Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A jó szocialista kapcsolatokkal rendelkező, befolyásos cég, a Kelet-Trans 2000 Kft. is negyven leselejtezett vagonhoz juthatott.
Különösen
jelentős vagyoni hátrányt okozó, folytatólagosan elkövetett hűtlen
kezelés bűntettével társtettesként vádolja a Fővárosi Főügyészség Kovács
Imrét, a Rail Cargo Hungária igazgatósági elnökét, az egykori MÁV Cargo
első emberét, a MÁV korábbi szállítmányozási üzletágvezetőjét és L.
Gusztáv volt szállítási igazgatót. O. Balázst, a korábbi jogi igazgatót
bűnsegédként említi a vádirat – tudta meg a Magyar Hírlap.
Skoda
Gabriella ügyészségi szóvivő érdeklődésünkre elmondta, a vádlottak a
szerződésekkel érintett száz darab tehervagon értékesítéséhez, majd
visszavásárlásához kapcsolódóan megkötött szerződésekkel vagyonkezelői
kötelezettségüket szándékosan, sorozatosan megszegve, 2003 és 2006
között több mint egymilliárd forint vagyoni hátrányt okoztak a MÁV
Zrt.-nek. Hozzátette: a kiszabható büntetési tétel öttől tíz évig
terjedhet, a bírósági eljárást a Fővárosi Bíróság folytatja le.
Az
ügyben továbbra is vizsgálódik a MÁV belső ellenőrzése. Az előző
elszámoltatási kormánybiztos, Papcsák Ferenc asztalán is ott volt az
ócskavasként értékesített, összességében mintegy kétezer vagon ügye,
ebből száz vagon értékesítése miatt emeltek most vádat.
A
botrányos értékesítést Budai Gyula örökölte meg, de az eljutott az
Országgyűlés „MÁV-bizottsága” elé is. Ez a testület vizsgálja, hogy
milyen döntések vezettek a MÁV jelenlegi gazdasági helyzetéhez.
A
botrány 2008-ban tört ki azzal, hogy a rendőrség vizsgálni kezdte, a
MÁV 2002–2003-ban miért is szabadult meg kétezer tehervagonjától,
amelyeket ócskavasként adtak el, pedig több, még használatban lévő
teherszállító vagon, sőt állítólag felújított kocsik is voltak közöttük.
Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) jelentése szerint a MÁV 2002-ben a kétezer
vasúti kocsit selejtként annak a MÁV Tiszavas Kft.-nek adott el, amely
öt év múlva egyesült a MÁV Cargóval, tehát a leányvállalata lett. A
Tiszavas továbbértékesítette a kocsikat. Viszont 2007-ben a MÁV és a
Tiszavas megállapodásában ugyanezek a vagonok egyforintos értéken
szerepeltek. Szakértők úgy vélték, az ilyen vagonok darabonként még
hulladékáron is két-három millió forintot érnek. Az ÁSZ-jelentésben
megjegyezték: a vasutas vezetők annak ellenére engedélyezték a fúziót,
hogy már korábban rendőrségi eljárás indult az ügyben.
A
rendőrség egymilliárd forint értékű hűtlen kezelés gyanújával indított
nyomozást. Az ügy vádlottja, a MÁV Cargo akkori első embere, Kovács
Imre, aki azóta a magyar teherszállítási piacon továbbra is
monopolhelyzetben maradt, a gyanús körülményektől sem mentesen
privatizált Cargo utódja, a Rail Cargo Hungária Zrt. igazgatósági elnöke
lett. (Az osztrák Rail Cargo 2008-ban 102 milliárd forintért vette meg a
MÁV egyetlen, hasznot termelő szállítmányozási cégét. Az osztrák és a
magyar ügyészség korrupció gyanújával indított vizsgálatot egy
tanácsadói szerződéssel kapcsolatban, amelyet a MÁV Cargo
megvásárlásakor kötött az Osztrák Szövetségi Vasút egy magyar bt.-vel.
Az ügyet a Magyar Országgyűlés mellett az osztrák parlament egyik
albizottsága is vizsgálja.)
Az ügy részleteiről egy 2008-as
HVG-cikk számolt be. Eszerint a Tiszavas száz felújított kocsit adott el
az Eurofém Hungary Kft.-nek, azok innen az Észak-magyarországi
Ingatlanforgalmazó Kft.-hez, majd attól az É-D Vascentrum Kft.-hez
kerültek. Csakhogy az Eurofém nem fizette ki a négyszázmilliós vételár
negyedét sem a MÁV Tiszavasnak. A MÁV arra utasította leányvállalatát,
álljon el az üzlettől, a befolyt százmilliót fizesse vissza, és szerezze
vissza a száz vagont. Felajánlották viszont az É-D Vascentrumnak, hogy a
kialkudott vételárért cserébe hulladékáron kétezer teherkocsit vihetnek
el. A vagonokat a miskolci DAM Steel Rt.-nél olvasztották be, de egyes
információk szerint több közülük Romániába került.
Záhonyban,
amely az áruszállítás szempontjából stratégiai határállomáshely, azóta
sem nyugszanak a kedélyek. A helyiek úgy látják, több piszkos, politikát
is érintő üzlet folyhatott a privatizáció előtt. Ezért is szeretnék, ha
Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos újra átvizsgálná az ügyet,
hiszen politikai mutyit feltételeznek a háttérben.
A szakemberek
Záhonyban nyílt titokként beszéltek munkatársunknak arról, hogy az
elmúlt időszakban az MSZP-vel és a volt pénzügyminiszterrel, Veres
Jánossal, illetve a most vád alá helyezett Kovács Imrével is rendkívül
jó kapcsolatot ápoló, befolyásos szállítmányozási cég, a Kelet-Trans
2000 Kft. is negyven leselejtezett vagonhoz juthatott. Azt is elmondták,
úgy tudják, a cégtől – ugyanúgy, ahogy a privatizációja előtt – a
jelenleg is monopolhelyzetben lévő Rail Cargo visszabérelte a
leselejtezett a vagonokat.
A záhonyiak remélik, hogy a bírósági eljárásban ennek az ügyletnek a hátterére is fény derül. (MHO)
Szabad Hírek(FreePress)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát