Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2011. október 11. Közélet
Nem
tudom, mennyire leszek népszerű ezzel, de én különösképpen nem kedvelem
Dörner Györgyöt. Csurkától pedig egész egyszerűen felfordul a gyomrom.
Sőt meg vagyok győződve arról is, hogyha a főváros narancsos vezetése
tényleg akart volna találni jobboldali elkötelezettségű, színházhoz értő
művészeket, akkor találhatott volna náluk sokkal felkészültebbeket is
az Új színház élére.
De mint minden közéleti történés, így a kultúra is politika. Semmi
nem történik véletlenül, mindennek megvan az oka, és persze a
következménye. Így aztán valahol nincs is semmi meglepő abban, hogy
Csurka most szerepet kapott. Elvégre valahogy a narancsos vezetésnek őt
is ki kellett fizetnie a legutóbbi választásokon, a radikális oldalon
végzett megosztó tevékenységért.
Azonban mielőtt eltévednénk a lényeget illetően, vegyük észre. Az Új
színház kapcsán kirobbant cirkuszban nem Dörner és nem is Csurka szerepe
a lényeges. Mondhatnám az ő személyük teljesen lényegtelen, mert a
történet legfontosabb üzenete nem róluk szól. A liberált sakálkórus
ajvékolása nem azért indult el, mert az új vezetőpáros az aki, hanem
azért, mert a színház kikerült azon zsidó érdekkör felügyeletén kívülre,
akik már hosszú évtizedek óta meghatározzák, hogy mi a művészet, úgy
Budapesten, mind Magyarországon.
Mert ma a Kárpát-medencében felelős és mértékadó gondolkodó, művész
vagy egyéb közéleti szereplő csak és kizárólag liberális értékrendű
ember lehet. Leginkább olyan, akinek gyerekkorában a fitymáját
elválasztották a testétől. Ma Budapesten csak az a művész, csak akkor
haladó szellemiségű egy színház, ha abban Spiró, Eszterházy és Závada
művei vannak színpadon, ha az előadások egy sajátos Közel-keleti
értékrend köré szerveződnek.
Így aztán Tarlós István bárkit is nevezett volna ki az Új színház
élére, ha az körön kívüli, akkor is ugyanez az ajvékolás vette volna
kezdetét. A Dohány utcai kör foggal-körömmel ragaszkodik a saját
monopóliumának tekintett kulturális élet feletti felügyelethez és minden
olyan lépés ellen tiltakozik, aminek az, vagy az lehet a következménye,
hogy csökken az irányításuk a színházak és az egész szórakoztatóipar
felett, ami csorbítja a véleményformáló kiváltságukat. Mert pontosan
tudják, hogy ezen keresztül a legkönnyebb manipulálni a tömegeket.
Pontosan tudják, hogy úgy, ahogy ezt most ők agymosásra használják, úgy
lehetne arra is, hogy rádöbbentsék a magyar társadalmat a világ lényegi
történésire.
A tét, mint látszik nem kicsi. Jól mutatja ezt az is, hogy a honi
liberáltak nem elégedtek meg egy egyszerű tiltakozólevéllel, hanem
minden követ megmozgatva aláírásgyűjtésbe is kezdtek az ellen, hogy
„Budapest
regnáló főpolgármestere Dörner György színigazgatói kinevezésével
közpénzen megalapította a Magyar Köztársaság első újnyilas színházát.”
A petíciót többek között olyan független és nagyon felvilágosult
művészek írták alá, mint Alföldi Róbert, Ascher Tamás, Csányi Sándor,
Csapó Virág, Esterházy Péter, Fischer Iván, György Péter, Hernádi Judit,
Kornis Mihály, Kulka János vagy Závada Pál. De természetesen
csatlakoztak a tiltakozáshoz olyan kiváló közéleti személyiségek is,
mint Tamás Gáspár Miklós, Majtényi László, Radnóti Sándor, Spiró György,
vagy Ungváry Rudolf. Nem kétséges. A sakálkórus nélkülük nem lenne
teljes.
[a teljes aláírói listáért katt IDE]
A névsort olvasgatva gondolom másoknak is beugrott már: ez nagy
valószínűséggel megegyezhet a Dohány utcai zsinagóga képzeletbeli
jelenléti ívével. És hogy ez mennyire nem vicc, azt mindennél jobban
bizonyítja, hogy az eset kapcsán megszólalt a MAZSIHISZ is, mint a
magyar kultúra jeles védelmezője:
„A Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége tiltakozik a náci szellemi körök újabb térhódítása ellen. Budapest Főpolgármestere a napokban egy – korábban a szélsőjobboldali rendezvényeken gyakran szereplő – színészt nevezett ki az Új Színház vezetőjének (…)
A főpolgármester ezen döntése tovább erősíti a szélsőjobboldal szellemi befolyását abban a városban, amelynek mindig is jelentős tényezője volt a zsidó polgárság, és abba az irányba viszi Budapestet, amit a korabeli Bécsben követtek, amikor azt a nyilvánosan antiszemita nézeteket hangoztató Karl Lueger polgármester vezetett.
A főpolgármester döntése - még akkor is ha tanácsadói, és támogatói között több zsidó származású személy is van - mély megdöbbenést keltett a zsidóság jelentős részében, és nagymértékben rontja szeretett Fővárosunk hangulatát, és megítélését.” [a teljes közleményért katt IDE]
Na, legalább már nem vagyunk fény nélkül a sötétben. A MAZSIHISZ mint egy igazodási pont, egy messziről látszó lángoszlop világít a magyar kultúra egén. Ők már csak tudják, mi rontja, és mi emeli „szeretett Fővárosunk hangulatát, és megítélését”.
Persze most felidézhetnénk, hogy a 2002-es választások után a
liberáltak eltávolítottak minden olyan művészt a tűzközelből, akik egy
kicsit is jobboldali érzelmeket mutatott, aztán a megüresedett helyeket a
saját holdudvarukból töltötték fel. Akkor ez volt a világ
legtermészetesebb dolga. Akkor nem tiltakoztak a magukat a magas kultúra
letéteményeseinek nevezők, akkor nem aggódott a MAZSIHISZ a főváros
megítélésért.
És még lehetne sorolni megállás nélkül az eseteket, de azt hiszem
teljesen felesleges. A kutya ugat, a karaván halad. Mégha nagyon lassan
is, de halad. A változások, ha nem is olyan ütemben, mint mi radikálisok
szeretnénk, de visszafordíthatatlanul elindultak. A magyar társadalom
egyre nagyobb részének van már elege a liberális kioktatásból, a
mocsokból és abból a sajátos értékrendből, amit ez a szűk belpesti kör
képvisel.
Úgyhogy lehet hőbörögni, lehet ajvékolni, de már senkit sem érdekel.
Akinek meg nagyon nem tetszik, annak meg figyelmébe ajánlanék egy
klasszikust:
„El lehet menni, kérem Magyarországról! Itt lehet bennünket hagyni, kérem szépen! Tessék!”
(radicalpuzzle.blogspot.hu)
Szabad Hírek
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát