Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2010. március 1. Közélet
„Az, hogy a kommunizmus áldozatává vált valaki, az részben az ő döntése volt”
– százmillió ártatlanul legyilkolt, felkoncolt, halálra éheztetett
férfi, nő, aggastyán és kisgyermek emlékét köpte szembe e mondatával
Herényi Károly. Nem megy ez neki; ha ismerné a történelmet, tudná, hogy
meghalt már Berija vagy Rákosi, akik értékelték volna ezt a hazug és
sunyi történelemszemléletet. Mennyivel egyszerűbb a saját, eredeti
foglakozása; praktikusabb lenne visszatérnie annak gyakorlásához.
|
Már csak idő kérdése volt: sejthettük, hogy akad, akinek nem tétel
százmillió halott emlékének gyors és fegyelmezett meggyalázása. Néhány
nappal azután, hogy a 20. századi népirtások áldozatainak hatalmas
tömegéről megfeledkező, tömegeiknek csak egy töredékét figyelembe venni
hajlandó törvényt fogadott el az Országgyűlés, elképesztő kijelentést
tett Herényi Károly. A frakcióját és hitelét vesztett, rohamosan a
balliberális oldal felé tolódó párt volt frakcióvezetője szó szerint a
következőket mondta a baloldalhoz közel álló Klubrádió egyik
beszélgetős műsorában, mikor máskor, mint a kommunizmus áldozatainak
magyarországi emléknapján:
„Az,
hogy a kommunizmus áldozatává vált valaki, az részben az ő döntése
volt. Antikommunista volt, egyéb nézeteket vallott, tehát ő erről
dönthetett. Ha akart, kommunista is lehetett.”
Ez így
szokás Mária országában. Karácsonykor szélsőséges rádióadókon a
keresztények kiirtására szólítunk föl, ami a bolygó egyetlen országában
sem lenne elképzelhető, a kommunizmus áldozatainak emléknapján pedig
megfenyegetjük azokat, akik számonkérik, hogy ne csak azon töredékről
beszéljünk, ne csak azok emlékét óvjuk a szélsőséges ideológiák
áldozatai közül, akikről megemlékezni Rákosi idején is szabad, sőt
ildomos volt. Húsvétkor majd valami sátánista szólít fel fekete misére,
s biztos lesz, aki ezt helyesli, esetleg törvénybe iktatását javasolja.
Mondjuk jelzi, hogy még e kontextusban is sok volt Herényi kijelentése,
hogy a műsorvezető próbálta behúzni a féket, megjegyezve, Herényi még
partnerénél, az MSZP-s Bárándynál is keményebb álláspontot foglal el.
Ha valaki a törvénytelen, rövid életű és szánalmas nyilas diktatúra
áldozatairól merte volna ugyanezt az ocsmányságot elmondani,
valószínűleg a kormány rendkívüli ülésen határolódott volna el s
követelt volna lépéseket az ügyben. Tényleg szükség lehet a kommunizmus
áldozatait védő törvéányi szabályzásra: az MDF megengedheti azt a
luxust, hogy páros napokon (szombat) Herényi nyilatkozata mellett áll
ki pökhendi hangvételű pártnyilatkozattal, majd páratlan napokon
(vasárnap) jobb napokat látott elnökük helyezkedik szembe a korábbi
nyilatkozattal. Az ülésteremben persze nem helyezkedett sehová, nem
volt ott, amikor dönteni kellett. Persze szó sincs arról, hogy bárki
felszólítaná az MDF-et, határolódjon el talán Herényitől; hiszen csak
egyszerű kísérletről beszélünk, amihez, mint Fábry Sándor elmésen
megfogalmazta, nem több, mint százmillió ember élete szükségeltetik. Na
és?
Herényi kijelentése nemcsak stréber módon való ismételgetése annak a
rögeszmének, amit ötven éve mantráznak a kommunisták, marxisták,
ballibek és hasonszőrű társaik keleten és nyugaton, hanem valami
esetlen újrafogalmazása a sztálinista gyűlöletbeszédnek:
antikommunista, akit felakasztunk. Hiába próbálta később az MDF egy
hevenyészett nyilatkozatban beadni, hogy Herényi azokról szólt, akik
önként vállalták sorsukat, ez legfeljebb egy szánalmas hazugsággal
tetézi a kommunista önkényuralmi rendszerek mellett lerakott garasukat.
Lehet, valaki fölvethetné tán az MDF-nek, hogy mindenekelőtt
határozatban ítélje el a párt Antall Józsefet, aki természetesen azonos
fajsúllyal kezelte a korábbi német (nemzeti) szocialista párt és az
orosz, magát páros napokon szocialistának is nevező magánszervezet
által megszervezett tömegmészárlásokat.
Van persze a hülyeségnek egy olyan foka, amelyre már nem lehet
reagálni, egyszerűen mert meghaladja a normális ember által ismert és
elismert mértékeket. Abban a tartományban, ahol úgy az első
civilizáltabb városállamoktól kezdve mintegy 3700 éve mozog és
gondolkodik a latinul is gondolkodása által meghatározható és
meghatározott homo sapiens, a degeneráltság bizonyos szintű
megnyilvánulásaira egyszerűen nincs adekvát válasz.
Talán egy kis történet inkább.
Hol volt, hol nem volt, volt egy szer egy újságíró. Örült neki, hogy
végre újságíró lehet, mert amíg a kommunisták a mostaninál is komolyabb
hatalmat élveztek az országban, addig, s ezt meg is mondták neki, ő itt
nem lehetett újságíró. Namármost 1989 tájékán a kommunisták taktikai
okokból úgy csináltak, mintha visszavonulnának kicsinység, épp mint
ahogy az oroszok tették ezt Budapestről történt csúfos futásuk
alkalmával, hogy aztán sunyin, az éjszaka közepén, vérengző dühvel
törjenek rá az alvó és gyanútlan lakosságra. S ez a kis visszahúzódás
úgy vetett fel takargatott múltat, sötét jelent, elképesztő titkokkal,
mint folyó düdös mélyén az iszap és hordalék, mely a part mentén
apadáskor látható, bejárható lesz egy időre.
Hol volt, hol nem, egy-két parcella, mely apályunk idején láthatóvá
vált – a kommunizmus újabb, vörös dagálya nemrég épp a táblákat
igyekezett lemardosni a mártírhalált halt magyarok feje felől – , úgy
hívták őket, hogy 301-es, meg 298-as. Az egyik ilyen apályos korszak
elején, október 23-án újdonász újságírónk, aki valószínűleg maga
választott úgy, hogy nem akar tíz évig újságíró lenni, legalábbis ha
elfogadjuk Herényi lázálmát, szóval újságírónk elkezdett csatangolni a
frissen kicsinosított temetőrész parcellái között, nézegetve a
298-asban az 1945 és 1956 között a kommunista hóhérok által lemészárolt
szerencsétlen magyarok fejfáit, olvasgatva az elhunytak neveit.
Diktafon a kézben, többen nyilatkoztak is neki.
S hogy, hogy nem, meglátott egy fekete ruhás, idős asszonyt, aki az
egyik sírnál egyenesen a kis halomra borult, oda, a földre, és rázta,
rázta a zokogás.
Szóba elegyedett újságírónk a családdal, elbeszélgetett az asszony
fiával is, úgy szép csendesen. A férfi elmondta: édesapja egy budapesti
gyár munkása volt, aki ledolgozta a maga 10-12 óráját, politizálni soha
nem politizált; csendes, becsületes, paraszti sorból jött munkásember
volt. Egy nap, úgy mint máskor, elment dolgozni. Soha többé nem látták.
Édesanyja lélekszakadva kereste; munkatársai elmondták, hogy kijött
érte az ávó és elhurcolta. Hogy hová, az nem derült ki. Később kapott
egy értesítést: férje a börtönben meghalt. Édesanyám, mesélte a férfi,
azóta most látja először a férje nevét leírva – itt, ezen a parcellán.
Az asszony ezalatt csak sírt, sírt – negyven esztendő minden iszonyatával.
És
most jött valaki és ráköpött arra az asszonyra. Leköpte a munkapadja
mellől elhurcolt, talpig becsületes férfi sírját is egyben. Gyalázat.
Ha az ész, a józan és tiszta ész – melyre oly előszeretettel hivatkozik
aufklérista színekben tetszelegve a középkori inkvizíció módszereit és
logikáját előszeretettel alkalmazó feltűnően kerülő balliberális
politikai osztály –, s a logika elemi szabályai érvényesülnének e
köpködők érvrendszerében, meg lehetne kérdezni tőlük: a kommunizmus
számos hithű, sőt fanatikus kommunista áldozta is „antikommunista volt, más nézeteket vallott”?
Vagy: milyen alternatívák közül választhatott a soha nem politizáló
kétkezi munkás, akit meglepetésszerűen elhurcoltak a pribékek? Miféle
sorsot vállalt fel az a néhány szerencsétlen, akiket azért börtönöztek
be (szervezkedés vádjával), mert rendszeresen beültek egy vendéglőbe, s
mindig ugyanahhoz az asztalhoz? Milyen választási lehetősége volt a
Hajnóczy novellájában megírt házaspárnak, egy kisfiú szüleinek, akik
kenyérét álltak sorba 1956-ban, Budapesten, és szitává lőtték őket az
oroszok?
És mi különbözteti meg, kérdeznénk a bolsevik ideológia újdonász hívét, az egyik népirtást a másiktól?
„Húsz éve más sem történik, mint hogy megpróbáljuk ezt a két történelmi tragédiát egy szintre hozni”
– így dorgálta a kommunizmus áldozatainak emlékezőit a kifejezetten
nekik szánt nap estéjén Herényi Károly a Klubrádióban, a holokausztra
és a vörös brigantik mészárlásaira utalva. „Az egyik népirtás, a
másik viszont egy politikai diktatúra negatív következménye és
eredménye, ami a történelem folyamán sajnos előfordul, sokkal sűrűbben,
a népirtás az hála Istennek ritkább dolog, de ez nem két azonos
fajsúlyú ügy, nem egy törvénybe való.”
De hát mitől ne
volna népirtás például az ukránok tömeges, tudatos kiéheztetése, a
30-as évek elejének Szovjetuniójában, melynek 6-10 millió ember esett
áldozatul, akiket a földeken felállított, gépfegyveres őrtornyok
akadályoztak meg abban, hogy élelmiszerkészítés céljából gyűjtsék be a
termést? „Tudatosan választottak antikommunista magatartást” az éhen halt ukrán kislányok és kisfiúk? „Az egyik népirtás...”,
a másik, az ukránok ellen elkövetett, mégis micsoda? Ráadásul az így
kipusztított területekre orosz telepesek érkeztek, tehát a szerbek
jóvoltából a magyarok által is megismert etnikai tisztogatás is
történt. „Nem két azonos fajsúlyú ügy”, tehát a zsidó
származású lakosság európai országokba történő deportálásával nem
azonos fajsúlyú bűn, hogy a szovjethatalom pribékei 1944. május 18-20.
között vasúti kocsikba pakolták és elhurcolták a Krím-félsziget szinte
teljes tatár népességét, mintegy 200 ezer embert, akik közül mintegy 80
ezren pusztultak el azt ezt követő két esztendőben? S miféle kárpótlás
illeti meg őket, a hazájukba visszatérő tatárokat, akik földjeiket a
mai napig is hiába próbálják újra megszerezni?
Aztán: nem
számít-e népirtásnak egy ország férfi állományának tekintélyes hányadát
a városok utcáin összefogdosni, marhavagonokba tuszkolni, a Föld másik
felére deportálni úgy, hogy jó részük nem éli túl a Herényi által most
a nácizmustól kínosan megkülönböztetett, haladó ideológiábval való,
első találkozást? Nem népirtás-e ugyanezen országban rögtön ezután a
teljes értelmiséget az országból vagy kiüldözni, vagy anyagilag
ellehetetleníteni, majd tömegesen juh-hodályokba és rabtáborokba
deportálni? Nem népirtás arra ösztönözni ezen megszállott ország
vezetőit hogy százszámra végeztessék ki a lakosság különböző
csoportjait? Nem népirtás-e szintén mindezek után gyanús körülmények
között fegyveres harcokba bonyolódni ezzel a néppel, ismét rommá lőve
annak fővárosát, s minő véletlen, felgyújtani éppen a nemzeti múzeumát
és a levéltárát ellenfelünknek? Egy nép kiirtása múltjának
felégetésével kezdődik. Aztán újra egy kivégzési hullámot elindítani?
Majd az általuk örök időkre az ország húsába ágyazott elit teljes
hangerővel visíthatja, hogy aki a lakosság vészes fogyásáról beszél, az
nacionalista. Panelekbe üldöztetni egy negyven kilométer átmérőjű
helyen egy ország falusi lakosságának jó részét, etnikai arányokat
megváltoztatva telitelepíteni a fővárost, mindez nem népirtás?
Változnak az idők: Herényi jó hozzánk, megengedné, hogy legyen törvény
a kommunizmus áldozatairól – Antall József állítólagos örököseként nem
ezért kéne küzdenie? – ám „ez két külön törvény legyen, mert eszébe ne jusson senkinek a két dolgot összekeverni”.
Mert az áldozatokat aztán – akik között olyan is akadt, akit egy német
lágerből visszatérve a Keleti Pályaudvaron jókedvű orosz katonák
átkísértek a Szibériába induló másik vonathoz – hihetetlenül érdekelte,
hogy mely bárgyú ideológia nevében viszik őket lakásaikból vagy a nyílt
utcáról elhurcolva megsemmisítő táborokba, amilyenek a brezsnyevi
időszak végén is működő gulagok voltak. Ahol a szovjet megsemmisítő
táborok hőskorában megesett, hogy a frissen érkező, a marhavagonokból
kilépő rabokat mínusz 20-30 fokban a tajga közepén vízzel locsolták meg
a tréfás kedvű NKVD-sek. A fagyott hullákat aztán rövidesen gúlákba
lehetett rakni, ami praktikus megoldásnak tűnhetett, s kevesebb
fogollyal kellett bajlódniuk. Valóban, kínosan meg kell különböztetni,
hogy valaki, aki az égvilágon semmit nem vétett senki ellen, tífuszban
halt meg egy európai rabtáborban vagy vérhasban az orosz vadon mélyén.
Micsoda különbség, igaza is van Herényinek: ha nem lehetne minden
felkészültség nélkül baromságokat mondani százmillió halálos
áldozatról, akkor sok megélhetési politikus, így például ő is,
visszatérhetne eredeti foglalkozásához, mely szintén tömeges
pusztításoz kapcsolódik, de jóval ártatlanabb módon, és ahhoz ért is
legalább. Ha már az túl bonyolult, hogy (apáink, nagyapáink,
nagynénéink emlékének súlyos meggyalázása helyett) mondjuk egy potens
adócsökkentési programot próbáljunk kimunkálni. Ez utóbbihoz persze
bizonyos előtanulmányok elsajátítása, vagy legalább minimális
érdeklődés, rátermettség is szükségeltetik ugyebár. Komoly szellemi
erőfeszítés, intelligencia szükségeltzetne; és persze munka, munka, ami
az egyik, a kormányt támogató kisebbségi politikus szerint nem
mindenkinek okoz örömet.
Törvényt tehát a már százszor megalkotott, Sztálin és Rákosi idején is
működő, minden gyanús ellenfél lefasisztázására alkalmat adó
jogszabályok újraélesztésére való törekvés helyett inkább arról kéne
hozni, hogy soha többé, senki ne merje a szájára venni a vörös
diktatúrák halálos áldozatainak nevét. Hogy ne kelljen méltatlan
helyzetben, égő orcával keresgélni a szavakat, s hogy helyre tegyük
végre a történelem egyik legsötétebb századának nyomasztó emlékét.
Udvardy Zoltán jegyzete
(mno.hu alapján szerk.)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát