Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | Herter Laszlo | 0 hozzászólás
2010. november 2. Közélet
![]() |
„A
szocialistáknak az fáj, hogy nyolc éven keresztül tehetetlenkedtek, mi
pedig már a ciklus elején megalkottunk egy teljesen új, a
versenyképességünket növelő adórendszert. Ismét óriási hitelvesztéssel
jár majd nekik, amikor a jövő év elején kiderül, hogy mindenki jól járt a
változtatással” – egyebek mellett erről beszélt a lapunknak adott
interjúban Kósa Lajos, a Fidesz ügyvezető alelnöke, Debrecen
polgármestere. Kijelentette: 2014-től sem önkormányzati képviselő, sem
alpolgármester, sem polgármester nem ülhet majd a parlamenti patkóban.
Kósa Lajos:
Feketén-fehéren kimutatható, hogy mindenki jól fog járni az egykulcsos adórendszerrel
–
2014-től kétszáz fős parlament alakul. Ön szerint az új
törvényhozásban ki kell-e mondani a polgármesteri és a parlamenti
képviselői tiszt összeférhetetlenségét?
– Ma egy nagy létszámú parlament esetében ennek a kérdésnek jóval
kisebb a jelentősége, hiszen most a képviselők durván egyötödét teszi ki
az „önkormányzati frakció”. Egy kis létszámú parlamentben azonban
megváltozna ez a képlet, hiszen a törvényhozás fele polgármesterekből is
állhatna. Ha a város- és faluvezetők továbbra is egyéni képviselőként
elindulhatnak a választáson, nagyon felértékelődne a szerepük. Kétszáz
fős Országgyűlésben ezt nem lehet elfogadni, hiszen ez önkormányzati
parlament felállítását jelentené. Az önkormányzati tisztségnek tehát
összeférhetetlennek kell lennie a parlamenti képviselői poszttal.
–
Tehát helyi képviselő se lehessen parlamenti képviselő?
– Így van, választott helyi tisztségviselő ne ülhessen a parlamentben: se képviselő, se alpolgármester, se polgármester.
–
Ebben a helyzetben ön a debreceni polgármesterséget vagy a parlamenti képviselőséget választaná?
– Erre a kérdésre csak 2014-ben kell majd választ adnom. Addig ezzel nem foglalkozom.
–
Orbán Viktor miniszterelnök felvetette, hogy tárgyalják meg az
állami szerepvállalás megnövelését az önkormányzati területen. Hogy kell
ezt elképzelni a gyakorlatban?
– Országosan mintegy nyolcezer hatáskör tartozik az államhoz, ebből
3500 az önkormányzatoké. Ez utóbbi számból szerintünk ezerötszázat meg
kellene szüntetni. Az így maradó kétezer hatáskörből kell megnézni, hogy
jól van-e felosztva a feladatrendszer az állam és az önkormányzatok
között. A jelenlegi szabályozás, amely nem tesz különbséget
önkormányzatok és feladatok között, idejétmúlt. Képtelenség, hogy mind a
3200 helyhatóság ugyanazt a feladatcsoportot el tudja látni. Az
önkormányzatok nagy többsége ráadásul ma csak megrendelő, nem ő
teljesíti a rá kiszabott szolgáltatást. A kis helyhatóságok nehezen
képesek bizonyos hatósági feladatok ellátására. Tehát minden hatáskört
tételesen át kell vizsgálni, ugyanis a törvényalkotó hiába testál rá
egy-egy településre valamilyen feladatot, ha az nem képes teljesíteni az
elvárást. Ezt a hibát még egyszer nem szabad elkövetni.
–
A kormány miért csak néhány évre vezeti be az extraprofitot termelő ágazatokra kivetett különadókat?
– Amit most bevezetünk, az kifejezetten válságkezelő adó. Ha túl
vagyunk a válságon, egy nyugalmasabb időszakban meg kell vizsgálni, hogy
az ország gazdasági és kereskedelmi politikáját hogyan alakítsuk ki.
Minden európai ország arra törekszik, hogy ne hagyja legyilkolni a saját
kiskereskedelmi ágazatát. Ezt sokféleképp el lehet érni, és mi
törekedni is fogunk erre. A hipermarketek erőfölénnyel való visszaélését
mindenképp ellenőrizni és korlátozni kell.
–
Az ellenzék fő érve a válságadókkal és a bankadóval szemben, hogy a szolgáltatók kiadásaikat úgyis áthárítják majd a lakosságra.
– Nem tudják áthárítani, mert nem kötelező szolgáltatásról van szó: ha
az egyik nagy üzlet megteszi ezt, a vásárló átmegy a másikba. Kizártnak
tartom, hogy ehhez az eszközhöz nyúlnának, hiszen így óriásit
veszítenének a forgalmukból. Az ellenzék félreérti az egész helyzetet,
és úgy látszik, nem hisz a versenyben.
–
Nem inkább kommunikációs szempontból egyszerűsítik le az önök például a lakáshitelesekkel kapcsolatos lépéseit?
– Nem a valóságról beszélnek. Ugyanis a nehéz helyzetben lévőkön, akik
már nem tudják törleszteni a hitelüket, segít az általunk benyújtott
javaslat. Önmagában persze nem lesz kisebb a törlesztőrészlet, de a bank
költségei sem emelkednek. Az megdobná a kiadásaikat, ha vagy ők, vagy a
klienseik felmondanák a szerződéseket, a veszteségeket így le kellene
írniuk, értékesíteniük kellene a fedezetet. Ezt akartuk elkerülni. A
banknak nem érdeke, hogy bebukjanak a hitelek, az adósnak pedig nem
érdeke, hogy elvigyék a házat a feje fölül.
–
Az önök indítványa azokon segíthet, akik valóban nagy bajban
vannak, de mi lesz azokkal, akik most attól félnek, hogy a szakadék
szélére kerülnek?
– Azokon a két-, háromgyerekes családokon, amelyek közül nagyon sokan
törlesztenek lakáshitelt vagy lakásfelújítási hitelt, a 16 százalékos,
arányos adórendszer fog segíteni.
–
Az ellenzék ismét egyszerűsít: a gazdagoknak jó, a szegényeknek rossz lesz az egykulcsos rendszer.
– Ez egyszerűen nem igaz. Rosszul számolnak, vagy tudatosan ferdítik el
a valóságot. Vámosi-Nagy Szabolcs adószakértő, akinek a szavára a
szocialisták is adnak, feketén-fehéren kimutatta, hogy mindenki jól fog
járni az új rendszerrel. Az arányos közteherviselés azt jelenti: aki
tízszer többet keres, tízszer többet is adózik. Az emberek döntő
többsége abba a fizetési sávba esik, amelyben nagyon jól fognak járni az
egy kulccsal. Ők egyáltalán nem az ország leggazdagabbjai, akikről az
ellenzék beszél. Nekik az fáj, hogy nyolc éven keresztül
tehetetlenkedtek, mi pedig már a ciklus elején megalkottunk egy teljesen
új, a versenyképességünket növelő adórendszert. Ismét óriási
hitelvesztéssel jár majd nekik, amikor a jövő év elején kiderül, hogy
mindenki jól járt a változtatással.
–
A szocialisták negatív kampánya nemegyszer sikeres volt már az
első Orbán-kormány alatt is. Nem tartanak attól, hogy ismét a szociális
populizmus eszközéhez nyúlnak?
– Úgy tűnik, a szocialisták nem értenek máshoz, csak az emberek
félrevezetéséhez. Arra szocializálódtak, hogy a tények figyelembevétele
nélkül csak valamilyen, szerintük jól hangzó politikai szlogent
szajkózzanak. Október 3-án sorozatban az ötödik nagyarányú választási
vereségüket szenvedték el, de úgy tűnik, mindebből semmit sem tanultak.
Ők továbbra is ugyanúgy politizálnak, mintha semmi sem történt volna.
Mesterházy Attila, miután októberben az MSZP megszűnt országosan
értelmezhető párt lenni, ezt az eredményt sikerként próbálta meg
feltüntetni.
– Mi a valódi célja a magánnyugdíjpénztárakkal a kormánynak: meg akarja szüntetni ezeket?
– Működhetnek magánnyugdíjpénztárak a jövőben is, de úgy, hogy az
emberek valóban szabadon dönthessenek, az államit vagy őket választják-e
az időskor biztosítására. A választás szabadságát mindenkinek meg kell
adni: aki akar, belép, aki meg nem, az nem lép be a
magánnyugdíjpénztárba. Az állami nyugdíjkassza mindenképp garantálja az
időskor biztonságát. Ebbe viszont nem fér bele az, hogy az idősek elől
vesszük el a pénzt, havi 30 milliárd, évente 360 milliárd forintot.
Kíváncsi leszek arra, hogy valójában mekkora összeg van most fedezetként
a magánkasszákban. Ha majd kiderül, hogy sokkal kevesebb, mint ahogy
azt sokan gondolják, a nagy többség bizonyosan visszalép az állami
kasszába, hiszen „eltőzsdézték” a pénzét. Azt tudjuk, hogy a jelenlegi
pénztárak tizenkét éves távlatban reálhozamban mindössze egyszázalékos
növekedést tudtak elkönyvelni. Ilyen betéti kamattal senki sem tenné be a
pénzét a bankba. Ezenkívül míg az állami nyugdíjkassza működési
költsége egy-két százalék, addig a magánkasszáké ötszázalékos volt. Az
MSZP ilyen törvényi szabályozással hozta létre ezeket az intézményeket.
(Mint tudjuk a magányugdíjpénztár vezető, és szük köre 12 év alatt mintegy 200 milliárd Ft-ot vett fel magának. Függetlenül attól, milyen gyenge hozamok voltak. Nem tudjuk ebből mennyi ment az SZDSZ-MSZP-MDF párt kasszájába.Szerk.)
–
Az ellenérv szerint a kasszák hosszabb távon tudják garantálni,
hogy az állami nyugdíjat ki tudják egészíteni az általuk –
részvényekben, államkötvényekben – tartalékolt összeggel.
– Csakhogy az emberek befizetéseiből felhalmozott fedezet egy része eltűnt. Tulajdonképpen kimondható, hogy a magánnyugdíjpénztárak nyugdíjtőzsdeként működtek, ugyanis nyugdíjbiztosítás címén beszedték a pénzt, amelyet felerészben a tőzsdére vittek, a vagyonuk egyharmadát pedig elbukták. Erről szólt a gazdasági világválság is: amikor eljön a részvényesek kifizetésének ideje, egyszerűen nincs meg a pénz. Az ugyanis csak virtuálisan létezett, amikor pedig fizetni kellene, az ingatlanban és részvényben álló összegek csak papíron vannak meg. Az államnak ezért kell időben szólnia, és határozottan figyelmeztetnie a magánnyugdíjpénztár-tagokat, hogy gondolkozzanak el ezen, és válasszák inkább a biztonságosabb állami nyugdíjkasszát.( Magyar Hirlap online)
JOBBIK GONDOLAT
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát