Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | Herter Laszlo | 0 hozzászólás
2010. február 14.Közélet
„Új beszél” a múltban és a jelenben
Nagy égi adomány lehet egy író számára, ha olyan művet tud alkotni,
mellyel részévé válik a világ közgondolkodásának, ha modelleket,
gondolkodási formákat, aforizmákat tud létrehozni. A XX. század
irodalmi alkotásai közül fel kell sorolni ötöt, mely e kategóriába
tartozik, a kommunista rabigát megélt térségünkben, de talán az egész
világon benne lenne az ötben George Orwell 1984 című alkotása. A
totális diktatúra, a hatalmi cinizmus, az embert eltipró személytelen
állami gépezet több művészeti ágazat alkotóit megihlette, de talán
George Orwell volt az, aki azok számára is életközelbe hozta,
megélhetővé tette a sztálinizmus borzalmát, akik nem élték azt meg
közvetlenül. Orwell művének egyik nagy erénye, hogy nevet adott olyan
jelenségeknek, melyeket csak hosszú körbeírással tudtunk volna
kifejezni. A „duplagondol”, az „újbeszél” ugyanazt jelenti mindenki
számára, aki a könyvet olvasta s főleg azoknak, akik egy ilyen
diktatúrát meg is éltek.
A kommunizmus alatt sínylődő
országokban kötelező volt a valósággal köszönőviszonyban nem levő új
beszédtechnikákat alkalmazni, akkor is, ha mindenki tudta a
kvázi-értelmiségi agitproposoktól a szakmunkásokig, hogy a hivatalos
szólamok hazugok, s a tévedhetetlen párt által kijelölt út nem vezet
sehová.
1989-ben úgy tűnt, hogy mindez már a múlté. 1991-ben
Kelet-Középeurópátban sokan őszintén hitték, hogy az első iraki háború
valóban Kuvait szuverenitásról és a tömeggyilkos diktátor, Szaddam
Husszein megbüntetéséről, végső soron igazságosságról, méltányosságról,
illetve igazságtevésről szól. Fokozatosan azonban rá kellett jönni,
hogy egy olyan világot építünk, mely sokban emlékeztet a letűnt
kommunista korszakra, csak annyi a különbség, hogy kevesebb a tabu, és
hihetőbb a hivatalos propaganda. Ugyanakkor a propaganda sok esetben
legalább olyan hazug és cinikus, mint két évtizeddel ezelőtt például a
Ceausescu-rendszer hivatalos sablonszövegei. (Vagy a szovjet megszállók báb kormánya a háborús bűnös Kádár-rendszer.)
A második iraki háború hivatalos megindoklását már jogos kételkedés
fogadta szerte a világon. Érdemes megvizsgálni, hogy a magát
demokratikusnak, liberálisnak és baloldalinak mondó, valójában a
globalista háttérhatalom által mozgatott csereszabatos közéleti
bábfigurák által forgalmazott jelszavak mit is takarnak valójában.
Multikulturalizmus
Kevés fogalom van a társadalomtudományban és a politikai
publicisztikában, mellyel annyira és annyiszor éltek volna vissza, mint
a multikulturalizmus kategóriájával. Mit is jelent a tulajdonképpeni
multikulturalizmus? Kulturális diverzitást, nyelvi, identitásbeli,
mentalitásbeli, művészeti sokféleséget. Mi ennek az ellentéte? A
homogenitás, az egyneműség, vagyis, az, amit a McDonald’s „kultúra”, a
globalizmus terjeszt.
Hogy is van akkor, hogy pont a globalisták hivatkoznak a leggyakrabban
a multikulturalizmusra, miközben nem a multikulturalizmus tényleges
megőrzésének modelljét terjesztik, nem a helyi közösségeket erősítik,
hanem épp ellenkezőleg: lebontják ezek védekezőképességét, gazdasági,
kulturális szinten egyaránt, a kis- és középvállalatok tönkretételével,
a hollywoodi nonkultúra népszerűsítésével? Metaparadigmális szinten
támadnak, az emberek viszonyuláskultúráját, évszázados értékrendjét
semmisítik meg: a jó/rossz helyére a loser/winner kerül, a
becsületesség, következetesség, elvhűség, elhivatottság másodlagossá
válik a sikeresség-centrikus propaganda által megtámadott
közösségekben. Hogy oldható fel ez a látszólagos ellentmondás?
Egyszerűen: a globalisták multikulturalizmust mondanak, de
homogenitást, egyneműséget céloznak vele. A multikulturalizmust ugyanis
nem a közösségek egymás mellett élésével akarják elérni, hanem e
jelszóval próbálják magukat a közösségeket feloldani egy kulturális
olvasztótégelyben. A tundra, a dzsungel és a sivatag természetes
élővilága helyett mindezek mesterséges, ellenőrzött és szelektált
reprodukcióját. A kultúrát átörökíteni képes nemzetállamok szövetsége
helyett amerikai típusú koktél-államot. Mi ez, ha nem az orwelli
újbeszél egyik mai jelensége?
Az állam semlegessége
A „balos” retorika egyik visszatérő eleme az állam semlegessége. Ennek
jegyében lehetett fellépni a hitoktatás ellen, lehet elsikkasztani a
nemzeti szellemű történelemoktatást, lehet gyökérteleníteni a
felnövekvő generációkat. A semleges államnak is alapfunkciója azokban,
polgárainak védelme. Nézzük a talán első számú liberális kútforrást,
John Locke megfogalmazását. Locke kimondja, hogy „nem tartozik az
államra a lelkek gondozása”1, de egyben megvonja az állami kompetencia
határait és megszabja az állam legfontosabb feladatait. Az állam (…)
olyan emberi közösség, amely csak a polgári javak megőrzésére és
előmozdítására alakult.” Majd hozzáteszi: „Polgári javaknak nevezem az
életet a szabadságot, a testi épséget, az egészséget és a külső javak –
amilyenek a birtok, a pénz, a házi eszközök, stb. – birtoklását”.2
De hol van az állam semlegessége akkor, amikor nap, mint nap hallunk
híreket magyarok ellen irányuló, cigányok által elkövetett brutális
bűncselekményekről – mit több, az utóbbi időben, ha nemi erőszakról,
lincselésről, rablógyilkosságról, kéjgyilkosságról vagy életveszélyes
sérülésekkel járó rablásról hallunk, majd’ minden esetben
bebizonyosodik, hogy az eset mögött cigány elkövetők húzódnak meg – az
állam képviselői pedig váltig tagadják a cigánybűnözés létét is.
Miközben kriminológusok állítják dokumentáltan, hogy léteznek tipikusan
cigány elkövetési módok, tipikus cigány bűncselekmények. (Amit persze
az Orbán Viktor által legutóbb oly megindító pátosszal magasztalt
„józan ésszel” gondolkodó mindennapi ember „szakértők” igénybevétele
nélkül is tud, sőt, ha kell, példákkal illusztrál.)
Ha a szociológusok nem lennének többségükben agy mosott, a politikai
korrektség nevű kretenizmussal beoltott balliberális ál-értelmiségiek ("amőbaagyúak),
akkor rég feltérképezték volna, hogy milyen szocializációs
mechanizmusok állnak eme, egyre fenyegetőbb társadalmi jelenség, a
cigánybűnözés mögött. S íme, miközben a cigányok egész falvakat és
városrészeket tartanak rettegésben, a magyar bírói testület tagjainak,
a semleges állam képviselőinek az a legfőbb problémája, hogy a Gárda
egyenruhája állítólag félelmet kelt a cigányokban s egy alkotmányos
demokráciában úgymond nem alakulhat ki egy olyan képzet, hogy „majd jön
a Gárda és rendet csinál”.
Nemcsak egy alkotmányos demokráciában de bármiféle, alapfeladatait
ellátni képes államban nem alakulhat ki olyan képzet az emberek nagy
részében, hogy nem érdemes tyúkot, libát, kacsát tartani, mert a
cigányok ellopják, rosszabb esetben elrabolják, nem szabad kimenni este
az utcára, mert életveszélyes, felesleges köztéri szobrokat állítani,
mert úgyis az öntödékben kötnek ki a színesfémtolvajok áldásos
tevékenysége kapcsán. Abban aligha érhetünk egyet a liberális Locke-al,
hogy az államnak ne lenne feladata a lelkek gondozásának területén,
azaz ne lenne felelőssége abban, hogy milyen értékrendben
szocializálódnak újabb és újabb generációk, de az, hogy minden államnak
elsőrendű funkciója a polgárok életének, testi épségének és javainak
megóvása, az bizony tagadhatatlan tény. A „semleges” magyar állam erre
képtelen.
Ha létezne közbiztonság fenntartására törekvő akár „semleges” magyar
állam, akkor a Magyar Gárdát bevonnák a jogbiztonság megteremtésének
stratégiai tervébe a betiltás helyett. De az az állam, mely liberális
büntetőjog-politikájával, „politikailag korrekt” kommunikációjával, a
bűnüldözés nyílt szabotálásával kifejezetten lovat ad a bűnözők és ezen
belül – a statisztikák tanúsága szerint - elsősorban a cigánybűnözők
alá, miközben a társadalom önvédelmi reflexeit bénítani igyekszik,
minden, csak nem „semleges”.
De nézzük ugyanezt más szempontból. A „semleges” állam minden vallási
közösséget ért szimbolikus inzultust egyformán torolna meg. A
kereszténységet lehetett kigúnyolni művészet címszó alatt ismételten,
de mi történt volna, akkor, ha ugyanezt a zsidó szimbólumokkal tették
volna? Mi lett volna, ha a Pannon Rádióban mondta volna azt élő adásban
egy munkatárs, hogy legszívesebben kiirtaná az összes zsidót s nem
Baragó a Tilosban a keresztényekről? Mi lett volna, ha nem a
mélymagyarokról írja Spiró György, hanem mondjuk a haszid zsidókról
írta volna egy keresztény magyar költő, hogy a „szarból” jönnek? Lovas
István örökbecsű hasonlata volt ebben a témában, amikor a Hustler nevő
pornómagazin főszerkesztőjéről szóló film plakátja a főszereplőt egy
női vaginára Krisztusi pózban „feszítve” ábrázolta, hogy mi lett volna,
ha valaki színes kondomokat húzott volna egy menórára és azt írta volna
alá, hogy United Colors of Benetton. Meddig lehetett volna azt a
plakátot köztereken kiállítani? Na, ugye!
A példákat vég nélkül lehetne sorolni, a következtetés ugyanaz maradna:
a magát balliberálisnak mondó politikai bűnszövetkezet által
semlegesnek hirdetett állam minden, csak nem semleges: elnyomja a
magyar kultúrát, kultiválja a devinciákat és nyíltan támogatja az
országon belüli magyarellenességet.
2. rész
Szólásszabadság
A világ irányítására törekvő háttérhatalom egyik alantas fogása az,
hogy megpróbálja elvenni leigázottak szavait, megpróbálja átírni
mondataikat, fogalmaikat új értelemmel tölti fel, megkísérli kijelölni
a „szalonképes” közbeszéd határait. A gyarmatosítók célja az, hogy a
gyarmatosítás tényéről se lehessen beszélni. Aki mégis megteszi, azt
minden erővel megpróbálják a perifériára szorítani. A gondolatszabadság
jegyében már a kilencvenes évek elején szellemileg, erkölcsileg
diszkvalifikálni azokat, akik másként mertek gondolkodni például az
államadósságról.
De nézzünk egy még érzékenyebb témát! Ha Csurka István a kilencvenes
években New York - Tel Aviv - Budapest tengelyről, szálláscsinálókról,
izraeli térhódításról, tervszerű izraeli betelepülésről írt, akkor
megpróbálták antiszemitának, szélsőségesnek, összeesküvés-elméleteket
bogozónak beállítani. Ehhez képest a nemrégiben Izrael állam elnöke,
Simon Perez beszélt arról gazdasági vezetők – tehát a potenciális
végrehajtók – előtt arról, hogy ma már nem kell fegyver a
birodalomépítéshez, s hogy Izrael felvásárolja (többek között)
Magyarországot. Erről a nyilatkozatról a main stream politika
egyszerűen nem vett tudomást a szólásszabadság szentségének jegyében:
egyszerűen nem viszonyult hozzá A balliberális, komprádor sajtó
képviselői pedig megpróbálták bagatellizálni a jelentőségét. (Az itt és
most körbe írt jelenség leírásának szemszögéből mellékes, hogy Csurka
ma pont azokat támadja a leghevesebben – megbízásból? féltékenységből?-
akik az általa megjelölt problémákat a magyar közéletben egyedüliként
merik tematizálni és vállalják ebben az ügyben a politikai
konfrontációt a háttérhatalom intézményeivel é magyarországi
képviselőivel.)
S akkor még nem említettük a tabuk tabuját, a Holocaustot és az ún.
holocaust-tagadás krimianalizálását. Amelynek a legmegveszekedettebb
hívei sem tagadhatják, hogy ez nyílt diszkrimináció minden más, a
történelem során a részbeni fizikai megsemmisítésig terjedő súlyos
jogtalanságot elszenvedett néppel. (Holokauszt anyagi kárpótlással egy új nemzedéket büntetünk, aki nem voltak az elkövetők, de a mérhetetlen kapzsiság okai miatt mégis annak tekintjük.)
Mi lenne, ha beemelnénk a büntetőjogba a Trianon-tagadást, a
Gulag-tagadást, a Recsk-tagadást és még sorolhatnám? Mi maradna akkor a
történészek kutatói szabadságából? Azt már ne is említsük, hogy a
Holocaust áldozatainak számában és az áldozatok elhalálozási módjának
megítélésében a zsidó main stream holoucastkutatók adatai között is
hatalmas különbségek vannak. Akkor voltaképpen mit is akarnak betiltani
lassan már Magyarországon is? És hogyan akarják ezt összeegyeztetni a
szólás- és gondolatszabadság alkotmányszinten rögzített alapelvével?
Bizony a szólásszabadság határai is csak addig terjednek, ameddig az ne
zavarja a háttérhatalom érdekköreit.
Demokrácia, emberi jogok
Hosszan sorolhatnánk, hogy az elmúlt húsz évben magát balliberálisnak
hirdető kormányzatok uralma alatt hányszor sértették meg súlyosan az
állami szervek az emberi jogokat. Míg egy polgárőr nem bilincselhet meg
egy tetten ért biciklitolvajt a rendőrség kiérkezéséig, míg az egyszerű
ember nem védheti meg a saját eszközeivel saját tulajdonát, addig a
rendőrség pribékjei 2006. október 23-án azonosítójel nélkül
következmények nélkül tombolhattak, törhettek szadista kéjjel
csontokat, lövethettek ki szemeket és lovakkal taposhattak ártatlan,
ünnepelni kívánó embereket.
De idézhetném Budaházy Györgynek és társainak esetét is, melyet a
Magyar Guantanamo című film híven dokumentál. A hatalom képviselői, a
„semleges állam” hirdetői politikai rendőrségként kezelik a
rendfenntartó szerveket, s nyíltan diszkriminálják az állampolgárokat
politikai hovatartozásuk szerint a demokrácia és az emberi jogok
zászlaja alatt.
Egyenes beszédet az „új beszél” helyett!
Mindezeket végiggondolva megállapítható, hogy a magyar politikai elit
elsőrendű feladata lenne az egyenes beszédnek a visszaemelése jogaiba,
s a lassan kialakult újbeszéllel való leszámolás.
Sajnos Kárpát medencében széttekintve nem sok olyan politikai
szervezetet látunk, mely ne alkalmazkodna az orwelli körülményekhez,
mely ne használná az „újbeszélt”, mely ne kerülné a lényegről való
kommunikációt, mint macska a forró kását, mely ne igyekezne igazodni a
politikai ízlésdiktátorok által meghatározott szabályokhoz, abban a
reményben, hogy a háttérhatalom által megszabott szalonképességét
megőrizze.
A komprádor-pártokkal nem érdemes foglalkozni. Felvidéken és Erdélyben
az RMDSZ és az MKP miután egyetlen aduászát kijátszotta a semmire,
hitelesítette a Nyugat felé az integrálódni kívánó Kis-antant
államokat, most rájött, hogy mégiscsak jó lenne az autonómia valamire
és hogy a szlovákok illetőleg a románok mégsem olyan hálásak a korábbi
politikai támogatásért. E szervezetek, még abban az esetekben, ha
vezetőik Szőcs Géza klasszikussá vált megfogalmazásával élve
„megdöbbennének és megjavulnának”, akkor sem lennének alkalmasak
státusukból kifolyólag, arra hogy a lényegről, a globalizmus
emberellenességéről és a háttérhatalom machinációiról beszéljenek.
Szempillantást alatt rájuk sütnék a szélsőségesség bélyegét, s még akár
be is tilthatnák őket a bármiféle magyar érdekérvényesítéssel szemben
eleve ellenséges trianoni utódállamok. De persze ettől távol vagyunk.
Az RMDSZ számolgatja az újabb kormányzati szerepvállalásért kapott
ezüstpénzeket, a miniszteri, államtitkári, főigazgatói tisztségeket,
miközben húzza-halasztja, hogy tavaly szeptemberi vállalásának
megfelelően aláírassa székelyföldi önkormányzati képviselőivel és
polgármestereivel a Székelyföldi Memorandumot, nehogy végre
konszenzuális előrelépés történjen a székely területi autonómia
kérdésében. Az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanácsot pedig hitegeti ez ügyben,
igyekszik egyszerre megőrizni a Tőkés László közelségéből,
tárgyalópartneri státuszából óhatatlanul rávetődő erkölcsi hitelességet
és az autonómia-küzdelem de facto feladásával egyenértékű kormányzati
pozícióját. Az MPP el van foglalva belső problémáival és elnökének
pozíció-megőrzési igyekezetéből fakadó antidemokratikus, alapszabály és
törvényellenes eljárásmódjának „lekezelésével”. A Délvidéken az VMSZ
nagyjából ugyanazt a politikát űzi, mint az MKP és az RMDSZ.
Belsőmagyarországon a magukat baloldalinak hazudó politikai erők, a
kormányzó MSZP és a széteső félben levő SZDSZ a gyarmatosító
háttérhatalom közvetlen képviseletét jelentik a magyar államéletben. A
KDNP Fidesz-nyúlvánnyá vált, az MDF immáron teljesen feladta önmagát, s
amint azt az SZDSZ irányába való nyitás híven tükrözi, a szó
legszorosabb értelmében bármire képes, csakhogy játékos maradhasson
következő parlamentben. S ott van a Fidesz, sokak reménysége. A Fidesz
elnöke – optimista olvasatban - abban reménykedik, hogy a kormányzati
pozíció megszerzésével meglesz a kellő mozgástere ahhoz, hogy az
újbeszél sablonjairól le nem mondva, a nyíltan ellenünkre törő erők
által megszabott „szalonképességet” megőrizve pozitív változást tud
elérni a nemzet számára létfontosságú területen. Mindeközben viszont
olyan eszközökhöz is nyúl, melyek ellen, ha a józan ész nem is
tiltakozik, de a józan erkölcs igen. Összemosni a Jobbikot az
MSZP-SZDSZ-MDF-es bagázzsal, azzal rágalmazni a nemzeti pártot, hogy
törvényen kívül helyezi magát és erőszakra uszít, ez bizony színtiszta
machiavellizmus.
S végül ott van a Jobbik, mely nemcsak nevén nevezi a gyereket, nemcsak
megnevezi a problémákat, de valós megoldásokat is kínál. Még a Fidesz
szellemi holdudvarában is elismerik egyesek, hogy a Jobbik az a párt,
mely visszahozta a politikába az egyenes beszédet. A Jobbik az egyetlen
politikai szervezet, melynek esetében a szavak és a tettek egy irányba
mutatnak Nem véletlen, hogy nagy erők mozdulnak e párt ellen, de az sem
véletlen, hogy e párt lakossági fórumai a legnépszerűbbek. Hiába a
fideszes és az mszp-s suttogó propaganda, az orosz kapcsolat rémhíre, a
Balónézás, a Jobbik „mezei” előadóira – s nemcsak a vezetőire –
nagyságrenddel többen kíváncsiak, mint a szalonképes main stream pártok
második vonalbeli exponenseire. Hogy e pozitív előjeleknek megfelelő
lesz-e az urnák előtt artikulált választói akarat, még nem tudni. De ha
a nemzeti párt minden szavazókörbe tud delegáltat küldeni, akkor nem
eshet meg az vele, mint a MIÉP-pel 2002ben, hogy szavazatainak egy
részét érdekelt hiányában a jelenlevők érvénytelenítik. S akár sikerül
első vagy második erővé válni, akár nem, ahogy a MIÉP szókimondása,
nemzeti ügyekben való együttműködése a kormánnyal jótékony hatással
volt a magyar sorsalakulásra 1998 és 2002 között, úgy az újbeszélt
elutasító, a lényegre fókuszáló, megvásárolhatatlan Jobbik puszta
parlamenti jelenléte is új korszakot jelent majd a magyar
parlamentarizmusban.
Borbély Zsolt Attila
(A cikk megjelent a Kapu c. folyóiratban - )
Lábjegyzet:
1 John Locke: Levél a vallási türelemről, Akadémiai kiadó, Budapest, 1982, 71 o.
2 I.m. 49. o.
( Barikád.hu alapján szerk)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát