Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Parashat Vayikra: A terrorizmus és a Tóra kapcsolata
Miért Mount Moriah nagyobb szentségét, mint a Mount Sinai?
"Az egyén, aki áldozatot magadnak egy áldozati kínál az Úrnak ..." (Mózes 1:2)
Én tanár és mentor Rav Joseph B. Soloveitchik lenne gyakran beszélnek a két nagy bibliai hegy - Mount Moriah ahol Isten küldte Ábrahám, hogy áldozza fel szeretett fiát Izsákot, és a Mount Sinai, a melyet Isten bemutatta a Tóra az izraeliták.
A hagyományos bölcsesség azt állítják, hogy Mount Sinai kellett volna szentebb, mert semmi sem a Földön szentebb, mint a mi isteni adott Tóra - a rendkívül Isten szavait. Mindazonáltal, a bölcsek a Talmud felruházott örök szentsége csak a Mount Moriah, amelyen az első két szent templomok épültek, és melyik lesz az alapja a harmadik templom is.
Mount Sinai, ezzel szemben fenntartotta szentsége csak az időszakban, amikor az isteni hang áradt a magasban, ma már nem szent, és ezért lemondott részeként Izrael béke-megállapodás Egyiptommal.
Miért Mount Moriah nagyobb szentségét, mint a Mount Sinai? Rav Soloveitchik kifejti, hogy mivel a Sínai-hegyen Isten bemutatott Izrael az ő Tóra, a Mount Moriah Ábrahám kész volt feláldozni szeretett fiát Istennek.
Én tanár ragaszkodott ahhoz, hogy szentségét áldozatot követel, és minél nagyobb az áldozat, annál nagyobb fokú az isteni szentség.
Bibliai judaizmus volt nagy fájdalmak annak biztosítására, hogy a vallás - az Istentől kapott értékek és eszmék - kell tekinteni, mint a csúcsa a mi közös struktúra. Meg kell megtestesítik a nemzeti elkötelezettség, amely felé mindannyian törekszünk, és amelyek az egyes késznek kell lennie arra, hogy feláldozza akár saját életét. Ez azért van, mert mi volt az Ábrahám / Izsák modell olyan komolyan, hogy a történelem olyan szakadás úszó és a véres, a héber babák fulladt a Nílus elején történelmünk a presentált izraeli temetők, ahol sok szülő is eltemette gyerekek.
Ez azért is, mert ebben, hogy - paradox módon - már túlélte, és jórészt sikerült adó szent hitet, a mai napig. Úgy látszik, csak egy elkötelezettség Isten helyezi az egyén személyes jövője veszélybe biztosítja majd örök jövő történelmi szempontból.
De bár meg kell feláldozni anyagi kényelemmel, még a mi szakmai álló oltárán vallási eszmék, nem merjük használni ezeket eszményeket ugródeszkaként, hogy fokozza a személyes hatalom vagy tekintély. Amint ez megtörténik, a mi vallási eszmék lesz sérült, ego növelése lesz a cél, és a halk, szelíd hang, Isten majd elnyomja az alattomos szlogenek a politikai hatalom.
Ezért a Biblia megpróbálta elválasztani a vallási hagyatékot a politikai hatalomból. A pap-tanár, kohanim, volt a célja, hogy szolgáljanak a templomban, nem a parlamentben, és a próféta volt, teljesen független az uralkodó, sem nevezi sem támasztották alá a királyi hivatalok.
Amikor a Hasmonean időszakban a második Commonwealth, a kohanim is vált a kormányzati uralkodó osztály, ez előrevetítette a halál-lélekharang a Második Templom (lásd Nahmanides, Mózes 49:10).
Tagjai a Szanhedrin nem nevezi ki az uralkodó hatáskörét; voltak teljesen független, saját irodát úgy határozták meg, ösztöndíj és a jámborság egyedül. Valóban, ennek hiányában a próféta, a király által kijelölt a Szanhedrin! A Biblia nem képviseli a szétválasztása a vallás az állami (ez volt a király, aki bibliai figyelmeztette az izraelitákat a Hakhel), de biztosan nem híve a szétválasztása a vallás és a politika - olyan rendszert, amelyben a vallási vezetés teljesen független a hatalom , hogy a főnök rabbinátus a vallási és nem politikai kinevezést.
Csak egy független próféta, mint Nathan - anélkül, hogy az ülés a parlamentben, a kormány székhelye, titkárnő, autó, vagy vezető, és hajtott csak Isten hangját égett a csontjait - lehetett volna a bátorságuk előtt Dávid király az elmarasztaló szavakkal " te az ember. "
Csak egy ilyen független és valóban spirituális személyiség okozhatta a királyt, hogy leszáll az trónját, sírni és kijelentem: "Vétkeztem az Úr előtt."
Amikor a vallás válik politikai árucikk, amikor rabbik használja vallás szerezni a politikai hatalom helyett feláldozta személyi juttatások a vallási értékek, vallási értékek kap feláldozta a gazdagodás a rabbi politikus.
Szégyen a "rabbik", akik a Tóra tekercsek ki a Beit midrás és a huligán-kezdeményezett utcai demonstrációk - kifejezések a politikai hatalomnak akinek csúnya kiabál kiszorítják a bibliai irányelvet, hogy: "Szeresd az idegent / átalakítani." Szégyen a rabbi- politikusok, akik áldozatot a jövő földünket és az ország szert kormányzati alapok számára az oktatási rendszer, amely a vonatok bevethető férfiak élni produktív életet, ellentétes a Tóra törvény (a Tóra volt, hogy egy recept az élet, nem helyettesíti az ); szégyen vallási politikai pártok, aki kinevezi érzéketlen bírákat, áthatolhatatlan a sír a nők láncolva a családi kötelékből, és dacolva a talmudi irányelv, hogy engedékenyek felszabadítása a aguna. (héberül agunah)
Meg kell szabadítanunk a szent Tóra a kicsinyes politikája Torarismeret - a terrorizmus a Tóra.Meg kell értenünk, hogy a politika korrumpál, és a vallási politika korrumpál teljesen. Nem megszentelje a politikai, mi átpolitizált a szent.
Az író az alapítója és kancellárja Ohr Tóra Stone Főiskolák és doktori programokat, és a főrabbi Efrat.
Kommentál
Mint a mohamedán terrorizmus is a mohamedán hitre hivatkozik. Ugyanaz a kapcsolat a Tóra és a terrorizmus politikájában. A zsidóknak a vallási hagyatékot nem sikerült leválasztani a politikától. Ezért van a világban a gyűlöletük amit mi többség nemzsidók tapasztalunk. Ártatlan áldozatai a ZSIDÓ terrorizmusnak. Ami nem biztos azonnali halál. Hanem az áldozattal kegyetlenebb a kiéheztetés.
A Tóra éa a terrorizmus mai kapcsolatáról lehetne Kongresszust szervezni Európában.
JOBBOLDALI DONDOLAT
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Izrael folytatja a rasszista politikáját
Az Amerikát uraló cionista lobbi nem egyezkedik a németekkel
Két millió amerikai fogja veszíteni munkanélküli ellátást