Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | Herter Laszlo | 0 hozzászólás
2010. március 27. Közélet
Simon Gábor, a miskolci
villamosberuházás miniszteri biztosának vezényletével Káli Sándornak, a
borsodi megyeszékhely polgármesterének is kampánytanácsokat adó céget
hirdették ki a 30 milliárdos villamosprojekt kommunikációs tendere
győzteseként. A nyertes a Zeus Kft., amelynek ügyvezetője és
résztulajdonosa az a Schrankó Péter, aki a BKV- és a terézvárosi
botrányoknál ismertségre tett szert – fogalmazott Zsiga Marcell, a
Fidesz miskolci országgyűlési képviselőjelöltje. A cég délután cáfolta
az elhangzottakat.
|
Egy helyben lakó megjegyzései
A Zöld Nyíl projekt kb. 1,5km-rel hosszabbítja
meg a jelenlegi nyomvonalat. Ma i állapotok szerint durván 10km a
Miskolcot hosszában átszelő "1"-s villamospálya hossza. Ez bővül a
projekt által és a szerelvénypark korszerűsítésével.
A lényeg a következő: A Troli megoldással növekedne a város hossz irányú áteresztőképessége, ami főleg munkanapokon reggel 7-9 óra és délután 16-18 óra közötti időszakban csökken állóra a közlekedés a diósgyőri részben (Budapestieknek: vs. Rákóczi út a reggeli csúcsban). Ugyanis a Győri kapu-Andrássy út-Kistábornok út szakasza így 2x2 sávról 2x3 sávra nőne, még akkor is, ha a szélső sávokat BUSZ SÁV-nak neveznék ki.
Még egy nagyon fontos megjegyzés: |
A politikus emlékeztetett: a miskolci
önkormányzat gazdasági bizottsága csütörtökön hozott döntést, miszerint a
harmadik legjobb pályázatot jelölték meg nyertesnek a Zeus Kft.
személyében, a közbeszerzési eljárás becsült értéke pedig 224 millió
forint. Érdekességként jegyezte meg, hogy Schrankó Péter a 2002-es
választási kampányban Miskolc MSZP-s polgármesterének, Káli Sándornak is
adott tanácsokat. Ugyanakkor további egybeesés, hogy 2004-ben az imént
említett Schrankó által irányított Zeus három fővel képviseltette magát a
Médiahajó rendezvényén, amely eseményen Zsiga Marcell szerint érdekes
módon Káli Sándor szintén részt vett. Zsiga felhívta a figyelmet:
ismert, hogy a miskolci szocialisták országgyűlési választási
kommunikációját is Schrankó Péter cége irányítja. Ott tartanak, hogy a
vállalkozás vezetője már majdhogynem irodát tart fenn a megyeszékhely
televíziójának stúdiójában.
Juga György (Szerk.: talán Juga hallgathatna a furcsaságokról, mert
ha nem akkor viszont beszélhetne az Európa Rádiós és egyéb dolgairól
is. Vagy csak "Más szemében a szálkát is, a magaméban a gerendát
se?..."), a miskolci önkormányzat fideszes képviselője
emlékeztetett, hogy a közbeszerzési eljárás során két olyan referenciát
adott a cég, amelyek a közelmúlt botránykrónikáinak kiemelt szereplői
voltak. Juga szerint a gazdasági bizottság szocialista többsége nem
vette figyelembe az eljárás során, hogy a terézvárosi önkormányzattal
2003 nyara óta élő szerződése van a Zeusnak kommunikációs tanácsadásra
havi nettó 400 ezer forintért, amely alapján a mai napig tisztán 32
millió forintnyi díjat vettek fel. A BKV Zrt. esetében 2007-ben négy
hónapig, 2008-ban pedig 7 hónapon keresztül adtak kommunikációs
tanácsokat havi nettó 1 millió 400 ezer forintért, így 15,4 millió
forinttal gazdagodtak. Mind a 2007-es, mind a 2008-as szerződés szerepel
a BKV Zrt. által megküldött feljelentésben, amely gyanús szerződéseket
tartalmaz. A két jelzett szerződés fiktívszámla-gyanús megjelöléssel
lett mellékelve a rendőrségi beadványhoz.
Hogyan lett az első a Zeus a miskolci tenderen?
Juga György számításai szerint a tervekhez képest 15 hónapos késéssel
jelent meg a kommunikációs közbeszerzési tender a miskolci
villamosprojekt ügyében olyan formában, amely lehetővé tette, hogy
szubjektív szempontok érvényesülhessenek a pályázó kiválasztásánál. Nem
okozott gondot, hogy a Zeus Kft. árajánlata csak a harmadik legkedvezőbb
volt az öt pályázat közül. Megtehették, hogy a pontozásnál 60
százalékos súllyal szereplő szubjektív szakmai értékeléssel feltornázták
az első helyre a harmadik helyezettet. Juga és Zsiga egyaránt állítják:
ez már önmagában is felháborító eljárás, ugyanakkor rávilágítottak,
hogy valójában tartalmi okok miatt érvénytelennek kellett volna
nyilvánítani a Zeus Kft. ajánlatát, hiszen ez a dokumentum nemcsak
etikátlan, hanem törvénysértő is.
A beadott öt ajánlatból kettő kirívóan alacsony ellenszolgáltatást
tartalmazott – tette hozzá Zsiga Marcell –, ezért minősítették
érvénytelennek azokat. Ugyanezt kellett volna tenni a Zeus Kft.
ajánlatával is, hiszen 6 hónapos teljes körű üzemeltetési költségként
300 ezer forintot jelöltek meg, szemben a többi négy pályázó 6-tól 30
millió forintig terjedő ajánlatával.
A két miskolci fideszes politikus úgy véli, a napnál is világosabb,
hogy három éven keresztül a Zeus által fenntartásra ajánlott, ingyenesen
hívható zöldszámot személyzettel és technikai háttérrel együtt sem
lehet 300 ezer forintból működtetni. Ezt maga a Zeus Kft. is elismerte,
hiszen az irreálisan alacsony árajánlatot firtató kérdésre azt
válaszolták: nem fognak működtetni zöldszámot, mert nem tartják
indokoltnak, miközben az ügyfélszolgálatot ellátja a Miskolci Városi
Közlekedési (MVK) Zrt. meglévő személyi állománya, akiknek képzésére
egyéb esetben minimum 300 ezer forintnyi összeg volna szükséges.
Juga György és Zsiga Marcell a péntek délelőtti sajtótájékoztatón
együtt jelentették be, hogy az általuk elmondottak alapján, valamint a
törvényes rend helyreállítása érdekében az illetékes közbeszerzési
testületeknél kezdeményezik majd az eljárás felülvizsgálatát, a
szerződés életbe léptetését pedig megakadályozzák.
Miskolc szocialista vezetése nem kívánta kommentálni a
sajtótájékoztatón elhangzottakat.
Magyar Nemzet Online
Két év alatt épült Mallorcán metró
Metró épült a földközi-tengeri spanyol
üdülősziget fővárosában: a 4-es metróhoz hasonló paraméterű földalatti
csak tizedannyiba került, egy szinten csatlakozik a vasúttal, és 15 év
alatt valósággá vált.
Metrót avattak szerdán Palma de Mallorcában, Európa egyik
leglátogatottabb üdülőszigetének fővárosában.
A 8 és fél kilométeres földalatti vasút a belvárost köti össze a
Baleári Egyetem campusával. A szerelvények 13 perc alatt teszik meg az
utat, amin összesen kilenc állomás van. A metró az állomások között
eléri a 90 kilométeres óránkénti sebességet is.
A földközi-tengeri spanyol üdülősziget egyik legjelentősebb
infrastrukturális beruházása két év alatt 2005 és 2007 között készült el
130 millió euróért (32,5 milliárd forintért).
A hasonló paraméterekkel rendelkező budapesti 4-es metró 7,3 km hosszú
első szakaszának alapberuházása (a felszíni fejlesztések nélkül) ennek
tízszeresébe, 320 milliárd forintba kerül.
Jóllehet a mallorcai metró csak 8 méterrel a földfelszín alatt fut,
drága alagfúrásra nem lehetett szükség. A 4-es metrónál a becsülthöz
képest 40 milliárd forinttal többe, összesen 80 milliárd forintba
kerülnek az állomások.
A mallorcai metró 9 állomásából 2 a felszínen, 7 a föld alatt épült: a
városközpontban lévő végállomáson a metró a vasúti pályaudvar peronjai
mellé fut be. Ugyanezen a szinten buszpályaudvar is van.
A reggel 8 órától este 9-ig üzemelő metrót szeptemberig ingyen
használhatják a palmaiak, akik már a szerdai első napon nagy számban
tolongtak az állomásokon.
A helyi hatóságok az ingyenesség hosszú időszaka alatt akarják
megismertetni és megkedveltetni a lakosokkal a metrózást, ami a
tömegközlekedés vadonatúj formája a Baleári-szigeteken.
Az illetékesek arra számítanak, hogy évente hárommillióan utaznak a
Palma de Mallorca-i metrón.
index.hu
( Magyar Nemzet Online;
index.hu alapján szerk)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát