Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | Herter Laszlo | 0 hozzászólás
2010. augusztus 4. Közélet
A Nobel-békedíjas Elie Wieselt „a világ leghíresebb holokauszt-túlélőjének” nevezik, és ennek megfelelően bárhová is megy szerte a nagyvilágban, ájult tisztelettel fogadják. Wiesel csupán a beszédeiért és a fellépéseiért több százezer dolláros honoráriumhoz jut évente (egy-egy alkalommal akár 25,000 dollárt is besöpör, így aztán jövedelme talán az egymilliót is megközelíti), ezen kívül pedig egy tekintélyes, mindamellett nem túlságosan megerőltető professzori állást is betölt a Bostoni Egyetemen – hat számjegyű fizetésért. Ugyanakkor Elie Wieselt soha nem kérte meg senki arra, hogy bizonyítsa be: valóban az a személy, akinek mondja magát.
A
szélhámos a Parlamentben - Balog Zoltánék jóvoltából
Az Elie
Wieselről szóló könyvekben és cikkekben a szerzők rendre
elsiklanak a részletek fölött, és pusztán érzelmes
eszmefuttatásokkal traktálják olvasóikat a holokausztról, az
emberségről és a gyűlöletről. Anita Epstein, a Jewish Daily
Forward című folyóirat ez évi június 9-i számában megjelent
Miért nem tudok megbocsátani Németországnak? című esszéjének
felvezető mondata egy Wieseltől származó, igen csak jellemző
mondat. Íme:
“Nem tudok, és nem is akarok megbocsátani
gyerekgyilkosoknak; arra kérem az Istent, Ő se bocsásson meg.”1
-
Elie Wiesel
Epsteinre nyilvánvalóan erőteljesen hatott
Wiesel gondolkodásmódja, melynek lényege, hogy a
holokauszt-legenda fenntartásával ébren kell tartani a gyűlöletet
a németekkel szemben, akik kisgyermekeket gyilkoltak. Íme egy
másik, Elie Wieseltől származó nevezetes idézet:
“Minden egyes
zsidónak, valahol a lelke legmélyén, ébren kell tartania a
gyűlöletet – a kemény, férfias gyűlöletet – minden iránt,
ami német, minden iránt, amit a németek megtestesítenek. Ha
másképpen cselekednénk, az a halottaink elárulásával lenne
egyenlő.”
Elie Wiesel valójában Isten helyébe képzeli
magát. Az embereket alaposan rászedték: millióknak beszélték
be, hogy úgy tekintsenek rá, mint az Isten legnagyszerűbb
teremtményére, olyasvalakire, aki a világi dolgok fölött áll,
olyasvalakire, aki képes megítélni az egész emberiséget, sőt,
nem csupán képes erre, hanem el is nyerte a jogot az ítélkezésre.
Ami pedig ezt a jogot megszerezte neki, az nem más, mint az ő
szenvedése abban az egy esztendőben, amikor a koncentrációs
táborok foglya volt, valamint „lenyűgöző írásai”,
amelyekben elmeséli mindazt, amit állítólag átélt.
De
hogy Elie Wiesel valóban az auschwitzi „haláltábor”, illetve a
buchenwaldi munkatábor foglya volt 1944-45-ben, arra nézve csupán
a New York Times írásai, valamint Elie agyonreklámozott könyvei
szolgálnak bizonyítékul. Leghíresebb műve az Éjszaka, melyet
1955-ben Buenos Airesben jelentetett meg. Önmagában is érdekes a
történet, azonban most fordítsuk figyelmünket a New York Times
lapszámai alapján összeállított érdekes kronológiára,
melyekből számos következtetést levonhatunk Wiesel hatalmasra
gyarapodó vagyonának eredetével kapcsolatban:
1945. május
6-án a New York Times közzétette az immár közismertté vált
fényképet Túlzsúfolt hálóhelyek a buchenwaldi fogolytáborban
aláírással. Ekkor még a lap nem nevezett meg senkit a képen
látható személyek közül.
1983
októberében a fotót ismételten közzétették a New York Times
jelentős példányszámban megjelenő vasárnapi magazinjában, az
alábbi képaláírással: “1945. április 11-én amerikai csapatok
felszabadítják a koncentrációs tábort, a túlélők között ott
van Elie Wiesel, aki a későbbiek folyamán felismerte önmagát a
fotó közepén, társai között.”2 (Wiesel azt
állítja, ezen a megvágott képen ő a felső sorban az utolsó
helyen, a fotó szélén van.)
Wiesel korábban sohasem
mondta, hogy ezen a fényképfelvételen ő is szerepel. Ezen kívül
pedig a képen látható állítólagos Elie aligha lehet egy 16
esztendős fiú (márpedig akkoriban Elie annyi idős volt), és nem
is hasonlít a róla deportálása előtt készített egyetlen fotóra
sem. Azonban a New York Times vasárnapi magazinjának cikkében a
következő mondatot olvassuk: „Neve gyakran felmerül a Nobel-díj
lehetséges várományosai között, amelyet megkaphat a békéért
végzett tevékenysége vagy írói munkásságának jutalmaként
is.” Élhetünk a gyanúperrel, hogy Wiesel népszerűsítése egy
nagyszabású kampány keretében zajlott. A cél pedig nem volt más,
mint hogy megkaphassa a Nobel-díjat.
David O’Connell “Elie
Wiesel és a katolikusok” című cikkében ki is mondta:
a New York Times meghamisította a történelmet, amikor azt
állította, hogy a nevezetes fényképfelvételen Wiesel látható,
aki korábban évtizedeken át azt hangoztatta, hogy április 16-án
- tehát azon a napon, amikor a fotó készült - a láger kórházában
tartózkodott.
1986. október 14-én bejelentik, hogy Elie
Wieselnek ítélték a Nobel-békedíjat.
1986. november 2-án
a New York Times ismételten közzéteszi a buchenwaldi foglyokról
készült híres, alaposan megkurtított fényképfelvételt, az
alábbi képaláírással: „ Elie Wiesel, a Nobel-békedíj
kitüntetettje, (a felső sor jobb szélén) a buchenwaldi
koncentrációs táborban 1945 áprilisában, amikor a lágert
felszabadították az amerikai csapatok.”4
1987. január
4-én a New York Times tévesen írja, hogy Wieselt a háború alatt
„kiszabadították Auschwitzból”.5
1988.
január 18-án a New York Times megemlékezik Wieselnek Auschwitzban
akkoriban tett látogatásáról: “Mr. Wiesel Auschwitzban
raboskodott, és tanúja volt ott apja és egyik nővére
halálának”.6
Azonban Wiesel saját beszámolója szerint (dokumentumokkal persze
nem támasztotta alá állításait) az apja Buchenwaldban hunyt el
(betegségben – a szerkesztő megj.). Természetesen a New York
Times pontosan tisztában van azzal, hogy Auschwitz a „kulcsszó”,
amit az olvasók azon nyomban az ún. holokauszthoz kötnek.
Buchenwald neve kevésbé cseng ismerősen.
1987. június 3-án
a Chicago Tribune egy fotót közölt Wieselről, amelyen hősünk
két másik férfi társaságában az alaposan felnagyított
nevezetes fotó előtt áll, és arra a személyre mutat, aki
állítólag saját maga. A képaláírás a következő: “A
Nobel-békedíjas Elie Wiesel egy saját magáról készült
fényképre mutat, amelyet egy német katona készített az
auschwitzi koncentrációs táborban 1945-ban. A fotó a
Franciaországban található Lyoni Holokauszt Emlékmúzeum
gyűjteményének része.”7
1995.
április 21-én Wiesel a német Die Zeit című hetilapnak
nyilatkozva azt mondta, hogy az elhíresült képet a tábor
felszabadulásának másnapján készítették, vagyis április
12-én, nem pedig április 11-én, mint korábban ő azt mondogatta.
(Valójában április 16-án született a felvétel.) Wiesel az
alábbi kijelentést tette: “A fotót a láger felszabadulásának
másnapján egy amerikai katona készítette a buchenwaldi
gyerektáborban. A kép idősebb embereket mutat. Azonban ezek az
idősebbnek látszó foglyok valójában 15 és 16 évesek voltak,
akárcsak én.”8
Sokat
lehetne még mesélni a kép történetéről, azonban legyen elég
ennyi.
A
Wiesel állításait cáfoló bizonyítékok:
2009
márciusában egy magyar zsidónak, Grüner Miklósnak Wiesel
szélhámoskodásait taglaló cikke megjelent az interneten, mégpedig
Henry Makow weboldalán9,
aki egy magyar hírportálról vette át az írást (azaz tőlünk,
lásd a lenti kapcsolódókat - a szerk.).10
Természetesen a cikk megjelenése a médiában semmiféle
visszhangot nem keltett, noha Grüner Auschwitzból, illetve
Buchenwaldból származó dokumentumokkal támasztotta alá
állításait, beleértve azokat az iratokat, amelyek kétségtelenül
bizonyítják, hogy ő maga mindkét lágerben raboskodott. 2003
januárjában Grüner svédországi otthonából kiadott egy „a
világhoz intézett sajtóközleményt”, amely az alábbiakat
tartalmazta:
“A-7713 számú, Elie Wiesel nevű fogoly
sohasem létezett, és az az ember, aki „Elie Wieselnek” adja ki
magát, és azt állítja, hogy a lágerben az A-7713-as számot
kapta, jól tudja, hogy ez a szám valaki másé volt, tehát az
illető a legrosszabb fajtából való szélhámos. Fenti
állításaimat én, Nikolaus Grüner, egykori A-11104-as számú
fogoly, bizonyítékokkal tudom alátámasztani.”11
2006-os
sajtóközleményében Grüner az alábbi megállapításokat tette:
“Felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy az 1986-ban
Nobel-békedíjjal kitüntetett ‘Elie Wiesel’ elrabolta Lazar
Wiesel A-7713-as fogoly személyazonosságát, aki 1913-ban
Magyarországon, Máramarosszigeten született. Azt is kijelentem,
hogy Auschwitz és Buchenwald archívumaiban semmiféle olyan
dokumentum nem létezik, amellyel bizonyítani lehetne, hogy az
A-7713-as számon ‘Elie,’ nevű személyt valaha is fogolyként
regisztráltak volna bármelyik német koncentrációs
táborban.”12
Grüner
meglehetősen egyértelmű és meggyőző bizonyítékokat hoz fel
állításai alátámasztására, melyek egyébként megszerkesztett
formában megtalálhatók Carlo Mattogno-nak az Inconvenient History
Revisionist Blogon ez év február 24-én, illetve március 26-án
nyilvánosságra hozott két tanulmányában13.
Az egyik fontos információ, ami a két írásból kiderül, hogy
Elie Wiesel 1928. szeptember 30-án született. A másik pedig, hogy
az A-7713-as azonosító számot Auschwitzban május 24-én adták ki
(1944-ben), csakhogy Elie Wiesel Éjszaka című könyvében azt
írja, hogy május 28-a után deportálták őt „Sighet”-ről
(Máramaros), sőt, az is lehetséges, hogy csak június 3-át
követően.
A legmegsemmisítőbb érv azonban számomra az
Auschwitzi Emlékmúzeum archívumából származó nyilvántartó
lapok és más hivatalos dokumentumok, amelyek alapján világosan
kitűnik, hogy az 1913. szeptember 4-én született Lazar Wiesel
azonosítási száma (amelyet a karjára is tetováltak), A-7713,
testvére, Abraham pedig, aki 1900. október 10-én látta meg a
napvilágot, az A-7712-es számot kapta Auschwitzban.
Wiesel
viszont azt állította, hogy az A-7712-es számon az apját, Slomót
regisztrálták, akivel együtt volt a lágerben. Azonban a
dokumentumok nem igazolják Wieselnek az apjával kapcsolatos
beszámolóit. Mint ahogyan két nővéréről sem áll rendelkezésre
dokumentum. Állítólag mindkét nővére túlélte az auschwitzi
„haláltábort”.
De ha Wiesel buchenwaldi tartózkodását
vesszük górcső alá, akkor is hasonló ellentmondásokba ütközünk.
Elie Wieselnek, mint az ”auschwitzi és buchenwaldi táborok
túlélőjének” állításait immár egyértelmű bizonyítékok
sokasága cáfolja, melyeket meg lehet szemlélni és tanulmányozni
lehet egy újonnan létrehozott honlapon: www.eliewieseltattoo.com
Carolyn Yeager nyomán
Lábjegyzetek, felhasznált források
[1] Jewish Daily
Forward, 2010. június 9. http://forward.com/articles/128652/
[2]
Samuel G. Freedman, “Bearing Witness: The Life and Work of Elie
Wiesel,” NYT, 1983. okt. 23.
[3] “Elie Wiesel and the
Catholics,” Culture Wars, 2004. november
[4] Martin Suskind, “A
Voice from Bonn: History Cannot be Shrugged Off,” NYT, 2 1986.
november 2.
[5] “A Survivor’s Prize,” NYT, 1987. január
4.
[6] “Wiesel and Walesa Visit Auschwitz,” NYT, 1988. január
18.
[7] “Elie Wiesel and the Catholics,” ugyanott
[8] “1945
und Heute: Holocaust,” Die Zeit, 1995. április 21.
[9]
http://www.henrymakow.com/translated_from_the_hungarian.html
[10]
http://kuruc.info/r/6/36390/
[11] Nikolaus Grüner, Stolen
Identity, Stockholm, 2005-2006.
[12] Grüner, ugyanott
[13]
Carlo Mattogno, ”Elie Wiesel: ‘The Most Authoritative Living
Witness’ of The
Shoah?”
http://www.revblog.codoh.com/2010/02/elie-wiesel-the-most-authoritative-living-witness-of-the-shoah/;
”Elie
Wiesel: New Documents”
http://www.revblog.codoh.com/2010/03/elie-wiesel-new-documents/
(kuruc.info alapján JOBBIK GONDOLAT)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát