Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2010/08/21 Közélet
Fotó:
Ariel Jerozolimski
A zsidók gyűlöletének elemei a nem-zsidók felé a Rabbi tanítások mitikus törvényei „szentségei által”.
Sok társadalomban, temetőket felvázolni a
kulturális összetartozás, beleértve a családi, törzsi,
társadalmi-gazdasági, és nemzeti kapcsolatokat. Mert az
urbanizáció, a modern kor hozta a hangsúly katakombákban és a
helyi temetők nagyobb temetők, beleértve a képződését
temetkezési társadalmakban, ahol az emberek vásárolt sír
helyeket, hogy temessék el.
A zsidó közösségek nemzsidó
társadalmon kívül, a hevra Kadisha ("szent társadalom")
biztosítja, hogy az összes holttestet kapnak megfelelő tisztító
(Tahara) és temetkezési, míg a kizárólag megtartja sírok a
tagjai számára. Gyakran köré zsinagógák, szervezetek vagy
céhek, a tagság kizárólag a zsidók számára tart fent helyeket.
Ez
az érzés származott már a Bibliában, mint Ruth megjegyzi vele
átalakítani elfogatóparancsot temetkezési vele új zsidó nemzet
létrehozni (Targum Ruth 1:17).
Ez a kizárólagosság nem
szabad összetéveszteni az apátia a nemzsidó halottak felé. Egy
listát a kedvességét végzett pogányok felé, az a béke
érdekében, a Talmud szerint: "El kell temetni, nem-zsidó
halott mellett zsidó halottat" (Gittin 61a). Nahmanides (Mózes
21:22), megjegyezve, hogy Joshua ragaszkodott temetkezési legyőzte
kánaáni királyok (Józsué 10:27), továbbá azt jelentette, hogy
a lemondás arról, hogy minden holttest megsérti a bibliai tilalmat
(Minhat Hinuch 537:3).
Ez a talmudi rendkívüli volt,
történelmileg érthető, hogy előírják a temetés zsidóknak,
még akkor is, ha nem zsidó halt meg velük, de nem ugyanabban a
temetőben (Rashba). Egyes elemzők arra utalt, hogy ez a
szétválasztás ered jogi érzés, hogy felszentelt temetkezési
elválasztások különbözőek a zsidóknak (Ran).
A Talmud
azt állítja, hogy nem szabad eltemetni valaki gonosz mellett egy
igaz zsidó személyt (Szanhedrin 46a). Későbbi halachic irodalom
következtetni, hogy az embereknek kell mellé temették e hasonló
vallási alapút, azzal a nagyon jámbor különíteni a kevésbé
jámbort (yd 362:5). A Talmud is azt állítja, hogy külön temetők
létre hozni a halálbüntetést bűnözőknek, attól függően,
súlyossága az alkalmazott módszer a büntetés.
Míg
Rabbik Moshe Szófér (Hatam Szófér yd 341) és Abraham Kook (Da'at
Kohén 201) úgy ez a törvény már bibliai állapot, néhány
korábbi forrás tekinteni azt az elvet, mint egy általános szokás
misztikus konnotációival (Maharil Smachot 10), és teljesen
Maimonidész kihagyja azt.
Minden esetben a végrehajtás
elve nem mindig volt megfigyelhető (Minhat Elazar 02:41), talán
azért, mert továbbra is nehéz meghatározni a relatív igazságot
minden egyes személy esetében. Akiknek vallási külömbség
indokolt társadalmi szankciók néha temették egy külön
területen, de minden zsidó, aki nem vált hitehagyott fenntartja
magának a jogot, hogy a temetés temető falak közzé kerüljön
(Tzitz Eliezer 10:41:02).
A modern idők, külön
temetkezési zsidók vált bonyolulttá nagyobb társadalmi
keveredést és a "kötőjeles identitás" a versengő
kulturális hovatartozástól. Mivel a rabbi által ellenőrzések
temetési rítusok, Izrael szembe ezzel a kihívással való
tekintettel a temetkezési nem zsidó katonák és a polgárok, mint
Amos Yarkoni (Yabia Omer yd 7:36).
Némi vita, finom
különleges elválasztása hozta néha létre, a nem zsidó sírokat
a temető szélén, vagy elválasztani a szomszédokat díszítő
bokrokkal.
Rabbi Yehuda Shaviv (Tehumin 14), hivatkozva a
potenciális talmudi precedenst (Bava Batra 10a), azt javasolta, hogy
ez a gyakorlat esetleg nem szükséges a katonai temetők épített
temetni elvtársak-és-fegyveresek különbségtétel nélkül.
Ő megállapította továbbá, a 17. századi véleményen van, hogy
lehetővé teszi a zsidók és nem zsidók, akik meghaltak együtt
temessék el ugyanazon udvarban (Bach yd 151).
Miközben a
reform-mozgalom engedélyezett vallások temetés a 20. század
elején, az amerikai konzervatív mozgalom a közelmúltban
engedélyezte a létesítmény külön szekciók keretében zsidó
temetők a vallásközi párok, tükrözve a növekvő nyomás
szociológiai vegyes házasság az adott válaszok.
Ortodoxia, a maga rendíthetetlen ellenzi a vegyes házasságot,
kitartott amellett, hogy házasságra zsidókat kellene eltemetni
külön szakaszonként zsidók hasonló vallási jellegű (Kolbo Al
Avelut 1:194). Nem zsidó házastársak, vagy utódok nem
engedélyezett temetkezése a zsidó temetőben (Melamed Le-Ho'il yd
127).
Ezért gyakorolt nyomás következtében az orosz
bevándorlók politikai pártok, a volt izraeli vezető rabbik Izrael
Meir Lau és Eliahu Bakshi-Doron engedélyezett zsidó házastársak,
kérésre, hogy szállítsák a nem zsidó temetők (Tehumin 17).
(Együtt lehessen zsidó és nem-zsidó haláluk után is.
Szerk.)
Ha egy temető által ellenőrzött, akik
engedélyezett vallások interments, Rabbi Moshe Feinstein követelte,
hogy egy külön szakaszt, elválasztás egy rövid fal, nyújtható
azoknak, akik követni kívánják a klasszikus temetés szabályai
(Igrot Moshe yd 3:147).
Mint dokumentálni rabbi Mose Yeres
(Hagyomány 23:03), egy bonyolultabb ügy olyan nem-zsidó, aki
meghalt, mielőtt befejeződik az átalakítás, a legtöbb decisors
elfogadta a temetkezési belül a zsidó temetőben, legalább
követően a tényt.
Több ellentmondásos, azonban vannak
esetek bevonásával alakítja nem fogadtak el Ortodox szabványoknak.
Míg a rabbi Yehiel Weinberg ragaszkodott ahhoz, hogy az ilyen
"elfogadhatatlan" alakítja át kell eltemetve egy külön
fejezet, annak ellenére, hogy esetleges politikai okok miatt került
oda (Seridei ESH 2:99), Rabbi Feinstein állította, hogy az egyik ne
vegyenek részt a megosztó küzdelem során az ügyet, és annak
pusztán biztosítja, hogy több hagyományőrző zsidók temették
el máshol (Igrot Moshe yd 1:160).
Ezek a döntések
kiemelik a komplex szociológiai dinamikus a temetők, szimbolikus
jelölés, hogy a zsidók továbbra is egységes és a megosztott,
még a halálban is.
Kommentál
Mint
látható politikai kivétel. Lásd Magyarországon az úgynevezett
„munkásmozgalmi panteont”. Ahol nem-zsidók és zsidók egy
célért küzdöttek és fogtak fegyvert (gyilkoltak gyermeket, nőket
mint „antifasiszták”) lehetnek együtt. Mert amúgy is mivel
„kevésbé jámborak voltak” így nem szükséges őket csak
zsidó temetőbe temetni. Vagyis a "munkásmozgalmi panteon" felszámolása esetlegesen, vagy második világháborús orosz megszállók jelképeinek felszámolása antiszemitizmus a zsidók szerint. Ez maga a náci visszarendeződés szerintük. Innen ered ezen megnyilatkozásuk "kultúrája".
A fenti leírásból származik a zsidó mint felsőrendű kiválasztott megkülönböztetése. Hazánkban egy zsidó száz évre vált sírhelyet, addig egy nem-zsidók a törvény szerint csak húsz évre.
Láthatjuk milyen kulturális nézőpont van kialakítva a zsidóknak, ami elsődlegesen a mint magukat „kiválasztottaknak” mondják , ezért illetik meg kiemelt jogok még halálukban is.
Addig egy keresztény temetőt az üzlet kedvéért akár tehén legelővé is alakítja egy zsidó. A rabmisztikus mitikus tanítás szerint nem sért vele jogokat.
Ne feledjül el a gyűlölet gyengévé tesz. Ne kövessük a zsidók módszereit.
Sírokat nyittatnak fel - Ők döntik el, ki a zsidó: terrorista ultraortodox térhódítása Izraelben
(jpost.com
alapján JOBBIK GONDOLAT)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát