Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | Herter Laszlo | 0 hozzászólás
2011. augusztus 15. Közélet
A friss Rubiconban Ujváry Gábor történész arra a konklúzióra jut, hogy „tudományos akadémiai tagságának posztumusz helyreállítása felettébb indokolt lenne. És talán perének újrafelvételén is illene elgondolkozni. Nem hagyhatta szó nélkül Hóman rehabilitásának kérdését az egyik liberális portálon bizonyos Zádori Zsolt, vélelmezhetően hun felmenőkkel rendelkező firkász. Már cikkének címe is mindent elárul: "Katedrától a zsidótlanításig. Hóman ártó politikus volt." Szerintünk meg ez a Zádori egy ártó szellemi kis tejesedény. Tompó testvér írása válasz neki, meg a többi, csak nekünk volt sorstragédiánk, mindenki más dögöljön meg huhogónak is.
1951. június 2-án, hatvanhat évesen a váci rabbörtönben halt bele a
bolsevisták kínzásaiba Hóman Bálint, múlt századunk legnagyobb magyar
történészeinek és művelődéspolitikusainak egyike. Történészként
elsősorban őstörténetünkkel, középkorunkkal és pénztörténetünkkel
foglalkozott, művelődéspolitikusként 1932 és 1938, majd 1939 és 1942
között volt vallás- és közoktatásügyi miniszter, 1938-ban tárca nélküli
nemzetnevelésügyi miniszter. 1944-ben Nyugatra távozott, de az amerikai
hatóságok kiadták őt a budapesti vérbíráknak, akik életfogytiglani
fegyházra és vagyonelkobzásra ítélték, és börtönőreinek kínzásai
következtében 1951. június 2-án halt meg a váci fegyházban.
Amit legkevésbé bocsátottak meg neki
Mindenkori ellenségeink a legkevésbé tudták neki megbocsátani a két
világháború közötti radikális nemzeti pártok, mozgalmak és a
kormánypolitika közötti, művelődéspolitikusi minőségben tett
egyensúlykereső kísérletein és az angolszász politikával való
szembenállásán túlmenően elsősorban a zsidó-magyar viszony kudarcának
okát megállapító, „Magyar sors, magyar hivatás” című, legfőbb
gondolatait összegző, 1942-ben megjelent, 1945-ben indexre tett
kötetében olvasható álláspontját:
»Külső életformákra és nyelvi tekintetben a magyarhoz hasonulva, de
népiségét megőrizve él népünk között a múlt században egyenként bár, de
igen nagy tömegben beszivárgó zsidóság. Beolvadását a magyar társadalom
széles rétegeinek ösztönös elzárkózása mellett erős faji öntudata s a
magyarságtól idegen erkölcsisége és szellemisége akadályozta meg.
A nyugati keresztény kultúrközösség népeinek fiaiból a magyar
társadalom közösségeibe illeszkedő egyének és csoportok – a történeti
fejlődés szabályainak megfelelően – egy-két nemzedék multán
áthasonlottak, beházasodtak, elkeveredtek, beolvadtak a történetileg
kialakult magyar fajba és ma ennek a szerves részeként élnek. A keleti
ortodox közösségből jött román és szerb jövevények – kevés kivétellel –
még az értelmiségi réteg keretében sem tudtak áthasonulni, mert
kultúrájuk más talajban gyökerezett. A zsidóság sem ment át ezen a
folyamaton. Önként vagy kényszerítve – ezt vitatni lehet –, de önálló
sajátos világszemlélettel és felfogással élte és éli ma is a maga
sajátos népi életét a magyarság körében. A régiek még igazodtak
valamennyire a magyar közszellemhez: az újonnan jöttek teljesen
elkülönültek és ezért a magyarság is idegeneknek tekintette és tekinti
őket.
Ezeknek az újonnan jött elemeknek a a felforgató mozgalmakban, a
romboló eszmeáramlatok terjesztésében vitt vezető szerepe, a zsidó
értelmiségnek a magyar múlt hagyományaival és magyar fajtánk
eszményeivel, társadalmunk gondolkodásával és a kereszténység eszméivel
szembehelyezkedő szellemisége, mértéktelen gazdasági érvényesülése és
erre alapított hatalmi törekvései napjainkban nálunk is kiváltották a ma
Európa-szerte uralkodó zsidóellenes hangulatot. A magyarság – más
népekhez hasonlóan – nem kívánja magába olvasztani, inkább kirekeszti
nemzeti életéből az oda idegen testként beékelődő zsidóságot.«
Sorstársaival való váci rabbörtönbeli éveit leghitelesebben Fiala
Ferenc és Marschalkó Lajos örökítették meg Vádló bitófák címmel 1958-ban
megjelent könyvükben:
„No Hóman, még nem döglött meg?”
»Vác a megkülönböztetett politikai foglyok megsemmisítõ tábora volt.
Ide hozták Himlerék háborús fõbűnöseit, a demokráciaellenes kémeket,
hazaárulókat és mindenkit, akit nem végeztek ki, de akiknek el kellett
pusztulniuk. Lehota – ez a minden emberi érzésből kivetkőzött vadállat –
ezt nem is titkolta. Hányszor, de hányszor mondta séta közben vagy a
fogháztemplomból alakított embertelen fonóműhelyben, hogy Vácról csak
egy út vezet kifelé – a temetőbe. A napi élelmiszer kalória nem érte el a
nyolcszázat, s ha az osztályok számára kiutalt élelemből – ami
leginkább száraz borsó, répaleves volt – valami megmaradt, azt tilos
volt kiosztani. Azt Lehota elvtárs disznóinak vitték. Hasonló volt az
egészségügyi gondoskodás is. A főorvosi tisztet egy dr. Halász nevű volt
munkaszolgálatos orvos látta el. Ha valaki orvosi vizsgálatra
föliratkozott, első kérdése nem az volt, hogy mi a baja, fájdalma, hanem
hogy milyen népbírósági paragrafus alapján ítélték el.
Orvosság helyett gyakran összepofozták vagy összerugdalták, mint
szimulánst. Ha pár nap múlva meghalt, ez csak jó pont volt úgy dr.
Halász, mint Lehota számára. Így végeztek a kilencvennégy esztendős
magyar egyetemi tanárral, a nemzetközileg is elismert tudós
professzorral, dr. Méhely Lajossal. Zárkájában halt meg dr. Tóth László,
a katolikus sajtó egyik ismert alakja. Egy őszi vasárnap délután
agyszélhűdést kapott s mikor két nap múlva át akarták vinni a kórházba,
akkor már nem volt szüksége orvosi kezelésre. A gorilla kinézésű
Bellák-borbély papírzsákba burkolva vitte ki a temetőbe.
Hóman Bálint a magyar történelemtudomány egyik legnagyobb alakja,
akinek a „Magyar nemzet története” című munkája fordulói pontot
jelentett a magyar történelemírásban, ugyancsak a váci rabtemetőbe
került. A hatkötetes történelmi munka társszerzője Szekfû Gyula
ugyanakkor Rákosi Mátyás jóvoltából Magyarország moszkvai követe volt.
Neki bizonyára tudnia kellett, hogy milyen sorsra jutott a
„Hóman-Szekfű” című történelmi munka társszerzője. S hogy érdekében
semmit sem tett, ezzel a kérdéssel majd bizonyára számot vet, ha valahol
az örökkévalóságban találkozik Hóman Bálinttal. A hatalmas termetű
Hóman, a Magyar Nemzeti Múzeum igazgatója, volt kultuszminiszter, akit
ugyancsak Himler Mártonék adtak ki, 1951 végén már csak mint szánalmas
emberi roncs gubbasztott mindössze egy szalmazsákkal berendezett
zárkájában. Mert mint írástudóra, őreá külön vigyáztak. Mindvégig
magánzárkában volt. Hetenként kétszer fel kellett súrolnia nemcsak
zárkáját, de a szigorított fogház harminc méter hosszú tölgyfával
burkolt folyosóját is, a trepnit. Ilyenkor mindig számos látogatója
volt. A valamikor 130 kilós test már mindössze hetven kilót nyomott. egy
nap már nem tudta felsúrolni a trepnit, mert összeesett. Átvitték a
kórházba s Halász főorvos úr harmadik vizitje alkalmával amúgy orvosi
módra megkérdezte tőle: „No Hóman, még mindig nem döglött meg?”
A negyedik napon aztán megnyugodhatott ez a főorvosi vadállat. Hóman
Bálint meghalt. Hasonló sors érte Rácz Jenőt, a magyar vezérkar volt
főnökét és volt honvédelmi minisztert. Súlyos gyomorfekélye ellenére sem
kapott diétás kosztot. De ugyanakkor a szomszédos zárkában lévő két
valutasíber bócher fiatalembernek Lehota őrnagy úr – valószínűleg
Garasin beleegyezésével – kóser kosztot engedélyezett, amit az egyik
váci kóser vendéglőből hoztak be nekik. Itt halt meg az 1919-es
kommunizmus utáni magyar politikai élet egyik főszereplője és volt
magyar miniszterelnök, Friedrich István is. Felesége – aki valamiképpen
megtudta ura betegségét – külföldről kapott gyógyszert küldött be férje
számára. De a gyógyszert Halász főorvosék ellopták. Külön fejezetet
lehetne írni a váci fegyház tüdőbeteg osztályáról. Annak idején az
Igazságügyminisztérium Dunára néző hatalmas tüdőbeteg pavilont épített a
kórház mellé, mert köztudomású volt, hogy Vácon a gyöngébb szervezetűek
rövid időn belül tüdőbajosak lesznek. Lehota nem engedte meg, hogy az
ide beutaltak a teraszon pihenjenek. Beszögeztette az ajtókat és az
ablakokat – bebádogoztatta. A tüdőbeteg osztályon fejezte be életét a
magyar közgazdasági élet ugyancsak európai hírű munkása dr. Ereky Károly
is. Tasnádi Nagy András is itt szerzett betegségében halt meg a Mosonyi
utcai rabkórházban. De rövid a hely, hogy felsoroljuk mindazokat, akik
nem bírták ki a váci poklot és akiknek teste ma ott porladozik a váci
fegyház Dunára néző szomorú temetőjében.«
Fiala és Marschalkó leírását csak azzal egészíthetjük ki, hogy Hóman a
börtönviszonyok ellenére is szerette volna megvalósítani régi álmát,
megírni a magyar középkor történelmét, de hiába kért hozzá könyveket és
papírt, nem adtak neki: a titokban néha becsempészett irónra így
verseket írt.
Amikor a legnagyobb bűnnek a nevetés számított
Arról, hogy mitől vált pokollá a váci fegyház, még részletesebben
vallott Fehérváry István rabok visszaemlékezéseiből összeállított
dokumentumkötetében (Börtönvilág Magyarországon, 1978):
»Az őrség minden alkalmat felhasznált arra, hogy belénk kössön. Nem
volt séta, hogy egymással való beszélgetés ürügyén ne szólítottak volna
néhányunkat be az osztályvezetői irodába. Senki nem tudott kielégítően
állni, ki- és belépni, válaszolni ahhoz, hogy kékfoltok nélkül távozzék.
A munkást megverték azért, mert elárulta a munkásosztályt, az
értelmiséget, mert értelmiségi volt, a párttag azért kapott nagyobb
ütéseket, mert csak későn lépett be a pártba, mi azért, mert nem léptünk
be. Veszélyes volt szemüveget viselni, mert miniszternek tartották az
embert, a lúdtalpbetét burzsoá eszköznek bizonyult, és aki az elfogyott
kübli papír pótlását kérte, a népi demokráciának pazarlással való
megdöntéséért kapta a verést. A legnagyobb bűnnek azonban a nevetés
számított. A szenvedésnek is van humora, s mi fiatalok voltunk, nem
törtek meg bennünket és gyakorta elkövettük a nevetés bűnét. Ilyenkor
csikordult a kulcs a zárban és hallottuk a sztereotip kérdést: „Miért
nevet? Van kedve nevetni? Majd elveszem a kedvét!” És aki már „fúrt
kutat”, vagyis keringett a földre támasztott mutatóujja körül a
szédülésig, aki ismeri, mi a „papírfújás”, amikor egy füzetlapot
lehelettel végig kell hajtani többször a folyosón, vagy aki ült vasba
kötve, az tudja, hogy ideig-óráig valóban „arcára lehet fagyasztani a
mosolyt” az embernek! Míg Bodó elvtárs egyetlen pofonja örökké süketté
tehetett egy embert, míg Flórián alhadnagy elvtárs csizmával
táncolhatott egy rabtársunk gégéjén, mindaddig, míg a szerencsétlennek
elszakadtak a hangszálai, addig az intézményes kínzás orvosi előírással,
segédlettel és parancsnoki közreműködéssel történt. A középkori
inkvizíciós kínzást is meghaladó fenyítés, a vasalás.
Szitkok kíséretében földre ültetnek, lábadat keresztbe teszed és
bokában összeráncolják. Azután a kezed következik. Két őr térdel a
hátadra, hogy kezedet az ellenkező lábfejedhez kényszerítsék, s a
harmadik meghúzhassa a láncot, úgy hogy beleszántson a húsodba. A fejed a
térded közé szorul, a combod karodban, hátadon minden ín pattanásig
feszül, és csak kapkodva kapsz lélegzetet. Érzed, hogy kézfejed
nőttön-nő, a vér lüktet benne, és ha merész vagy, hogy felemeled a
fejed, már feketének látod az ujjaidat.. A karodba kell harapnod, hogy
ne ordíts a fájdalomtól, melletted már nyöszörög, sír, üvölt valaki.
Lesz majd idő, hogy nem emlékszel semmire, azután hidegvíz csorog
rajtad, felrángatnak az előbbi helyzetbe és folytatod. Ha nincs
szerencséd, két őr megragad, felemel, majd földre ejt, s azt kívánod,
bár a láncok szakítanák már le kézfejed. Azután újra elájulsz.
Új őr jön, meglazítja a láncot, s ha nem tudnád, hogy másodperceken
belül az erekbe visszatörekvő vér megsokszorozza a kínjaidat,
megköszönnéd neki. Így imádkozol vagy káromkodsz, ordítasz vagy tűrsz,
és számítod az időt, hogy meddig tart még? Majd mikor letelik a
két-három vagy hat óra és leszedik a láncokat, és ott fetrengesz a
földön, felállni nem tudván, hallgatva az őrség röhejét a hernyóként
mászó rabok felett, majd akkor örülsz, hogy csak két órát kaptál. Volt,
aki nyolc órát ült kurtavasban jajszó nélkül. Volt, aki az egyszeri hat
órás kurtavas után örökre nyomorék lett, ma is bénán húzza maga után a
lábát. És új napok, új kurtavasak, rúgások, sötétzárkák következnek,
semmi hír szeretteinkről, se újság a világról: számolgatjuk a napokat, a
halottainkat, a megtébolyodottakat és azokat, akik rabéletükre árulókká
váltak.«
Ahogyan Tollas Tibor írta, a bolsevizmus igazi szimbólumaként
„bebádogoztak minden ablakot”, lefejezve az értelmiséget, amelyre úgy
tűnik, utódaiknak ma sincs szükségük, így Hóman Bálint továbbra sem
kívánatos köreikben.
(Hunhír.info)
Szabad Hírek
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát