Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Mindenekelőtt szögezzük le, hogy a tényleges következményeket
tekintve nagy valószínűséggel az egész történetben több a füst, mint a
láng: a drámainak tűnő sok százmillió forintos forrásvesztés helyett
legrosszabb esetben is csak néhány tucatnyi úszhat el, ha egyáltalán.
Először is, mert most még februárt írunk, és a 2013. januári
hatálybalépésig számtalan alkalom lehet és lesz is arra, hogy olyan
kormányzati intézkedésekre kerüljön sor, amelyek eloszlathatják a
brüsszeli aggályokat. Azaz az EU Bizottság a különadók törlését, a deviza hitelesek nem támogatását várta a kormánytól. Valamint a közmunka eltörlését. Cserébe akár nyugdíjcsökkentést is várt az Orbán kormánytól. Ezért kezdte a MSZP foglalkozni a szegénységgel. Míg birtokolták a hatalmat, addig nem volt téma. Sőt liberális felfogás szerint van megélhetési bűnözés.
De ha mégis, akkor is látni kell, hogy a döntés tényleges olvasata szerint Magyarország 2013-ban, az akkorra megérő projektjei számára az adott évre rendelkezési keretből az elérhető száz százalék helyett csupán 71 százaléknyi forrást köthet majd le. Itt azonban rögtön feltűnik egy érdekesség: nemcsak a magyar, de az EU-átlagban sincs rá példa, hogy egy ország száz százalékban lekötné az az évi keretét. Többnyire kétharmad-háromnegyed körül mozog a tényleges hányad, Magyarország például legutóbb 75 százalék körül végzett. Innen nézve a gyakorlati forrásvesztés legfeljebb 4-5 százalékos lehet.
De a döntő az időtényező: az a lehetőség, hogy még bőven van alkalom korrigálni. Bizottsági részről bizonnyal sokan abban a hitben is adták áldásukat a döntésre, hogy az egészre végül úgy sem kerül majd sor. Cserébe most viszont pusztán retorika és balliberális politikai „fegyelmező gesztusok” szintjén Brüsszelben még jól is jön a dolog. Van az egésznek egy figyelmeztető üzenete, hogy uniós részről mostantól komolyan gondolják a tagországokat ráncba szedni hivatott „hatos csomag” végrehaj(ta)tását.
Mint emlékszünk rá a balliberális kormány alatt felfüggesztették az eljárást. Szegény magyar balliberális pártok ne kapjanak kevesebb szavazatot. Az EU Bizottság szerint.
Az persze
aligha volna elfogadható, ha kizárólag ilyen „példamutatási” szándék
állna a lépés mögött: Magyarország joggal kérhetné ki magának, hogy vele
demonstráljanak.
A probléma az, hogy az ország sajnos okot is adott arra, hogy éppen őt vegyék elő. Mindenekelőtt: ma már senkinek nincs az unión belül oly régről elhúzódó strukturális túlzott költségvetési hiánya, mint nekünk. A körül lehet – és van is – vita, vajon a hiány csökkentését célzó aktuális kormányzati intézkedések menynyiben „egyszeriek”, és mennyiben tartós hatásúak, de hogy egy – meglehet, helyenként vitatott – ok az egész helyzet mögött van, az ténykérdés.
Persze legyünk realisták, nem segítenek az ügyben a további „környezeti feltételek” sem. Korábban szóltunk már arról, hogy a magyar politika ma több szempontból alkalmasint szálka lehet sokak szemében. Kezdve a (kompromisszum- és konszenzuskereső) uniós működési kultúrától helyenként eltérő, a kétharmad talaján keresztülhajtott törvénygyártással, folytatva a némelyek szemében kétségeket felvető egyes magyarországi törvények, intézkedések irányával, tartalmával, el egészen a sok esetben konkrét tagtársérdekeket sértő rendkívüli intézkedésekig (különadók stb). Kétségtelen, hogy ezek sem segítették, hogy kizárólag jóindulattal tekintsen mindenki az országra.
A bizottsági javaslat mindenesetre megszületett. Amelynek kapcsán végül egy záró megjegyzés: hosszabb távon és az uniós partnerekkel, intézményekkel való együttműködés szempontjából borítékolhatóan nem lenne hasznos befektetés, ha Magyarország esetleg megpróbálna egy blokkoló kisebbséget összehozni a pénzügyminiszterek tanácsában a bizottsági javaslat megállítására. Már a szándék is rossz vért szülhet, ezzel ugyanis Magyarország nagyon sokak szemében óhatatlanul úgy tűnik majd fel, mint aki gyengíteni próbálja az eredetileg – elnökségként – éppen általa szorgalmazott „hatos csomag” gyakorlati alkalmazását. Ha pedig tényleg összejön a blokkolás, azzal alkalmasint valóban gyengülne a fiskális fegyelem kikényszerítésére még csak most elindított csomag. Ami hosszabb távon senkinek sem lehet érdeke.
Szabad Hirek
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát