Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | Herter Laszlo | 0 hozzászólás
2011. november 15. Közélet
|
A televízió a legnépszerűbb médiatípus, de a fiataloknak már az internet az elsődleges, napi szinten használt médiaeszköz, így ebben van a legnagyobb a növekedési potenciál – derült ki a Századvég Médiaműhely októberi kutatásából.
A kutatás, amelynek eredményét a Századvég hétfőn juttatta el az
MTI-hez, megállapítja, hogy a magyarok médiahasználatát toronymagasan a
televízió uralja. A választópolgárok 85 százaléka naponta vagy majdnem
mindennap néz tévét, az ugyanilyen gyakorisággal rádiózók aránya 62, az
újságolvasóké 57 százalék. Az internetet a lakosság 40 százaléka
használja napi rendszerességgel, de magas azoknak az aránya (42
százalék) is, akik soha nem kapcsolódnak a világhálóra – mutat rá az
elemzés.
A Századvég megvizsgálta, hogy kik adják az egyes médiatípusokat
mindennap vagy csaknem mindennap használók csoportját, vagyis az
úgynevezett aktív médiafogyasztókat. A legfiatalabbak (18-29 év) körében
sokkal több a naponta internetező (94 százalék), mint az aktív tévénéző
(61 százalék), rádióhallgató (49 százalék) vagy újságolvasó (34
százalék). Az aktív televíziózás ezzel szemben a legidősebbek kedvenc
időtöltése, a 60 év feletti korcsoportban 93 százalékos a mindennap vagy
majdnem mindennap televíziózók aránya – írták.
A kutatás megállapítja, minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy
az internetet gyakrabban használja, és minél idősebb, annál sűrűbben
néz tévét. Miközben tehát a televízió befolyása megkérdőjelezhetetlen, a
médiafogyasztók következő generációját jelentő fiataloknak már nem a
televízió, hanem az internet az elsődleges, napi szinten használt
médiaeszköz – hangsúlyozza a Századvég.
Úgy fogalmaznak, leginkább a 30 és 39 év közöttiek tekinthetők a
legkiegyensúlyozottabb médiafogyasztóknak, mert „ők mindent és mindenből
sokat fogyasztanak”. Ennek egyik lehetséges oka, hogy „
ez a generáció még nem teljesen az internetes érában szocializálódott”,
még közel állnak hozzá a tradicionális médiatípusok, de viszonylag
fiatalon sajátíthatták el az internet használatához elengedhetetlen
technológiai alapismereteket, ezért a hagyományos és az új médiát
egyaránt szívesen használják – véli a Századvég.
Megjegyzik, hogy a napi szintű médiafogyasztók között a fővárosban is a
televíziózók vannak többségben, de Budapesten több az aktív
internetező, mint az aktív rádióhallgató vagy újságolvasó.
Az internet „megosztó jellegű médiatípus”: a fontosságát firtató
kérdésre többen adtak maximális, 10-es osztályzatot (14 százalék), mint a
rádióéra (10 százalék) vagy az újságéra (12 százalék), de azok is jóval
az átlag felett képviseltették magukat, akik úgy érezték, semmi
szükségük a netre (40 százalék) – derül ki a kutatásból. Hozzátették,
mindez azt mutatja, hogy mivel a társadalom jelentős része nem vagy csak
alig jut hozzá az internethez, úgy gondolja,
„jól megvan nélküle”, nincs rá szüksége.
Bizonyos értelemben „
trendfordulót” jeleznek azok az adatok,
amelyek a 30-49 évesek médiafogyasztása és médiakötődése közötti
összefüggést írják le – hívja fel a figyelmet a Századvég. Kifejtik: bár
ebben a korosztályban jóval több az aktív televíziónéző, mint az
internetező, mégis sokkal fontosabbnak gondolják az internetet, mint a
tévét. Sőt a 30 és 49 év közötti korosztály összességében bármely más
felületnél fontosabbnak tartja az internetet, még akkor is, ha
kevesebbet használja – áll a Századvég kutatásában.
A telefonos, kérdőíves közvélemény-kutatásban október 20–28. között 800 véletlenszerűen kiválasztott felnőttkorút kérdeztek meg. (MTI)
Szabad Hírek
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát