Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | Herter Laszlo | 0 hozzászólás
2010. június 2. Közélet
Kínában gyártott, tengeren utaztatott és Németországban átcímkézett mozgólépcsőket épített be 2004-ben a Deák téren az Otis Felvonó Kft., amely a munkát nyílt nemzetközi tenderen nyerte el a BKV-tól – erről árulkodik több, lapunkhoz eljuttatott dokumentum. A csaknem 1,4 millió eurós beruházás során a kivitelező cég több jogsértést is elkövethetett, mivel a közlekedési vállalattal kötött szerződés szerint a mozgólépcsőket a németországi Stadthagenben kellett volna legyártatni. A BKV 2004-ben mindent rendben talált, az Otis Felvonó Kft.-nél viszont megkeresésünk nyomán belső vizsgálat indult.
Több bűncselekmény gyanúját is felvethetik azok a lapunk birtokába került információk, amelyek a Deák téri mozgólépcső 2004-es cseréjének megdöbbentő hátterét mutatják be. A munkát a budapesti 2-es metró felújításakor végezték el, a BKV a beruházásra nyílt, nemzetközi tendereken lebonyolított verseny után kötött szerződést az Otis Felvonó Kft.-vel.
A BKV tájékoztatása szerint a szerződés összege 1,372 millió euró – jelenlegi árfolyamon csaknem 378 millió forint – volt, ebből az összegből azonban visszavontak több mint 200 ezer eurót késedelmi kötbér címén. Nem tudni, hogy a Deák téri mozgólépcsők kicserélésére hány társaság adott be pályázatot, de szinte biztos, hogy legalább fél tucat induló volt.
Egy 2004-es BKV-közlemény szerint
minden részmunkára kiírt tenderen legalább öt cég mérette meg magát, de
akadt olyan pályázat is, amelyen tucatnyi társaság indult.
A BKV a Deák téri munkára olyan szerződést kötött az Otis Felvonó
Kft.-vel, hogy a mozgólépcsők egyes elemeit Stadthagenben,
Németországban kell legyártani. Erre azért volt szükség, mert a
beruházás nagyobb részben uniós hitelből valósult meg, így a mozgólépcső
elemeinek az Európai Unió határain belül kellett (volna) elkészülniük.
A BKV még azt is kikötötte, hogy egy alkalommal a helyszínen kívánja megtekinteni az üzemet, hogy a közlekedési társaság szakemberei a mozgólépcső gyártásakor tudják ellenőrizni a berendezéseket.
( MNalapján szerk.)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát