Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2010. augusztus 20. Közélet
Az alanti tanulmány nagyon érdekes, szép és megfontolandó. Ellenben a Likud-Viktor uralomnak nem erre van szüksége. A napi eseményekből az világlik ki, hogy azért kell 'új alkotmány' nekik, hogy az 'új helyzetet' rögzítsék, bevezessék.
Az új helyzet pedig nem tűri sem a Szent Koronát - még kevésbé annak Tanát - sem a nemzeti jelképeket, lobogókat, a haza szeretetét. Az új helyzet, hogy a magyar népet rabszolgaként, jellegtelen tömegként kell tálalni a 'felvásárlóknak' . A többi egyszerűen parasztvakítás és a helyhatósági választások után minden bizonnyal el is enyészik. (Szerkesztő).
A
Fidesz-KDNP vezette kormányzó pártkoalíció - Schmidt Pál
köztársasági elnök javaslatára - 2011. március 15-én szeretné
elfogadtatni az országgyűléssel a Magyar Köztársaság új
alkotmányát. Az alábbi tanulmány arra keresi a választ, hogy
kell-e Magyarországnak egy vadonatúj alkotmány?
A
magyar alkotmányosság kezdetének a 851-es Vérszerződés
esküjének öt pontját tekinthetjük. Ebben már rögzítik a tagok
és a fő egymáshoz való viszonyát, és a közösen szerzett
gazdasági javakról is rendelkeznek. A szerződésről ugyan nem
maradtak fenn írásos korhű emlékek, azonban ezt megtörténtnek
tekintjük.
Jogi dokumentumaink között az 1222-ben II.
András által kiadott Aranybulla tekinthető az első alkotmányos
okiratnak, amely az István királynak tulajdonított törvényekre,
s az uralkodása óta eltelt időszak szokásaira hivatkozva
formulázta meg a nemesség előjogait a királlyal szemben
(személyes szabadságának garanciáit, adómentességet,
ellenállási jogát stb.).
Werbőczy István
Hármaskönyvében - amelyet az alkotmány második nagy pillérének
tekintettek, annak ellenére, hogy formálisan sohasem emelték
törvényerőre - a megelőző időszak jogszokásait gyűjtötte
össze. A Hármaskönyvben megjelent Szent Korona-tan szerint az
egymással egyenjogú nemesek a királlyal együtt képezték a
magyar államiságot szimbolizáló „Szent Korona testét”.
A
Szentkorona-tan hét alapelve
1.
Hungaria semper libera: A Szent korona eszme, mint Történelmi
Alkotmány és az abból fakadó Alaptörvény és jogrendszer
biztosítja a magyarság, valamint a Szent Korona értékrendjét
elfogadó államalkotó nemzetek által alkotott Magyarország örök
szabadságát, önrendelkezési jogát, amit senkinek nincs joga
feladni, sem csorbítani.
2. Sacra Corona radix omnium
possessionum: Minden jog és birtok forrása a Szent Korona. A nép
életének létfeltételei: a föld-, a víz-, a levegő-, és az
energiakincsek a Szent Korona által megszemélyesített egyetemes
magyarság örök és elidegeníthetetlen tulajdonában vannak, azok
fölött csak a Szent Korona tagja szerezhet birtokjogot.
3.
Una et eadem libertas: A Szent Korona országának minden tagját egy
és ugyanazon szabadság illeti meg, a kötelezettségek és a jogok
összhangján keresztül.
4. Sub specie Sacrae Coronae:
Mindennek az egyetemes magyar nemzetet megtestesítő Szent Korona
tagok érdekében, biztonságuk szavatolására kell történnie. Az
Alaptörvény, minden jogszabály, továbbá a törvényhozó,
végrehajtó és bírói hatalom intézkedéseinek is meg kell
felelnie a Szent Korona eszmének.
5. Ius resistendi et
contradiscendi: Az egyetemes nemzet minden tagjának kötelessége és
joga, hogy ellenálljon és ellentmondjon minden olyan törekvéssel
szemben, amely jogainak gyakorlását csökkenti, és kötelezettségei
teljesítésének feltételeit korlátozza vagy gátolja.
6.
Jogfolytonosság elve: A Szent Korona Országaiban a hatalom
gyakorlása akkor legitim és törvényes, hogyha biztosított a
magyar állam azon évszázados intézményeinek és elvek szerinti
működése, amelyek együttesen garantálják a magyar állam
függetlenségét, törvényességét, a szabadságot, a jogok és
kötelezettségek egyensúlyát, vagyis mindazt, ami a magyar
alkotmányosság évszázados lényege. (Deák Ferenc – Adalékok a
Magyar közjoghoz)
7. A csorbíthatatlanság elve: szerzett és
adományozott jogot senki nem korlátozhat. (Werbőczi: Hármas
könyv)
A magyar történelem évszázadai alatt az alkotmány
- ha nem is egy törvényben testesült meg - ugyan bővült, de a
jogalkotóknak és a hatalom birtokosainak, tisztelve elődeik
bölcsességét eszük ágába sem jutott, hogy felrúgják azokat a
történelmi hagyományokat, melyek biztosították a nemzet
fennmaradását. Az első brutális támadás 1919-ben érte a magyar
alkotmányt, mikor a vörös terroristák felfüggesztették, bár
ehhez semmilyen jogalappal nem rendelkeztek. A tanácsköztársaságnak
nevezett bolsevik országrombolás után a magyar politikai vezetés
első feladatai közé tartozott az alkotmány visszahelyezése
jogaiba, minek köszönhetően megszilárdult a rend, bizonyítandó,
hogy a legfőbb törvény alkalmas a stabil belpolitikai viszonyok
biztosítására.
1944-ben azonban a német nemzeti-szocialista megszállás, majd 1945-ben a szovjet nemzetközi szocialista intervenció vetett véget Magyarország szabadságának, felfüggesztve (ismét minden jogalapot nélkülözve) egyúttal Történelmi Alkotmányunkat. Sztálin parancsára államforma-változtatás történik 1946-ban Magyarországon, eltörlik a közel ezeréves királyságot, és helyette a népköztársasági államformát hazánkra erőltetve.
1949-ben a
csalással, tehát illegitim módon hatalomra került parlament
megszavazza a szovjet mintára megírt XX. törvényt, melyet
alkotmánynak neveztek el. Az a tény, hogy hazánk nem volt akkor
szuverén állam, illetve, a törvényt olyan országgyűlés fogadta
el, mely törvénytelenül jött létre mutatja, milyen állapotban
leledzett jogalkotásunk az elmúlt több mint fél évszázadban.
Új, alkotmánynak nevezett jogszabállyal tehát több esetben is
próbálták felülírni a történeti alkotmányunkat, láthatjuk
mindkét alkalommal törvénytelenül, ebből következik, hogy annak
legitimitása több mint kétséges. A Történeti Alkotmány tehát
jelenleg is Magyarország egyetlen alkotmánya.
Felmerül a
kérdés: miért akar a jelenlegi kormánykoalíció „új”
alkotmány létrehozni? Ennek megválaszolása ugyan nem képezi
jelen írás tárgyát, azt az olvasóra bízom, azonban annyit meg
kell említeni, hogy képzett jogászoknak illene ismernie a magyar
jogtörténelmet. Szokás hivatkozni arra, hogy egy modern, a mai
viszonyokat figyelembe vevő alkotmány elfogadása időszerűvé
teszi alaptörvényünk megújítását, és itt hadd kapaszkodjak az
alaptörvény szóba. Az alkotmány és az alaptörvény nem kell,
hogy feltétlenül egymás szinonímája legyen, akár ki is
egészíthetik egymást. Mi értünk ez alatt? Megint csak forduljunk
a történelemhez.
Kétféle alkotmányt ismerünk: a
történeti és az úgynevezett kartális alkotmányt. Az első egy
nemzet hagyományaira, szokásaira (szokásjog) épül, elődei
joggyakorlatát használja és fejleszti tovább, ezért folyamatosan
épül, megújul. Az ilyen típusú jogszabály gyűjteménynek
általában nincsen egy dokumentumban (törvényben) rögzített
változata, bár akár megjelenhet írott változatban is. Ilyen volt
Magyarországon, jelenleg Nagy Britanniában és Új Zélandon élnek
vele.
A kartális
alkotmány egyszeri aktusként létrehívott alkotmány, melyet egy
vagy több írott jogszabály tartalmaz. Kartális alkotmánya van
például az Amerikai Egyesült Államoknak, Németországnak és a
legtöbb országnak.
Mindkettőre jellemző, hogy a
legmagasabb szintű jogszabálynak minősül, minden más jogi norma
meg kell, hogy feleljen az alkotmánynak, a jogszabályok végső
soron az alkotmányból merítik érvényességüket.
Az
alaptörvény kifejezés valahol a kartális alkotmány megfelelője,
inkább ráhúzható, mint egy történeti
alkotmányra.
Magyarországon nincs és nem is volt soha
alaptörvénye a szónak államtudományi értelmében; bármennyire
gyakran forduljanak is elő régibb (rendi) latinnyelvű
dokumentumokban az ily kifejezések „Lex
fundamentalis” vagy „Leges
fundamentales”, és bármennyire
legyen, is tagadhatatlan, hogy 1868: 30: 4 és 69. törvénycikkeink
e kifejezést „alaptörvény”
és «alaptörvények» szemlátomást használják. Az alaptörvény
tehát a magyar használatban nem beágyazott, jogilag „szabad”
fogalom.
Ebbe kapaszkodva megoldás lehetne, ha hivatalosan is
visszaállítanánk a Történeti Alkotmányunk jogfolytonosságát,
ugyanakkor az úgynevezett sarkalatos törvényekhez létrehoznánk
az „Alaptörvények” (Leges cardinales) intézményét. Történeti
Alkotmányunk tekintélye megmaradna (hiszen visszamenőlegesen
történelemhamisítás lenne módosítani rajta), az Alaptörvény
pedig képviselné a rugalmas módosítások lehetőségét.
Kommentál
Szeretném ha az alkotmányunk része lenne: Minden embernek születésétől fogva megillető joga, amely Isten által (vagy szentkorona által) adományozott nemre és fajra való tekintet nélkül : a élethez való jog, a szabadsághoz való jog, a boldoguláshoz való jog. (Alapvető emberi szabadság jog, mert a liberális jog csak nesze semmi fog meg jól.)
Másik : A
jogtalanság még a jogosság elvében sem szülhet jogokat.
(Zsarnokság elleni kitétel.)
Harmadik: A zsarnokság ellen
mindig küzdeni kell, még az úgynevezett független intézmények
esetében is. (Állandó kontroll elve)
Negyedik: ha egy
választott vagy kinevezett testület megsérti a alkotmányt, a
népnek joga van ellene küzdeni. A küzdelem eszközeiért utólag
felmentés illeti. Ha a alkotmányosság visszahódításáról van szó.
(Polgár Info alapján JOBBIK GONDOLAT)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát