SZABAD HÍREK: Mítoszok egyike, az amerikai vallásszabadság

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

2011/01/20 Külföld


David Sehat

David Sehat
Megjelenés: január 15, 2011 07:54
 

Ma Amerikában (jan. 16) a nemzeti ünnep vallási szabadság, a nap, amikor mi kellene egyszerre felismerni a nemzet örökségét a vallási szabadság és elősegítse,  a szabadságot a világban. De mint Walter Lippmann mondta egyszer, "Nemzetek hogy történetük az illúziókra illeszkedik", és az amerikai ünnep a mi vallásszabadságunk sem kivétel. A saját koncepció valójában alapul háromszoros mítosz az amerikai vallásszabadság, amely torzítja a jelenlegi vita a vallás a közéletben lévő szerepét.

Az első mítosz az, hogy az egyház-állam szétválasztása, amely azt állítja, hogy az első módosítás külön egyház és az állam védelmét minden a másiktól, és a kölcsönös jólét mindkettő. Liberális írók szeretik, hogy pont Thomas Jefferson, aki először megalkotta a "fal szétválasztás" metafora, hogy a saját útját a közép-20. századi egyház-állam jogtudomány, valamint a James Madison, Jefferson pártfogoltja és az építész az amerikai alkotmány és a Bill of Rights. És a liberálisok helyesen azt sugallják, hogy a Madison és Jefferson támogatta abszolút egyház szétválasztása és az állam. De az első módosítás nem hozott létre az elkülönítés, amelyek Madison és Jefferson remélte.A vallás záradékok (mint a többi a Bill of Rights) nem alkalmazható az államok 1940-ig. Mivel szinte minden egyház-állam kérdések merültek az állami szinten, az első módosítás nem alkalmazható. És ellentétben a mítosz a szétválasztás, államok szabadon nem tetszőleges számú dolog, hogy lepett meg minket ma. Ők fizetnek templomok ki a kincstárból, mint néhány nem egészen a Antebellum időszakban. Ők büntetőeljárást istenkáromlás elleni keresztény Isten. Tudták megállapítani, hogy a törvényi kedvezett egyházak, mint a kezdeményezők a jótékonysági intézmények. Ők is eljárhat sérti a keresztény szombat. Ők is szükség állami Biblia-olvasás és imádság a Jézus Krisztus nevében az állami iskolákban. Tudtak csinálni mindezt, és több -, és ők - anélkül, hogy megsértené az első módosítás.

Azok, akik elismerik a múlt vallási kényszer néha hajlamosak hullám ez el, mivel nem lényeges, hogy a jelenlegi vitában. Azt állítják, hogy az ilyen vallási hatalom kifakult a veszteség a személyes hit a vallás, hogy az olyan védjegy, a modernitás. De ez a második dolog a vallási szabadság: a mítosz (liberális marxista) a vallási hanyatlás. Történelmi szociológusok azt mondják, hogy a 10 és 20 százaléka az amerikai nép voltak egyházi tagjai 1776-ban. De kezdve a 19. század elején a Második Nagy Ébredés, egyháztagsága gyorsan bővült, duplájára a 35 százaléka a lakosság 1850-ben. Az egyház tagjai lettek egyszerű többséggel 1906-ban, és 62 százaléka az amerikai lakosság tartozott a vallási intézmények 2000-ben, de nem kizárólag keresztény egyházak. Evangéliumi keresztények élen járt ebben a szervezeti bővítését. Mivel evangelisták már régóta úgy érezte, hogy a vallás megköveteli, hogy elterjedt Isten szava arra törekszik, hogy hozzák teológiai megértését viseli a közélet, a vallás vált egyre fontosabbá a közéletben, az Egyesült Államok az elmúlt 200 évben, nem kevesebb.

Együtt, és egy bizonyos fény, az első két mítosz tűnhet támogatási konzervatívok, de valójában jár egy harmadik mítosz, hogy aláássa a pozíció körül: a mítosz a rendkívüli szabadság. Ez a mítosz legvilágosabban ünnepelték a nemzeti ünnep vallási szabadságnak. Az általános elképzelés az, hogy az Egyesült Államok volt az élharcosa a vallásszabadság érdekében, hogy lett egy világítótorony a szabadság a világban. De külföldi megfigyelők az Egyesült Államok és másként gondolkodók belül folyamatosan bírálta az elképzelést, hogy Amerika soha nem volt tökéletes vallásszabadság helye. (Lásd korlátozzák a nyilvános kereszt állítását a zsidó vallásúak.) Mivel Alexis de Tocqueville megjegyezte 1835-ben, a "morális birodalom" az Egyesült Államokban kifejtett hatalmas erőt egyének által, mint hatalmas tőke tulajdonosok, amit  ellensúlyoz  segítségével a mechanizmus az államnak. Ez az erkölcsi birodalom, amely vezette vallási partizánok, nőne az evangélikus bővítési, hogy Tocqueville megfigyelhető első kézből. Mivel ezt úgy teszi, Tocqueville javasolt zavaró dinamikus. Ellentétben az Európában, ahol a vallási csoportok által támogatott politikai pártok, vallási hatalom. Az Egyesült Államok nem igényel hivatalos vallási pártosságot. Vallási partizánok dolgozott helyett közvetve. Arra törekedtek, az első közvetlen erkölcs, Tocqueville megjegyezte, ami végül is dolgozott ", hogy szabályozza az államot"  is a hivatalos politikai berendezkedés nélkül. A ténylegesen teljesített vallás erősebb a közéletben - és kényszerítő eredményeként - miközben elrejti a kedvezményes állandót, hogy a vallási partizánok tartani a jogot és a kormányzásra. (Lásd Izraelért lobbi a zsidó vallás jegyében.)

Ez a három mítoszok régóta és mind a liberálisok és a konzervatívok felhívni rájuk előre a politikai céljait. Hanem azért, mert annyira eltávolodott a pontos történelmi általuk hozott feltűnően terméketlen vitát a vallás a kortárs amerikai életet. Ahelyett, hogy előre azonos fáradt mítoszokat, amelyek következtében a körbetartozás és a hamis nyilvános viták, itt az ideje, hogy megállt ünnepeljük magunkat, és elkezdtem keresgélni komolyan múltunkban. Leküzdése a mítoszok és a mi illúziói a vallási kényszert a mi nemzeti történelem felé tett első lépés, amelynek őszinte vitát a nyilvánosság szerepét, hogy a vallás kell a meg kell jeleniteni.

JOBBOLDALI GONDOLAT

 

Címkék: külföld

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu