Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Felfüggeszti Brüsszel az M0-s nagy projekt jóváhagyását – írja az Index. A honlap birtokába jutott levél szerint felfüggeszti az Európai Unió a fővárost elkerülő M0-s déli, M1-es és M5-ös közötti szektorának szélesítését magába foglaló nagy projekt jóváhagyását. Brüsszeltől az egyik közbeszerzési eljárásban vesztes Porr Építési Kft. kért vizsgálatot a tender miatt. Érdemi lépés addig azonban nem várható az uniótól, amíg a közbeszerzés jogi procedúrája itthon véget nem ér.
A nagy projekt jóváhagyási eljárását ezennel felfüggesztjük – egyebek mellett ezt tartalmazza a Brüsszelben november 9-i keltezéssel írt, az Index birtokába jutott levél, mely az M0-s déli, az M1-es és M5-ös közötti szakaszának szélesítési projektjéről szól. A Jean-Marie Seyler, az Európai Bizottság regionális politikáért felelős igazgatója által aláírt, Szalóki Flóriánnak, az NFÜ Közlekedési operatív program irányító hatósága vezetőjének küldött levél arra is felhívja a figyelmet, hogy ha nem biztosítható egy beruházás költséghatékonysága, akkor vagy új tendert kell kiírni, vagy a nagy projektből ki kell venni az építkezés költségeinek egy részét.
A volt (és leendő?) tendereket részletezi az Index cikke.
Az impotencia története
Szerkesztőségünk emlékeztet: az M0-s körgyűrű története allegorikusan összefoglalja a Magyarország utolsó harminc évének történetét.
Noha a motorizáció rohamos fejlődése és a nemzetközi példák nyomán már 1960 után nyilvánvaló volt, hogy körgyűrű kell a főváros (és később más nagyvárosaink) köré, az első tanulmányterv csak 1976–77-ben készült el. Ezt 1978–79-ben felülvizsgálták, aztán terveztek, tervezgettek. Végül alig 10 év után megépült egy nyúlfarknyi szakasz az M5-ös és az 51-es út közt (ezt később ki akaták kerülni egy újabb nyomvonaltervvel), aztán 1990-re elkészült az első nagy szakasz: a Duna-híd.
Ezzel csak egy baj volt: nem vezetett sehonnan sehová (akárcsak az azóta épült hidak közül a szekszárdi és a káposztásmegyeri a budai oldalán).
Közben megbukott a rendszer, jött az átkos emlékű MDF-kormány. Alatta megépült az M0-stól a Duna-hídig vezető 13,9 km – átadása az 1994-es kampány idejére esett, a balsajtó véresre gúnyolta Schamschula György szakminisztert az út miatt. Ezután legalább vezetett valahová az út (az M0-stól az M5-ösig) – és megállt az élet.
Jött az Orbán-kormány, és kidolgozta a sztrádaépítés beruházási struktúráját. Az MSZP–SZDSZ égbekiáltó korrupciónak nevezett mindent, ami autópálya – viszont beleült a készbe, és – az Orbán-féle terveknél lassabban meg drágábban ugyan, de legalább – épített.
Az M0-s járt (megint) a legrosszabbul. Az Orbán-kormány sztrádaépítő terveiben meghatározott határidőkről minden ízében lekésett. Minden szakaszt késve építettek meg, és az M31-es (ún. „gödöllői átkötést”) az érintett önkormányzatokat átverve meg sem építették, csak jóval később.
Sok zsozsó semmiért
A végére hagytuk a poént:
Az M0-s autópálya ugyanis – és ezt mindenki láthatja, de senki sem veszi észre – a mai napig nincsen kész!
Ugyanis az M0-s a terv szerint egy 2x3 sávos autópálya, amelyiknek csak az egyik felét építették meg! A másik fele a kezdetektől fogva „késik”.
Na ezt kellett volna – hogy az M0-ne legyen „halálút” – megépíteni. Azonban a szociálliberális kormányzó és érdekkörök, miközben 1994 óta „halálútról” beszél a balsajtó, a mai napig nem tették meg az első kapavágást sem!
Viszont elbaltázták a tendert, becsaptak egy multit, majd úgy gondolták, hogy az is lenyeli, mint egy szerencsétlen kis kivitelező a káposztásmegyeri hídnál.
A multi azonban nem vágott jó képet az átverés show-hoz. És most kiderült, hogy az MSZP kormányzat követi el azt a hibát, amivel – előre! – szokta vádolni a majdani Fidesz-kormányt.
Az újabb szoci-liberális stiklinek (csak meg kell nézni a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. vezérkarát!) az árát mi, adófizetők fogjuk kinyögni: elúszik a támogatás, nem lesz út, lesz viszont valami testesebb kártérítés a végén – ha nem eb rudalják ki a választók ezt a bandát a döntéshozatalból.
(Gondola.hu alapján szerk.)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát