Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | Herter Laszlo | 0 hozzászólás
2010. január 17. Közélet
|
Elemeztük a Jobbik programját. Mennyire következetes? Szakmailag megfelel-e? Kommunikálható?
Visszajelzést szeretnénk adni a pártnak, valamint egy kis útbaigazítást
is nyújtunk a nemzeti oldaliaknak. Hiszen a program főként nem nekünk
már "kiképzetteknek" szól, hanem a nemzeti gondolkodást kevésbé követőknek.
Morvai Krisztina kéri a Jobbik programjának bevezetőjében, hogy
kommentáljuk, elemezzük, fűzzünk hozzá, gondoljuk tovább, beszélgessünk
arról. Mi megtesszük, jobbító szándékkal, hagyományokat tisztelő
alapon. Az adja elemzéseink valódi hitelességét, hogy nem vagyunk
párttagok, csupán közös az érdekünk a Jobbikkal, így természetes
szövetségesünknek tekinthető a párt.
Vegyük számításba, hogy a Jobbik mint párt sokrétű, és nyilván ez a
program (minden egyes részével együtt), nem tükrözi, mert nem
tükrözheti az egész Jobbik véleményét, hiszen egyes kabinetek alkották
meg őket, és ez még akkor is így van, ha a közgyűlés elfogadta.
Az is lehetséges, hogy a vezetőségnek eltér a véleménye egyes
kérdésekben, vagy magának a kabinetnek is akár, de kommunikációs
szempontból ezt, és így tartották helyesnek megfogalmazni. Reméljük
erről van szó sok esetben és ezért is merünk bírálatot megfogalmazni
mint pártonkívüliek, mert visszajelzést szeretnénk adni a pártnak.
Ezzel egy kis útbaigazítást is nyújtunk a nemzeti oldaliaknak, hiszen a
program főként nem nekünk már kiképzetteknek szól, hanem a nemzeti
gondolkodást kevésbé követőknek.
Végső soron mi leírjuk mindazt, amit szerintünk a Jobbik vagy nem mert
megfogalmazni, vagy nem tartotta lekommunikálhatónak a programjában.
Az első részben a program Alkotmánnyal, közjogi helyzettel és a vallási
kérdéssel foglalkozó részével foglalkozunk. További elemzéseket
folyamatosan tesszük közzé, de nem ígérjük, hogy minden területet ki
tudunk elemezni, hiszen nincsen minden szakterületre hozzáértő
munkatársunk. Csak azokban a kérdésekben szólalunk meg, amiben tudunk,
amiben lehetőségünk van.
Alkotmányossági és közjogi kérdések a Jobbik programjában
A program gyakorlatilag az utolsó helyre sorolta az alkotmányossági
kérdéseket, pedig szerintünk majdnem minden baj forrása az, hogy
illegitim államban élünk, egy olyan köztársaságban, ami hagyománytalan,
senkinek sem kell, és nemzetidegen. Sajnos, nem ez az egyetlen hibája a
program ezen részének, de ne szaladjunk ennyire előre.
A Jobbik nagyon helyesen deklarálja a programjában, hogy 1944. március
19. előtti alapokon áll, a Szent Korona Tanon, a jogfolytonosság
híveként, a történeti alkotmány visszaállításáért.
Ez teljesen rendben is volna, azonban pár sorral lejjebb a programban
az található, hogy a kommunista rendszer illegitim volt, és ennek
joghatásaként minden általuk meghozott törvény is, és "a joghatással
járó időmúlás kezdő időpontjának az önkényuralom utáni első, szabadon
választott Országgyűlés első ülésnapját, 1990. május 2-át kell
tekinteni."
Ez nem éppen következetes hozzáállás, mert ha illegitimnek tekintjük az
1944. március 19. utáni állapotokat, de legalább az 1946.I.-es
törvényt, akkor kijelentjük, hogy megszakadt a jogfolytonosság (a
Jobbik is ezt teszi a programjában), éppen ezért az utána lévő
időszakok egyike sem tekinthető legitimnek, még akkor sem, ha "szabadon
választott" az Országgyűlés, mert a jogfolytonosság nem állt helyre,
aminek alapja és jogi forrása nem a nép, és a népi szavazgatás, hanem a
Szent Korona tana.
A Jobbik programjában sajnos az köszön vissza, hogy a népfelség-elvének
talaján állnak, vegyítve egy kis Szent Korona Tannal. A fenti,
kiragadott eszmefuttatásból is látszik, hogy számukra a legitimációt a
népnek a szavazata adja, ami köztársaság-pártiság. Persze,
antidemokratikus nézeteket sem fogalmazhattak volna meg, mert egyből
jön a párt betiltása, de legalább hagyták volna a kérdést homályban.
Persze homály így is van. A program teljesen nyitva hagyja az
államforma kérdését, talán azért, mert ők is érzik, hogy a Szent Korona
Tan, a jogfolytonosság igénye és a történeti alkotmány mellé nem
lehetne mást tenni, csak a királyságot, hiszen csak az az államforma
vezethető le ezekből, ha tetszik, ha nem, és nem a köztársaság. Azonban
ciki lenne - és kommunikációban nem is szerencsés-, egy királysággal
előállni.
Érthető, hogy nem akarnak monarchisták lenni, de azért a népfelség
elvének túlzott hangoztatását elhagyhatták volna a megalkotók. Szintén
jobb lett volna, ha nem pedzegetik az államfői (a programban csak
államfő olvasható, ami lehet bármi, ezzel is érzékeltetve, hogy az
államforma kérdése levegőben lóg) jogköröket. Erős állam és erős
államfő kell, az fix. A Jobbik programja szerint is.
Azonban nem világos, hogy miért kellene népszavazásra bocsátani az erős
jogkörű államfő megválasztását. Attól eltekintve, hogy ez is
republikánus eljárás, még kijelenthetjük, hogy nem is működne így a
kettő együtt. Azokban az országokban, ahol gyenge jogkörű a
köztársasági elnök, ott valóban a nép választja meg, ahol erős, ott az
Országgyűlés. Ez azért van így, mert a törvényhozó hatalom
(Országgyűlés) munkáját gátolná egy olyan erős jogkörű államfő, akit
nem az Országgyűlés választ meg. Egyszerűen még nagyobb káosz lenne a
törvényhozásban. Persze megoldható a kérdés, meg is oldják némely
országokban: elnöki rendszer, ahol a kormányfő és az államfő ugyanazon
a személy. De ahogy a köztársági berendezkedés, úgy az elnöki rendszer
is teljesen hagyománytalan lenne Magyarországon.
Jó szándékra vall az erős, pártok feletti államfőre való igény, és
teljesen jogos ezen követelés, azonban ilyen módon nem lehetne
megvalósítani. Vagy dinasztikus alapokon kellene állnia, vagy ha már
mindenképpen népszavazásban gondolkodunk, akkor előtte más, szigorú
feltételekhez kötni az indulást, hogy biztosítva legyen, hogy csak
valóban nemzethez kötődő államfő-jelöltek közül lehessen választani. A
kormánnyal való ütközést elkerülendő, pedig egyszerűen az államfő
nevezhetné ki a tagjait. De akkor kiesik a szavazási lehetőség a
kormány tagjairól... Lehet ilyesmivel kísérletezni, ahogy az elmúlt 70
évben, de inkább térjünk vissza az eredeti Magyarországhoz, és hagyjuk
az effajta újításokat.
Jó ötletnek tűnik felülvizsgálni az illegitim berendezkedés alatt
létrejött törvényeket, és kiszórni azokat, amik nem összeegyeztethetőek
nemzetstratégiai szempontokkal. Aztán olyan sommás alkotmánylevelet
elfogadni, ami a legfontosabb kapocs lenne a mostani kor és a
legkorábban 1944-ben, legkésőbb 1946-ban megszakadt jogfolytonosság
között, azonban nem értem, hogy ezt miért kellene népszavazásra
bocsátani. A jogfolytonosság kérdését nem lehet népszavazáshoz kötni,
mert azzal nem lehet helyreállítani azt.
Az sem érthető, hogy miért kellene népnek olyan hatalomgyakorlási
jogokat adni, mint az egész parlament feloszlatása és egyéb szélsőséges
gondolatok. Ezek az intézkedések gyengítik az államot, utat engednek a
demokráciában, és az elmúlt 60 évben elbutított, bárki által
manipulálható társadalmi önkénynek.
A Szent Korona tana nem ismeri a népszuverenitás elvét. Nem is volt
soha ilyen az Apostoli Magyar Királyságban. Ugyanis nem a nép a hatalom
forrása, hanem a Szent Korona. Ezt jelenti a Szent Korona tana. (Ezzel
a kérdéssel már számtalanszor foglalkoztunk a Szent Korona Rádióban,
lsd: kapcsolódó linkek.)
Nagyon jó kezdeményezésnek hangzik alkotmányba foglalni a nemzetellenes
cselekedetek elleni fellépés lehetőségét, a privatizáció
megakadályozását, az államadósság kérdését. Szintén alkalmazható
tekintjük a Szent Koronára való fogadalomtételt a hivataloktól kezdve a
felsővezetői szintig.
Szintén szükségszerű intézkedés lesz a kétkamrás Országgyűlés
felállítása egy igazi rendszerváltással, amit a Jobbik is beleemelt a
programjába.
Ezekhez az intézkedésekhez persze minimum 2/3-os többséget kellene a
Jobbiknak elérnie, az új alkotmány elfogadásához pedig 4/5-ös
támogatással kellene számolni. Amire azonban nem nyílik lehetőség az
elkövetkezendő ciklusban. az biztos, és lehet, hogy egyébként sem. A
parlamentáris tér valószínűleg kevés lesz ehhez...
A minőségi jogalkotás igénye is teljes mértékben jogos a Jobbik
részéről, és e téren alig találni kivetnivalót, esetlegesen
pontosításokra szoruló részeket, ami köszönhető inkább a terjedelmi
korlátoltságnak.
Összességében a program ezen része is korszakalkotó, és az biztos, hogy
nincs jelenleg egyetlen egy pártnak sem ilyen tervezete ilyen
vonatkozásban sem. Már csak azért sincs, mert nem érzik és látják
azokat a problémákat, amiket a jobbikosok már igen, bár a megvalósítás
körül van még mit csiszolni.
Nagyon pozitív a Szent Korona Tan hangoztatása, a jogfolytonosság és a
történeti alkotmányhoz való visszatérés igénye. Sajnos azonban ez a
népfelség elve már meghaladott dolog a nemzeti oldalon is, mert
láthattuk, hogy pont ezek az eszmék szülték a köztársaságokat, és
összeegyezhetetlen is a Szent Korona eszme és a demokrácia, hiszen a
legitimációs alap más a köztársaságban, és más a történelmi
Magyarországon.
A program ezen része kommunikáció szempontjából tartható, kivéve azon
részei (pl. erős államfő, erős legitimáció mellett), amiket a baloldali
politológusok is ugyanúgy megcáfolnak majd.
Reméljük, hogy 4 év múlva előveszik ezt a kis elemzést (is) és
figyelembe veszik, hogy nem a népfelségelvén talaján áll a
jogfolytonosságunk, és úgy alkotják meg a következő programjukat.
Barcsa Gábor
Vallási kérdések a Jobbik programjában
A mai világban a vallás és a hitélet egyre jobban háttérbe szorul, ami
közvetve és közvetlenül is hatással van az életünkre. Az Istentől való
elfordulás, a hagyományok elvetése csak is destruktív hatású lehet, ezt
mára hiába is próbálják tagadni a modernisták. A közerkölcs folyamatos
romlása, a szinte elfogadottá vált vulgaritás, a különböző aberrációk
és még hosszan sorolhatnánk, mind annak a ránk erőltetett
relativizmusnak a terméke, ami megpróbál mindent egyenlőként
feltüntetni, de ezt nem kell a kedves olvasónak túlzottan ecsetelnem. A
vallást nem lehet igazából külön tárgyalni, az élet minden területét
átszövi (át kellene szőnie), ezért tartom sajnálatosnak, hogy a Jobbik
programjában csak nyúlfarknyi két oldalon foglalkozik ezzel a fontos
témával.
Felmerül az összmagyarságban gondolkozó, egységes egyházpolitika,
valamint az egyházi vezetés és a kormányzat közötti szorosabb
együttműködés. A vallásnak rendkívül fontos megtartó ereje van az
elszakított terülteken, így ennek az egységes szemléletnek a
kialakítása tulajdonképpen nemzeti érdek. Egy erélyes külpolitika
kiegészülve a helyi egyházi infrastruktúrával rengeteget tehetne
elszakított testvéreinkért. Ennek eléréséhez fontos az említett
szorosabb kapcsolat kialakítása vezetés és az Egyház között, a
szekularizáció liberális dogmáját eltakarítva az útból.
Felvetődik Magyarország keresztény gyökereink alaptörvénybe foglalása,
ami viszont csak egy átmeneti megoldás lehet, hiszen a jogfolytonosság
visszaállításával a Szent Korona Tan ezt már önmagában feltételezi. A
történelmi egyházak előjogait elismeri a program, támogatja a
társadalomépítő, karitatív és oktatási tevékenységét.
Kiáll a házasság méltósága mellett, eltörölnék az élettársi viszonyt,
és köztisztviselő jelenlétével hivatalos állami házasságkötésként
fogadnák el az egyházi esküvőt. A hagyomány szempontjából ez rendkívül
pozitív, mert a házasságkötés nem egy köztársasági papír kell hogy
legyen, hanem egy férfi és egy nő Isten előtti egybekelése. A családnál
maradva a magzatgyilkosság és az eutanázia kérdésében az életvédő
oldalra helyezkednek, nem megfeledkezve arról, hogy ezeket nem lehet
csak törvényileg szabályozni, elsősorban a társadalmat kell újra
életpártivá alakítani.
A hit- és erkölcstan kötelező oktatása és a vallásos nevelés mellett
állnak ki, növelnék a történelmi egyházak szerepét a közéletben, ami
támogatandó a szekularizációt visszaszorítandó.
A büntetés-végrehajtás területén növelnék a lelkészi jelenlétet,
valamint az egyházaknak kiemelt szerepet szánnának a cigányság
integrációjában, állami segédletet adnának a cigánypasztorizációnak. A
cigánybűnözés megszüntetéséhez elengedhetetlen a törvények szigorítása
és az erőszakszervek erélyes fellépése rövid- és középtávon.
Hosszútávon viszont változtatni kell a lelkületükön is, mert a szigor
eltűntével így visszatérnének korábbi életmódjukhoz. Nem is beszélve
arról, hogy ezen a terülten támogatás hiányában ma főként szekták
folytatnak térítő tevékenységet a cigányság körében.
Megemlítik a különböző álvallásokat, ahol arra helyezik a hangsúlyt,
hogy vannak akik üzletnek tekintik az egyházalapítást, ezért
szigorítanák a bejegyzést és működésük folyamatos felülvizsgálatának
szempontjait. Sajnos itt semmi konkrétumot nem említenek, mit értenek
álvallás alatt, milyen lépéseket tennének ellenük? Fontos megemlíteni,
hogy az országban előforduló különböző ál- és ellenvallások nem
feltétlenül csak üzleti érvekből működhetnek, hanem előfordulhat néhány
mögött sötétebb influencia is. A bejegyzés szigorításánál pedig
szintúgy nem hoznak fel konkrétumokat, mi alapján döntenék el mit
lehetne bejegyezni? Ez nem egy olyan terület, ahol kvantitatív
módszerekkel, mennyiségekkel, létszámmal el lehetne dönteni valamiről,
hogy az egy szekta e vagy pedig igazi vallás. A szektákkal szembeni
erős fellépést hiányolom, főleg a perventív oktatás fontosságát, mivel
ha valaki egyszer bekerül egy szektába, akkor már nehezen lehet rá
észérvekkel hatni. Nem véletlen, hogy csak a nyugati világra jellemző a
szektásodás, és ez addig folytatódni is fog, ameddig a tradicionális
vallások vissza nem térnek az emberek hétköznapjaiba.
Az állam és az egyházak közötti megállapodásokat új alapokra helyeznék,
rendeznék az utóbbi időben is sokat emlegetett egyházfinanszírozást és
a Jobbik kezdeményezné a „Vatikáni szerződés-típusú” alapdokumentumok
megalkotását a történelmi egyházakkal. Ugyanilyen szerződések
megkötését kezdeményeznék a határon túli magyar történelmi egyházakkal.
Itt is a konkrétumok hiánya merül fel, mely egyházakkal kötnének
megállapodást a Vatikáni szerződés mintájára, mivel nem minden
történelmi egyház rendelkezik a Magyar Katolikus Egyházhoz hasonlóan
olyan akkreditált intézményrendszerrel, melynek támogatásáról beszélni
lehetne.
A Jobbik egyházpolitikai programjában leírtakat összegezve, azt tudnám
mondani, hogy eszmeiségében nagy hangsúlyt kap a keresztényi szemlélet,
értem ezalatt az erősen családközpontú felfogást, a házasság szentségét
megőrizni kívánó programpontokat a vallásos nevelés fontosságának
támogatását, a feltétlen életpártiságot. A jelenlegi politikai palettán
talán a Jobbik képviseli legjobban a keresztény érdekeket, viszont
sajnos ezt még elég bátortalanul vállalják fel, nem elég karakán a
kiállásuk. Voltak kényes pontok is, ahol inkább szűkszavúan
fogalmaztak, de összességében nagyon bíztató és reményteli a
hozzáállásuk.
Folytatjuk hamarosan a program többi részével!
(Szent Korona Rádió alapján szerk.)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát