Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2011. július 15. Közélet
Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester szerint a metrókocsi-szerződéssel kapcsolatos megállapodás a „maximális siker”, amely elérhető volt. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy az Alstomnak még egy feladata maradt, a hatóságoktól meg kell szereznie a végleges típusengedélyt.
Csütörtöki sajtótájékoztatóján a
főpolgármester azt mondta, megbízottaik útján a megállapodás
tervezetéről már megállapodtak az Alstommal, így jó esély van rá, hogy a
július végi találkozón aláírják a módosításról szóló megállapodás. Ez a
helyzetet maradéktalanul rendezi – mondta. Hangsúlyozta ugyanakkor,
hogy az Alstomnak még egy feladata maradt, a hatóságoktól meg kell
szereznie a végleges típusengedélyt. A megállapodás főbb részleteit
kiemelve Tarlós azt mondta, az előleg mértékét a korábbi 50 százalékról
10 plusz 10 százalékra csökkentették, a fennmaradó részt a kocsik
átvételekor, illetve sikeres üzembe állításukkor fizetik ki.
(Emlékszünk rá a külföldi cég az egyik magyar balliberális lap szlogenjét vette át: Mely szerint a metrókocsi megrendelést az új város vezetés a orosz gyártónak kívánja átadni. Köszönjük a lejáratást...)
A teljesítési biztosítás 10-ről 15 százalékra nő, és a BKV újabb
bankgaranciát kap, ezúttal magyar banktól. Tarlós István szerint a
megállapodás egyik legfontosabb része, hogy az Alstom vállalta, a
szükséges módosításokat végrehajtja a fékrendszeren, és ez után nyújtja
be a végleges típusengedély-kérelmet. A gyártó vállalta, hogy 90 nap
alatt megszerzi a felmentést a hatóságoktól a magyar vasúthatósági
szabályzat alkalmazása alól, és 300 nap alatt birtokában lesz a végleges
típusengedély is, majd 330 napon belül leszállítja az első kocsikat. Az
utolsóknak 548 napon belül kell Budapesten lenniük, ezzel egy időben
pedig meg kell szerezni a 4-es metró végleges típusengedélyét, és 600
napon belül meg kell érkeznie az első, 750 nap után az utolsó kocsinak
is. Ha ezen határidők bármelyikét az Alstom 60 nappal túllépi,
felmondható a szerződés.
A főpolgármester kitért arra is, hogy számításba kell venni azt a
lehetőséget is, ha az Alstom mégsem tud típusengedélyt szerezni, ezért
közgyűlési határozattal elrendelték egy új metrókocsi-beszerzés
pályázati dokumentációjának elkészítését. Mint mondta, nem lehet
késlekedni egy esetleges új tender kiírásával, mert elveszítik az uniós
támogatást.
A Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén hagyta jóvá a szerződés
módosításáról szóló megállapodást. E szerint kikerül a szerződésből a
vis maior klauzula, vagyis nem számít vis maiornak, ha az Alstom nem
tudja megszerezni a végleges típusengedélyt. Módosult az Alstom által
vállalt kötbér maximuma is, amely az eddigi 20-ról 30 százalékra
emelkedik, az összes kárfelelősség mértéke pedig szintén 20-ról 30
százalékra nő. A korábbi 50 százalék helyett 20 százalékra csökken az
előleg mértéke.
Nem követelnek 500 milliárdot
A főpolgármester szerint vannak még nyitott kérdések a budapesti
kórházak állami gondoskodásba adása kapcsán, de mint mondta, arra nem
emlékszik, hogy 500 milliárd forintot követelne az államtól. A
Népszabadság arról számolt be, hogy legalább 500 milliárd forintos
kárpótlást vár a fővárosi önkormányzat a fővárosi kórházak
államosításának fejében, s az erről szóló listát Tarlós már átadta
Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkárnak.
A városvezető erre úgy reagált: nem emlékszik, hogy 500 milliárdot
követelne az államtól. Ismertette, hogy a megállapodás része kell
legyen, hogy a kórházak adósságállományát és az átadás időpontjától
számított pályázati önrészeket az állam vegye át. Tarlós azt is jelezte:
azt vetette még fel az ingatlanok átadása kapcsán, hogy szerinte a mai
jogi állapotnak megfelelően kedvezőbb lenne, ha az ingatlanállományt
használatba adná a főváros, nem pedig tulajdonba. Ez még vita tárgya –
tette hozzá a főpolgármester. (MTI)
Szabad Hírek
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát