SZABAD HÍREK: Művészet a Harmadik Birodalomban: 1933-1945 (1. rész)

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

Harmadik Birodalomban mint a Negyedik Birodalomban a szocializmusban is tiltott irányzatok voltak.
Október10., 2011 -

Tom Sunic


Carl Spitzweg (1808-1885), a Butterfly Hunter

Ez egy kicsit szerkesztett változata egy cikket először megjelent  Ecrits de Paris (Nr. 645, július-augusztus 2002  L'Art dans l'IIIème Reich . Fordította a szerző .)

Amikor írt, vagy megvitatni a műanyag-és ábrás művészet Németországban időszakban 1933-1945,  egyik óhatatlanul említeni a művészet, hogy kiemelte a korszak a nemzeti szocializmusban. Közben rövid és zaklatott idő, a művészet is tükrözi a modern európai történelem, és ezért meg kell vizsgálni, és ami azt illeti, kigondolni, a nagy geopolitikai keretében egész Európában.

Nemzeti szocialista kultúra mindig is érzékeny téma, amelynek ellentmondásos természete egyre nyilvánvalóbbá ma, mint valaha a folyamatos média-háború között az úgynevezett antikommunisták és antifasiszták próbálják blokkolni. Ha valaki elfogadja a hagyományos bölcsesség, széles körben elfogadott minden sarkából azt világot, hogy a nemzeti szocializmus egy formája a totalitarizmus, akkor is felmerül a kérdés, hogy vajon van-e hiteles kulturális elért sikerek idejénben a Harmadik Birodalomban egyáltalán. Bizonyos párhuzamok lehet és kell tenni a művészi törekvéseit a Szovjetunió és a nemzeti szocialista Németország, tekintettel arra a tényre, hogy a kultúra mindkét rendszerben uralta egy adott ideológia. Ez tehát azt jelenti, hogy nem volt értékes műtárgyakat létre a Szovjetunióban, illetve a Nemzeti Socalist Németországban? Mi mind a nemzeti szocializmus és a kommunizmus volt közös volt a elutasítása "művészet a művészetért kedvéért" ( l'art pour l'art ) és a megtagadása középosztály esztéticizmus. Ehelyett a politikai rendszer kedvezett elkötelezett és a normatív megközelítés a művészet, ami kellett volna, hogy egy eszköz létrehozását az "új ember" ábrázolása. Másrészt, a tematikus, esztétikai és stilisztikai szempontból, a különbségek művészet kommunizmus és a művészet a nemzeti szocializmus volt óriási.


Miután a második világháború eredményeként a nyomás a szövetségesek által, Németország kénytelen volt megnyitni kapuit absztrakt művészet (Jackson Pollock, Piet Mondrian, et al.) Így Németország elfojtani a alkotást a hagyományos figurális művészetnek. Még a német művész, aki nem vett részt a nemzeti szocialista rendszer, beleértve azokat, akiket a nemzeti szocialista propaganda volt jelölt "elfajzott művészek" (entartete Künstler )  került a tilalmat alá. Számos festmények és más műalkotások  végrehajtott a Harmadik Birodalom vagy eltávolítása vagy megsemmisítése terén. Több száz szobrot lebontották, vagy kukába során a szövetséges bombázások során. A háború után, jelentős számú műtárgyak elkobozták az amerikaiak, mert "a pornográf jellegű." A 1947 tavaszán, 8722 festmények és szobrok a német művészek szállították az Egyesült Államokba. Ezek közül csak kevés került vissza a Német Szövetségi Köztársaságban a mai napig.

Egy rövid vázlata a művészet, a nemzeti szocializmus ismeretét követeli meg a történelmi és politikai keretet a kor. Kik voltak azok a német művészek? Voltak szimpatikus, hogy a nemzeti szocialista rendszer? Mit tettek, mielőtt a nemzeti szocialista hatalomátvétel 1933-ban? Mi lett velük bukása után a Harmadik Birodalom?

Fontos hangsúlyozni, hogy az, hogy egy művész a nemzetiszocialista Németországban nem mindig jelenti azt, saját rabszolgaságba vonult, hogy az uralkodó osztály vagy vak engedelmesség a politikai rendeletek, és nem is feltétlenül jár tagság a Nemzeti Szocialista Párt (NSDAP) iránt. De ahhoz, hogy egy művészeti alkotások elfogadott nyilvános kiállításon időszakban 1933 és 1945 között feltételezi legalább hallgatólagos tiszteletben tartása fogalmát a szépség által meghatározott nemzeti szocialista  rendszert. Számos német művészek, akik egyáltalán nem hívei a nemzeti szocialista rendszer, mégis jól megértették, hogy milyen típusú művek tudtak kiállításon, vagy jelenik meg, ha meg akarják belül maradjanak a nyilvánosság előtt. Csakúgy, mint a számtalan művész minden történelmi korban és minden politikai rendszer a hajnal az idő, sok német művész az egyszerű, félénk típus - a "flag ingadozik", mintha, akik megértették, hogy szükség volt hozam a szeszélyeit az új rendszer, ha nem kívánja, hogy kimaradt a reflektorfényben teljesen.

Egy ilyen alázatos hozzáállás nem új jelenség, az európai kultúrtörténet. Mivel a jó művész, vagy egy jó író nem mindig jár a művész birtokában az erkölcsi integritás, garantálva, hogy a művész mindig megtalálható mellé állt az elnyomottaknak, vagy kiabálva teljes légzésre univerzális igazságnak. Az egész európai történelem, voltak (és ma is), kiváló művészek, gondolkodók, akik szolgált (és még mindig szolgál) bűnügyi kormányok. Egy jól ismert horvát szobrász, Antun Augustinčić , aki hatással volt fiatal korában, a francia szobrász Auguste Rodin, készült mellszobra a horvát pro-fasiszta Ustashi vezetője, Ante Pavelić. A második világháború után, az új kommunista Jugoszlávia, Augustinčić tette ugyanezt a kommunista uralkodó Marshall Josip Broz Tito. Hogy gondolkozzanak a kérdés, hogy az erkölcsi és politikai integritását szobrász Augustinčić egy dolog, hogy megpróbálja meghatározni a finomságát művészi eredmények is egészen más.

Sőt, minden elismerés a művészi munka során létrehozott nemzeti szocialista korszak megköveteli a pontos ismerete a mentalitás a német nép, a jó ismereteZeitgeist , mert befolyásolja egy adott mű abban a pillanatban, amikor jött létre.Figyelmen kívül hagyva az uralkodó eszmék első felében a huszadik század nem segít pontosabban megérteni a művészi tartomány egy adott művész. A híres francia festő, Jacques-Louis David (1748-1825) szolgált odaadással three igen különböző rendszerek: a francia forradalom jakobinusok, Napóleon imperializmus, és később, a reakciós monarchisták a francia visszaállítás. David jól tudta, hogyan kell alkalmazkodni tudását, hogy minden új rendszer (mint metaforikus és a közmondásos francia demi solde - leszerelt tisztek a korábbi hadsereg Napóleon, aki úgy döntött, hogy szolgálják az új uralkodók.)

Jacques-Louis David, "Bonaparte Crossing the Alps", 1801

Ugyanakkor Dávid hiányzik a politikai és erkölcsi integritását, nem lekicsinyelni az ő ajándéka a művészi kompozíció vagy erőteljes és valósághű ecsetkezelés.Az egyik lehet a kísértés, hogy beszélve a több száz hasonló eset ma, különösen akkor, ha tehetséges művészek és írók elfogadják a "politikai korrektség" nélkül aggályai, és mindig a teljes jóváhagyásával a "jó lelkiismerettel".

A politikai apparátus a szolgáltatása Kultúrának

Gyakran feledésbe merült, hogy a fő célja a nemzeti szocialista propaganda nem volt átrendeződés a politikai téren, hanem a kultúra. Különösen igaz volt ez a terület a figuratív és a képzőművészet. A négy legbefolyásosabb ember a Harmadik Birodalom, azaz Joseph Goebbels, Albert Speer, Alfred Rosenberg, és a Führer, Adolf Hitler volt koncentrált, a 12 éve a nemzeti szocialista rendszer, a koncepció az új művészet, a az új architektúra, és az új festészet.

Carl Spitzweg "A szegény költő"

Az ifjú elején a huszadik századnak Hitler festett több száz akvarell, amelyek közül néhány, kétségtelenül, egy bizonyos művészi értéket, és úgy tűnik, hogy nagyra között második világháborús tárgyak kereskedők, különösen az Egyesült Államokban. A tinédzser, átitatott a művészet és kultúra az időszak a romantika, Hitler hatott az akvarellek a Rudolf von Alt és az olaj festmények a Carl von Spitzweg . Vége felé az ő uralkodása, 1945-ben, Hitler álmodott megnyitja a legnagyobb művészeti galériája a világon, amit már régen elhatározta, hogy házat az osztrák Linz városában. Hatalmas építészeti és tudományos erőfeszítések, mint például az elindítása az első modell a népszerű autó nevezett a "Volkswagen" és az építőipar hatalmas, és jól megtervezett autobans voltak nagy mértékben Hitler saját ötleteit. Ennek ellenére, ő nem tekintette magát, mint egy első osztályú művész. Az ő válasza a főszerkesztője a kulturális újságKunst dem Volk , június 2-án 1937-ben, Hitler megjegyezte: "Az a tény, hogy csináltam festmények a túlélés érdekében, nem jelenti azt, hogy most már megérdemlik, hogy ki vannak téve a Haus Kunst der Deutschen [A House a német Art]. "

Hitler Festménye

Ház a német művészet (München 1937)

Során a nemzeti szocialista rendszer sok folyóirat foglalkozó művészeti kurzus indult:Kunst der Nation , Kunst dem Volke , Die Kunst im Dritten Reich , stb 1937-ben, a propaganda miniszter Goebbels felavatta a "Kamara Arts" ("Kunstkammer"), a kulturális intézmény, 1935-1937, beiratkozott több mint százezer tagja van.Időszakban a 1933-1945, harminc nagy művészeti kiállítások, átlagosan került sor havonta. Ez volt a helyzet akkor is időszakban 1940-1945, amikor Németország volt, figyelemmel a menetrend szerinti légi bombázások által végzett szövetségesek. 1937-ben megkezdik a "Haus der Deutschen Kunst"-ben került sor Münchenben. Abban az időben ez volt a legjelentősebb létesítmény a maga nemében Európában. Az első kő az épület - mely 175 méter hosszú - rakták Hitler maga. Körülbelül, ezer német művészek kitéve műveiket benne 1937-1939.

Szabad Hírek


 

Címkék: külföld

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu