Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | Herter Laszlo | 0 hozzászólás
2011. október 19. Közélet
Léhmann György meggyőződése, hogy a rendőrök azért vételezték ki a lőszert is és a lőfegyvert is törvénytelen módon, mert lőni is akartak vele. A Balsai-jelentés szerint október 23-án a REBISZ 1700 db. könnygázgránátot, és 2000 db. gumilövedéket lőttek ki a többségében nemzeti ünnepet ünneplő emberekre, és azt akarták elérni, hogy ünneplés helyett minden békés szándékú ember fusson előlük el. Kellett azzal számolniuk reálisan a REBISZ erők szervezőinek, hogy több ezer emberből lesz egy vagy több olyan Mike Tyson típusú ember is, aki egyetlen gumilövedék láttán is akár puszta kézzel nekik megy. Nem gondolhattak reálisan arra, hogy egyetlen ember sem lesz, aki az 56-os forradalom 50. évfordulóján akár élete kockázatával is szembefordul velük.
Előrebocsátom azt, hogy ténylegesen írásom az alábbi idézettekkel
igazolt tényállás ismertetése után kell kezdődjön azért, mert
tiszteletben kell tartanom azt az alapelvet, hogy csak kétségtelenül
bizonyított tényeket lehet a büntetőjogban bárki terhére figyelembe
venni.
Az Országgyűlés Elnökéhez szeptember 25-én felterjesztett, 2006. őszi
erőszakos rendőri tevékenységről szóló „Balsai-jelentés” az események
ismertetése után a III. fejezetben többek között ismerteti a rendőri
azonosítók hiánya, a gumilövedékek, könnygázgránátok, viperák
használatával, valamint lovasroham elrendelésével kapcsolatos
törvénytelenségeket, és e körben többek között a következő
megállapításokat is teszi:
„A gumilövedékek több ezres mennyiségben történő használata nem
felelt meg ezen, a kényszerítő eszközök arányosságára vonatkozó
rendelkezéseknek. Bár a találati arány nem igazolja, de a tömeg becsült
létszámát tekintve minden állampolgárra jutott minimum egy lövés . A
tömeg heterogén mivoltát figyelembe véve tehát kijelenthető, hogy a
kényszerintézkedés
számszerűleg aránytalan fellépésnek tekinthető, így az Rtv. szerint is jogellenes.
Amint a későbbiekben bemutatásra kerül a kényszerítő eszköz használata
számos esetben 8 napon túl gyógyuló súlyos vagy életveszélyt okozó testi
sértést, illet őleg maradandó fogyatékosságot okozott . Ilyen sérelmek
okozása nem volt arányban az intézkedés céljával és az arányosság
követelménye azáltal is sérült, hogy a rend őri erők számára
rendelkezésre álltak olyan enyhébb súlyú kényszerítő eszközök, amelyek
használatával is eredményesen lehetett volna végrehajtani a
tömegoszlatást (vízágyú, könnygázgránátok).”
„A REBISZ által 23-án felhasznált könnyfakasztó gránát és gumilövedékek száma:
Könnygázgránát 1700 db
Gumilövedék:
17,5 mm-es 400 db
8,4 és 7,8 mm-es 1097 db
Gumigranulátum (forgács) 461 db
Összesen 3658”
„A rendőrök azonosíthatatlansága
Budapest közterületein 2006 . szeptember 17-étől a szolgálati egyenruha
helyett az ún.gyakorló (bevetési) ruhába öltözött rend őri erők döntő
többségükben nem viselték az azonosító jelvényt, a szeptemberi-októberi
csapaterős oszlatások során pedig ez minden észlelési körbe került
rendőrről hiányzott.
A tartósan törvényellenes állapot az október 23-i tömegoszlatást követő
televíziós nyilatkozataiban Budapest rendőrfőkapitánya a végrehajtó
állomány gyakorló ruhájáról hiányzó azonosító jelvényekről azt
állította, hogy azok „leestek”, majd használatuk mellőzését az
öltözködési szabályzatra (12/2006 . ORFK utasítás) hivatkozva próbált a
legalizálni.”
Ilyen előzmények után a VII. fejezetben pedig a jelentés részletesen foglalkozik
Gyurcsány Ferenc akkori miniszterelnök büntetőjogi felelősségével is többek között az alábbiak szerint:
„A felsorolt események láncolatából kitűnik, hogy a
Gyurcsány-kormány folyamatosan és fokozatosan fenntartott egy állandó és
konspiratív elemektől sem mentes veszélyérzetet, ami megkívánta a
megerősített és folyamatos rendőri jelenlétet, ellenőrzéseket.
Ebbe a sorba tökéletesen beleillik mind az őszödi beszéddel induló, MTV
ostromon És annak megtorlásában folytatódó, majd október 23-án
kicsúcsosodó eseménysorozat.
Felvetődik a kérdés: Cui prodest? Azaz kinek használt mindez, kinek az érdekében történt?
Gyurcsány Ferenc miniszterelnök így értékelte a szeptember 20-ról 21-re virradó éjszaka embervadászatait:
A rendőri vezetéssel naponta többször találkozom. Úgy látom, hogy a
magyar rendvédelem erre a kihívásra képes a kedd esti és a tegnap esti
minőségben reagálni, és a rendet tartósan fenntartani.
Gyurcsány keményen lecsapat a rendbontókra címmel megjelent Index/MTI hír, (2006. szeptember 20., szerda 11 :37):
Nincs türelem a rendbontókkal szemben, a leghatározottabban fel kell
lépni ellenük! - jelentette ki a kormány szerda délelőtti ülésének
nyilvános részén Gyurcsány Ferenc. A miniszterelnök szerint Budapesten
és Magyarországon rend van, a rendőrség éjszaka megvédte az embereket.
2010. szeptember 23-án Gyurcsány Ferenc Kövér László házelnöknek írt levelében a következőt írja:
Miniszterelnökként természetesen többször is beszéltem rend őri
vezetőkkel, részt vettem a Nemzetbiztonsági Kabinet ülésein.
Tájékoztatót, értékelést kértem, továbbá megfogalmaztam elvárásaimat.
Október 23-án, - miközben a híradások folyamatosan tudósítottak a
rendőri túlkapásokról-, Gyurcsány Ferenc a köztelevízió híradójának tett
rövid nyilatkozata a rendőrségre szándékerősítően hathatott, sőt, a
„minden eszköz” sugallatával elvárásokat fogalmazott meg a rendőrséggel
szemben:
A rendőrség nemcsak jogosult eldönteni, hogy hogyan kell helyreállítani a nyugalmat, hanem kötelessége is.
Majd az események és fenti miniszterelnöki mondatok összegzéseként megállapította a jelentés azt, hogy:
„A miniszterelnök beszédét tehát nem lehet nem mindezen intézkedések
politikai jóváhagyásaként értelmezni . Ilyen szituációban kormányfő
részéről valószínűsíthetően egy túlkapásokra utaló fél mondat elég lett
volna ahhoz, hogy az oszlató állomány hierarchiáján az ORFK
parancsnoktól az őrmesterig „végig fusson” egy arányos intézkedésre
figyelmeztet ő parancs, miniszterelnök érdekei azonban ezzel
ellentétesek voltak.”, és hozzáfogott az ily módon bizonyított
miniszterelnöki magatartás büntetőjogi értékeléséhez az alábbiak
szerint:
„Terrorcselekmény lehetősége
Vizsgálatom során felmerült, hogy a motivációra és a felsorolt
események láncolatára tekintettel felvetődhet a Btk. 261 .§-a (1)
bekezdés b) pontjában megfogalmazott terrorcselekmény elkövetésének
lehetősége is.
A Btk. 261 . § (1) bekezdése szerint
„Aki abból a célból, hogy
a). . . .
b) a lakosságot megfélemlítse
c).
a (9) bekezdésben meghatározott személy elleni erőszakos, közveszélyt
okozó vagy fegyverrel kapcsolatos bűncselekményt követ el, bűntett miatt
tíz évtől húsz évig terjedő, vagy életfogytig tartó szabadságvesztéssel
büntetendő.
A Btk. 261 . § (9) bekezdés többek között a következő bűncselekményeket sorolja ide:
testi sértés [170. § (1)-(5) bek .], foglalkozás körében elkövetett szándékos veszélyeztetés
[171 . § (3) bek .], személyi szabadság megsértése (175 . §)
A törvényi szabályozásra figyelemmel a terrorcselekménynek nem csak a
külföldi sajtóhírekből és mozifilmekből a közvélemény által is ismertebb
cselekmény minősülhet, hanem hatályos büntetőjogunk szerint a lakosság
megfélemlítése is, amennyiben az erőszakkal párosul.”
Ténylegesen iratom tehát fenti ismertetés után most kezdődik.
Akként, hogy dr. Balsai István miniszterelnöki megbízott szerintem
elnagyolta a vonatkozó törvényhely ismertetését, illetve az általa
vizsgált eseményeknek büntetőjogi következményeire vonatkozóan döntő
körülményeket egyszerűen kihagyott, „elfelejtett” Jelentésében közölni.
Kezdem azzal, hogy az általa részben idézett törvényhely a Btk.-ban helyesen a következőképpen olvasható:
261. § (1) Aki abból a célból, hogy
a) állami szervet, más államot, nemzetközi szervezetet arra kényszerítsen, hogy valamit tegyen, ne tegyen vagy eltűrjön,
b) a lakosságot megfélemlítse,
c) más állam alkotmányos, társadalmi vagy gazdasági rendjét
megváltoztassa vagy megzavarja, illetőleg nemzetközi szervezet működését
megzavarja,
a (9) bekezdésben meghatározott személy elleni erőszakos, közveszélyt
okozó vagy fegyverrel kapcsolatos bűncselekményt követ el, bűntett miatt
tíz évtől húsz évig terjedő, vagy életfogytig tartó szabadságvesztéssel
büntetendő.
(9) E § alkalmazásában
a) személy elleni erőszakos, közveszélyt okozó vagy fegyverrel
kapcsolatos bűncselekmény az emberölés [166. § (1) és (2) bek.], a testi
sértés [170. § (1)-(5) bek.], a foglalkozás körében elkövetett
szándékos veszélyeztetés [171. § (3) bek.], a személyi szabadság
megsértése (175. §), az emberrablás (175/A. §), a közlekedés biztonsága
elleni bűncselekmény [184. § (1) és (2) bek.], a vasúti, légi vagy vízi
közlekedés veszélyeztetése [185. § (1) és (2) bek.], a hivatalos személy
elleni erőszak (229. §), a közfeladatot ellátó személy elleni erőszak
(230. §), a hivatalos személy támogatója elleni erőszak (231. §), a
nemzetközileg védett személy elleni erőszak (232. §), a közveszélyokozás
[259. § (1)-(3) bek.], a közérdekű üzem működésének megzavarása [260. §
(1)-(4) bek.], a légi jármű, vasúti, vízi, közúti tömegközlekedési vagy
tömeges áruszállításra alkalmas jármű hatalomba kerítése (262. §), a
robbanóanyaggal vagy robbantószerrel visszaélés (263. §), a lőfegyverrel
vagy lőszerrel visszaélés [263/A. § (1)-(3) bek.], a haditechnikai
termékkel és szolgáltatással, illetőleg kettős felhasználású termékkel
visszaélés [263/B. § (1)-(3) bek.], a radioaktív anyaggal visszaélés
[264. § (1)-(3) bek.], a nemzetközi szerződés által tiltott fegyverrel
visszaélés [264/C. § (1)-(3) bek.], a számítástechnikai rendszer és
adatok elleni bűncselekmény (300/C. §), a rablás (321. §) és a rongálás
(324. §)
A Jelentés készítőjének látni kellett azt, hogy a terrorcselekmény
célzatos bűncselekmény, melyből következően azt is látnia kellett, hogy a
törvényhely 9. bekezdésében említett személy elleni erőszak
megvalósulását feltételező testi sértéssel kapcsolatosan a vád
eredményessége érdekében azt kellene bizonyítani, hogy a gumilövedéket,
viperát használó, testi sértéseket okozó azonosító szám nélküli rendőrök
abból a célból okozták a testi sértéseket, hogy ezáltal a magyar lakosságot megfélemlítsék.
Mindezek tudatában pedig feltehetően azt is tudta a miniszterelnöki
megbízott, hogy a „kétségtelenül bizonyított tény” követelményének szem
előtt tartásával a vád rendkívül gyenge lábakon állana a
terrorcselekmény elkövetésének megállapíthatóságához.
Ezért volt helytelen ismertetését a 9. bekezdéssel kapcsolatosan a
testi sértés és a személyi szabadság megsértésénél abbahagyni, hanem
helyesen a törvényhelynél fellelhető valamennyi bűncselekmény
lehetőségét vizsgálni kellett volna.
Valamint
terrorcselekmény nevű bűncselekmény elkövetésének
bizonyításánál szerintem döntő körülményeket mindenképpen indokolt lett
volna ismertetni úgy, ahogy dr. Völgyesi Miklós nyugalmazott bíró az
október 7-i feljelentésében az alábbiak szerint ismertetett:
„A Miniszterelnöki megbízott úr jelentésének VII. fejezete külön
alcímben tárgyalja a terrorcselekményben bűnösség felvethetőségét.
Az ott kifejtett érvrendszer további kiegészítéseként említem:
Ø Az MTV Szabadság tér felöli főbejáratát, mintegy 120 főben
meghatározott „keménymag” támadásakor — az ORFK Közleményében személyre
szólóan is elismerten — egy rendőr 28 db éleslőszert lőtt el. A
Közlemény nem ad választ arra, hogy miképpen kerülhetett ilyen
mennyiségű éleslőszer a rendőr birtokába, és azt milyen okból, milyen
lőfegyverből lőtte ki. Géppisztolyból, vagy tárakat cserélve
maroklőfegyverből?
Ø Az MTV székház Nádor utcai oldalán a Zoltán utcába telepített rendőri
csapaterő várakozási térségében, Majoros Zoltán rendőr ezredes nyitott
ajtók mellett őrizetlenül hagyott rendőrségi mikrobuszt talált, amely 12
ember gépkarabélyával a hozzá tartozó éleslőszer-kiszabottal volt
megrakodva. (2010. szeptember 6. — az OGY Emberi jogi, kisebbségi,
civil- és vallásügyi bizottság albizottsága előtt tett nyilatkozat,
A356-7/2010. számú országgyűlési jegyzőkönyv)
Ø Az Internetről levett fotódokumentáció és az azonosításhoz szükséges
gyártói műszaki leírás bizonyítékai szerint, 2006. október 23-án
valamilyen speciális rendőri szolgálat golyóálló mellénybe, és
védőfelszerelésekbe öltözött emberei AMP-69-es 7,62 mm-es Kalasnyikov
gépkarabéllyal, kilövésre csőre húzott PGK-69 páncélelhárító kumulatív
puskagránáttal felfegyverkezve, Budapest belvárosában félelmet keltő
módon jelentek meg.
A fenti három tételben említett fegyverek, lőszerek, eszközök a
Rendőrség Szolgálati Szabályzata, és annál alacsonyabb rendű más
igazgatási szabályok szerint a tömegoszlatásnál és a tömegkezelésnél meg
nem engedett „kényszerítőeszközök”.
Ezeknek az eszközöknek a demonstratív felvonultatása egyértelműen csak a lakosság megfélemlítését szolgálta.
A történeti események talányos kérdése, hogyan fordulhatott elő, hogy a
REBISZ erők (melynek parancsnoka a budapesti rendőrfőkapitánynak nincs
szolgálatilag alárendelve) Gergényi Péter budapesti rendőrfőkapitány
parancsnoklása alatt vételezhették fel a fegyverraktárakból a
tömegoszlatás törvénytelen eszközeinek minősülő tűzfegyvereket? A
Gönczöl-jelentés 2.4.4. fejezete (7) bekezdése utolsó
Előttem ismeretlen okoknál fogva a most idézett adatokról egy szót sem említ a miniszterelnöki megbízotti jelentés.
Arról, hogy az MTV székháznál történt események idején nyitott
mikrobuszban 12 gépkarabélyt, ehhez tartozó éleslőszer-kiszabottal
őrizetlenül találtak, majd 2006. október 23-án golyóálló mellénybe, és
védőfelszerelésekbe öltözött rendőri szolgálatot teljesítő emberek
Kalasnyikov gépkarabéllyal kilövésre csőre húzott PGK-69 páncélelhárító
puskagránáttal felfegyverkezve Budapest belvárosában félelmet keltő
módon jelentek meg.
Olyan eszközökkel, melyek tömegoszlatásnál a Rendőrség Szolgálati Szabályzata szerint meg nem engedett eszközök.
A Jelentés ezzel kapcsolatos hallgatása következtében azzal sem
foglalkozik, hogy a most felsorolt fegyvereket az október 23-án azokat
használó REBISZ erőkhöz tartozó személyek a REBISZ-hez szolgálatilag nem
tartozó Budapesti Rendőr főkapitányságnak fegyverraktárából miként
tudták kivételezni.
Pedig a válasz erre egyszerű. Törvénytelenül.
Azért törvénytelen, mert a Rendőri Szolgálati Szabályzatba azaz
jogszabályba ütköző célra kivételezett fegyverek és egyéb felszerelések
használata, megszerzése törvénytelennek és törvényes engedély nélkülinek
tekintendő.
Így jutottam el oda, hogy a miniszterelnöki megbízott Jelentésében
nemcsak az éles fegyverek leírtak szerinti megszerzéséről hallgatott,
hanem a terrorcselekmény törvényi tényállásánál is „elfelejtette” ennek a
bűncselekménynek megvalósulásához szükséges azt a járulékos
bűncselekményt megnevezni, melynek elkövetése fentiek szerint 2006.
október 23-i eseményekkel kapcsolatosan bekövetkezett.
A Visszaélés lőfegyverrel, vagy bűncselekményről beszélek:
263/A. § (1) Aki
a) lőfegyvert vagy lőszert engedély nélkül készít, megszerez, tart vagy
forgalomba hoz, bűntettet követ el, és két évtől nyolc évig terjedő
szabadságvesztéssel büntetendő.
BH2002. 339
Összességében kell valamennyi tényezőt, ezek közül elsősorban is a
megszerzés körülményeit, indokát, illetve a jogosulatlan birtokban
tartás körülményeit vizsgálni ahhoz, hogy megalapozottan állást lehessen
foglalni a társadalomra veszélyesség fennállásáról avagy annak
esetleges hiányáról. Az ügyet valamennyi részletében vizsgálva a
Legfelsőbb Bíróság álláspontja szerint a cselekmény nem valósítja meg a
lőszerrel visszaélés bűntettét. A vádlott lőgyakorlat-vezetőként a
lőgyakorlat során, tehát a szolgálati tevékenységével összefüggésben
szerzett meg 2 db géppisztolylövedéket, amelyek közül az egyik
működésképtelen volt. A további 1 db, működőképes lőszert katonai
fenntartású létesítményben, a nőtlen tiszti szállón levő szobájában
tárolta, - és arra sem merült fel adat, hogy azt bármilyen
bűncselekménnyel összefüggésben kívánta volna felhasználni. Így a
magatartás - bár tényállásszerű, de - összességében nem alkalmas a Btk.
263/A. §-a által védeni kívánt jogi tárgy veszélyeztetésére.
Utóbbi jogesetből pedig azért idéztem, hogy még véletlenül se jusson
eszébe senkinek olyan hivatkozási alap a bűncselekmény hiányára
vonatkozóan, hogy mivel a REBISZ erőkhöz tartozók rendelkeznek
fegyverhasználati vizsgával, ezért az engedélyükkel nem lehetett
probléma akkor amikor a Kalasnyikovokat 2006. október 23-re beszerezték.
Ugyanis a jogesetben említett lőgyakorlat vezetőnek is volt engedélye,
de a bűncselekménynek megszerzéssel történő elkövetéséhez a
megszerzéshez szükséges engedély – fenti esetben Rendőrségi Szolgálati
Szabályzat előírásainak megfelelő engedély hiánya elegendő.
Idáig rendben is lennénk, fentiek szerint tehát bizonyítottam azt, hogy
azokkal szemben, akik a Budapesti Rendőrkapitányság fegyverraktárából a
REBISZ erők részére történő Kalasnyikov gépkarabély megszerzésében
közreműködtek, álláspontom szerint a Btk. 263/A § szerinti Visszaélés
lőfegyverrel, vagy lőszerrel bűncselekmény elkövetésével alaposan
gyanúsíthatók.
Csakhogy az alapprobléma nem ez volt, hanem az, hogy a Btk. 261. § 1.
bekezdésében meghatározott terrorcselekmény bűncselekmény alapos gyanúja
megállapítható-e azáltal, hogy ehhez a megállapításhoz szükséges,
törvényhely 9. bekezdésében meghatározott egyik bűncselekmény
elkövetésének alapos gyanúja fentiek szerint megállapítható.
Abból indulok, hogy amennyiben csupán az lett volna a célja a REBISZ
erőknek az engedély nélküli lőfegyver és lőszer kivételezésénél, hogy
megfélemlítse a lakosságot, akkor értelmetlen dolog lett volna
lőfegyverhez tartozó lőszermennyiséget is vételezni. Hiszen a lakosság
az üres tárral rendelkező Kalasnyikovtól éppúgy félhet, mint a tele
tárral rendelkezőtől.
Meggyőződésem az, hogy azért vételezték ki a lőszert is és a
lőfegyvert is fentiek szerint törvénytelen módon, mert lőni is akartak
vele.
Induljunk ki abból, hogy a Balsai Jelentés szerint október 23-án a
REBISZ 1700 db. könnygázgránátot, és 2000 db. gumilövedéket lőttek ki a
többségében nemzeti ünnepet ünneplő emberekre nem törődve azzal, hogy a
lehető legnagyobb sérüléseket kívánták és azt akarták elérni, hogy
ünneplés helyett minden békés szándékú ember fusson előlük el.
Kellett azzal számolniuk reálisan a REBISZ erők szervezőinek, hogy több
ezer emberből lesz egy vagy több olyan Mike Tyson típusú ember is, aki
egyetlen gumilövedék láttán is akár puszta kézzel nekik megy. Valamint
azzal is számolt szerintem a szervező, hogy legalább egyetlenegy
önvédelmi fegyver előkerül valamelyik megtámadottnál, és ezekre az
esetekre szánták szerintem az éles lőszer használatát. Nem gondolhattak
reálisan arra, hogy egyetlen ember sem lesz, aki az 56-os forradalom 50.
évfordulóján akár élete kockázatával is szembefordul velük.
Hála istennek mondom, hiszen szerintem erre az esetre szánták a
fentiekben részletezett Kalasnyikov gépkarabélyok használatba
helyezését, illetve golyóálló mellény felöltését.
Hála istennek mondom, de azért mégsem a mostani, hanem inkább mégis az
56-os egyetemistákra gondolok szívesen. Én nem hiszem azt, hogy a régiek
mély hallgatása mellett akkor ilyen REBISZ erőknek és ilyen
szervezőkkel meg lehetett volna tenni azt, amit 2006. október 23-án
tettek.
De ha a Kalasnyikovokra gondolok, akkor talán jobb ez így.
Célja ennek az éles lőszerekkel ellátott lőfegyverek oltalma alatt
végrehajtott vérengzésnek szerintem egy olyan állapot elérése volt, hogy
az emberek a puszta létükkel és ne a közéleti szereplők
tisztességtelenségével, a korrupcióval, az ország pusztulásával
foglalkozzanak.
Azaz
túlmutat a célja a büntetőjogi szempontból vizsgált
cselekedeteknek azon, hogy ezeknek célja az emberek megfélemlítése volt.
Ennél többet akartak elérni a szervezők.
A szolgasors tudomásul vételét.
Azt pedig, hogy ebben a bűncselekményben mi volt a szerepe
Gyurcsány Ferencnek, ténybelileg elegendő visszaidézni a már idézett nyilatkozatait:
„A rendőri vezetéssel naponta többször találkozom. Úgy látom, hogy a
magyar rendvédelem erre a kihívásra képes a kedd esti és a tegnap esti
minőségben reagálni, és a rendet tartósan fenntartani.”
„Nincs türelem a rendbontókkal szemben, a leghatározottabban fel kell lépni ellenük!”
„Miniszterelnökként természetesen többször is beszéltem rend őri
vezetőkkel, részt vettem a Nemzetbiztonsági Kabinet ülésein.
Tájékoztatót, értékelést kértem, továbbá megfogalmaztam elvárásaimat.”
„A rendőrség nemcsak jogosult eldönteni, hogy hogyan kell helyreállítani a nyugalmat, hanem kötelessége is.”
Ami pedig a Gyurcsány Ferenc cselekedeteinek jogalapját illeti, ezek a következők:
1978. évi IV. törvény
a Büntető Törvénykönyvről
21. § (1) Felbujtó az, aki mást bűncselekmény elkövetésére szándékosan rábír.
(2) Bűnsegéd az, aki bűncselekmény elkövetéséhez szándékosan segítséget nyújt.
(3) A részesekre is a tettesekre megállapított büntetési tételt kell alkalmazni.
A részesi magatartások közös jellemzői: a járulékosság, az okozatosság és a szándékosság.
A részesség járulékos jellege azt fejezi ki, hogy önmagában nem
létezhet, hanem feltételez legalább egy tettest, aki in abstracto
büntetőjogilag felelősségre vonható, és aki legalább megkezdte a
bűncselekmény végrehajtását. A tettes(ek) oldaláról az szükséges, hogy
nevezetteknél ne álljon fent büntethetőséget kizáró ok, azonban nem
szükséges hogy a tettes(ek) büntetőjogi felelőssége ténylegesen is
megállapításra kerüljön, azaz esetükben felmerülhet a büntethetőséget
megszüntető okok bármelyike. Végezetül a tettesnek a bűncselekményt
legalább kísérleti szakaszba kell eljuttatnia. Amennyiben erre nem kerül
sor, a részesi cselekmény - ha azt a törvény büntetni rendeli -
előkészületnek minősülhet. A részesség járulékossága továbbá azt is
jelenti, hogy sem a felbujtó, sem a bűnsegéd nem valósíthat meg
tényállási elemet, mert ebben az esetben már nem részesség, hanem
társtettesség jön létre.
Terrorcselekmény
261. § (1) Aki abból a célból, hogy
a) állami szervet, más államot, nemzetközi szervezetet arra kényszerítsen, hogy valamit tegyen, ne tegyen vagy eltűrjön,
b) a lakosságot megfélemlítse,
c) más állam alkotmányos, társadalmi vagy gazdasági rendjét
megváltoztassa vagy megzavarja, illetőleg nemzetközi szervezet működését
megzavarja,
a (9) bekezdésben meghatározott személy elleni erőszakos, közveszélyt
okozó vagy fegyverrel kapcsolatos bűncselekményt követ el, bűntett miatt
tíz évtől húsz évig terjedő, vagy életfogytig tartó szabadságvesztéssel
büntetendő.
Több szót pedig nem indokolt rá fecsérelni.
Szabad Hírek
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát