Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | Herter Laszlo | 0 hozzászólás
2011. augusztus 12. Közélet
Kocsmanóta,
punk, rock n' roll, crossover, szintipop és igazi tinédzser lamúr,
vagyis Flogging Molly, Rise Against, Motörhead, Suicidal Tendencies,
Hurts és Szandi. Mindezeket a Sziget Fesztivál első napján láttuk, ahol
találkoztunk lovagokkal, szovjet tömeggyilkosokat megjelenítő katonákkal és persze rengeteg
külföldivel is. (Gondolom a svéd tömeggyilkos Izrael barát terroristára utalva, mint "világ megváltó")
A legközelebbi külföldi fesztivál.
Talán így lehetne legfrappánsabban összefoglalni azt, hogy mi is zajlik
Óbudán jó pár éve. Kezdetben voltak ugye a kisbusszal érkező hippik,
őket váltották pár éve a német nyelvterületről, napijeggyel, a hétvégi
Toten Hosen-koncertre érkezők, ma pedig már azt figyelhetjük meg, hogy
„ottalvós” karszalag ide vagy oda, rengeteg szigetlakó Budapest
hosteleiben és hoteleiben tér nyugovóra az egész napos pogózással
vegyített mojitózás után. Nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy
megállapítsuk: néhány esztendő és feltűnnek a harmadik kerületben a
Balatonról ismerős, szőlőkaróra ragasztott kartonlapok, rajta a
felirattal: zimmer frei.
Ennek megfelelően már tényleg nem hat az újdonság erejével, hogy aki a
szóban forgó héten lelép a HÉV-ről Filatorigátnál, az többet tud meg a
30 alatti Nyugat-Európáról, mint Magyarországról, és annak fővárosáról.
Aztán persze az már más tészta, hogy a karszalagok mellé járó
kedvezményeknek köszönhetően az „indignados népe” megismerheti
fürdőinket, gyors- és egyéb éttermeinket, kocsmáinkat. Persze a forgalmi
csomópont ilyenkor mindig a Margit híd budai hídfőjére esik, és
köszönhetően annak, hogy a Sziget azért mégiscsak egy fesztivál, (még ha
gyakran aggatják rá a nem túl megtisztelő plázawooodstock címkét) ezért
gyakran már itt úgy érezheti magát az arra járó, mintha egy Terry
Gilliam-film statisztaválogatására érkezett volna. Itt egy lovagvértes
szórólapozó, ott egy szovjet egyenruhába bújt fesztiválozó, és persze
Che Guevara mindenütt.
Furulyaszóló, gyerekkórus
Ilyen közegben aztán nem csoda, ha keletje van az olyan zenekaroknak,
amelyek az egymástól a lehető legtávolabb álló stílusokat keverik.
Szerdán, a Sziget első napján (ami tulajdonképpen a harmadik ugye,
hiszen vasárnap beköltöző nap volt, hétfőn meg Gesztivál, kedden pedig
frenetikus Prince-koncert) rögtön egy ilyen mixelő zenekarba, az
ír-amerikai Flogging Mollyba botlottunk. Pontosabban a porba és az
elképesztő tömegbe, amely a zenéjükre táncolt. Egyébként a banda talán a
legnagyobb paradoxon megoldására tette fel életét: a hagyományos ír
kocsmazenét keverik a punkkal. Nem annyira rossz ez amúgy, mint ahogy
hangzik, ahogy a furulyaszólónak is meg van a helye a gitáresztergálások
között, de ebben a Dropkick Murphys azért jobb, professzionálisabb.
Ahogyan az őket követő Rise Against
is. A chicagói négyes állhatatosságát jól bizonyítja, hogy mindenféle
extra attrakció, jelmezek, gólyalábak nélkül, tipikusan klubokba való
zenével kiharcolták maguknak, hogy a fő színpadon játszhassanak. Ettől
persze még tény: ez a fajta mívesen dallamos, valahol az Ignite és a
Green Day metszéspontjában elhelyezkedő hardcore-punk négy fal között
sokkal elementárisabb, ráadásul még a szél sem kedvezett a produkciónak.
De az olyan dalok lendülete és persze refrénje, mint a Saviour, vagy a
Help Is On The Way azért megmutatták, hogy nem véletlenül volt ott több
ezer ember, hogy együtt énekeljen Tim Mcllrath-szal. A közös danolászás
egyébként a Make It Stopban sült el a legjobban: a dal gyermekkórusát
magától értetődően vette át a közönség, úgyhogy kedvesen naiv mosoly
terült el a zenészek arcán.
A toxikológiai negatív példa
Utóbbi teljesen hiányzott az amerikai Interpol muzsikusainak
fizimiskájáról, ennél is nagyobb baj, hogy valami hiányzott belőlük és
dalaikból is. Úgy tűnt, hogy legszívesebben valahol máshol lettek volna,
és idővel ez az érzés átragadt ránk is, úgyhogy éltünk is a
lehetőséggel a lagymatag gitárzene helyett a magasfeszültséget
választottuk, és átpréseltük magunkat a tömegen Motörheadre. Lemmy
Kilmister triójának koncertje ugyanis még mindig kiszámíthatóan
zseniális: nyitásnak a sodró Iron Fist és a döngölő Stay Clean, zárásnak
pedig a közönség kedvenc Ace Of Spades, és a hajlobogtatóan gyors
Overkill. Közte pedig szigorúan csukott szemmel, rekedt hangon elmorgott
és biztos kézzel elreszelt rock n' roll örökzöldek, amelyekről harminc
éve nem tudja, de talán nem is akarja eldönteni a trió rajongótábora,
hogy akkor ez tulajdonképpen punk, vagy heavy metal. Persze a
toxikológiai negatív példának tökéletesen beillő 66 éves bőgős-énekes
társai is kitettek magukért. Phil Cambell gitáros közérthető, mégis
kimunkált szólói, és Mickey Dee dobos egyszerre erőteljes és rafinált
ritmusai ezúttal is hibátlanok voltak, úgyhogy mindenki örömmel
konstatálta, hogy a Motörhead továbbra is egy keresztes lovag
elszántáságával oltalmazza védjegyeit.
Így tett az A38-Wan2 színpadon a Suicidal Tendencies is, csak hát a
Motörhead kortalan zenéje mellett, Mike Muirék csühögő crossoverje
túlságosan is megidézte a nyolcvanas évek végét és a kilencvenes évek
elejét. Szó se róla: valamit nagyon eltaláltak akkor ezek a nagydarab,
marcona szörfösök, jelzésértékű aztán az is, hogy egykori
basszusgitárosuk ma a Metallicát erősíti, és dicséretes, hogy januárban
lemezzel jelzik majd, hogy ők bizony nem egy haknizenekar, és hát a
nosztalgia sohasem tesz jót a keménykedésnek.
Csühögés után andalgás
A nyolcvanas évek (szelleme legalábbis) továbbra is színpadon maradt,
de a Hurts egészen máshogy közelített a dekádhoz, mint a kaliforniai
ötös. Szintipopot játszanak ugyanis, a vonóssal kiegészített, sötét
tónusú, álmodozós fajtából, amit néha ébresztőgyanánt feldobnak néhány
heveskedő gitárbetéttel és színpadrombolással. Szerencse hogy rögtön a
koncertjük elején elővették a legnagyobb slágerüket, a Wonderful
Life-ot, mert ennek dallamaira igazán kényelmes volt eltámolyogni a
HÉV-megállóba, ahol a kalauz még mindig magyarul szól a külföldiekhez.
De át lehetett slisszanni Szandi koncertjére is éppen. Sőt: nyugodtan
mondhatjuk, hogy a Pop-Rock Nagyszínpad műsorának végeztével, egy
egészen komoly tömeg vette az irányt a közeli Volt terasz felé, ahol egy
generáció kedvenc gyermekkori előadója készülődött a fellépéshez.
Szandin mintha nem fogna az idő, szinte ugyanúgy néz ki, mint sok évvel
ezelőtt, igaz a pöttyös ruhás, svájcisapkás kislányból háromgyermekes
anyuka vált. Sötét dzsekiben, farmer rövidnadrágban és piros
magassarkúban lépett színpadra, utóbbitól meg is szabadult gyorsan sokak
nagy örömére. Dalait, amelyek közel húsz nagylemezt töltenek meg,
szerda éjjel felújított verzióban hallhatta a közönség. Vették is egyből
a lapot, táncra perdültek a Szerelmes szívekre, gyakran túlvonyítva az
énekesnőt.
Természetesen a többi nagy slágert sem lehetett kihagyni a
repertoárból, így mindenkinek muszáj volt végigtombolnia a Tinédzser
L'amourt, a Nyugi dokit, a Kicsi lányt és hasonló „klasszikusokat”. A
kirobbanó formában lévő Szandi közel egy órán át szórakoztatta a Volt
teraszon mulatni vágyókat, sőt az előadás végén – hogy igazi retróbuli
jelleget öltsön a koncert – még fotókat is dobált magáról Pintácsi
Alexandra. (MN)
Kommentál
A rendőrség le kapcsolta a kábítószer szállítmányt a szigetnek. Mi lesz ha kimerülne a készlet a szigeten?
Szabad Hírek
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát