Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | Herter Laszlo | 0 hozzászólás
2011/05/12 Közélet
XVI.
Benedek pápa május 11-én, a szerdai pápai audiencián a Szent Péter
teret megtöltő zarándokok között számos magyar hívőt is köszöntött. A
következő szavakat intézte hozzájuk:
„Isten hozta a magyar
zarándokokat! Első helyen köszöntöm az egri főegyházmegye papjait, akik
főpásztoruk, Ternyák Érsek Úr vezetésével érkeztek, továbbá a budapesti
csoport tagjait és a bécsi Pázmáneum csoportját. Május hónapjában a
Boldogságos Szűz Máriának, az Egyház Anyjának ajánlak Titeket. Szívesen
adom Rátok és az Úr szőlőjében végzett munkátokra Apostoli Áldásomat.
Dicsértessék a Jézus Krisztus!”
XVI. Benedek az egy héttel
ezelőtti kihallgatás alkalmával, miután befejezte a középkor nagy női
alakjairól szóló tanításait, új ciklusba kezdett, amelynek során az ima
és az imádkozás témáját kívánja elmélyíteni. Folytatva gondolatait
megállapította, hogy ma olyan világban élünk, ahol a szekularizmus jelei
tagadhatatlanul jelen vannak, Isten eltűnt sok ember látóköréből, vagy
közömbössé vált számára – mondta bevezető gondolataiban a Szentatya.
Ugyanakkor a vallásos érzék újjáéledése, Isten jelentőségének
újrafelfedezése is tapasztalható, mert az ember az anyagi világ határain
túl kíván lépni.
Előző katekézisére visszatérve a Szentatya
megállapította, hogy a világ történelmének nagy civilizációi közül
egyetlen sem volt vallástalan. Az ember ugyanis természetéből fakadóan
vallásos, „homo religiosus” (ember vallásos). Az Isten utáni vágy szívébe vésve él benne,
mivel az ember Isten által és Istenért lett teremtve. A Teremtő képmása
az ember szívében él, így tehát a világosság felfedezését óhajtja,
amellyel választ kap a valóságot érintő alapvető kérdéseire. Olyan
válaszok ezek, amelyeket sosem lenne képes megtalálni sem önmagában, sem
a tudományban, sem a fejlődésben. A „homo religiosus”, vagyis a
vallásos ember nem az ókori világban alakult ki, hanem mindig is
létezett – állapította meg a pápa. A történelemben az ember vallásossága
számos formában mutatkozott meg mindig a boldogság teljességére, az
üdvözülés szükségére, a létezésre keresve a választ. A „digitális kor
embere” a vallásos tapasztalat által utat keres ahhoz, hogy legyőzze
véges létét és bebiztosítsa átmeneti földi kalandját. Az életnek
transzcendens horizont nélkül nem lenne valódi értelme – magyarázta a
Szentatya.
Az ember jól tudja: nem képes arra, hogy magától
mindent megértsen. Szüksége van arra, hogy megnyíljon valakire, aki
megadja számára a hiányzó dolgokat. Ehhez ki kell lépnie önmagából és el
kell indulni afelé, aki képes beteljesítnei vágyait a maguk
mélységeiben és teljességében.
Az ember magában hordozza a
végtelen iránti szomjúságot, nosztalgiát, a szépség és a szeretet
keresésének vágyát, a világosságra és az igazságra irányuló szükséget.
Aquinói Szent Tamás, a történelem egyik legnagyobb teológusa az imáról a
következőképpen ír: „Annak a vágynak a kifejeződése, amely Istenről él
az emberben”. Az Isten iránti vágy tehát – amelyet Isten maga helyezett
az ember szívébe – az ima lelke, amelynek számos megnyilvánulási
formáját ismerjük. Az ima nem körülményekhez kötött, hanem minden ember
és minden civilizáció szívébe bele van vésve.
Az imában az ember
Istentől függőnek érzi magát, segítségre van szüksége. Kinyilvánítja
számára gyengeségét, bűnös mivoltát és szükségleteit. Ima közben kifejez
mindent, amit saját létéből képes felfogni és ezzel egyidőben teljes
önmagával fordul afelé, akitől vágyainak beteljesedését várja. Ebben az
odafordulásban van az ima valódi lényege – magyarázta a Szentatya.
XVI.
Benedek katekézisének végén arra buzdította a jelenlévő zarándokokat,
hogy törekedjenek az Isten előtti megnyílásra, aki Jézus Krisztusban
mutatkozott meg számunkra; tanulják meg a csendben, a meghittségben
felfedezni hangját, amely megszólít és mindenkit elvezet létének valódi
értelméhez, az élet forrásához, az üdvösséghez – mondta XVI. Benedek a
május 11-i általános pápai kihallgatáson.
(hh)
Szabad Hírek
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát