Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Mint tudjuk a elözö város vezetése kötötte a referencia szerződéseket. Állítólagos átláthatatlan tulajdonosi háttér miatt bukhatja a Skoda a budapesti villamos tendert. A kérdés az, hogy offshore hátterűnek minősíthető-e az a Skoda. A cég tagadja a vádakat és beperelte a BKK-át jó hírnevének megsértése miatt. Vitézyék inkább a spanyol CAF-tól rendelnék meg a villamosokat. – írja a nol.hu.A Skoda-csoport vezérigazgatója, Josef Bernard korábban levélben biztosította Tarlós István főpolgármestert arról, hogy nem a főváros vezetőivel, hanem a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) van nézeteltérése. A közbeszerzési eljárás esetleges elnyúlásának, eredménytelensége az uniós finanszírozás elbukását is jelentheti. A 35 milliárd forint értékű villamostenderben a Skoda még a nyár közepén nyilatkozott arról, hogy tisztán cseh érdekeltségű vállalat, megnevezve azt a nyolc magánszemélyt, aki a céget birtokolja. Miután a Vitézy Dávid vezette BKK a spanyol CAF-ot hirdette ki nyertesnek, az alacsonyabb ajánlatot tévő Skoda megtámadta a döntést. A Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette azt, s további vizsgálatokra kötelezte a BKK-t. A BKK és a Skoda közötti vitában eddig csak marginális téma volt a cég tulajdonosi háttere. De miután a BKK offshore-gyanúsnak nevezte a céget, a Skoda beperelte a központot jó hírnevének megsértése miatt. Emellett vita van a felek között arról is, hogy megfelelő referenciákat mutatott-e be a társaság, de nézeteltérés van a műszaki alkalmasság és az árképzés terén is. A BKK érve szerint a Skoda az eljárásban egyoldalú nyilatkozatokkal adott formális magyarázatot, de ezt nem tekintik megnyugtató érdemi válasznak a célirányosan elrendelt hiánypótlás ellenére sem. A kérdés továbbra is nyitott: milyen hátterű cég a pályázaton induló Ganz-Skoda Közlekedési Zrt., amely Miskolcra épp elkezdte leszállítani a villamosokat, s a budapesti tenderre is pályázik? A magyar Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. tulajdonosa a cseh Skoda Transportation, utóbbinak azonban cégjogilag nincs köze az ismert Skoda autógyárhoz, amely a Volkswagen-csoporthoz tartozik. Átláthatatlan tulajdonosi szerkezet A Skoda Transportation a ciprusi Skoda Industry tulajdonában van. Utóbbi cégnek az ajánlatok beadásakor ismert tulajdonosi struktúrája 2011-ben alakult ki. Két fő részvényese a Marshall-szigeteken bejegyzett Maranex Finance, továbbá a guernsey-i illetőségű Conitor Terra Ltd. Mindkét cég 25 százalékot meghaladó részesedéssel bír a ciprusi Skodában, vagyis együtt a többségét birtokolják a cégnek. (A fennmaradó üzletrészen négy másik ciprusi vállalkozás osztozik.) A marshalli és a guernsey-i cégnyilvántartásokból viszont már igen komplikált megtudni a legfontosabb tulajdonosi és egyéb cégadatokat. A Skoda ezért egyoldalú nyilatkozatban megnevezte a végső tulajdonosokat, aligha téved azonban, aki azt állítja: az átlátható tulajdonosi szerkezet követelményének kevéssé felel meg ez a cégstruktúra. A nol.hu által megkeresett névtelenséget kérő szakértőt szerint a vonatkozó törvényi szabályok értelmében nem vehet részt az eljárásban olyan cég, amelynek 25 százaléknál nagyobb arányban tulajdonosa akár közvetetten is olyan vállalkozás, amely nem az Európai Unióhoz vagy az Európai Gazdasági Térséghez tartozó ország, illetve OECD-tagállam adóalanya, vagy olyan országban adózik, amellyel hazánknak nincs kettős adóztatást elkerülő egyezménye. Forrásunk szerint a Skodának e tekintetben is nyilatkoznia kellett az eljárás során, mert a két szigetországi cég miatt már a hiánypótlási szakaszban is kérdések merültek fel emiatt. Gyengélkedik a magyar leányvállalat A Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. referenciái körül is vitában áll a kiíró és a cég, ezért érdemes vetni egy pillantást a magyar leányra is. Bár a múltban több uniós villamosprojektben részt vett az anyavállalat, a példás átláthatóságot biztosító magyar cégregiszter adatai szerint a magyar cégnek mindennapi üzletmenete során akadtak problémái: 2011 és 2012 során is veszteséges volt, tőkéje ebben az időszakban negatívba is fordult. Hogy ennek köszönhető-e a magyar gyártási kapacitások szigorú leépítése, nem tudni. A tulajdonosok persze korlátlanul pótolhatnak tőkét és pénzügyi segítséget is adhatnak neki – ám arról nem tudunk, hogy ezt bárki garantálta volna. Nem tudjuk, hogy az elöző szocialista vezetés mit garantált nekik. nol.hu nyomán – Szabad Hirek
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát