Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2011. június 11. Közélet
|
A politika által ide-oda rángatott, a gazdasági lobbiknak
alárendelt, súlyosan alulfinanszírozott a magyar közoktatási rendszer -
írja nyílt levelében egy pedagógus, aki szerint a szakma véleménye
nélkül a kormánynak nem lenne szabad reformokat bevezetni, még ha
szükség is van a változtatásokra.
"A magyar közoktatás a szétesés szélére ért,
nem tartható fenn a jelenlegi állapot, mert mindenestül maga alá temeti
a rendszer a benne lévőket, de a vele kontaktusban lévőket is.
Különböző oktatási iskolák egymás ellen beszélnek, jobb esetben csak
egymás mellett elbeszélnek, közben születnek átfogó tanulmányok, amik a
politika érdekeit szolgálják, és csak minimálisan a szakma érdekeit" - írja a Le Monde Diplomatique magyar kiadásában megjelent nyílt levelében Totyik Tamás "gyakorló pedagógus".
A szerző párbeszédet sürget a szakma szereplői, az érdekvédelmi
szervezetek és a politika között, mert enélkül esély sincs arra, hogy
javítsanak a közoktatás helyzetén, ami mára "romba dőlt", és ez nagyban
hozzájárult az általános társadalmi válsághoz is. "A párbeszédből a
kormány pénzügyi vonalát sem szabad kihagyni, mert minden jó szándékú
változás rajtuk bukott el" - írja Totyik Tamás, majd számadatokat közöl:
2006-ban GDP 4,84 százaléka ment oktatásra, az OECD-átlag 6,1 százalék.
Magyarországon az állam 1800 dollár/év/tanuló, Finnországban 12 000
dollár/év/tanuló, az OECD-átlag 6500 dollár/év/tanuló az állami
normatíva.
Nem is sok a tanár
A finanszírozás rendbetételére több megoldás is kínálkozik, a
teljes államosítástól kezdve
a feladatmegosztásig, ahol az állam csak bizonyos dolgokat fedezne a
központi költségvetésből. Ehhez viszont a pedagógus szerint tisztázni
kell a feladatokat, mert ma "a magyar közoktatás a szociális
feladatokból is jelentős részt magára vállalt. A napközis ellátás,
ifjúságvédelem, tanulószoba, étkeztetés a nyugati rendszerekben nem a
közoktatás, hanem a szociális ellátó rendszerek statisztikai adataiban
jelenik meg. Nálunk a statisztikák a tanítást segítőket is beszámolják a
tanítást végzők létszámába: a pszichológus, logopédus,
fejlesztőpedagógus, napközis tanár. Ebből következik, hogy hamis
statisztikai adatokkal traktálják a politikusainkat. Ha tisztán csak a
tanítással foglalkozók létszámát vesszük, akkor Magyarországon 14,5
tanuló jut egy pedagógusra az OECD-átlag 12,8 szemben".
A pedagógusok helyzetével kapcsolatban a nyílt levél egyik alapvető
problémaként említi, hogy a csökkenő gyereklétszám ellenére a hátrányos
helyzetű és sajátos nevelésű tanulók száma 1993-hoz képest hússzorosával
nőtt. "
Az integrált nevelés bevezetése erre megfelelő választ adott
volna, csak a szükséges erőforrásokat nem rendelte hozzá a kormány.
Ennek lett eredménye, hogy a szélsőjobboldali eszmék a pedagógusok
körében is jelentősen tért nyertek."
Beleütik az orrukat
Totyik Tamás szerint a gazdasági élet vezetői "szívesen beleavatkoznak
az oktatás kérdéseibe. Elsősorban elvehető pénzt látnak az oktatásban" -
mint ismert, Demján Sándor és Parragh László is rendszeresen
bírálja a mai közoktatási rendszert, és konkrét elvárásokat fogalmaznak meg a kormány,
vagy a kormányfő számára. Így "belehajszoltak már kormányokat a
felsőoktatás létszámának értelmetlen felduzzasztásába is, most pedig a
tankötelezettség 15 éves korra történő leszállításába is". (Utóbbi éppen
a Parragh László vezette Magyar Kereskedelmi és Iparkamara követelése
volt.)
A levél szerzője végül megállapítja, hogy "a rendszer egyszerre pazarló és szegény, de önmagát hajánál fogva nem tudja a mocsárból kihúzni. A közoktatásunk jelenleg olyan képet mutat, amikor a gőzmozdonyba belevezetik a magasfeszültséget. Modernizációnak tűnik, pedig ez piszkosul ráz, és a vonat sem megy előre".
(Hírszerző összeállítás)
Kommentál
Milyen érdekes? Addig amíg az oktatás középpontjában a liberalizmus, nihilizmus, neonmarxizmus állt, nem volt pánik a pedagógusok között. Nem volt kritika miért kel ezen korunk aljas eszméit megvalósítani az oktatásban.
Nem reklamáltak amikor a balliberális kormány milliókat húzott ki az oktatásból. Amit offshore lenyúlásra használtak fel.
Például az egyik unokám Angliában jár általános iskolába. Neki kötelező az iskolai egyenruha.
Szabad Hírek
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát