SZABAD HÍREK: Jakob Friedrich Fries és a szellemi eredete zsidóellenességnek Európában

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 

November 21, 2010 -Külföld

Német filozófus Jakob Friedrich Fries (1775-1843) született Szászországban és teológiát tanult a morvák a német város Niesky, amelyet aztán sűrűn lakott a cseh katolikus üldözés elől menekültek a korábbi hazája Csehországban. 1806-ben a filozófia professzora és a matematika Heidelberg. Bár a fejlődés pszichológiai elméletek elvezette a morva megközelítés, mindig tiszteletben a morvák, mint hordozói jelképe egy magasabb spirituális igazságot. A Morva Testvérek nagy mértékben befolyásolta a cseh filozófus, eretnek és vértanú Husz János . Ezek azonban megkezdődött egy dekadens, amikor egy speciális közösség szolgáltatás tartott Berthelsdorf augusztus 13-án, hogy felélesztette a régi templom, mely annyira sikeres volt, hogy John és Charles Wesley, a híres alapítója a metodista mozgalom Krisztus tudat végül átvette.

Ez volt a száműzött morvák, hogy a német filozófus Friedrich Schleiermacher, és különösen a német költő, Johann Wolfgang von Goethe húzott egy nagy inspiráció. Ugyanakkor, a filozófus és a költő is elidegenedett a morvák, mert nem tudta elfogadni a tanítás a helyettes szenvedésének Jézus Krisztusban.

El Greco "s Jézus a kereszten hordozó, 1580.

A legszélesebb körben tartott elmélet a nyugati, gyakran nevezik helyettes vezeklés vagy helyettes engesztelés, először azt a Szent Anselm 1197-ben hirdette. Úgy tartja, hogy csak az emberi lények is jogosan visszafizetni a tartozás keletkezett azon keresztül szándékos engedetlenség Isten. Mivel csak Isten tudja, hogy a végtelen elégedettségét visszafizetéséhez szükséges azt, ezért Isten küldte az Isten-ember, Jézus Krisztus, hogy megfelel mindkét feltételeknek. Krisztus az áldozat Isten nevében az emberiség, figyelembe emberiség büntetést a bűn után magát, és propitiating Isten haragját. Más szóval, Isten imputált a bűnösségét a mi bűneinket a Krisztus, és ő, a mi helyünk, viselte a büntetést, amit megérdemlünk.

Ez a doktrína bemutatja Jézus halálát. It stresses the vicarious nature of the crucifixion as being "instead of us". Hangsúlyozza a helyettes jellegét keresztrefeszítés , mint hogy "helyettünk" Ez a jellege az engesztelés fejezik Szentírás verseket, mint "Ő maga hordozta bűneinket testében a fára, hogy meg fog halni a bűnnek és élni az igazságot" és a "Mert Krisztus is meghalt a bűnökért egyszer s mindenkorra, az igazak a gonoszok, hogy talán Istenhez vezessen minket.

Fries első filozófiai értekezését, melynek címe Reinhold, Fichte, Schelling und tették közzé 1803-ban, miután 1804-ben a System der Philosophie als Wissenschaft evidente ( System of Philosophy, nyilvánvaló, tudomány ).

1811-ben, Fries hozta ki a System der Logik, ami annyira sikeres volt, hogy az új kiadvány jelent meg 1819-ben és 1837-ben. 1814-ben megjelent Julius Fries und Evagoras (amelynek egyes részeit fordították le angolra 1982-ben).

Dolgozott szorgalmasan, hogy segítsen talált egy német diák unió ma ismert, mint a Burschenschaft, és amelyek nagyon hasonlítanak a későbbi félig okkult Männerbund A fiatal európai nemzeti szocialista és fasiszta a diákok a 20. század elején.

Fries elvesztette egyetemi tegye, mert a diák az ő, Karl Sand , meggyilkolta a prominens konzervatív drámaíró August von Kotzebue. Homok meggyilkolt Kotzebue, akinek hírneve felfújni az ilyen férfiak Sheridan (aki hívta a "német Shakespeare"), mert látta benne a reakciós szelleme az idők.” Homok elérte Mannheimben, ahol Kotzebue tartózkodott, a reggel március 23, 1819, és a között, négy és délután öt Sand tolóerő a tőrt a Kotzebue a mellét, mondván: "Nesze, te áruló, hogy a hazát elárultad!"

Fries nagyon szeretett arról élen az újjáélesztett a modern német nemzeti tudat, ami gyakran a diákokat, hogy gyűléseket, ahol égett a zsidó és a németellenes könyvek, különösen 1817-ben során megünneplése évfordulója Luther Wittenbergbe Tézisek . Fries volt, emlékeztetett arra, hogy a University of Jena, mint a matematika professzora, a fizika és a filozófia. He died on August 10, 1843. Meghalt augusztus 10-én 1843.

Jakob Friedrich Fries is érdemelt alig egy lábjegyzet a modern filozófia története, bár az ő kritikája Kant ismeretelmélete, Neue oder der Vernunft anthropologische Kritik , esetenként említésre kapcsolatban a szakirodalomban.

Fries, mint Schopenhauer, egy vehemens ellensége Hegel-, aki viszonozta a szívességet, mert mi meg Hegel, aki követte őt a Heidelbergi Egyetem, nevetségessé Fries "pártolják" szív, a barátság és a lelkesedés. "A 20. század Fries volt újra kedvezően csak Leonard Nelson és a filozófus a vallás Rudolf Otto , akinek figyelme a Fries Nelson. Nelson lenyűgözte Fries "aktív szerepet a német forradalmi mozgalom után a bécsi kongresszus 1815-ben, egy olyan esemény, amely messze ható következményei Európában és az Egyesült Államokban.

Hegel megvetéssel a Fries olvasható az Előszó az ő filozófiája törvény. Nelson, másrészt, dicsérte Fries elismerésére, hogy az emberi akarat kell vezetni oda a sötétség és a szeretet hiánya, hogy a kategorikus etikai parancs, hogy létezik mindannyiunkban. Fries érezte, hogy az ember az emberiség vált kiemelkedő, és hogy az egyetlen a sötétség erői szemben az emberi racionalitás ellen ezt a fejlődést.

Fries bírálta Hegel, mint ami elmélete kimondja, hogy már "felnőtt nem a kertben a tudományt csinált, hanem a trágyadomb a szolgaságnak." Mind a német romantikusok, az igazi forradalmárok, látta a hegeli rendszer a legszilárdabb bástyája a politikai reakció. A sors iróniája, hegeli filozófia lett kész inkubátor álforradalmi fantáziák a fejében a Marx és Engels és tanítványaik.

A szlogen: "Vissza a Kant," amely a háború kiáltása a neo-Kantians végén a tizenkilencedik század, várható volt, a Fries megkövetelik tőlünk, hogy figyelmen kívül kell hagynia Hegel és visszatér az igazi kritikai filozófia, amelynek Fountainhead, annak ellenére, sok hiba volt, hogy megtalálható a művek Kant. Fries, azonban ragaszkodott ahhoz, hogy a transzcendentális dialektika kell alapozni, pszichológia és nem kizárólag a filozófia.

Fries "csak angolszász szöveget," Dialógusok az erkölcs és a vallás "(rövidített változata a filozófus Julius und Evagoras) hozta ki a Barnes and Noble 1982-ben. A többi már "megölte" a tudományos és a politikailag korrekt csend.

Zsidó gyalázat generis humani

Ma, hogy a zsidóellenes, vagy "antiszemita" tekintik szellemi aberráció, és mint egy szimbólum az abszolút gonosznak. Azonban amíg a 20. század elején, az európai szerzők, kivétel nélkül, kritikus megjegyzést tett a zsidók és a judaizmus. A hagyományos katolikus liturgiák zsidók hivatalos elítélésére való gyalázat generis humani ("a gyűlölet emberi faja"), mert szerepe istengyilkosság. Felvilágosodás filozófusai, mint Voltaire bírálta zsidókat, hogy egy "állam az államban", mert azok nem, fel kell adniuk csoporthoz kötődik, és ellátja az identitás polgároknak a modern nemzetállam. A 19. században jöttek kell tekinteni, faji kívülállóknak a zsidókat.

Az oka a jeges kezelésére Fries kortárs történészek a filozófia nem messze keresni: Jakob Friedrich Fries lelkesen és hajthatatlan kritikus a zsidóság és a zsidó befolyás a modern világban. Az intenzitás az ő kritikája teszi Schopenhauer ellenséges a zsidókkal és a zsidóság szinte udvarias képest. Emlékeztetni kell arra, hogy az emancipáció a zsidók Németországban jött létre a scattershot divat volt, és nagymértékben függ a körülményektől más európai területek, különösen a forradalmi felfordulás Franciaországban. És a nagy német zsidó közösségek is támogatta azt a francia forradalom még a legvéresebb szakaszában. Amikor a reakció elleni francia forradalmi ideológia alakult ki Németországban, a zsidók úgy érezték, hogy helyzetük egyre bizonytalanabb. Az a tény, hogy Napóleon törölte a társadalmi, politikai, és gazdasági korlátozásokat a zsidók nem fogadták örömmel a németek sem.

Az érdekes dolog Fries - és ez a megfontolás, hogy adjon nekünk szünet -, hogy annak ellenére, hogy ellenzi a zsidó emancipáció, ő teljes mértékben lelkesedett a forradalmi követeléseit a korai nacionalista német diák bajnokság második évtizedében a XIX. Az ő részvétele az óvást, a Wartburg 1817-ben került sor vele szemben a hatóságok a nap.

Diákok menetelnek a Wartburg 1817-ben

Az első Wartburg fesztivál ( németül : Wartburgfest) az október 18, 1817 fontos eseménye

Valóban, ennek eredményeként a Fries "mellé állt a diák tüntető, aki elvesztette a professzori állását. Röviden, az egyik azt sugallja, hogy az Fries egyike volt az első "Nemzeti Szocialistáknak."

Sok német már elborzadt nyújtása egyenlő jogokat a zsidóknak (Goethe és Fichte első jöhetnek szóba), de a legtöbb ilyen zsidóellenes gondolkodás burkolt reakciós és a régi vágású retorika. Volt még egy negatív kritikáját a zsidók a nyelvi oldalon, a toll a Leopold Zunz , aki maga is zsidó. Zunz támadták a "korrupt nyelvét a zsidó gettó", és folytatta a támadást a talmudi dialektika, amely, úgy érezte, tönkretette a zsidó vallásosságot.

Zunz írta 1855-ben

"Ha van helye a szenvedésben, Izrael elsőbbséget élvez minden nemzet fölött, ha időtartama bánat és a türelem, amellyel viseli nemesebbé, a zsidók is kihívást az arisztokrácia minden földnek, ha egy irodalmi hívják gazdag birtokában néhány klasszikus tragédiák-mit mondjunk a nemzeti tragédia tartó ezerötszáz éve, amelyben a költők és a színészek is a hősök? (Azaz felsőrendű vezetője a világnak a zsidó..)

Fries "gondolat felismerhetően voelkisch. Követte a német nacionalista romantika a 19. század elején, akik úgy zsidó egy idegen erő között a német államok. A romantikusok, szemben a tisztán forradalomellenes reakciósok, nézett a zsidókat, mint gyökértelen nomádok, lélek nélkül, zavaró, rosszindulatú és élhetetlen.

Másrészt, nem volt előfutára a zsidó emancipáció, aki ragaszkodott ahhoz, hogy a zsidók adják fel a törzsi kizárólagosságát, és egyesítik identitás, hogy a német "Volk". Johann Christian Daum, a nagy pap a német-zsidó asszimiláció, csak egy hang a sok sürgető elfogadta a zsidók nem állampolgárai a német államnak. Neither assimilation nor acceptance of the status quo would do for Fries. Sem az asszimiláció, sem elfogadják a status quo tenni Fries.

Fries "jelentős kiállítás-ellenes zsidó animus megtalálható egy röpiratban, hogy megjelent az 1816 című über die Gefaehrdung des Wohlstandes und der Deutschen charakter durch die Juden ("Hogy a jóléti és karakter a németek fenyegetett zsidók által"), amely szintén megjelent, egy másik cím, a Heidelbergische Jahrbuecher der Litteratur nyarán 1816-ban.

Fries kimondja, hogy "a zsidók mindig is volt és van a bloodsuckers a nép" (243. o.), és ő ragaszkodik ahhoz, hogy "a zsidók egyáltalán nem élnek a mózesi törvény szerint azonban a Talmud" (251. o. ), amely Fries fest egy rossz fényt. Fries kimondja, hogy a zsidóság "kell extirpated gyökeres [mit Stumpf und Stiel ausgerottet], mert az összes" titkos és politikai társadalmak és államok az államban, [ez] a legveszélyesebb "(256. o.). Továbbá azt javasolja, hogy "minden zsidó bevándorlás kell tiltani ahogy a kivándorlás kell támogatni. Szabadságát, hogy feleségül kell rövidíteni, és nem keresztény kellene bérbe egy zsidó "(260. o.). A zsidók, azt javasolja, "viseljenek egy azonosító jelvényt a ruhájukat" (261. o.).Továbbá azt követelte a bezárását összes zsidó vallási / oktatási intézmények. (Mindez már 1816-ban.)

Arra a következtetésre jutott, kimondva, hogy "a zsidóság ellen [der Judenschaft] mi hadat viselünk!" (246. o.).

Nem csoda, hogy Fries esett a nehéz idők a filozófiai irodalomban még ma is!

JOBBIK GONDOLAT

 

Címkék: külföld

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu