Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2010. március 20. Közélet
Nem minden zsidó kommunista. De egyes zsidók vállakozása nélkül nincs kommunizmus.
Ezen a napon kezdődött történelmünk igazi kálváriája, a 133 napos cionista-bolsevista rémuralom, amely a legnagyobb pusztítást alighanem a lelkekben végezte. Vallás- és egyházellenes támadásai mindmáig tabuk. A 133 nap alatti vallás- és egyházüldözés célját jelzi, hogy Vágó (Weiss) Béla 1919. február 20-án azt tanácsolta híveinek, ne féljenek „a vértől, vér nélkül nem lehet dolgozni, vér nélkül nincs terror és terror nélkül nincs diktatúra!”, hasonlóan Leninhez, aki szerint „a bukott pap többet ér akárhány bolsevik propagandistánál”. Amint Weisz Fülöp politikai megbízott mondta: „Ha elvünkről van szó, egy pár száz hulla az nulla.” Sós István vöröskatona pedig kijelentette: „A papoknak meg kell dögleni.”
„A forradalmi kormányzótanács osztályharcot hirdetett a
bérmunkásság (proletariátus) és a vagyonos polgárság
(burzsoázia) közt. A proletariátus tulajdonává nyilvánították
(szocializálták) a nagyobb földbirtokokat, ipari, kereskedelmi,
pénzügyi vállalatokat, betéteket, palotákat, színházakat,
gyűjteményeket és ékszereket (2000 koronán felül).
Elválasztották az államot az egyháztól, az egyházi vagyont zár
alá vették, leltározták (likvidálták). Államosították az
iskolákat, amelyekben megszüntették a hittanítást és
elrendelték a kommunista szellemű oktatást, a nemzeti színű
zászló helyett a vörös zászló használatát, a Szózat, Himnusz
helyett a munkás Marsellaise és Internationale énekét. Eltörölték
az ügyvédséget, a szakbíróságokat, fölállították a vörös
őrséget, a forradalmi törvényszékeket, neves férfiakat
gyűjtőfogházba zártak és minden ellen mozgalmat vérbe
fojtottak.”
Ekként összegezte találóan a történteket
egy, a két világháború közti közoktatásban használt
segédkönyv (Kontraszky Dezső: Történelmi és földrajzi
összefoglalások 1930-ig. Bp. 1931. Győző Andor Könyvkereskedése,
310. old.), mégis fontosabb, mert alig ismert, annak a hazánkban
1919-ben átélt vallás- és egyházgyűlöletnek ismerete, amelyhez
hasonló, ilyen rövid idő alatt legalábbis, addig aligha akadt a
világtörténelemben.
A legértékesebb emlékiratok egyike
erről az időről Meszlényi Antalé (Keresztény magyarságunk
küldetésében. Bp. 1943. Szent István Társulat), amelynek
tizenharmadik fejezetében (Vértanúink a proletárdiktatúra alatt,
283-316. old.) arról vall, hogy ami „1919. március 21-én
történt, az minden veszteséget felülmúl! Nem volt elég a háború
elvesztése, országhatáraink megcsonkítása, véreink földön
futása, betetőzte mindezt a második, úgynevezett vörös
forradalom. Azok szabadultak ránk, és tartottak 134 napon át a
legkegyetlenebb megszállás alatt, kiknek a magyarsághoz és
kereszténységhez vajmi kevés közük volt.” (283. old.)
Négy
és fél hónap alatt közel 300 katolikus intézményt szüntettek
meg, mégis, bebizonyosodott a mára elfeledett népigazság: teher
alatt nő a pálma”, ugyanis a néptömegek „józanságát
azonban nehezen lehetett elkábítani s legfeljebb csak a salakja
hódolt megolt beígért megváltó eszméknek” (286. old.), miként
igaz: „Meg lehetett gyalázni az Isten házait s megzavarni a
körmeneteket, de az ilyesmi csak olaj lett a hit tüzére.” (286.
old.)
Mint írja, a 133 napig háborítatlanul hatalmaskodó
„bőrkabátos” hatalmasságok „az egyháziakat tekintették a
legmegbízhatatlanabb elemnek, ezért már az elejében kisemmizték
őket minden jogból és védelemből. (…) Sok helyen kiűzték
őket hajlékukból s helyükbe a kommunista társadalom intézményeit
és egyesületeit lakoltatták be. Budapesten például a jezsuita
kollégiumból először diákotthon, majd az ellenforradalom
internáltjainak hajléka lett. Hasonló célt szolgált a Ranolder
Intézet, a ciszterciek rendháza az aposztaták otthona, a
premontreieké diákok, a piaristáké Marx otthona, a Marianum a
kommunista tanítók propagandaiskolája lett. Ha valaki erőszakkal
nem akarta keresni a börtönt, vagy halált, egyházi ruháját,
legalábbis a fővárosban, fel kellett cserélnie a polgári
öltözettel.” (287. old.)
Beszámolójából, akárcsak
számos más kortárs emlékezésből (Mihályfi Ákos Lélekmentés
a nagy világégés után. Bp. 1919. Szent István Társulat, 9-11.
old., Bernhardt Zsigmond SJ: Egy jezsuita feljegyzései a kommunizmus
idejéből (Bp. 1919. Korda Rt. – Apostol Nyomda), Lányi Ede SJ:
Vörös naplóm. Pécs, 1919. Pius Kollégium (Szebb Jövő
Könyvtára), Prohászka Ottokár naplója (Soliloquia. 1-2. köt.
Bp. 1927. Szent István-Társulat. = Prohászka Ottokár
Összegyűjtött Művei, 23-24. köt.) kiderül, miként viselkedtek
népünk lelki elöljárói, milyen lelki tartásról tett
tanúbizonyságot „500 magyar és keresztény vértanú közül 11
katolikus mártír papunk”. (292. old.)
Íme példái közül
egy (292-294. old.):
„Az első áldozat Szemelliker Antal
fülesi plébános volt. A III. Internacionálé téveszméinek nem
igen sikerült elkábítani Nyugat-Magyarország józan gondolkodású
népét. A vörösök Füles környékét tartották a
legmegbízhatatlanabb helyek egyikének. A községbe már [1919 –
Ifj. T. L.] április 6-án megérkezett az úgynevezett gépfegyveres
vörös őrség, mely azonnali hatállyal kihirdette a statáriumot,
mivel a nép nyugtalankodni kezdett a vörösök garázdálkodása
miatt. Enzbruder katonai biztos a plébánost a csendőr laktanyába
idézte s kijelentette előtte, hogy fejbe löveti a legkisebb
megmozdulás esetén. Szemelliker önérzetesen tiltakozott a
fenyegetés ellen, de szerencsétlenségére megtörtént az a
sajnálatos eset, hogy az egyik malomházi legény elsütötte
revolverét az apácazárda előtt. Más nem kellett a vörösöknek!
A lövést gépfegyver-sortűzzel viszonozták, mely az utca népéből
több halálos áldozatot szedett.
Ez lett a kezdete a
plébános kálváriájának. Másnap ismét beidézték
kihallgatásra, de komolyabb vádat nem tudtak ellene emelni. 9-én
újra meg kellett jelennie a Zichyek kastélyában, s ekkor már
gúnyos kárörömmel olvadták rá, hogy a malomháziak részére ő
küldött fegyveres segítséget. A vád annyira komolytalanul
hangzott, hogy a plébános csak mosolyogni tudott rajta. De ekkor
szembesítették vele Szedenik Viktor nevű gimnazistát, aki
előzőleg néhány lefogott társával terhelően vallott rá.
Lehet, hogy ezt azért tette, mert így gondolta megmenthetőnek
édesanyját, aki szintén karmaikba került, mint ellenforradalmi
gyanúsított. A lelkipásztor szelíden, de komolyan a szemébe
nézett és kérdezte: Viktor, én küldtelek Malomházára?
–
Igen, a plébános úr! – volt a meglepő válasz, jóllehet az
anyja küldte.
A plébános az alaptalan kijelentés hallatára
alig bírt szóhoz jutni, de nem is engedték. Így nem tehetett
mást, mint erélyesen tiltakozott e valótlanság ellen. De ez nem
használt, mert inkább hittek a megfélemlített és rábeszélt
fiúnak, mint a komoly gondolkodású és igazmondású papnak.
Elhatározták, hogy elrettentő példa gyanánt ki fogják
végeztetni s erre jó alapul szolgált az elhangzott
vád.
Szemelliker jól tudta, hogy áldozatnak szemelték ki s
nagylelkűségében ezt üzente a fiú édesanyjának: Mondjátok meg
Szedeniknének, hogy megbocsátok neki! Ami rövid ideje még volt,
azt már csak saját lelkének szentelte. Kezébe vette Breviáriumát,
rózsafüzérét s követte hóhérait Sopronba. Itt rövid úton
kihirdették előtte a halálos ítéletet s készülhetett a nagy
útra. Példásan meggyónt s miután kifejezte azt az óhaját, hogy
Fülesen temessék el. ’Dicsértessék Jézus Krisztus, Jézusom
irgalom!’ – fohásszal fogadta ellenségeinek golyótüzét, mely
április 10-én virradó felé kioltotta nemes életét.”
A 133
nap alatti vallás- és egyházüldözés célját jelzi, hogy Vágó
(Weiss) Béla 1919. február 20-án azt tanácsolta híveinek, ne
féljenek „a vértől, vér nélkül nem lehet dolgozni, vér
nélkül nincs terror és terror nélkül nincs diktatúra!”,
hasonlóan Leninhez, aki szerint „a bukott pap többet ér akárhány
bolsevik propagandistánál”. Amint Weisz Fülöp politikai
megbízott mondta: „Ha elvünkről van szó, egy pár száz hulla
az nulla.” Cserny József terrorfőnök sem vallott másként: „Úgy
kell elbánni a burzsoákkal, mint ahogyan én teszem, a kispesti
szemétdombon égetem el őket.” Szintén ő vallotta: „Inkább
ti küldjetek tíz burzsujt haza, mintsem hogy ők közületek egyet
is felhúzzanak!” Sós István vöröskatona pedig kijelentette: „A
papoknak meg kell dögleni.”
Mégis, a 133 nap alatt hiába
kergették ki a szerzetesházakból, zárdákból Isten szolgáit,
világi pályára kényszerítve őket, hiába gyűjtötték és
zúzták be a Szent István Társulat fellelhető tankönyveit,
elsöprő többségük kitartott küldetése mellett (jellemző, hogy
Barcsay Adorján és Palatinus József a szabadkőműves páholyok
1920-as belügyminiszteri rendelet elhatározta feloszlatása után
mindössze két szabadkőműves papot talált a páholyiratokban,
egyikük Hock János józsefvárosi plébános, Károlyi
főtanácsadója volt: mindkettőjüket kiközösítették ezért).
Őrt álltak Istenért és Hazáért.
(Hun hir alapján szerk)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát