Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2011. október 12. Közélet
|
Először azt kell rögzítenünk, hogy a pénz valójában „médium”,
és arra szolgál, hogy közvetítse az emberi társadalmakban zajló, az
idők folyamán egyre komplexebbé váló anyagi cserefolyamatokat. Ez
azonban csak a pénz technikai, tárgyi felszíne. Az idők kezdetén a pénz
ontológiai mélyszerkezetében valójában egy döntő fontosságú szakrális
funkció lakozott. Ez arra szolgált, hogy segítségével szimbolikusan
megjeleníthető legyen a közösségnek az emberi teljesítményekre vonatkozó
értékítélete. A tradicionalizmus létmódjának szakrális pénze tehát azt
tette mindenki számára egyértelművé, hogy aki rendelkezik vele, az olyan
anyagi és/vagy szimbolikus teljesítményt nyújtott, amelyet a közösség
ezzel a „jelvénnyel” kíván elismerni. Nem véletlen, hogy az
első aranypénzeken is már ott volt a szakrális rend földi
helytartójának, az uralkodónak a képmása, hogy így méltósággal ruházza
fel azt, aki az uralkodó jelvényét felmutatja. Vagyis ekkor még a pénzbe
vetett teljes és feltétlen bizalom elválaszthatatlan volt a pénz
fizikai testétől. Mindebből logikusan következett, hogy a pénz
magántulajdona értelmezhetetlen volt, hiszen ez a közösség
értékítéletének jelzésére szolgált, amely funkciót nem lehetett a
közösségtől elvonni, elidegeníteni. A szakrális arisztokráciának újra és
újra tanújelét kellett adnia annak, hogy méltán hordozza az uralkodó
jelvényét, és ha méltatlanná vált, akkor akár fő- és jószágvesztésre is
ítélhették, vagyis a pénzvagyona mit sem ért többé, ha már nem volt
képes arra a teljesítményre, amelyet a pénz mint közvetítő jelzett.
Értelmezhetetlen volt a pénz magánfelhalmozása is, mert azt csak „Isten szerinti” célokra, vagyis a szakrális közösség épülésére lehetett felhasználni, amivel szemben semmiféle „magán” cél nem volt elképzelhető.
Hasonlóan értelmezhetetlen volt a pénz kölcsönzése és a kamatszedés
is. A kamat ugyanis maga a deszakralizált abszurditás, hiszen
exponenciális növekedést feltételez, illetve provokál ki. Az így
kierőszakolt kamat exponenciálisa azonban az életet elpusztító rákos
burjánzással azonos, és az erre irányuló törekvés szülte a profitot is.
Az immár nem szakrális létkonstrukció lényege, hogy bármilyen
tevékenység „szabaddá” válik, így azok is, amelyek sokkal több kárt
tesznek a létezésben, mint amennyi hasznot hoznak. Ezt a kollektív
öngyilkosságot elrejti az aktus, amely lehetővé teszi, hogy térben és
időben máshol halmozódjanak fel a hasznok és a károk (költségek), és a
hamis értelmezési ketrecbe zárt alávetettekkel elhitetik, hogy ha „
iparkodnak”,
akkor majd nekik is jut a haszonból, ha pedig mégsem, akkor ez
kézenfekvő bizonyíték arra, hogy nyomorúságukat csakis saját maguknak
köszönhetik. Az Újtestamentum példázata arról, hogy Jézus korbáccsal űzi
ki a templomból a pénzváltókat és a kereskedőket, arra utal, hogy a
tradicionális szakralitás idővel minden emberi közösségben elveszítette
az ellenőrzést a deszakralizálódó kereskedelmi- és pénzhatalom felett.
Így jutunk el a 16. század kritikus elágazási pontjáig, amikor a
katolikus egyház maga állt a deszakralizációs pusztítás élére, amikor a
búcsúcédulával létrehozta a „megbocsátásipari művek” bizniszét.
Majd a már meghasított egyház másik ágán Kálvin, kényszerűségből ugyan,
de mégiscsak legitimálta az üzleti célú kamatszedést, és ezzel megnyílt
az út, hogy a protestáns etika a „kapitalizmus szellemét” (Max Weber) kiszabadítsa a palackból.
Ezzel a folyamattal a pénz is radikálisan átalakult, és a
deszakralizáció fegyverévé vált. Immár arra szolgál, hogy segítségével a
teremtés inverze kialakuljon. Isten a semmiből teremt valamit, a
kapitalizmus globális pénzhatalmi rendszere viszont a valamiből teremt
semmit, tüntet el mindent, „
pénzt teremt” – ami azt jelenti, hogy megelőlegezi a jövő exponenciálisan növekvő profitjait.
Ezek azonban nemcsak a jelenben nem léteznek, hanem a jövőben sem
fognak, mert a létezés a szakrális egyensúlyra épül, és nem a folyamatos
exponenciális növekedésre. Az emberek egyre nagyobb részét tudják
rávenni arra, hogy valóságos munkájukkal megszerzett megtakarításaikat a
tőzsdéken, befektetési alapokon keresztül a végzetesen hamis
exponenciális délibáboknak a kergetésére áldozzák. És amikor ezt a pénzt
pontosan kiszámítható módon elvesztik, akkor a valós áldozataik válnak
semmivé, addig felhalmozott vagyonuk pedig szimbolikus áron a rendszer
hatalmi magjának haszonélvezőihez kerül. Magyarország, „
hála”
cinikus kollaboráns elitjeinek, a hétköznapi önújrateremtésének kereteit
jelentő valamennyi funkció felett így vesztette el az ellenőrzést.
A pénzügyi, banki, biztosítási, energetikai, hírközlési, távközlési,
informatikai és médiaszolgáltatások, a közműhálózatok, a kereskedelem,
az élelmiszert és gyógyszert előállító és forgalmazó rendszerek
mind-mind idegen érdekeket szolgáló hálózatok kezében vannak, és
bármikor szembefordíthatók a magyar társadalommal. A globális hatalmi
rendszer pénzfegyverei most már létében fenyegetik a magyar társadalmat,
így megmaradásunk egyetlen esélyét csak a teljes szembefordulás
jelentheti.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát