Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Röhejes bírságot kapott a TV2 burkolt reklám miatt
Burkolt reklám miatt a Médiatanács 400 ezer forintos bírságot szabott ki a visszaesőnek minősíthető magyarországi csatornára. Korábban 350 ezer volt a "büntetés".
Az NMHH rendszeres műsorfigyelő elemzése burkolt reklámot szűrt ki a Mokka egyik áprilisi adásában. A hivatal munkatársai megállapították, hogy a TV2 reggeli műsorában bemutatott tájékoztató riportnak szánt összeállításban egy szolgáltatást burkolt módon népszerűsítettek.
A szakértői elemzés feltárta, hogy a médiaszolgáltató a bejátszásban olyan reklámértékű információkat közölt, amelyek alkalmasak volt arra, hogy a riportban megszólaltatott céget népszerűsítsék, ösztönözzék a nézőket szolgáltatásuk igénybevételére. A médiatörvényben foglaltakból az következik, hogy a termékek vagy szolgáltatások ilyen hangsúlyos bemutatása már nem tájékoztatásnak, hanem hirdetésnek minősül, így azt csak a reklámokra vonatkozó szabályok szerint lehetett volna bemutatni.
Az NMHH-s szakértők által késztett előterjesztés alapján a Médiatanács határozatában megállapította a jogsértést és annak pénzügyi jogkövetkezményét.
A Médiatanács nem először marasztalta el a TV2-t burkolt reklám közzététele miatt. Hasonló jogsértés miatt legutóbb júliusban szabott ki pénzbeli szankciót a testület, akkor 350 ezer forintra büntette a televíziót. A médiatörvény rendelkezéseivel összhangban, az arányosság és fokozatosság figyelembevételével most 400 ezer forintos bírságot állapítottak meg. Az arányos bírságkiszabás célja, hogy a jövőben visszatartsa a csatornát a hasonló jogsértésektől. A Médiatanács fontos céljának tartja, hogy nézők érdekeit védve következetesen fellépjen a jogsértő reklámozási gyakorlat ellen.
A reklámszabályok megsértése miatt a Médiatanács leggyakrabban a kereskedelmi tévékre szab ki bírságot. A Médiatanács 2011 óta a burkolt reklámok közzététele miatt eddig összesen 11 alkalommal marasztalta el a TV2-t összesen több mint 1,6 millió forintos bírsággal sújtva a szolgáltatót a jogsértő hirdetések megjelentetése miatt. (MTI )
Szabad Hirek
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát