Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A válságra vezeti vissza a bevásárlási szokások megváltozását a GfK Hungária; legfrissebb felmérése szerint kissé csökkent azok aránya, akik hetente egyszer vagy többször járnak plázába, s nőtt azoké, akik legfeljebb havonta egyszer keresik fel a bevásárlóközpontokat.
Ugyanakkor nem csökken a különálló boltok népszerűsége (ezek épületében csak egyetlen üzlettípus üzemel, és maga a bolt nem bevásárlóutcában van). „A magyar lakosság több mint egyharmada ezt az üzlettípust látogatja a legszívesebben. A vásárlók egynegyede a városszéli bevásárlóközpontokat választja leggyakrabban, további egyötödük pedig belvárosi plázákba jár vásárolni. Az elmúlt évhez képest kismértékű növekedést mutat a városszéli bevásárlóközpontok kedveltsége és látogatottsága, megközelítve a különálló boltokét” – mondta Kui János, a GFK Hungária szektormenedzsere.
A GfK az előző évhez képest kisebb változásokat figyelt meg az egyes bevásárlóhelyek látogatóinak anyagi helyzetében és státusában. Az önálló kisebb boltokat választók körében továbbra is a nyugdíjasok és a kis településeken élők felülreprezentáltak, ám az átlagosnál konzervatívabb, zárkózottabb fogyasztási szokások változatlanok maradtak.
A gyermekes, fiatal, kifejezetten jómódú családok „befolyása” csökkent a város határában lévő bevásárlóközpontok látogatóinak körében. Ez a GfK olvasatában egyrészről azt jelentheti, hogy ezeknek a családoknak valamelyest romlott az anyagi helyzetük a válság következtében, másrészről azt, hogy alacsonyabb, „alsó-közép” jövedelmű, idősebb (de aktív) rétegek gyakrabban választják ezt a típusú bevásárlóközpontot.
A belvárosi hipermarketek látogatóira jellemző, hogy központi lakóhelyük van, aktívak, magas az iskolai végzettségük, a válság időszakában is megőrizték korábbi életszínvonalukat, így a tavaly még átlagosnak számító, de sikerrel megőrzött jövedelmük most az országos átlag fölé emeli őket e téren.
A bevásárlóhelyek látogatói számára a három legfontosabb tulajdonságnak a termékkínálat változatossága árak szempontjából, a közelség és könnyű megközelíthetőség, valamint a hosszú nyitva tartás bizonyult. Ez a három jellemző szinte azonos súlyt kapott fontosság szempontjából, mint 2009-ben, vagyis ezek a preferenciák meglehetősen stabilnak tűnnek. A fontosabb differenciáló szempontok közé tartozik a pláza közelsége és áttekinthetősége, a magas presztízsű boltok jelenléte, valamint a szórakozási lehetőségek kínálata. A termékek változatos árfekvése és a hosszú nyitva tartás egyforma mértékben fontos.
Az is kiderült a felmérésből, hogy a vásárlók többsége nem hajlandó 30 percnél többet utazni a bevásárlóközpontba, 38 százalékuk legfeljebb 15 percet szánna odautazásra. Még az egynegyedet sem teszi ki azok aránya, akik akár fél óránál hosszabb utat is hajlandók lennének megtenni egy pláza kedvéért.
(alap: VG.hu)
JOBBIK GONDOLAT
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát