Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2010. január 19. Közélet
Elemeztük a Jobbik programját. Mennyire következetes? Szakmailag megfelel-e? Kommunikálható?
Az elemzés sorozatunk második részében a nemzeti öntudatot formáló területeket vesézzük ki, mint az oktatás, kultúra, sport. Az első részben az
alkotmányossági és vallási kérdésekkel foglalkoztunk, a harmadik
részben pedig a hadügy, külügy, nemzetbiztonság kerül górcső alá.
A Jobbik oktatási programja V.1
A Jobbik az oktatásba elsősorban a nemzettudatot szeretné becsempészni,
ami valljuk be igen okos lépés. Viszont azzal is tisztában vannak, hogy
az itthon megszerzett végzettség vagy nem kell kis hazánkban, vagy
annyira nem fizetik meg, hogy a friss diplomás inkább külföldön vállal
állást. Létre kívánják hozni a Magyar Nemzeti Óvodai programot, a
Magyar Nemzeti Tantervet – a NAT és a kerettantervek helyett, viszont
semmit sem lehet bevezetetni, ha nem tudják ellenőrizni, ehhez pedig
tanfelügyeleti rendszert szeretnének kiépíteni. A Jobbik támogatja az
osztályzást és az évismétlést is – az első három osztályban is. A
magyar vonatkozásokat jobban hangsúlyoznák a magyar, történelem és
ének-zene oktatásban, illetve bevezetik az erkölcstant, amely a
magyarság keresztény gyökereinek megerősítését tűzte ki zászlajára. Sőt
emellett az állampolgári ismeretek tárgy oktatását is erősíteni fogják.
Az évismétlésen kívül speciális segítő és szocializációt segítő
osztályokat is létrehoznának, így a speciális nevelési igényű
gyermekekkel hozzá értő szakemberek foglalkozhatnának, a pedagógusok
megbecsülését pedig szeretnék megnövelni. Az idegen nyelvek
tekintetében is újítanának, általános iskolában egy, középiskolában
pedig két idegen nyelv magas szintű elsajátítását szeretnék elérni. A
Nemzeti Tankönyvkiadó állami kézbe vételével pedig a tankönyvpiacon
uralkodó üzleti szemléletet akarják keretek közé szorítani. Ami magát a
rendszert illeti a 6+6-os oktatási rendszert eltörlik, de a 4+8 vagy a
8+4 éveset továbbra is meghagyják, a kétszintű érettségit szintén
eltörlik, helyette a hagyományos érettségit szorgalmaznák. Ösztönözni
akarják az esti tagozatos képzést, azért, hogy akik kimaradtak
korábban, azok is tudjanak képesítést szerezni. Létre akarják hozni az
Országos Cigány Módszertani központot, hogy ezen keresztül oldják meg a
cigányok oktatását, figyelve az etnikum sajátosságaira. Szorgalmazzák a
falusi kisiskolák létrehozását is, ezen felül a gyerekek délutáni
lefoglalását is támogatják. Kitér a Jobbik programja az iskolákban
elharapódzott erőszakra is. A pedagógusoknak adandó nagyobb hatalommal
és jogkörrel kívánja ezt elérni. Illetve biztosítani kívánják a
pedagógusoknak, hogy folyamatosan tovább képezhessék magukat. A
felsőoktatás megreformálásával szeretnék megakadályozni a tömegesedést,
visszaállítanák a szakképzéseket is. Erről a területről is kiszorítanák
a profitorientált nagytőkét. Dióhéjban erről szól a Jobbik oktatási
programja.
A célkitűzések alapvetően jók, hiszen az oktatásban is hatalmas
probléma van, ez főként a pedagógusok kisebb megbecsültsége, ebből
adódóan a tanító/tanár szakokra való jelentkezési ponthatár folyamatos
zuhanása következtében azok mennek tanárnak – az esetek 80%-ban – akik
eredetileg nem ide akartak, de csak ide vették fel őket. A Jobbik
oktatási programjának a legnagyobb hiányossága, hogy a tanárok
fokozottabb pszichikai ellenőrzését nem dolgozta ki. Mivel ez is egy
„burn out”-tal fenyegető szakma, fontos lenne a tanárok
tehermentesítése – pl. egy történelem szakos tanárnak napi 5 óra
megtartása mellett ne kelljen szünetekben az udvaron ügyelnie, hanem
ezt nem vagy csak kis óraszámban tanító felügyelők lássák el – mellett
az ingyenes és havonta kötelező pszichológusi beszélgetés. Az
ellenőrzésnek pedig már az egyetemi felvétel után el kell kezdődnie: a
tanárjelöltek pszichikai állapotáról egy visszajelzés, hogy mely
területeket kell fejlesztenie, hogy a legjobb tanárszemélyiséggé
válhasson és itt a pályára kevésbé alkalmasoknak lehet visszajelzést
adni erről, hogy próbáljanak más területek felé orientálódni. Fontos
lenne a tanárjelöltek beszédképességeinek ellenőrzése is – súlyos
beszédhibával ne lehessen senki sem tanár, mert mostanában ezt sem
ellenőrzik. Mint ahogyan nem ellenőrzik az olyan súlyos
személyiségzavart, mint a pedofília. Ezért fordulhat elő, hogy pedofil
hajlamúak is elmehetnek tanárnak és rossz esetben soha nem derül ki
róluk. Nyilván a pedofília kezelhető – szexuálpszichológus terapeuták
ezzel is foglalkoznak – de a pedofil embernek is nehéz felülemelkednie
hajlamain ha folyamatosan gyerekek közelében van. A részletes
pszichikai vizsgálat és a folyamatos pszichológusi felügyelet nagyban
segítené a tanítás színvonalának növekedését. A tanárok is
visszanyernék tekintélyük egy részét. Sajnos ez a rész teljesen
kimaradt a Jobbik oktatási programjából.
Az új tárgyak bevezetése nagyon fontos és jó ötlet is, ám vigyázni
kell, hogy a gyerekek ne legyenek túlterhelve, tehát az erkölcstanhoz,
az állampolgári ismeretekhez az óraszámot valahonnan el kell venni,
illetve a nép- és honismeret visszaállítása az oktatásba nem szerepel a
terveik között. Noha Magyarországon folyamatosan képzik a néprajzszakos
tanárokat, a néprajz oktatása történelem és magyar szakos tanárokra
marad, holott van náluk a témában képzettebb tanári réteg is.
A régi érettségi rendszer visszaállításával én személy szerint nem
értek egyet, tekintve, hogy sokkal fontosabb a gyerekek képességeit
fejleszteni, mint a lexikális tudásukat. Itt gondolok arra, hogy nem
fogják elolvasni a kötelező olvasmányokat, ha ezekről egyfajta
lexikális tudást kell visszaadni, tehát, hogy ki a főszereplő, mikor
mit csinál – mert ezt megtalálja bármelyik jobbfajta összefoglalóban.
Viszont ha valamiféle kreatív feladatot kap, amit csak akkor tud
megoldani, ha elolvassa a kötelezőt és a feladatmegoldás még akár
érdekli is, sokkal szívesebben és többet fog olvasni. A kétszintű
érettségi pedig pont ezt a fajta kreatív elemzési és feladat-megoldási
képességet helyezi előtérbe. Ha tetszik, ha nem. Ehelyett viszont újra
engedélyezni kellene az iskoláknak, hogy felvételiztessenek. Ez több
okból is fontos lenne: egy humán beállítottságú gimnázium – mint a
győri Kazinczy Ferenc Gimnázium – nem biztos, hogy megfelelőképpen tud
fejleszteni egy reálos kisdiákot, míg a szintén győri Révai Gimnázium a
maga reálos tanárgárdájával alkalmasabb erre a feladatra. Arról nem is
beszélve, hogy sokszor gyengébb képességű gyerekeket tesznek be a
szüleik elit gimnáziumokba, amivel nagy károkat okoznak a gyermeknek.
Hiszen lehet, hogy valamilyen másfajta szakmában sokkal jobban érezné
magát. Ezeket a gyerekeket a felvételi tudja kiszűrni.
Végül de nem utolsó sorban a Jobbik az iskolai erőszak visszaszorítását
szeretné elérni. Talán ez a legkeményebb dió, hiszen az erőszakos
gyerekek nem véletlenül lettek ilyenek, és sokszor az ő szüleik verik
meg a tanárt, mutatva a rossz példát ezzel csemetéiknek. Ez ellen talán
a leginkább úgy lehet küzdeni, hogy a tanárt megverő szülő gyerekeit
meghatározott időre speciális iskolába utalhatják, ahol újra
szocializálják őket, a szülőket pedig nem különben: tehát ha egy szülő
megver egy tanárt, akkor a gyerekét bentlakásos speciális iskolába kell
adnia, neki magának pedig délutánonként továbbképzésre kell járnia,
ahol szükség esetén akár írni-olvasni is megtanítják. Ha ezt nem teszi
meg, akkor elesik s segélyek egy részétől és így tovább. Talán ebbe az
irányba is érdemes lenne gondolkodnia a Jobbiknak, amikor vissza akarja
szorítani az iskolai erőszakot.
Alapvetően tehát a program jó, célkitűzései támogathatóak, ám néhány
helyen erős hiányosságok mutatkoznak, ahogyan feljebb kifejtettem: a
tanárok megbecsülését nemcsak meg kell erősíteni, hanem oda is kell
figyelni rájuk jobban, nemcsak az erőszakos diákot, hanem a szüleit is
nevelni kell és jobb lenne, ha átgondolnák a kettős
érettségi-rendszerről alkotott véleményüket. Talán érdemesebb ezt a
rendszert továbbfejleszteni.
Gubicza Eszter
A Jobbik kulturális programja
A Jobbik kultúrpolitikájának fő feladata a magyar nemzettudat
erősítése, a gúnyhatáron túli kulturális, oktatási élet támogatása,
illetve a vidéki kultúrélet fejlesztése.
A párt egyik célja Budapestet a Kárpátok kulturális fővárosává tenni.
Ide tartozik a szobrok, utcanevek lecserélésének programja, mint
például a Szabadság tér átalakításának terve, melynek keretében a
jelnlegi - kordonnal védett - szovjet szégyenemlékmű helyére az eredeti
Ereklyés Országzászló kerülne. A Kossuth térről a hazaáruló Károlyi
szobrát haladéktalanul eltávolítanák. Horthy Miklós, Wass Albert,
Teleki Pál, Tormay Cécile, Hamvas Béla, illetve hozzájuk hasonló
méltatlanul elfeledett nemzeti nagyjainkat tennék a nemzetáruló
személyek szobrainak helyére, ami alapvetően jó ötlet, mivel egy
utcanév, egy szobor a nemzet gondolkodásának egyik legjobb indikátora.
Itt azonban figyelni kell, mit és hogyan távolítanak el.
Kezdeményezik a szovjetek által felrobbantott Regnum Marianum templom
újjáépítését, illetve terveik között szerepel egy Trianon Múzeum
megnyitása is. A programból nem derül ki, hogy ezt a már létező,
várpalotai múzeummal való együttműködés által kívánják-e elérni, vagy
egy teljesen különálló intézményben gondolkoznak.
Vona Gáborék a társadalmi kultúra és műveltség érdekében 50%-kal
kívánják csökkenteni az állandó kiállítások díját és a könyvtártagsági
díjakat, ami a szegénységben élők számára tenné könnyebbé az értelmes
kikapcsolódást. Az így államháztartásból kieső összeget a miniszteri és
egyéb központi keretek csökkentésével pótolnák. A párt a vidéki
kultúrélet fellendítésére hozná létre a Magyar Nemzeti Vándorszínházat,
mely szintén hiánypótló ötlet. Bár már van pár olyan színház,mely
jelenleg is ezt a szerepet tölti be (elég a Magyarkanizsai Udvari
Kamaraszínházra gondolni), az államtól szinte semmilyen támogatást nem
kapnak.
A liberális kultúrdiktatúrát a nemzeti büszkeség, a család, illetve a
keresztény értékrend propagálásával számolnák fel, melyre jelenlegi -
globalizált, értékek nélküli - világunkban igen nagy szükség van.
Alkotmányban védenék meg az elmúlt években méltatlanul támadott ősi
nemzeti jelképeinket, például a Szent Koronát, a történelmi zászlókat,
vagy a turulmadarat.
Valódi őstörténetünk megismerésére létrehoznák a Magyar Őstörténeti
Intézetet. Ez egy elég ingoványos terület, mivel még a nemzeti oldalon
belül is kismillió elmélet létezik ezzel az időszakkal kapcsolatosan. A
Jobbiknak vigyáznia kell, nehogy önjelölt, hamis próféták katyvaszainak
műhelye legyen az intézmény.
A Jobbik a médiát is megreformálná, a két nagy televíziós csatorna
etikai kódexét a valóban értékelvű közszolgálatiság felé változtatva. A
párt szerint a média feladata a hiteles tájékoztatás, az értékőrzés és
–teremtés, valamint a nemzeti összetartozás erősítése. Ezt a
koncessziós jogok megvonásával, kivetendő reklámadóval, illetve a civil
kontroll erősítésével érné el.
A párt kultúrprogramja összességében jól átgondolt, szép munka. Reméljük, megválasztásuk után sem fogják elfelejteni!
A Jobbik sportpolitikájáról pár mondatban
Az alapkérdést miszerint a nemzet felemelkedésének és egészségének
alappillére a sport a programban elég célirányosan ki van fejtve.
Azonban vannak olyan elemek amelyekkel nem, vagy csak részben lehet
egyetérteni.
A szebb jövő:
Az oktatási intézményekben emelt testnevelési óraszámokra, azok
törvényi védelmére, míg az óvodai sport esetében annak felkarolására
van szükség, ezzel párhuzamosan tornatermek, sportpályák építésére és a
diákok egészséges életre, rendszeres testmozgásra való nevelésére.
Először is: fölösleges addig tornatermeket, sportpályákat építeni amíg
a meglévők 90%-a felújításra szorul, valamint a sportolók száma
drámaian lecsökkent a finanszírozással együtt.A meglévő létesítmények
állapotjavítása és az állagának megőrzése legyen a cél. Több városban
és községekben kihasználatlanul vannak ezek a létesítmények.
Célorientált felújításokkal , és mobilisabb szakképzéssel hatalmas előrelépéseket lehetne elérni.
„A
városi, kerületi sportegyesületek és az oktatási intézmények között
szükség van az önkormányzatok aktív, a számukra kötelezővé tett
feladatvállaló részvételére.”
Ez most is így van , az
más kérdés hogy minden helyen különböző sikerrel működik. Minden
városnak van sportbizottsága (esetlegesen összevonva más
bizottságokkal), akik az önkormányzatban tevékenykednek vagy nem!
„ Tiszta viszonyokat teremtünk az élsportban tevékenykedő vezetők és sportolók bérezését illetően.”
Ez újabb probléma ugyanis az élsport milliárdos üzletté válása óta, a piac árazza be a szakemberek ”árát”. Próbálkoztak évtizedekkel ezelőtt ezt szabályozni, ennek következményeként a hazai szakemberek külföldre ”disszidáltak”, s vittek sikerre külföldi sportolókat.
A megoldás hosszútávú, piaci helyzetet (és teljesítményt!!) szem előtt
tartó szerződésekkel lehetne talán megoldani. Például a hazai sikeres
edzőket 15 évre szerződtetné a sportminisztérium, piacképes keresetet
adva a maszek klubokkal egyeztetve, és a leendő magyar központi bank
biztosítana, pl. lakáshitelt , ezáltal a kiszámíthatóságot és
stabilitást nyugodt munkakörülményeket biztosítva a munkához.
A szebb jövő:
Meg kell teremteni a sport felső szintű képviseletét a kormányzatban, tárca nélküli miniszter vagy önálló minisztérium formájában. Újra kell fogalmazni a Magyar Olimpiai Bizottság, az NSSZ, az önkormányzatok és a szakszövetségek, egyéb egyesületek szerepvállalásának szükségszerű és kötelező lépéseit.
Kialakítjuk az Olimpiai Sportcsomagot (az olimpiai
sportágak teljes mértékben – nem olimpiai versenyszámok is – a MOB-hoz
tartoznának), és Versenysport Csomagot (a nem olimpiai sportágak és a
sport egyéb civil szervezetei pedig az NSSZ-hez tartoznának).
Az önkormányzatok utánpótlás-nevelésben való feladatvállalását erősítenénk.
A szerkezeti nagyobb, gyökeres változtatások milliárdokba kerülnek, és
10-15 év mire talán látszani fog az eredmény, plusz itt a tőke megint
beleszólhat döntések támogatásába. A kormányon belüli sportképviselet
teljesen helyénvaló, sőt elengedhetetlen!
Azonban először itt a minisztériumi mutyit kellene megszüntetni és a
pénzcsapokat azonnal elzárni a jog és munkaviszonyok tisztázásáig.
„Online
sportegészségügyi adatbázist hozunk létre, amely az edzők számára
közvetlen kapcsolatot biztosít a sportorvosokkal, és ennek segítségével
hozzáférhetnek versenyzőik sportorvosi eredményeihez, sportorvosi
életútjához, a sérülésekhez, műtétekhez, kezelésekhez."
Ez ombudsman által támadott lesz, személyes adatok, stb. sőt így
illetlenek is könnyen hozzájuthatnak olyan adatokhoz amikkel keményen
visszaélhetnek. Fölösleges ez ,mert most is lehet egyeztetni az edzőnek
a sportoló megbízásával a sportorvossal!
Végszóként: a program sok munkáról tanúskodik, szakembereik céltudatosan és jó munkát végeztek.
Balog László
Folytatjuk hamarosan a program többi részével!
( Szentkorona Radio alapján szerk.)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát