Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | Herter Laszlo | 0 hozzászólás
2010/09/06 Külföld
Ha nem a
Biblia nem tiltja a házasságot nem-zsidókal? A Tora miért? Olvastál-e már Hitlertől a faji vérvonalról?
Arra törekszik, hogy megőrizze zsidó
tagságát és továbbítja az értékeket a jövő generációi
számára, számos vallási hitek tilalom vagy korlátozás vegyes
házasságnak. Ortodox keresztény egyházak, például a teljesen
tiltják a házasság, hogy azok, akik nem estek át a keresztség
felvételén.
Más csoportok lehetővé teszik vegyes
házasságot, ha további gyermekek kerülnek fel a hitüket, míg
néhány gyakorlatot endogámia, ahol a férfiak feleségül
nonbelievers (feltételezve, hogy a férj fogja meghatározni a
család hitét), míg a nők nem.
A jelenséget a zsidó vegyes házasságok volt a közelmúltban
hangsúlyozta a házasság a zsidó Chelsea Clinton egy ünnepségen,
amely tartalmazza a zsidó rítusokat. Kiemelte, hogy általános
elfogadása és az asszimilációnak az amerikai zsidóság által,
valamint a nagyobb méretű globális tendenciák a pluralizmus és
a multikulturalizmus. (Hivatkozás egy nemzsidó férfi, zsidó
nővel kötött házasságot. Szerk.)
Az egyik talán
megtekintéséhez a csúcspontja a felvilágosodás folyamat, kezdve
a Napóleon 1806-tól. Követeljük, hogy a zsidók a tilalom
feleségül nemzsidókat elvenni, éppen úgy, mint a "Szanhedrin"
a tudósok azt összeszerelt ragaszkodott ahhoz, hogy ezek a
házasságok nem elismert a zsidó jogok alapján.
Azóta,
hogy 1844 Braunschweig egyezmény, a reform mozgalom vegyes házasság
megengedett azzal a feltétellel, hogy a kormány lehetővé teszi,
hogy a gyermeket felnevelni mint a zsidót, éppen úgy, mint azt
hivatalosan akadályozza meg, hogy megtiltják rabbinikus részvétel
vallásközi lakodalom.
Míg a vegyes házasság is
exponenciálisan növekedett az elmúlt évtizedekben, egy friss
tanulmány az amerikai egyetemi hallgatók által szponzorált
Hillel alapítvány azt mutatta, hogy a csekély kisebbség utódok
vegyes házasság azonosítsák magukat a zsidóknak (37 százalék
a zsidó anya, 15%-a zsidó apa) .
A Biblia elítéli a
vegyes házasságot, mint egy fenyegetés korrumpáló hatásokra
vezet bálványt imádják (Mózes 34:15-16). Ezek a félelmek
viselte meg a sok bibliai történetet, többek között a tiltott
kapcsolatok izraelita királyoknál. A próféták Ezra (09:02) és
Nehémiás (13:23-8) harcolt a vegyes házasságot ellen, mint ahogy
a tudósok makkabeus korában. Ezen túlmenően, különösen a
tilalmak voltak kiegyenlítődtek ellen feleségül tagjai a
nemzetek, amelyek történelmileg bántalmazták népünket (Mózes
23:04, 8).
Míg a Tóra kifejezetten tiltja feleségül
tagjai a hét nemzet, aki elfoglalta a tartomány Izraelt (zsidó
leány nem vehet el nemzsidót) (Mózes 7:03), a bölcsek vitáztak,
hogy ez a betiltás magában foglalja az összes pogányokat, vagy
ha a rabbinikus pátens bővítették a tilalom (Avoda Zara 36b).
Míg a rabbi Ya'acov Ben Asher követte az utóbbi véleményt (Tur
EH 16), Maimonidész, hivatkozva Nehemiás, egységes szerkezetbe
foglalt házassági kapcsolatok (jelezve egyfajta
kötelezettségvállalás), a nem-zsidó, mint a tilalom, amíg a
lazább szorítva paráznaság, hogy a rabbinikus pátens (Issurei
Bia 12:01). A rabbik kifejezetten tiltja az ilyen magatartás
közötti zsidó férfit és egy nem zsidóra során makkabeus
korszakban, amikor a görögség nagy generált társadalmi
asszimilációra (Szanhedrin 82a). Minden azonban egyetért abban,
hogy a lakodalom nincs jogi kötelező erővel (EH 44:8). . Néhány
további állítani, hogy minden érintkezés egy nem-zsidóval
sérti az általános bibliai tilalmát paráznaság (Maharam Schick
EH 37155).
Egy bibliai történet, amely rávilágít a
súlyossága ezt a tilalmat Phineas kivégzésének a Zimri az ő
állami consorting a Midianite hercegnő Cozbi (Számok 25:6-8). A
Talmud (Szanhedrin 82a) indokolja ezt a törvénytelen magatartás
megszüntetésére ilyen kicsapongás. A kommentátorok vita, hogy a
nyitottság az ő romlottsága megbízott Zimri büntetését (Beit
Shmuel 16:04), de a házasságot, mert a markáns jellege, biztosan
minősül nyilvános kapcsolatok (Kitvei Maharatz Chajes II: 996).
Míg a bölcsek szigorúan korlátozta a megengedhetőségét
ilyen zealousness és végső soron tartotta alkalmatlannak kell
tanítani, ennek ellenére azt mutatja, súlyossága az ilyen
tiltott magatartás, hogy a zsidó személyre méltó szellemi
kiközösítés (EH 16:02). Sőt, a Talmud homiletically elítéli a
férfiak, akik társul zsidó nők méltatlan a körülmetélés, a
jel a zsidóság. (Azaz ha a zsidó nő nemzsidó házasságal nem
viszi tovább a zsidó vérvonalt. Tisztátalanná válik.)(Eruvin
19a). Mint ilyen, számos talmudi rendeletén, különösen a
vonatkozó táplálkozási előírások, azért fogadták el, hogy
megakadályozzák a túlzott társadalmi keveredést (Avoda Zara
36). (Faji tisztaság megőrzése. Olvasta már valahol? Szerk.)
A modern jelenség a vegyes házasság, azonban okozott a fejlődés
konverziós törvények. Szerint a talmudi törvény, senki nem
konvertálja kedvéért a házasságnak (illetve a hatalom, a
félelem és a pénz), mivel ez a hátsó szándék utalhat
őszintétlen elfogadása judaizmusnak (yd 268:12). Még a modern
civil házasságot, a zsidók igyekszik elvenni feleségül
pogányoknak is udvariasan, vagy könnyen megtéríti egy másik
vallásból.
Adott e kilátások, Shlomo rabbi Kluger,
Chaim Grodzinksi (Ahiezer 3:26-8), és Moshe Feinstein (Igrot Moshe
yd 3:109:3) lehetővé tette a házastárs átalakítására, azzal
a feltétellel, hogy más konverziós követelményeket (beleértve
a betartása zsidó törvény) teljesül. Vannak, akik azt
állította, hogy ha a pár már udvariasan házas, nem tartja ezt a
konverziós a házasság, mert lehet együtt élni, különben is,
mások visszavág, hogy még mindig élvezik a társadalmi szankció
a házasságra (Seridei ESH 2:75) . Míg Rabbik Abraham Kook (Da'at
Kohén 155) és Eliezer Waldenburg (Tzitz Eliezer 05:15) erélyesen
azt állította, hogy a jogsértés a talmudi normák csak tovább
ösztönzi vegyes házasságra, az uralkodó trend kortárs
támogatja átváltási ebben a helyzetben, rávilágítva a komplex
módon amely a vegyes házasság befolyásolta mai zsidó élet.
Vagyis
ha zsidó nő nem-zsidóval köt házasságot a zsidó vérvonal
megszakadt, kivéve ha a férfi utólag megcsonkítja ivarszervét..
A zsidó férfi házassága nem-zsidó nővel csak akkor lehetséges
ha a gyermekeit a zsidó vallás szerint neveli, továbbá a
nemzsidó átveszi a zsidó vallást.
(JPostRabbi@yahoo.com
alapján JOBBIK GONDOLAT)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Izrael folytatja a rasszista politikáját
Az Amerikát uraló cionista lobbi nem egyezkedik a németekkel
Két millió amerikai fogja veszíteni munkanélküli ellátást