2010. október 25. Közélet
"Elegem
lett az antiszemitázásból" - mondja Gyebnár László, a Nemzeti Taxi
alapítója a Kuruc.infónak, aki arról mesél, hogyan fogadták az emberek a
Nagy-Magyarországgal és Árpád-sávval díszített taxik tucatjait
Budapesten.
Korábban Jobbtaxi volt a név, Nemzeti Taxira váltottak
Kuruc.info: Miért tartotta fontosnak, hogy taxitársaságot alapítson Nemzeti Taxi néven?
-
Úgy éreztem, szükség van rá. Elegem lett abból, hogy rámszólnak az
előző cégeknél, hogy "antiszemita" vagyok, mert magyar zene szól és
magyar videók mennek a kocsimban... Mi történik itt? - tettem fel a
kérdést magamban, és azon gondolkoztam, nem létezik, hogy ne legyen erre
igény.
Bebizonyosodott: van igény erre, látjuk, halljuk, pedig még az emberek nagyon kis részéhez jutottunk csak el.
-
Mikor alakult a cég? Hány főre tehető ma a "nemzeti taxisok" létszáma,
jönnek át más társaságoktól is Önökhöz? Hol jelentkezhetnek az
érdeklődők, milyen feltételeknek kell eleget tenniük?
-
A cég 2009. október 1-jén indult, jelenleg 39 taxis van a csapatunkban.
Míg más társaságoknál szerződések, szigorú büntetések és szabályok
terhelik a sofőröket, addig nálunk csak szív, nemzettudat és lendület
kell. Természetesen más cégektől is jönnek át a taxisok, de sok nemzeti
érzelmű magántaxis is beállt közénk, akik hatalmas változáson kellett,
hogy átessenek, hogy e tarifával dolgozni tudjanak. Örülök nekik, mert
minden egyes magántaxis, aki beáll a céghez, előrébb viszi a hazai
taxisrendet. Jó lenne olyan szabályozás, ami nem engedné a szabad árat,
nagyon várjuk ezért az egységes tarifáról szóló rendeletet.
Jelentkezni
a 06-20-40-50-600-as számon lehet. A taxizás feltétele a PÁV2
minősítésű jogosítvány és a taxivezetői engedély mellett egy taxis
vizsgával rendelkező autó, melyet bérelni lehet. Ebben akár segíteni is
tudunk a jelentkezőknek.
- Milyen visszajelzéseket kapnak az utasoktól?
-
Sok elégedett utasunk van, ami örömmel tölt el minket, előfordul persze
néha negatív visszajelzés is, ami, úgy gondolom egy kezdő
vállalkozásnál egy szükséges rossz. Ezáltal tudjuk meg, milyen lépéseket
kell megtennünk ahhoz, hogy szolgáltatásunkon javítani tudjunk.
Az
ún. szórakoztató monitorok egyre több autónkba kerülnek bele, ezeken
mennek a videók, például az István, a Király, FankaDeli, Kárpátia,
Ismerős arcok, Romantikus Erőszak, Radical Hungary...
- Mi volt a legemlékezetesebb története?
- A IX. kerületbe mentem, a kedves utas beült. Épp az István a király ment az autóban, hátul sugdolózni kezdtek.
- Ne haragudj, te nem a Taxi 2000-nél voltál? - kérdezte a hátul ülő úr.
- De - válaszoltam.
- "Öt éve láttalak, akkor is épp ez a szám ment nálad".
Hát
igen, minden itt kezdődött, ott voltam a Királydombon 1983-ban kilenc
évesen, és azóta sincs olyan hét, hogy ne hallgatnám meg. Hihetetlen
örömöt láttam az utasom arcán. Azóta is nap mint nap velünk utazik.
-
Többségében kik utaznak Önökkel: nemzeti érzelmű emberek, vagy azok,
akiknek mindegy, milyen céget támogatnak, csak az a fontos, hogy olcsó
legyen?
-
Miután a Google-on kiemelt hirdetésünk van, megtalálnak olyanok is,
akiknek mindegy, csak olcsó legyen a taxi. Utasaink nagy része azért
nemzeti érzelmű, akik örülnek, hogy egy nemzeti taxisokból álló
társaságnál hagyhatják a pénzüket, nem egy "semmilyen", szürke taxinál,
de persze van aki a jó ár és a megbízható, korrekt szolgáltatás miatt
választja társaságunkat.
Nagyon
fontosnak tartom a nemzeti öntudatra ébredést - akárcsak a
Trianon-emlékművek, kettős keresztek, úgy az is fontos, hogy legyenek
olyan cégek, amelyek nem félnek használni nemzeti jelképeinket.
- Nem érte Önöket inzultus, verbális támadás azért, mert Nagy-Magyarország és Árpád-sáv van az autóikon?
-
Néhány újságírói mocskolódástól eltekintve (pl: 168 óra) nem jellemző
az ilyen. Még az elején történt meg, hogy mellém jött egy autó, és
meglátta a Nagy-Magyarországot a taximon. Vérben forgó szemekkel kezdett
köpködni kifelé az autójából - akkor még csak az én autóm volt
felmatricázva... Sose felejtem el, sokáig gondolkoztam utána azon, hogy
hogyan gyűlölheti valaki magyar létére nemzeti jelképeinket. Hogy magyar
rendszámú autóból köpködjön a Nagy-Magyarország felé...
De mindez nem tántorított el, nem hunyászkodhatunk meg a saját hazánkban.
Hadd
búcsúzzam Wass Albert szavaival: "Ébredj, magyar! Termőfölded másoknak
terem. Gonosz irányba terel ez a megveszekedett történelem."
Kuruc.info
Korábban írtuk a Nemzeti taxiról:
Több,
mint tíz éve foglalkoznak személyszállítással, most összeálltak és egy
nemzeti érzelmű céget alapítottak. Ez a Nemzeti Taxi. Ha magyar cégekről
esik szó, többnyire az a kifogás, hogy drágább, mint például a multi (hiába árulnak, kínálnak sokszor gagyit, a minőségre sokan nem gondolnak),
és az ár az első ezekben a szűkös időkben. Összehasonlítottuk az
árakat, az eredmény pedig magáért beszél, nem lehet több kifogás.
A Nemzeti Taxi Budapesten és környékén szállít utasokat. Áraikat megtalálja honlapjukon: telefonos rendelés (06-20-40-50-600) esetén 180 Ft/km, kedvezményes ár esetén pedig 165 Ft/km a
tarifa. Ehhez még hozzájön a 300 forintos kiszállási, alap díj, ami
minden társaságnál ennyi. A kedvezményes árra az jogosult, aki
rendelkezik törzsutas kártyával - ezt pedig az első út után odaadja a
sofőr.
Néhány másik társaság tarifája:
- City Taxi - telefonos rendelés esetén 240 Ft/km - link itt
- Főtaxi - telefonos rendelés esetén 225 Ft/km - link itt
- Rádió taxi - telefonos rendelés esetén 218 Ft/km - link itt
- Tele 5 Taxi - telefonos rendelés esetén 230 Ft/km - link itt, a 6x6 Taxi is szinte ugyanennyiért - link itt
A Nemzeti Taxival viszont már 165 forintért utazhat! Így egyrészt spórolhat, másrészt magunkfajtákat támogathat.
Mentse el számukat most telefonjába, hogy kéznél legyen, ha szükség lesz rá: 06-20-40-50-600
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát