Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A "Nyugat"? Raymond Abellio megjegyezte, hogy "Európa térben rögzített, azaz, a földrajz, szemben a Nyugat, amely" hordozható ". Sőt, a" Nyugat "továbbra is utaznak és a változó irányban. Kezdetben ez a kifejezés azt jelentette, a föld, ahol lemegy a nap ( Abendland ), szemben a föld a felkelő nap ( Morgenland ) Kelet. Kezdve a Diocletianus uralkodása a késői harmadik században, az ellenzéki Kelet és Nyugat között jött le a különbséget a nyugat-római birodalom (alaptőkéjét volt Milánóban, majd Ravenna), valamint a Kelet-Római Birodalom Konstantinápolyban. Az első 476-ban eltűnt AD, a lemondását a Romulus Augustulus. Ezt követően a Nyugat és Európa egyesült a jó. Évtől kezdődően azonban a tizennyolcadik században a jelzőt "nyugati" én látott napvilágot hajózási térképek hivatkozva az Új Világ, más néven az "amerikai rendszer", szemben az "európai rendszer," vagy a "keleti félteke" (ami aztán benne Európa, Afrika és Ázsia). A két világháború közötti időszakban a Nyugat, amelynek mindig is Európához, mint például Spengler működik, volt, szemben a keleti, amely alakult, célja a varázsát ( René Guénon )
A 1925 stúdió fotó portré (életkor 38). |
|
Teljes név | René Guénon Jean Marie Joseph (Abd al-Wahid Yahya) |
---|---|
Született | November 15., 1886 Blois , Loir-et-Cher ,Franciaország |
Meghalt | Január 7, 1951 (64 éves) Cairo , Egyiptom |
Korszak | 20. századi filozófia |
Régió | Nyugat -és Kelet- filozófiák és esotericisms |
Iskola | Advaita Vedanta , szufizmus ,Nondualism , platonizmus |
Fő érdekeltségek |
Metafizika , Ezotéria ,szimbolizmus , mitológia , gnózis ,vallási szövegek ,szabadkőművesség , matematika, történelem , társadalom ,társadalmi kritika , összehasonlító vallástörténet |
Befolyásolta |
Kritikája a modernitás szemszögéből az ősi bölcsesség hagyományainak ; refounding anyugati esotericism alapján a még élő keleti is |
és egy madárijesztő ( Henri Massis Nyugati védelem cimű könyv irója). A hidegháború idején a Nyugat is Nyugat-Európa és az angolszász szövetségesek, mint Anglia és az Egyesült Államok, mind pedig abban az időben szemben a "keleti blokk" uralja a Szovjet-Oroszország. Ez a nézet, amely lehetővé tette az Egyesült Államokat, hogy legitimálja hegemónia, túlélte összeomlott a szovjet rendszer (szintén például a Huntington). Ma, a Nyugat ismét megszerezte új értelmet. Időnként ez lehet pusztán gazdasági jellegű: "nyugati" mind fejlett, modernizált, iparosodott országok, mint Japán, Dél-Korea és Ausztrália, beleértve az ország az egykori "Kelet-Európa," Észak-Amerika, illetve Latin-Amerikában. " Ex Oriente lux, luxus ex Occidente " ( Light származik a kelet; luxuriousness származik a West ) quipped tréfásan a lengyel író Stanislaw Jerzy LEC. A Nyugat elveszíti térbeli tartalma csak lesz összevonták a modernitás fogalmát. A globális szinten, és az utolsó inkarnációja furor orientalis a nyugatiak szemében, a Nyugat ellenzi iszlamizmus. Ennek megfelelően alapvető szakadék választja el a "zsidó-keresztény" Nyugat-től az "arab-muzulmán Kelet", és néhány ember ne habozzon megjósolni, hogy a végső harc a "római" és a "Ismael" - a háború a Góg és Magóg - csúcspontja a messiási korszak. A valóságban nincs több ilyen dolog, mint az egységes "Nyugat", mint ahogy nincs egységes "-Keleten." Ami a fogalom a "keresztény Nyugat", hogy elvesztette az összes jelentése óta Európa süllyedt közöny, és " gyakorlati materializmus ", és tekintettel arra a tényre, hogy a vallás vált magánügy. Európa és a Nyugat vált teljesen összefüggéstelen egymástól - arra a pontra, hogy a védekező Európában gyakran elleni harcot jelenti a Nyugat. Többé nem kapcsolatos, hogy bármely földrajzi területen, nem beszélve a kulturális, a "Nyugat" kell elfelejteni a jó. Engedje meg, inkább beszéljünk Európában. A gondolkodás objektív, azaz, hogy megvásárolja a ajándék elhatárolja magát a saját, valamint annak érdekében, hogy képes legyen objektíven döntsön az igaz, az igaz és a jó, Európa, hirtelen kívánta elérni a univerzális - a vágy, hogy nem található meg más kultúrákat.Jean-François Mattei joggal beszél az "elméleti tekintettel az egyetemes." Ez az elképzelés az egyetemes még később fajult univerzalizmus, amelyhez eredetileg vallásos jellegű, majd a világi jellegét (ott is csak annyi közötti távolság az egyetemes és a univerzalizmus mivel között a szabadság és a liberalizmus). A kutat az azonosság, az univerzalizmus csapódik le, hogy az ideológia ugyanaz, rovására különbség, vagyis megerősíti a elsődlegességét Egység feletti Többszörös. De ez is tükrözi rejtett etnocentrizmus arra a pontra, hogy minden gondolata az egyetemes elkerülhetetlenül tükrözi egy adott koncepció az egyetemes. Kezdetben, szükség volt megérteni a másik a szempontból a Mások, és nem a saját Self - amely szintén dicséretes és szükséges. Ezt követően, az egyik adta fel, hogy a Self - amelyről kiderült, hogy katasztrofális. Európa úgy tűnik, hogy most már hanyatlóban minden szinten. A nagyon építése Európa olvad el a szemünk előtt. Nem csak Európa "beteg ember, a gazdasági bolygón" ( Marcel Gauchet ), ez is szemben példátlan válság intelligencia és a politikai akarat. Meg kívánja kisegíteni a történelem, amit az a gondolat, hogy a jelenlegi állapot a dolgok - a határtalan tőke és a techno-tudomány - várhatóan továbbra is a maga rendje szerint örökre, és hogy nincs más lehetőség, és különösen, hogy nincs is jobb. Engedményező olyan lendületet, hogy a részévé vált, és egy tárgy történetét mások, Európa mentesülnek magát a nagyon önálló.Között a nyomor a korábbi és a félelem a jövőben, hisz nem más, eltérő elvont moralizálásnak és testetlen elveket, ami megmentheti a virágzó annak, hogy - még ha az ár a metamorfózis. Megfeledkezve arról, hogy a történelem tragikus, feltételezve, hogy elvetheti semmilyen megállapítás a hatalom, keres konszenzus bármi áron, úszó súlytalan, mintha egyfajta letargia, nem csak, hogy hozzájárul ahhoz, hogy a saját eltűnését, de értelmezi eltűnése, mint igazolás erkölcsi fölénye. Az egyik természetesen a véleménye a "utolsó ember", hogy Nietzsche beszélt. Tehát az egyetlen dolog, ami nem csökken a témája a csökkenés is - tárgyát képező az állandó "elhajlás." Ezt a kérdést nem egy inda a régi hagyomány a kulturális pesszimizmus. Meg kell tudni, hogy történelmet engedelmeskedik belső törvények, amelyek túlmutatnak az emberi tevékenység. Ha van egy visszaesés a Nyugat, akkor ez a csökkenés származik messze van, és nem kell csökkenteni a jelenlegi helyzetet, mint a globalizáció. A sorsa a kultúra tartalmazza az eredetét. A nagyon történelem határozza meg az eredetét, mert eredete határozza meg a történelmi útvonalat, a narratív készség, és a tartalmát az elbeszélés. Történelmileg, a Nyugat első ötlet fejezte ki magát a metafizikai formában, ezt követően az ideológiai formában, majd egy "tudományos" formában. Nyilvánvaló, hogy kifogy a gőz ma. A Nyugat azt mondta, mindent meg kellett mondani, hogy a konjugált minden mítoszok minden lehetséges módon. Ez véget ér egy kaotikus felbomlása, mint kimerülése az energia és az all-out nihilizmus. Az igazi kérdés az, hogy van egy másik kultúra, amelyek már magukévá modernitás, nyújthatna a világ egy új formája mastering az egyetemes, mind elméletben, mind gyakorlatban, és ami azt illeti, hogy a nyugati kultúra, miután elérte a terminális fázisban is szülnek a másikra. Sőt, ha egy kultúra végéhez közeledik, egy másik is a helyébe. Európában már a helyén számos kultúra, ezért nincs ok, hogy miért nem lehet ismét hazájában egy új kultúra, amelynek meg kell felismerni figyelmeztető jelek. Ez az új kultúra fogja követni az előzőhöz, de nem lesz annak kiterjesztését. Ahelyett Megszűnő a felesleges siránkozás, amire szükség van egy szem éles ahhoz, hogy nézd meg a különbözetet, ha valami tud nőni, amely lehetővé teszi a reményt. Mi is vissza Spengler, de egy korrekció, mit ér véget előfutára egy új kezdet. Alain de Benoist a filozófus a szerző. SZABAD HÍREK(FreePress)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Izrael folytatja a rasszista politikáját
Az Amerikát uraló cionista lobbi nem egyezkedik a németekkel
Két millió amerikai fogja veszíteni munkanélküli ellátást