Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | Herter Laszlo | 0 hozzászólás
2010. október 5. Közélet
A parlament elé terjesztette a kormány az Országgyűlés őszi ülésszakára készített törvényalkotási programját. A jövő évi költségvetés és az azt megalapozó törvénycsomag mellett a legfontosabbak között a 16 százalékos személyi jövedelemadó bevezetése, a gyes és a gyed újraszabályozása, valamint az APEH és a vám- és pénzügyőrség összevonásához szükséges jogszabályok megalkotása szerepel. Az ördög persze a részletekben rejlik.
Törvényalkotási program
A parlament elé terjesztette a kormány az Országgyűlés őszi ülésszakára készített törvényalkotási programját. A jövő évi költségvetés és az azt megalapozó törvénycsomag mellett a legfontosabbak között a 16 százalékos személyi jövedelemadó bevezetése, a gyes és a gyed újraszabályozása, valamint az APEH és a vám- és pénzügyőrség összevonásához szükséges jogszabályok megalkotása szerepel.
A kabinet elképzelései szerint novemberben fogadnák el azt a törvényt, amellyel létrehoznák a nemzeti eszközkezelő társaságot. Ezzel az intézménnyel rendeznék a jelzáloggal terhelt ingatlanok tömeges árverezéséből és a fizetési kötelezettségeiket teljesíteni nem tudók utcára kerüléséből fakadó problémákat. Novemberben fogadnák el a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló törvény módosítását, amellyel megteremtenék a lehetőségét a 40 év szolgálati idővel rendelkező nők öregségi nyugdíjjogosultságának. Az elképzelések között szerepel a gyes és a gyed újraszabályozása, valamint a gyes melletti nyolcórás munkavégzés tilalmának visszaállítása. Az ígéreteknek megfelelően törvénnyel biztosítanák, hogy 2011. január 1-jétől megkezdhessék működésüket a megyei kormányhivatalok, valamint kiküszöbölnék az egyházakat az előző kormányzati ciklusban ért méltánytalanságokat. Várhatóan elkészül az új jogalkotási törvény is – a korábbit az Alkotmánybíróság a tavalyi év végével semmisítette meg. Módosítanák a 2011. évi népszámlálásról szóló törvényt, és több, nemzetpolitikai vonatkozású jogszabály változtatását is előterjesztenék, így például a Szülőföld Alapról, illetve a szomszédos államokban élő magyarokról szólót. – Íme, a tervezett program.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
1. Törvényjavaslat a hagyatéki eljárásról szóló 2010. évi XXXVIII. törvény módosításáról.
(Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: miután az Alkotmánybíróság az új Ptk. hatálybalépéséről szóló rendelkezéseket megsemmisítette, de az új Ptk. szabályaira épült hagyatéki eljárási törvényt a döntés nem érintette, emiatt indokolt azt úgy módosítani, hogy az a hatályos Ptk. szabályaihoz igazodjon. Az elfogadás várható időpontja: október.)
2. Törvényjavaslat a fővárosi és megyei kormányhivatalokról, valamint a területi államigazgatási szervek átalakításához kapcsolódó egyes törvények módosításáról.
(Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: a területi államigazgatási szervek 2011. január elsején esedékes szervezeti, működési integrációjával, az ún. megyei kormányhivatalok működésének megkezdésével kapcsolatos törvénymódosításokat tartalmazza. Az elfogadás várható időpontja: november.)
3. Törvényjavaslat a tartással kapcsolatos ügyekben a joghatóságról, az alkalmazandó jogról, a határozatok elismeréséről és végrehajtásáról, valamint az e területen folytatott együttműködésről szóló 4/2009/EK tanácsi rendelet hazai végrehajtásának biztosítása érdekében szükséges törvénymódosításokról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: Az EK tanácsi rendelet hazai alkalmazásához szükséges törvényi rendelkezések megalkotása. Az elfogadás várható időpontja: november.)
4. Törvényjavaslat a miniszterek feladat- és hatáskörének változásával összefüggésben szükséges törvénymódosításokról. (Nagy terjedelmű szabályozás. Célja: a kormányzati struktúra megváltozásából következő feladat- és hatáskörök módosulásának átvezetése. Az elfogadás várható időpontja: november.)
5. Törvényjavaslat az egyházak hitéleti és közcélú tevékenységének anyagi feltételeiről szóló 1997. évi CXXIV. törvény módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: az egyházakat az előző kormányzati ciklusban ért méltánytalanságok kiküszöbölése. Az elfogadás várható időpontja: november.)
6. Törvényjavaslat a jogalkotásról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Az Alkotmánybíróság 2009. december 31-ével megsemmisítette a jogalkotásról szóló 1987. évi, XI. törvényt, így elengedhetetlen annak újbóli megalkotása. Az elfogadás várható időpontja: november.)
7. Törvényjavaslat a csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény módosításáról. (Kis terjedelmű szabályozás. A szabályozás célja: jogharmonizációs kötelezettség teljesítése. Az elfogadás várható időpontja: december.)
8. Törvényjavaslat a 2011. évi népszámlálásról szóló 2009. évi CXXXIX. törvény módosításáról.(Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: a népszámlálás szervezése és lebonyolítása tekintetében hozott több szakszerűtlen, célszerűtlen és kockázatos döntés korrigálása, amelyek egy részét a 2009 őszén elfogadott törvénybe is belefoglalták, így e rendelkezések áttekintése és módosítása is indokolt. Az elfogadás várható időpontja: december.)
9. Törvényjavaslat az egyes nemzetpolitikai vonatkozású törvények módosításáról.
Benne: a Szülőföld Alapról szóló 2005. évi II. törvény módosítása, valamint a szomszédos államokban élő magyarokról szóló 2001. évi LXII. törvény módosítása. (Kis terjedelmű szabályozás. Célja: a határon túli magyarok támogatásának egységes rendszerbe foglalása. Az elfogadás várható időpontja: december.)
10. Törvényjavaslat az egyes büntető tárgyú törvények módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: az alkotmánybírósági határozatok büntetőjogi vonatkozásainak átvezetése, a környezetvédelmi tényállások esetén az EU jogharmonizáció kapcsán felmerült módosítások, valamint a kényszergyógykezelés és a részben felfüggesztett szabadságvesztés szabályainak újragondolása. Az elfogadás várható időpontja: december.)
11. Törvényjavaslat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2009. évi CXX. törvény hatályba nem lépésével összefüggő egyéb törvénymódosításokról. (Közepes terjedelmű szabályozás.
Célja: az új Ptk.- hoz kapcsolódóan 2011. január elsején hatályba lépő törvények feltétlenül szükséges módosítása. Az elfogadás várható időpontja: december.)
Belügyminisztérium
1. Törvényjavaslat az épített környezet átalakításáról és védelméről szóló 1997. évi
LXXVIII. törvény módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: jogharmonizációs szabályok átvezetése, az építésügyi nyilvántartások elektronizálásának és az adatvédelmi jogszabályokkal való összhangjának megteremtése, az Alkotmánybíróság 144/2010. (VII. 14.) határozatából fakadó, jogalkotási kötelezettség teljesítése, az építésügyi és
építésfelügyeleti hatósági eljárások elektronizálásának bevezetése, a közterületi szabályozás szigorítása feltételeinek megalapozása, az önkormányzatok építésügyi szerepének megerősítése és rugalmasabbá tétele. Az elfogadás várható időpontja: november.)
2. Törvényjavaslat a menedékjogról szóló 2007. évi LXXX. törvény módosításáról, valamint a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi II. törvény módosításáról. (Nagy terjedelmű szabályozás. Célja: jogharmonizációs jellegű módosítás, a 2008/115/EK irányelv és a 2009/50/EK irányelv átültetése, illetve a jogalkalmazás során felmerült problémák rendezése. Az elfogadás várható időpontja: november.)
3. Törvényjavaslat a fővárosi és a kerületi önkormányzatok közötti forrásmegosztásról szóló 2006. évi CXXXIII. törvény módosításáról. (Kis terjedelmű szabályozás. Célja: az Alkotmánybíróság által hatályon kívül helyezett határozat - 55/2010./ V.5. - rendelkezések pótlása. Az elfogadás várható időpontja: november.)
4. Törvényjavaslat egyes rendészeti tárgyú törvények módosításáról. (Nagy terjedelmű szabályozás. Célja: a kormányprogramból adódó feladatok végrehajtása, többek között a rendőrségi pótlékrendszer újragondolása, a rendészeti korrupció felszámolása, továbbá jogharmonizációs kötelességek teljesítése. Az elfogadás várható időpontja: november.)
Vidékfejlesztési Minisztérium
1. Törvényjavaslat a mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló
2007. évi XVII. törvény módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: a kormányprogramhoz kapcsolódóan az eljárás egyszerűsítése, az ügyfelek érdekeinek szem előtt tartása, a támogatásról való döntés időpontjának meghatározása. Az elfogadás várható időpontja: október.)
2. Törvényjavaslat a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi MI. törvény módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: a vízi közműszolgáltatásra vonatkozó, szakmailag feltétlenül szükséges elemek beépítése a vízgazdálkodási törvénybe, így - többek között - felülvizsgálatra kerülnek a vízgazdálkodási hatósági eljárásra vonatkozó, a tulajdonnal kapcsolatos rendelkezések. Az elfogadás várható időpontja: november.)
3. Törvényjavaslat a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény
Módosításáról. (Nagy terjedelmű szabályozás. Elfogadás várható időpontja: november
Célja: a hulladékokról és egyes irányelvek hatályon kívül helyezéséről szóló 2008/98/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv hazai jogrendbe történő átültetése. Az elfogadás várható időpontja: november.)
4. Törvényjavaslat az agrárkamaráról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: az agráriumnak a gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvény hatálya alóli kivétele, a kamara szervezeti felépítésének, működésének és fegyelmi rendjének meghatározása. Az elfogadás várható időpontja: december.)
Honvédelmi Minisztérium
1. Törvényjavaslat a Magyar Honvédség hivatásos és szerződéses állományú katonáinak jogállásáról szóló 2001. évi XCV. törvény módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás.
Célja: jogharmonizációs kötelezettség teljesítése, a fegyelmi eljárással kapcsolatos szabályok pontosítása. Az elfogadás várható időpontja: október.)
2. Törvényjavaslat a Magyarországon állomásozó közös katonai szervezetek egyes jogállási kérdéseiről. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: a hazánk területén tartósan állomásozó külföldi haderők tagjainak a feladatellátáshoz kötődő mentességek biztosítása. Az elfogadás várható időpontja: november.)
3. Törvényjavaslat a honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2004. évi CV. törvény módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: a központi államigazgatási szervekről, valamint a kormány tagjai és az államtitkárok jogállásáról szóló 2010. évi XLIII. törvénnyel bevezetett új vezetői struktúrával kapcsolatos szabályok pontosítása, kifejezetten a szervezeti hatékonyság növelése és a Magyar Honvédség felsőszintű irányítási és vezetési struktúrájának teljes körű biztosítása érdekében. Az elfogadás várható időpontja: december.)
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
1. Törvényjavaslat a bio-üzemanyagokról szóló törvényről. Benne: az európai uniós csatlakozással összefüggő egyes törvények módosításokról, törvényi rendelkezések hatályon kívül helyezéséről, valamint egyes törvényi rendelkezések megállapításáról szóló 2004. évi XXIX. törvény módosítása. (Kis terjedelmű szabályozás. Célja: a tüzelőanyagokra vonatkozó minőségi követelmények meghatározása, a teljes életciklusra számított üvegházhatású gázkibocsátás csökkentése, a kötelező bioüzemanyag-részarány, a fenntarthatósági kritériumok meghatározása. Az elfogadás várható időpontja: október.)
2. Törvényjavaslat az egyes közlekedési tárgyú törvények módosításáról. Benne: a vízi közlekedésről szóló 2000. évi XLII. törvény módosítása; a légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény módosítása; a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény módosítása; a légi-, a vasúti és a vízi közlekedési balesetek és egyéb közlekedési események szakmai vizsgálatáról szóló 2005. évi CLXXXIV. törvény módosítása; az autóbusszal végzett menetrend szerinti személyszállításról szóló 2004. évi XXXIII. törvény módosítása.
(Közepes terjedelmű szabályozás. Jogharmonizációs jellegű módosítás. Az elfogadás várható időpontja: november.)
3. Törvényjavaslat a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. Törvény módosításáról, és a földgázellátásról szóló 2008. évi XL. törvény módosításáról Benne: az atomenergiáról szóló 1996. évi CXVI. törvény jogharmonizációs záradékának módosítása; a bányászatról szóló 1993. évi XLVIII. törvény módosítása. (Nagy terjedelmű szabályozás. Célja: méltányos szabályok megállapítása a villamos energia határokon keresztül történő kereskedelmére vonatkozóan, továbbá megkülönböztetés-mentes szabályok rögzítése a' földgázszállító rendszerekhez, földgáztárolókhoz való hozzáférés feltételeire vonatkozóan a földgáz belső piacának megfelelő működése érdekében. Az elfogadás várható időpontja: november.)
4. Törvényjavaslat a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi
CLXXXI. törvény módosításáról. (Nagy terjedelmű szabályozás. A szabályozás célja: az egyszerűbb eljárás megteremtése, a jogalkalmazói tapasztalatok beépítése, a törvény céljainak a jelenleginél olcsóbb módon történő biztosítása, a rendszer túlzottan bürokratikus elemeinek eltörlése. Az elfogadás várható időpontja: december.)
5. Törvényjavaslat a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: a nemzetközi közúti árufuvarozási piachoz való hozzáférés szabályainak deregulációs jellegű, közösségi szintű szabályozása, adatkezelési kérdések kezelése, továbbá a taxis vállalkozásokra vonatkozóan szabályozási felhatalmazás. Az elfogadás várható időpontja: december.)
Nemzeti Erőforrás Minisztérium
1. Törvényjavaslat egyes szociális, fogyatékos-ügyi, gyermekvédelmi és családtámogatási tárgyú törvények módosításáról. (Nagy terjedelmű szabályozás. Célja: a térítési díj szabályainak megváltoztatása, átmeneti és tartós bentlakásos ellátás felülvizsgálata, magántőke bevonása, a GYES és GYED újraszabályozása, a GYES melletti 8 órás munkavégzés tilalmának visszaállítása, az utógondozói ellátottak esetében a korábbi korhatár visszaállítása. Az elfogadás várható időpontja: november.)
2. Törvényjavaslat az előadó-művészeti szervezetek támogatásáról és sajátos foglalkoztatási szabályairól szóló 2008. évi XCIX. törvény módosításáról. (Kis terjedelmű szabályozás. Célja: a munkajogi részekre vonatkozó speciális rendelkezések, az Előadó-művészeti Tanács működésére, az előadó-művészeti szervezetek vezetői pályázatára és a zenekarokra, énekkarokra vonatkozó rendelkezések, továbbá a színházak, bábszínházak finanszírozására vonatkozó szabályok módosítása. Az elfogadás várható időpontja: november.)
3. Törvényjavaslat a sportról szóló 2004. évi I. törvény módosításáról. (Nagy terjedelmű szabályozás. Célja: a kormányprogrammal összhangban a sport-köztestületek, közalapítványok, háttérintézmények, tanácsadó testületek feladatainak módosítása, és a jogalkalmazás során felmerült fogalmi pontosítások átvezetése. Az elfogadás várható időpontja: november.)
4. Törvényjavaslat a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény módosításáról. (Kis terjedelmű szabályozás. Célja: a 40 év szolgálati idővel rendelkező nők öregségi nyugdíjjogosultságával összefüggő módosítások. Az elfogadás várható időpontja: november.)
5. Törvényjavaslat az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: az egyedi méltányosságra vonatkozó szabályok módosítása, illetve a kormányprogramból adódó szabályozási feladatok végrehajtása. Az elfogadás várható időpontja: december.)
Nemzetgazdasági Minisztérium
1. Törvényjavaslat az egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról. Benne: a befektetési vállalkozásokról és az árutőzsdei szolgáltatókról, valamint az általuk végezhető tevékenységek szabályairól szóló 2007. évi CXXXVIII. törvény jogharmonizációs célú módosítása; a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 1996. évi CXII, törvény módosítása; a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéről szóló 2007. évi CXXXV. törvény jogharmonizációs célú módosítása, a fizetési, illetve értékpapír-elszámolási rendszerekben történő teljesítés véglegességéről szóló 2003. évi XXIII. törvény módosítása; a lakás-takarékpénztárakról szóló 1996. évi CXIII. törvény módosítása. (Nagy terjedelmű szabályozás. Célja: az egyes pénzügyi tárgyú uniós jogi aktusok hazai jogrendbe történő átültetése, valamint a törvények hatályosulásából eredő, a gyakorlati működés során problémákat okozó technikai jellegű pontosítások átvezetése. A javaslat része lesz a lakás-takarékpénztár vonzóbbá tétele. Az elfogadás várható időpontja: november.)
2. Törvényjavaslat egyes közpénzügyi tárgyú törvények módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Az Országgyűlés július 22-én fogadta el az államháztartási törvény módosítását, amely rendelkezett - egyebek mellett - a költségvetési szervek működésének azonnali racionalizálásáról és a költségvetési (fő)felügyelői rendszer létrehozásáról. A közpénzügyi rendszer átalakításának, korszerűsítésének azonban ez csak az első lépése volt, még 2010-ben további lépések megtételét tervezi a kormány, amelyek már a 2011. évi költségvetés végrehajtásánál hasznosulhatnak. Az elfogadás várható időpontja: november.)
3. Törvényjavaslat az adó- és járuléktörvények, a számviteli törvény és a könyvvizsgáló kamarai törvény, valamint az európai közösségi jogharmonizációs kötelezettségek teljesítését célzó adó-és vámjogi tárgyú törvények 2010. évi módosításáról. Benne: az APEH és a VP egyesítésével összefüggő jogszabály módosítása. (Nagy terjedelmű szabályozás. Célja: egyrészről a kormány által meghirdetett 16 százalékos személyi jövedelemadó kulcs bevezetését biztosító, valamint az APEH és a VP egyesítése miatt szükségessé váló jogszabályok megalkotása, illetve a bele járó jogharmonizációs célú kötelezettségek teljesítése. Célja továbbá: az adózással kapcsolatos egyes határidők újraszabályozása, az adminisztráció egyszerűsítése. Az elfogadás várható időpontja: november.)
4. Törvényjavaslat a Nemzeti Eszközkezelő Társaságról. (Közepes terjedelmű szabályozás. Célja: A Kormány 29 pontos akciótervében szereplő intézkedés, a jelzáloggal terhelt ingatlanok tömeges árverezéséből és a fizetési kötelezettségeiket teljesíteni nem tudók utcára kerüléséből fakadó problémákat hivatott hosszútávon, megnyugtatóan, a jogok és kötelezettségek egyensúlyára épülően rendezni. Ehhez a finanszírozók, a hitelfelvevők és az állam számára optimális, mindhárom szereplő motivációját elősegítő szabályozás kialakítása szükséges! Az elfogadás várható időpontja: november.)
5. Törvényjavaslat a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről. (Nagy terjedelmű szabályozás. Az elfogadás várható időpontja: december.)
6. Törvényjavaslat a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetését megalapozó törvények módosításáról. (Nagy terjedelmű szabályozás. A költségvetéshez szükséges törvénymódosításokat tartalmazza az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 36. §-a alapján. Az elfogadás várható időpontja: december.)
7. Törvényjavaslat foglalkoztatáspolitikai területet érintő jogharmonizációs célú jogszabály-módosításokról. Benne: az, ágazati párbeszéd bizottságokról és a középszintű szociális párbeszéd egyes kérdéseiről szóló 2009. évi LXXIV. törvény módosítása; a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény módosítása; az európai üzemi tanács létrehozásáról, illetve a munkavállalók tájékoztatását és a velük való konzultációt szolgáló eljárás kialakításáról szóló 2003. évi XXI. törvény módosítása; az Országos Érdekegyeztető Tanácsról szóló 2009. évi LXXIII. törvény módosítása. (Nagy terjedelmű szabályozás. Jogharmonizációs célú módosítás, a 2009/38/EK irányelv, a 2009/50/EK irányelv és a 2009/52/EK irányelv átültetése. Az elfogadás várható időpontja: december.)
8. Törvényjavaslat a termékek forgalmazásával összefüggő egyes követelményekről és a piacfelügyeletről, valamint a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. A törvényjavaslat a piacfelügyelet átlátható, egységes rendszerét állítaná fel egy új törvény megalkotásával és több más törvény módosításával egyidejűleg. A kereskedelemről szóló törvény módosítását a turizmus, területét érintő módosítások indokolják. Az elfogadás várható időpontja: december.)
9. Törvényjavaslat a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény módosításáról. (Közepes terjedelmű szabályozás. A módosítások kiterjednek a fogalmi rendszer pontosítására, a panaszkezelés, az ügyfélszolgálati szabályok kiegészítésére, a békéltető testületi szabályozás korrekciójára a közérdekű keresetek szabályainak újragondolására és a hatósági eljárás szabályainak pontosítására, kiegészítésére. Az elfogadás várható időpontja: december.)
Külügyminisztérium
Törvényjavaslat a konzuli védelemről szóló 2001. évi XLVI. törvény módosításáról. (Kis terjedelmű szabályozás. Célja: a konzuli tevékenységhez kapcsolható adminisztrációs terhek és folyamatok csökkentése, az informatikai rendszerek modernizálása, a lassú diplomáciai futárpostát kiváltó gyorspostai szolgáltatás alkalmazása többlépcsős fejlesztés keretében. Az elfogadás várható időpontja: december.)
Bartha Szabó József
KDNP, 2010. október 5.
JOBBIK GONDOLAT
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát