Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2011. június 29. Közélet
Gyengébbek a magyar diákok digitálisszöveg-értési képességei, mint a nyomtatottszöveg-értésük, ennek okai pedig egyebek mellett a családi háttérben és az internethez való hozzáférésben keresendők – mondta Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár kedden a 2009-es PISA-eredményeket ismertetve.
A 16 OECD-országban végzett felmérés
szerint Magyarország a 12–14. helyen áll a digitálisszöveg-értést
tekintve, Spanyolországgal, Lengyelországgal és Ausztriával hasonló
helyen. A helyettes államtitkár fontosnak nevezte, hogy az
eszközközpontú informatikai fejlesztéseket a tudás, elsősorban a
pedagógusok digitálisírás-készségének fejlesztése kövesse.
Megjegyezte, hogy Magyarországon a jobb szociális háttérrel rendelkező
fiatalok nem feltétlenül az iskolának köszönhetik eredményüket, hanem az
otthoni, magánéletben megszerzett gyakorlatnak. Balázsi Ildikó, az
Oktatási Hivatal mérési és értékelési osztály vezetője a feladatok
kapcsán arról számolt be: a diákoknak egy tipikus keresőoldalon kapott
találatok alapján kellett kérdésekre válaszolniuk, az olvasott cikkek fő
gondolatait meghatározniuk, oldalak között lépkedniük, elektronikus
levelezést és fórumot használniuk.
Az osztályvezető ismertette: az érintett országok átlagpontszáma 499
volt, ami megegyezik a nyomtatott szövegértés vizsgálatakor kapott
eredménnyel. Ez Magyarországon gyengébb volt, 468 pont, szemben az írott
szövegeknél mért 494-gyel – tette hozzá.
Balázsi Ildikó ismertette: a képességi szintek kapcsán a magyar diákok
73 százaléka érte el a minimális szintet, míg más OECD-országokban ez 83
százalék volt. A kiemelkedő szintet a magyar diákok 5 százaléka érte
el, a más országokban mért 8 százalékkal szemben.
Magyarország egyébként 1996 óta tagja az OECD-nek. Az oktatási ágazatot
tekintve eddig három témában (szövegértés, matematikai kompetenciák,
természettudományos tudás) háromévente publikáltak adatokat. A digitális
szövegértést most először, kísérleti jelleggel mérték. (MTI)
Szabad Hírek
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát