SZABAD HÍREK: Tolvaj banda: Százmilliók a miskolci szocialisták kampánycégének

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

2010. március 27. Közélet

Simon Gábor, a miskolci villamosberuházás miniszteri biztosának vezényletével Káli Sándornak, a borsodi megyeszékhely polgármesterének is kampánytanácsokat adó céget hirdették ki a 30 milliárdos villamosprojekt kommunikációs tendere győzteseként. A nyertes a Zeus Kft., amelynek ügyvezetője és résztulajdonosa az a Schrankó Péter, aki a BKV- és a terézvárosi botrányoknál ismertségre tett szert – fogalmazott Zsiga Marcell, a Fidesz miskolci országgyűlési képviselőjelöltje. A cég délután cáfolta az elhangzottakat.

A
 térkép szerinti szakasz (bővítés) hossza kb. 1,5km
A térkép szerinti szakasz (bővítés) hossza kb. 1,5km

Egy helyben lakó megjegyzései

A Zöld Nyíl projekt  kb. 1,5km-rel hosszabbítja meg a jelenlegi nyomvonalat. Ma i állapotok szerint durván 10km a Miskolcot hosszában átszelő "1"-s villamospálya hossza. Ez bővül a projekt által és a szerelvénypark korszerűsítésével.

A lényeg a következő:
ha lenne eszük a tervezőknek és nem néhány ember zsebére működne a dolog, akkor az 1-s villamospályát nem hosszabbítanák, hanem felszednék, helyette utat építenének, és tömeg közledésként pedig troli rendszert építenének ki. Így megoldódna az a helyzet is, hogy amikor a belvárost lezárják a tömegközlekés elől (Ady híd-Városház tér között), gyakorlatilag lecsökken a szállítás, illetve a lezárt szakaszra villamospótló buszokat kell beállítani. Aki a két végállomás között közlekedne ilyenkor, annak kétszer kell átszállni. Ez főleg az időseknek megterhelő. Ráadásul rossz esetben a Városháztéri végpontnál még gyalogolni is kell néhány száz méter.

A Troli megoldással növekedne a város hossz irányú áteresztőképessége, ami főleg munkanapokon reggel 7-9 óra és délután 16-18 óra közötti időszakban csökken állóra a közlekedés a diósgyőri részben (Budapestieknek: vs. Rákóczi út a reggeli csúcsban). Ugyanis a Győri kapu-Andrássy út-Kistábornok út szakasza így 2x2 sávról 2x3 sávra nőne, még akkor is, ha a szélső sávokat BUSZ SÁV-nak neveznék ki.

Még egy nagyon fontos megjegyzés:
A projekt költségvetése 30 milliárd forint, ami jelenlegi Euro árfolyamon ~115 millió Euro. Palma de Mallorcan 2005-2007-ben 113 millió Euro költségen építettek egy 8,5km hosszú 9 állomásos Metrót, és ebben az összegben már benne volt a motorkocsik ára is, mint ahogyan az index.hu cikkében részletesen látszik.

A politikus emlékeztetett: a miskolci önkormányzat gazdasági bizottsága csütörtökön hozott döntést, miszerint a harmadik legjobb pályázatot jelölték meg nyertesnek a Zeus Kft. személyében, a közbeszerzési eljárás becsült értéke pedig 224 millió forint. Érdekességként jegyezte meg, hogy Schrankó Péter a 2002-es választási kampányban Miskolc MSZP-s polgármesterének, Káli Sándornak is adott tanácsokat. Ugyanakkor további egybeesés, hogy 2004-ben az imént említett Schrankó által irányított Zeus három fővel képviseltette magát a Médiahajó rendezvényén, amely eseményen Zsiga Marcell szerint érdekes módon Káli Sándor szintén részt vett. Zsiga felhívta a figyelmet: ismert, hogy a miskolci szocialisták országgyűlési választási kommunikációját is Schrankó Péter cége irányítja. Ott tartanak, hogy a vállalkozás vezetője már majdhogynem irodát tart fenn a megyeszékhely televíziójának stúdiójában.

Juga György (Szerk.: talán Juga hallgathatna a furcsaságokról, mert ha nem akkor viszont beszélhetne az Európa Rádiós és egyéb dolgairól is. Vagy csak "Más szemében a szálkát is, a magaméban a gerendát se?..."), a miskolci önkormányzat fideszes képviselője emlékeztetett, hogy a közbeszerzési eljárás során két olyan referenciát adott a cég, amelyek a közelmúlt botránykrónikáinak kiemelt szereplői voltak. Juga szerint a gazdasági bizottság szocialista többsége nem vette figyelembe az eljárás során, hogy a terézvárosi önkormányzattal 2003 nyara óta élő szerződése van a Zeusnak kommunikációs tanácsadásra havi nettó 400 ezer forintért, amely alapján a mai napig tisztán 32 millió forintnyi díjat vettek fel. A BKV Zrt. esetében 2007-ben négy hónapig, 2008-ban pedig 7 hónapon keresztül adtak kommunikációs tanácsokat havi nettó 1 millió 400 ezer forintért, így 15,4 millió forinttal gazdagodtak. Mind a 2007-es, mind a 2008-as szerződés szerepel a BKV Zrt. által megküldött feljelentésben, amely gyanús szerződéseket tartalmaz. A két jelzett szerződés fiktívszámla-gyanús megjelöléssel lett mellékelve a rendőrségi beadványhoz.

Hogyan lett az első a Zeus a miskolci tenderen?

Juga György számításai szerint a tervekhez képest 15 hónapos késéssel jelent meg a kommunikációs közbeszerzési tender a miskolci villamosprojekt ügyében olyan formában, amely lehetővé tette, hogy szubjektív szempontok érvényesülhessenek a pályázó kiválasztásánál. Nem okozott gondot, hogy a Zeus Kft. árajánlata csak a harmadik legkedvezőbb volt az öt pályázat közül. Megtehették, hogy a pontozásnál 60 százalékos súllyal szereplő szubjektív szakmai értékeléssel feltornázták az első helyre a harmadik helyezettet. Juga és Zsiga egyaránt állítják: ez már önmagában is felháborító eljárás, ugyanakkor rávilágítottak, hogy valójában tartalmi okok miatt érvénytelennek kellett volna nyilvánítani a Zeus Kft. ajánlatát, hiszen ez a dokumentum nemcsak etikátlan, hanem törvénysértő is.

A beadott öt ajánlatból kettő kirívóan alacsony ellenszolgáltatást tartalmazott – tette hozzá Zsiga Marcell –, ezért minősítették érvénytelennek azokat. Ugyanezt kellett volna tenni a Zeus Kft. ajánlatával is, hiszen 6 hónapos teljes körű üzemeltetési költségként 300 ezer forintot jelöltek meg, szemben a többi négy pályázó 6-tól 30 millió forintig terjedő ajánlatával.

A két miskolci fideszes politikus úgy véli, a napnál is világosabb, hogy három éven keresztül a Zeus által fenntartásra ajánlott, ingyenesen hívható zöldszámot személyzettel és technikai háttérrel együtt sem lehet 300 ezer forintból működtetni. Ezt maga a Zeus Kft. is elismerte, hiszen az irreálisan alacsony árajánlatot firtató kérdésre azt válaszolták: nem fognak működtetni zöldszámot, mert nem tartják indokoltnak, miközben az ügyfélszolgálatot ellátja a Miskolci Városi Közlekedési (MVK) Zrt. meglévő személyi állománya, akiknek képzésére egyéb esetben minimum 300 ezer forintnyi összeg volna szükséges.

Juga György és Zsiga Marcell a péntek délelőtti sajtótájékoztatón együtt jelentették be, hogy az általuk elmondottak alapján, valamint a törvényes rend helyreállítása érdekében az illetékes közbeszerzési testületeknél kezdeményezik majd az eljárás felülvizsgálatát, a szerződés életbe léptetését pedig megakadályozzák.

Miskolc szocialista vezetése nem kívánta kommentálni a sajtótájékoztatón elhangzottakat.

Magyar Nemzet Online


Két év alatt épült Mallorcán metró

Metró épült a földközi-tengeri spanyol üdülősziget fővárosában: a 4-es metróhoz hasonló paraméterű földalatti csak tizedannyiba került, egy szinten csatlakozik a vasúttal, és 15 év alatt valósággá vált.

Metrót avattak szerdán Palma de Mallorcában, Európa egyik leglátogatottabb üdülőszigetének fővárosában.

A 8 és fél kilométeres földalatti vasút a belvárost köti össze a Baleári Egyetem campusával. A szerelvények 13 perc alatt teszik meg az utat, amin összesen kilenc állomás van. A metró az állomások között eléri a 90 kilométeres óránkénti sebességet is.

A földközi-tengeri spanyol üdülősziget egyik legjelentősebb infrastrukturális beruházása két év alatt 2005 és 2007 között készült el 130 millió euróért (32,5 milliárd forintért).

A hasonló paraméterekkel rendelkező budapesti 4-es metró 7,3 km hosszú első szakaszának alapberuházása (a felszíni fejlesztések nélkül) ennek tízszeresébe, 320 milliárd forintba kerül.

Jóllehet a mallorcai metró csak 8 méterrel a földfelszín alatt fut, drága alagfúrásra nem lehetett szükség. A 4-es metrónál a becsülthöz képest 40 milliárd forinttal többe, összesen 80 milliárd forintba kerülnek az állomások.

A mallorcai metró 9 állomásából 2 a felszínen, 7 a föld alatt épült: a városközpontban lévő végállomáson a metró a vasúti pályaudvar peronjai mellé fut be. Ugyanezen a szinten buszpályaudvar is van.

A reggel 8 órától este 9-ig üzemelő metrót szeptemberig ingyen használhatják a palmaiak, akik már a szerdai első napon nagy számban tolongtak az állomásokon.

A helyi hatóságok az ingyenesség hosszú időszaka alatt akarják megismertetni és megkedveltetni a lakosokkal a metrózást, ami a tömegközlekedés vadonatúj formája a Baleári-szigeteken.

Az illetékesek arra számítanak, hogy évente hárommillióan utaznak a Palma de Mallorca-i metrón.

index.hu

( Magyar Nemzet Online; index.hu alapján szerk)


Címkék: közélet

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu