Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2011. január 25 Közélet
Hunhír.info
"Tekintettel az eset sürgős voltára, és ahogy erről a legutóbbi, 2010. január 17-i találkozónkon is megegyeztünk, felkérem a magyar kormányt, hogy két héten belül nyújtsa be elképzeléseit arról, miként lehet e komoly kétségeket kezelni. Ha nem tesznek eleget a fenti kérésnek, vagy nem kielégítő tájékoztatást adnak, a Bizottság fenntartja a lehetőséget, hogy hivatalos felszólító levelet küldjön a magyar hatóságoknak."
Neelie Kroes
Az Európai Bizottság alelnöke
Brüsszel, 21. 01. 2011
D(2011)7211
Excellenciás Úr,
Azokra
az intézkedésekre hivatkozom, amelyekről Magyarország küldött hivatalos
értesítést, a 89/552/EK irányelvet módosító 2007/65/EK Irányelv
átültetéséről, amelyet a 2010/13/EU irányelv iktatott törvénybe
(Audiovizuális Médiaszolgáltatásokról Szóló Irányelv, a továbbiakban:
AVMSD).
A Bizottság szakértőinek elsődleges vizsgálata, amely az
irányelv egyes alapvető aspektusait tanulmányozta, arra a
következtetésre jutott, hogy a magyar jogszabály több kérdést is felvet
azzal kapcsolatban: összeegyeztethető-e az Irányelvvel vagy
általánosságban az EU-joggal. Amint minden egyes átültetési intézkedést
elemeztünk, lehetséges, hogy további megjegyzésekkel jelentkezünk.
Ebben a szakaszban a következő pontok tisztázását kérjük:
Kiegyensúlyozott tájékoztatás követelménye, amely minden audiovizuális médiaszolgáltatóra vonatkozik.
A
Bizottság szakértőinek először is kétségei vannak afelől, hogy a
kiegyensúlyozott tájékoztatás követelménye, amelyet a Médiaalkotmány 13.
paragrafusának 2. bekezdése és a Médiatörvény 12. paragrafusában
definiál, összhangban van-e az AVMSD-vel és az EU-alapszerződésnek a
vállalkozás és a szolgáltatásnyújtás szabadságára vonatkozó szabályaival
(EU-alapszerződés 56. és 49. paragrafus).
Az AVMSD 4.
paragrafusának 1. bekezdése alapján a tagállamok szabadon
megkövetelhetik az illetékességükbe tartozó
médiatartalom-szolgáltatóktól, hogy részletesebb és szigorúbb
szabályoknak feleljenek meg az irányelv területén, ha ezek a szabályok
összhangban vannak az uniós joggal.
A Bizottság szakértői úgy
értelmezik a fent említett, a kiegyensúlyozott tájékoztatásra vonatkozó
kötelezettséget, mint részletesebb vagy szigorúbb szabályt, figyelembe
véve a válaszadási jogra vonatkozó intézkedést (AVMSD 28. paragrafus).
Ezért szükséges, hogy mindez megfeleljen az uniós jognak. A Bizottság
szakértőinek azonban kétségei vannak afelől, hogy ez összhangban van-e
az arányosság elvével és az EU Alapjogi Chartájának 11. paragrafusával,
amely a szólás szabadságának és az információszabadságnak az alapvető
jogát tartalmazza.
Mint az Irányelv 102. pontjában is olvasható, a
televíziós szolgáltatók számára a kiegyensúlyozott tájékoztatás
kötelessége mindennapos. A szolgáltatók tevékenységének aránytalan
akadálya lehet azonban, hogy a kiegyensúlyozott tájékoztatás
kötelezettségét és ennek következtében a Médiatörvény 181.
paragrafusának rendelkezéseit minden audiovizuális médiaszolgáltatóra
kiterjesztették, köztük az on-demand, lekérhető audiovizuális
médiaszolgáltatókra is (VOD, lekérhető videó és audiovizuális blogok) –
anélkül, hogy további részleteket vagy korlátozó kritériumokat
határoznának meg az engedélyeztetés feltételei, méret, piaci részesedés,
célközönség, témaválasztás vagy a hasonló típusú, versenytársat jelentő
médiumok számával kapcsolatban. Sőt, ugyanezen okokból ezek a
rendelkezések a szólásszabadság és az információszabadság indokolatlan
korlátozását is jelenthetik.
Általánosságban véve, a
kiegyensúlyozott tájékoztatás kötelezettségének ilyen széles körű
kiterjesztése – amelyet ráadásul eléggé általánosan fogalmaztak meg, így
tág teret hagytak az értelmezésnek – akadályt jelenthet a gazdasági
társaságok unión belüli szabad letelepedése és a szolgáltatás
szabadságának az EU-alapszerződés 49. és 56. paragrafusának
betartásában, mivel elrettentheti más tagállamok médiaszolgáltatóit
attól, hogy Magyarországon telepedjenek le, és ott nyújtsanak
médiaszolgáltatásokat.
Végül, a bizottság alaposan kiértékeli
majd, hogy a Médiaalkotmány 13. paragrafusát és a Médiatörvény 181.
paragrafusát az illetékes hatóságok miként hajtják majd végre az adást
sugárzó médiumok esetében.
Származási ország elve.
A
bizottság szakértőinek afelől is kétségei vannak, hogy a Médiatörvény
176. és 177. paragrafusa illeszkedik-e az AVMSD 3. paragrafusához. Ez
utóbbi ugyanis lehetővé teszi, hogy egy tagállam átmenetileg mentességet
élvezzen azon kötelesség alól, hogy biztosítsa a szabad vétel
lehetőségét, illetve hogy ne korlátozza a más tagországok audiovizuális
médiaszolgáltatói által kibocsátott jelek továbbítását. Ez abban az
esetben lehetséges, ha a tagország úgy véli, hogy a kiskorúak védelmére
vagy a gyűlöletkeltésre vonatkozó szabályokat sérti a szolgáltató, és
azzal a feltétellel alkalmazható, hogy az adott intézkedéseket az
Európai Bizottság értékelte, és úgy határozott, hogy azok megfelelnek az
EU-jognak, így az arányosság elvének is.
Figyelembe véve, hogy
ezek az intézkedések mentességet adnak a származási ország elve alól,
illetve hogy ezen intézkedések olyan esetekre vonatkoznának, amikor a
médiatartalom-szolgáltatók az alapításuk helyéül szolgáló tagállam
illetékes hatóságai szerint nem sértették meg a kiskorúak védelmére és a
gyűlöletkeltésre vonatkozó szabályokat, a bizottságnak komoly kétségei
vannak afelől, hogy vajon a büntetések kiszabása, amelyet a jelek
szerint a 176. és a 177. paragrafus előre vetít, arányos intézkedésnek
számít-e.
Regisztrációs kötelezettségek.
A bizottság
szakértőinek vizsgálata azt mutatja, hogy a Médiatörvény 41. cikkelye,
amely minden médiánál regisztrációs kötelezettséget ír elő (főként a
sajtónál és az online médiánál), aránytalanul korlátozhatja az alapítás
szabadságát és a szabad szolgáltatás-nyújtást (EU-alapszerződés 49. és
56. cikkelye).
Míg a műsorszolgáltatók regisztrációja bevett
gyakorlat más tagállamokban is, és néhány tagország az on-demand
médiaszolgáltatásoknál is ezt a megoldást választotta, ugyanez a
kötelezettség más médiánál (például az internetes oldalaknál, nem privát
blogoknál és gazdasági elemzéseknél) indokolatlan akadály lehet azon
médiaszolgáltatóknak, amelyek Magyarországon akarnak letelepedni, vagy
más tagállamból Magyarországon kívánnak szolgáltatást nyújtani.
Az
effajta akadály nem tűnik indokoltnak, mivel az ilyen regisztrációs
kötelezettség kiterjesztése minden médiaszolgáltatóra nem lenne
összeegyeztethető az arányosság elvével, és indokolatlanul korlátozná a
szólás- és tájékoztatási szabadság korábban említett alapvető jogát.
Összegzés
Az
előbb említettek fényében, a bizottság szakértőinek komoly kétségei
vannak a magyar törvény és az uniós joganyag kompatibilitását illetően.
Tekintettel az eset sürgős voltára, és ahogy erről a legutóbbi, 2010.
január 17-i találkozónkon is megegyeztünk, felkérem a magyar kormányt,
hogy két héten belül nyújtsa be elképzeléseit arról, miként lehet e
komoly kétségeket kezelni.
Ha nem tesznek eleget a fenti
kérésnek, vagy nem kielégítő tájékoztatást adnak, a Bizottság fenntartja
a lehetőséget, hogy hivatalos felszólító levelet küldjön a magyar
hatóságoknak.
Neelie Kroes
Másolatot kap: a Magyar Köztársaság állandó képviselete az Európai Unió
Hunhír.info kommentár:
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát