar
árazásnak. Írország 404, Portugália 368 bázispont környékén
járt csütörtökön.
(MTI)
A neoliberális GKI
viszont aggódik: 'Sarcok és harcok a költségvetésben'
A
GKI szerint komoly kockázatai vannak ennek a választott gazdaság-
és pénzügy-politikai „kúrának”
.
Az új kormány
megalakulása óta éves szinten a GDP 2,5%-át meghaladó mértékben
jelentette be átmeneti adó- és járulékterhek kivetését. Három
évig sújtja különadó a pénzintézeti, az energia és a
telekommunikációs szektort, továbbá a bolti kereskedelmet. 14
hónapon át 2,8 millió embertől veszik el a kötelező
magánnyugdíj-pénztári befizetését. (nem aggódott az előző
kormányon, amikor az oktatástól, egészségügytől,nyugdíjasoktól
vonták el. Mert ugyebár a nyugdíjasok sokat
fogyasztottak..szerk.)
Részben ezekkel a lépésekkel kívánja
a kormány áthidalni az ambiciózus adócsökkentési szándék és
a rögzített egyensúlyi cél miatt szűkös költségvetési
mozgástér ellentmondásait. Ennek a választott gazdaság- és
pénzügy-politikai „kúrának”
azonban komoly kockázatai vannak:
1. Az Alkotmánybíróság
később több sarcoló intézkedést visszamenőlegesen is hatályon
kívül helyezhet. A kötelező magánnyugdíj-pénztárakba, hosszú
távra rögzített keretek között történő tagdíjbefizetés
elterelése ellentétes a jogbiztonság elvével. A célzott
különadók közgazdaságilag leginkább jövedelemadóként
értelmezhetőek. Ezeknek a bevezetés évében való teljes mértékű
alkalmazása könnyen alkotmányellenes lehet. (Különösen kérdéses
a helyzet a frissen bevezetni tervezett adóknál, ahol a törvény
kihirdetése után még meg kell várni a kötelező felkészülési
időt is, azaz a törvény idén már csak néhány napra léphet
életbe, mégis az egész évre számított összeg befizetését
kérik.)
2. A magánnyugdíj-pénztári befizetések
átirányításánál a kormányzati kommunikációban is felmerült
az érintettek kompenzálásának szándéka. Ha azonban a
kompenzáció például a 2012-ben újrainduló magánpénztári
befizetések kiegészítésével (amolyan békekölcsön
törlesztésként) történik, akkor a most (átmenetileg)
átirányítandó befizetéseket aligha engedi majd az Eurostat
kormányzati bevételként elszámolni.
Mindezek miatt - ha az
Alkotmánybíróság vagy az EU intézményei a költségvetés
készítésekor feltételezettől eltérő, a fentiekben jelzett
döntéseket hoznának - a jövő évi költségvetést a végrehajtás
során súlyos, kiigazító intézkedéseket követelő csapások
érhetik.
A magánnyugdíj-pénztári befizetések elterelése azt jelenti, hogy az államháztartás egyensúlyi helyzete – módszertani jellegű változtatások nélkül - 2010-hez képest 2011-ben GDP-arányosan nem 1 százalékponttal javul, hanem néhány tizedszázalékkal romlik. Ezt az EU intézményei erős kritikával illethetik a konvergencia program tárgyalása és a jövő év első felében meginduló szorosabb gazdaságpolitikai konzultációk során. Jelenleg az EU-ban mindenhol a költségvetési fegyelem erősítése, nem pedig a lazítás van napirenden.
Az átmenetinek szánt adóintézkedések talán legnagyobb problémája, hogy könnyű bevezetni őket, de később – főleg ebben a nagyságrendben - nagyon nehéz a kivezetésük, pótlásuk. A következő években várható gazdasági növekedés ehhez önmagában nem teremt elegendő forrást, különösen, ha figyelembe vesszük a további adócsökkentési szándékot is. A választott kúrával időt lehet nyerni, de ennek csak akkor van értelme, ha azt sikerül felhasználni mélyebb átalakítások előkészítésére és megvalósítására. (Amelyek révén később a költségvetés kiadásai csökkenhetnek, ellensúlyozva a rendkívüli bevételek kivezetését.) Ha ezek hiányában az ideiglenesnek szánt intézkedések tartóssá válnak, annak idővel egyre növekvő gazdasági hátrányai, növekedést visszafogó következményei leszek. Például a bankok aktivitásának visszafogása, az üzleti fejlesztések elmaradása, az ország tőkevonzó képességének csökkenése formájában. (Forrás: gondola.hu)
JOBBIK GONDOLAT
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát