SZABAD HÍREK: Múlóban a hazai plázák varázsa - A hagyományos bolt a nyerő

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

2010. szeptember 16. Közélet

A válságra vezeti vissza a bevásárlási szokások megváltozását a GfK Hungária; legfrissebb felmérése szerint kissé csökkent azok aránya, akik hetente egyszer vagy többször járnak plázába, s nőtt azoké, akik legfeljebb havonta egyszer keresik fel a bevásárlóközpontokat.

Ugyanakkor nem csökken a különálló boltok népszerűsége (ezek épületében csak egyetlen üzlettípus üzemel, és maga a bolt nem bevásárlóutcában van). „A magyar lakosság több mint egyharmada ezt az üzlettípust látogatja a legszívesebben. A vásárlók egynegyede a városszéli bevásárlóközpontokat választja leggyakrabban, további egyötödük pedig belvárosi plázákba jár vásárolni. Az elmúlt évhez képest kismértékű növekedést mutat a városszéli bevásárlóközpontok kedveltsége és látogatottsága, megközelítve a különálló boltokét” – mondta Kui János, a GFK Hungária szektormenedzsere.

A GfK az előző évhez képest kisebb változásokat figyelt meg az egyes bevásárlóhelyek látogatóinak anyagi helyzetében és státusában. Az önálló kisebb boltokat választók körében továbbra is a nyugdíjasok és a kis településeken élők felülreprezentáltak, ám az átlagosnál konzervatívabb, zárkózottabb fogyasztási szokások változatlanok maradtak.

A gyermekes, fiatal, kifejezetten jómódú családok „befolyása” csökkent a város határában lévő bevásárlóközpontok látogatóinak körében. Ez a GfK olvasatában egyrészről azt jelentheti, hogy ezeknek a családoknak valamelyest romlott az anyagi helyzetük a válság következtében, másrészről azt, hogy alacsonyabb, „alsó-közép” jövedelmű, idősebb (de aktív) rétegek gyakrabban választják ezt a típusú bevásárlóközpontot.

A belvárosi hipermarketek látogatóira jellemző, hogy központi lakóhelyük van, aktívak, magas az iskolai végzettségük, a válság időszakában is megőrizték korábbi életszínvonalukat, így a tavaly még átlagosnak számító, de sikerrel megőrzött jövedelmük most az országos átlag fölé emeli őket e téren.

A bevásárlóhelyek látogatói számára a három legfontosabb tulajdonságnak a termékkínálat változatossága árak szempontjából, a közelség és könnyű megközelíthetőség, valamint a hosszú nyitva tartás bizonyult. Ez a három jellemző szinte azonos súlyt kapott fontosság szempontjából, mint 2009-ben, vagyis ezek a preferenciák meglehetősen stabilnak tűnnek. A fontosabb differenciáló szempontok közé tartozik a pláza közelsége és áttekinthetősége, a magas presztízsű boltok jelenléte, valamint a szórakozási lehetőségek kínálata. A termékek változatos árfekvése és a hosszú nyitva tartás egyforma mértékben fontos.

Az is kiderült a felmérésből, hogy a vásárlók többsége nem hajlandó 30 percnél többet utazni a bevásárlóközpontba, 38 százalékuk legfeljebb 15 percet szánna odautazásra. Még az egynegyedet sem teszi ki azok aránya, akik akár fél óránál hosszabb utat is hajlandók lennének megtenni egy pláza kedvéért.

(alap: VG.hu)

JOBBIK GONDOLAT

Címkék: közélet

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu