Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | Herter Laszlo | 0 hozzászólás
2010. október 23. Közélet
Fecseg a felszín és hallgat a mély. Korunk ötvenhatról szóló szó- és betűáradatáról óhatatlanul e költői sor jut eszünkbe. Hiába ismeri el ugyanis ma már minden történész, hogy 1956-ban forradalom és szabadságharc volt, ha valódi előzményeit, lefolyását, és főként a forradalmat megtorlók jellemrajzát, hovatartozását továbbra is tabuk fedik. Ezért az alábbi írás célja, hogy a teljes igazságot feltárja róla.
Előzmények: hazánk szovjet
megszállása, a vezetés zsidó arculata
Ahhoz, hogy 1956 miértjeire kielégítő válaszokat
kapjunk, részletesebben kell megismerkednünk előzményeivel. David
Irving brit történész, a kommunisták és a liberálisok
meghamisította történelem egyik legjelentősebb újraértékelője,
1981-ben megjelent, ’56-os forradalmunk és szabadságharcunk igaz
történetét egyedülálló alapossággal ismertető, magyarul is
hozzáférhető könyvében („Felkelés”) leszögezi, hogy 1956
előzménye nem az SzKP Huszadik Kongresszusa, még csak nem is az
1953-as berlini felkelés volt, hanem a Vörös Hadsereg hazánk
földjére lépése a második világháború során. De persze
régebbre is visszanyúlhatunk, 1919-re, a 133 napos zsidó
csőcselékuralomra. Addig a magyar nemzet nem ismerte a zsidó Marx
és Lenin tanításait, miként a kiegyezés utáni korszak
társadalmi elégedetlenségeit meglovagoló szociáldemokraták
áligazságait sem. Nálunk nem volt kommün, mint Párizsban,
1871-ben. Ami ellenben 1919-ben történt hazánkban, megmutatta,
mennyire nem legenda, amit a Zsidó Világszövetség 1910-ben
meghirdetett: Ausztria-Magyarországot fel kell darabolni, és
Magyarország földjén zsidó államot kell létrehozni. A magyar
nemzet természetes ellenállása miatt ez megbukott ’19-ben,
miként ’56-ban is. Utóbb nemcsak azért, mert még emlékeztek a
Lenin-fiúk és a Szamuely-Samuel Tibor és terroristái, a
Cserny-különítmény soha nem feledhető gaztetteire, hanem azért
is, mert a két világháború közötti negyedszázadban még volt
magyar nemzet, amelyet nemzeti öntudat és keresztény szellem
jellemzett, és arculatát olyanok határozták meg, mint vitéz
nagybányai Horthy Miklós, Gömbös Gyula, Imrédy Béla, Teleki
Pál, Klebelsberg Kunó, Hóman Bálint. Védték 1944-1945-ben, ha
kellett, gyermekfejjel fővárosunkat, és logikus, hogy 1956-ban sem
tettek mást, hiszen az ellenség mindkét esetben ugyanaz volt, a
zsidó bolsevizmus, amelyről a két világháború között
tucatnyi leleplező könyv jelent meg: róluk a Mindszentyhez
mindhalálig hű Nyisztor Zoltán pápai prelátus úgy nyilatkozott,
hogy amíg jómaga nem ismerkedett meg személyesen kommunistaellenes
sajtótevékenysége miatt az Andrássy út 60 1945 utáni
állapotaival, voltak némi kétségei hitelességüket illetően.
Ugyanis alig tudta elgondolni is, hogy azokról a kínzásokról és
kivégzésekről szóló tudósítások, amelyek bennük szerepeltek,
mind szóról szóra igazak. Sok százezer nemzettestvérével együtt
hamarosan megtapasztalhatta, hogy igazak bizony.
Nézzük az
oktatásban, a tömegtájékoztatásban ma is tudatosan elhallgatott
tényeket, amelyek nélkül nem érthetjük meg, mi vezetett
1956-hoz! A Vörös Hadsereg parancsnoksága 110 000 férfit űzött
kényszermunkára Budapestről, azon kívül félmilliót az ország
többi részéből. A megszálló, a népünket erkölcsétől
eltántorítani akaró, vagyonából kifosztó szovjet csapatok –
ahogyan Irving megjegyzi – a „sztyeppék kulturálatlan termékei”
voltak. Közel egymillió magyar leányt és nőt erőszakoltak meg,
akik közül sokan gyermektelenek maradtak örökre. Volt, hogy egy
csinos titkárnőt és leányát tizenkét orosz katona erőszakolta
meg. Ahová betörtek, kő kövön nem maradt. Körmenden például a
Batthyány-kastélyban a bútorokat összetörték, a puskák csövét
a falhoz vágták, majd az udvarra dobták. Az Árpád-kori
függőpecsétes oklevelek fa pecséttokjával „tisztították”
csizmájukat, az okleveleken pedig krumplit hámoztak, vagy a város
környéki vizes árkokba hajították, illetve WC-papírnak
használták őket, vagy egyszerűen elégették. A kölnit garatra
öntötték, mert azt hitték, hogy vodka. A halat, hogy megmossák,
leöblítették a WC-kagylóban, és ha a hal eltűnt, bosszúból
agyonverték a háziakat.
Az 1948-ban teljhatalomra jutott,
zsidók vezette Kommunista Párt kétfrontos harcot vívott. Először
is mindenkit, aki bármennyire szembeszállt a bolsevizmussal,
fasisztának, „burzsuj”-nak, osztályidegennek, a „népi
demokrácia” ellenségének tekintett, akiket be kell börtönözni,
sőt ki kell végezni, másodszor a kereszténységet és az annak
elkötelezett nemzeti sajtót teljesen fel akarta
számolni.
Ismeretes, hogy Mindszentyt halálos ellenségének
tekintette Rákosi (Rosenfeld) Mátyás. Legszívesebben
kivégeztette volna, figyelmeztetve, hogy követőikre is ez vár.
Az azonban már kevésbé ismeretes, hogy
azért kerülte el a kivégzést, mert miután Rákosi szándékáról
értesült Franco tábornok, tudatta Sztálinnal: ha Mindszentyt
elteszik láb alól, kivégezteti az összes spanyolországi
kommunistát. Ha a kivégzést igen, a fizikai megleckéztetést
mégsem kerülhette el. Mindennél többet elárul a bolsevizmus
természetéről, hogy amikor az Andrássy út 60-ba került, egy
partizán belerúgott, és azt mondta neki: „Életem legboldogabb
pillanata volt ez.”
Rákosi fő támasza, az Andrássy út
60 új ura, Péter (Auspitz) Gábor korántsem
csak a nyilasokat kínoztatta, hanem mindenkit, akinek elege lett a
zsidó bolsevizmusból. Élet-halál ura volt. Vitéz
Málnási Ödön, a kiváló történész így foglalta
össze „Magyar Mártyrok” című könyvében, mi zajlott az
Andrássy út 60 pincéiben:
„A tízezrével elfogott hazafiak 20 körme alá 10-10 gombostűt vertek, s azután gumibottal összes körmeiket leverték, lemanikűrözték. Vagy az áldozatot seprűnyélre kötve, talpával lefelé fordítva, talpait órákon át gumibottal addig csépelték, míg kétszeresére dagadt, aztán arra kényszerítették, hogy vödör hideg vízben áztassa lábait. Vagy az áldozatról lehúzták harisnyáit, szájába nyomták, hogy ne tudjon ordítani, még egy gázálarcot is kötöttek rá hangfogónak, azután hozzáfogtak a legkülönfélébb ’munkához’: nemi szervét gumibottal cafatokra verték, vagy vékony üvegcsövet nyomtak bele, és vaskalapáccsal addig verték, míg az üvegcső apró szilánkonként belepréselődött. Az ilyen áldozat két év múlva is sírt, ahányszor örökké gennyező nemi szervén vizelnie kellett. (Rosenberg Ibolya vezette be ezt a kínzási módszert.) Vagy az áldozat nemi szervét íróasztal fióknyílásba tördelték. Vagy az áldozat nemi szervére 2-3 gumiforrasztó sallert kötöttek, meggyújtották és így a nemi szervet teljesen leégették. (Dr. Farkas Ferenc ügyvéden kipróbált módszer, azután általános.) Ha nő volt az áldozat, akkor nemi szervét addig döfködték gumibotokkal, míg véresen kifordult, és az áldozat hónapokon belül szörnyű kínok között meghalt.
Vagy az áldozatot hátrafektetve lekötötték, hasára vaslábos alá patkányt kötöttek, a másik vaslábosba föléje égő parazsat tettek, és így a patkányt arra késztették, hogy az áldozat hasán keresztülfúrja magát és elmeneküljön a megsüléstől. (Dr. Böhm Ferencen kipróbált módszer.) De a leggyakoribb az volt, hogy az áldozatot nagyon sokan megrohanták, földre gyömöszölték és végtagjaira állva, gumibotokkal csoportokban váltva egymást, órákon keresztül addig csépelték, míg egész teste, feje csupa seb és vér volt. Ilyen kínzások közben egyedül a budapesti központjukban, az Andrássy út 60-ban naponként legalább 30-40 halt borzalmas mártírhalált. Aki életben maradt, gondolkodás nélkül aláírta az általuk előre megfogalmazott jegyzőkönyvet, mert számára a mielőbbi felakasztás megváltást jelentett a borzalmas kínzásoktól. Ha a ’népügyészségen’ eszébe jutott a kínzásokra hivatkozva vallomását visszavonni, vagy ezt a csőcseléknek is legaljából összeszedett népbíróság előtt merészelte megtenni, akkor nyomban visszaadták ’pótnyomozás’- ra a politikai rendőrségre, ahol újabb borzalmas kínzások után vállalta önmaga ellen a hamis vallomást, hogy végre felakasszák. A legtöbb áldozatnak legalább 50-100 zsidó meggyilkolását kellett elismernie. Ha össze lehetett volna szedni ezen jegyzőkönyveket, akkor kiderült volna, hogy Ábrahám óta egész földünkön együttvéve sem élt annyi zsidó, mint amennyinek meggyilkolását az ilyen tortúrákkal készült jegyzőkönyvek számadatainak összegezéséből ki lehetett volna mutatni.”
A magyarság tömegeinek fizikai
megnyomorításával párhuzamosan mindent megtett a bolsevizmus,
hogy a Lenin által a „nép ópiumá”-nak nevezett vallást
kiirtsa. A nőket a megerőszakolásuktól testével védő báró
Apor Vilmos győri püspök meggyilkolását követően főleg az
ifjúsággal foglalkozó világi- és szerzetespapokat üldözték
(néhányukat, mint Kun András minoritát és Kiss Szaléz
hitoktatót elsők között végezték ki). A kötelező hitoktatást
eltörölték és megfenyegették a gyermeküket hittanra járató
szülőket. A kipróbált, a lelkipásztorkodásban kimagasló
egyéniségeket lemondatták vagy száműzték, és helyükbe az
úgynevezett békepapok kerültek. Az egyházi ingóságok javát
elkobozták. Ugyanígy jártak el a szellemi életben is: közel 4700
„fasisztának, szovjetellenesnek, antidemokratikusnak” bélyegzett
sajtótermék tömeges megsemmisítését rendelték el.
Mindezzel
szembesülve azonnal feltűnhet valami, amiről még az önmagukat
nemzeti elkötelezettségűnek tekintő történészeink is
hallgatnak: a rendszer vezetésének zsidó arculata. Amin
nincs mit csodálkozni, hiszen a bolsevizmus bizonyult a zsidó
világnézet leghatásosabb kifejeződési formájának. Soha nem
fogja megérteni a kommunizmus természetét az, aki nem ismeri a
Talmudot. A kommunizmus gyökerei ugyanis nem Marx, Engels, Lenin
vagy Trockij írásaiban keresendők, hanem a Talmudban, a Kabbalában
és általában a rabbinikus irodalomban.
Így mindjárt
megérthetjük, miért a kor legmeghatározóbb alakja Rákosi.
Eredeti vezetékneve Rosenfeld. 1892. március 9-én
született. Apja zsidó fűszeres. Előbb Budapesten, majd Hamburgban
és Londonban banki tanulmányokat folytat. Az első világháború
után az oroszok elfogják, Szibériába száműzik, ahol kommunista
lesz. Leninnel 1918-ban találkozik először Szentpétervárott, aki
megismerteti a földalatti szervezkedés mesterségével.
Leninre
– akinek tanítómestere a szintén zsidó forradalmár
Dzserzsinszkij volt, aki szerint „a legfőbb feladat megölni
minden burzsujt!” – úgy néz fel, mint egy Istenre. 1919-ben
visszajön Budapestre. A Kommün bukása után Moszkvába, onnan
Ausztriába megy. Miután főnökével, Zinovjevvel összevesz, a
Komintern 1924-ben visszaküldi Magyarországra, hogy szervezze újjá
a Kommunista Pártot, de egyelőre titokban. Kilenc hónap múlva
szervezkedéséért letartóztatják, halálra ítélik, de a halálos
ítéletet végül nyolc és fél év börtönre változtatják.
1935-ben újra bíróság elé kerül, ezúttal 40 kommunistaellenes
magyar 1919-es kivégzése miatt, majd 1940. október 30-án Horthy
véglegesen kiengedi a rács mögül, cserébe az 1849-ben a cári
seregek zsákmányolta magyar honvédzászlók visszaadásáért.
Rákosi tehát újra Szovjet-Oroszországban szervezkedik, ahonnan
1944 végén ismét Budapestre jön. Vezető emberei is mind zsidók,
mint Gerő Ernő. Eredeti vezetékneve Singer.
Mindenki iránt bizalmatlan, ravasz pártszervező. Szintén zsidó
Farkas Mihály (Wolf Izrael) honvédelmi miniszter, nem is
szólva a „főideológus”- ról, Révai Józsefről (Kahána
Mózes , a propagandaminiszterről.
Azonban nemcsak a
felső szinteken (a politikai vezetőrétegben, a közigazgatásban
vagy az egyetemi tanárokat kinevező bizottságokban), hanem alsóbb
szinteken is megfigyelhetővé vált a zsidó térnyerés. Erre jó
példa a már említett börtönvilág. Amíg ugyanis
Szovjet-Oroszországban többnyire csak a parancskiadók voltak
zsidók, szemben a parancsvégrehajtókkal (akik így kijátszhatták
és sokszor ki is játszották a Moszkvából érkező parancsokat
elítélt orosz nemzettestvéreik javára), addig nálunk –
legalábbis 1945 és 1956 között – mindkettő. Hazánkban
tehát még a verőlegények és az őrök között is feltűnően
sok volt a nemileg eltévelyedett, szadista hajlamú zsidó.
Gulágot megjárt honfitársaink a megmondhatói: ha választaniuk
kellett volna Szibéria vagy az Andrássy út 60. között, akkor
valószínűleg inkább Szibériát választották volna.
1956
perdöntő előzménye tehát a felsoroltakon kívül a nagypolgárok
Hortobágyra való kitelepítéséért, a padláslesöprésekért, a
kulákok kifosztásáért, a kolhoz- és szovhozrendszer
erőltetéséért, a magyar mezőgazdaság és ipar szovjet mintára
való tönkretételéért egyaránt felelős zsidó bolsevizmus volt,
így a teljes igazság az, hogy népünk igenis ellene
lázadt fel.
A forradalom hősei, a menetét
késleltetők, tőle vonakodók és árulói
A
kommunista-liberális történelemszemlélet két nagy hazugságot
ver a fejekbe. Először is azt, hogy 1956 „mindenkié”.
Másodszor azt, hogy csak azok voltak a forradalmárok, akik a
kommunista rendszer megreformálásáért küzdöttek, nem pedig
eltörléséért.
A forradalom és szabadságharc szereplői
azonban nem moshatók egybe, mert messze nem volt „mindenkié”,
mivel nem mindegy, ki melyik barikád élén állt. A forradalom
történéseivel kapcsolatba kerülő személyeknek négy csoportját
különböztethetjük meg.
Az első csoportba a
forradalom hősei tartoznak, mindazok, akik kezükben fegyverrel
harcoltak a Rákosi-Gerô-Farkas-Révai négyesfogat, majd a
benyomuló szovjet csapatok ellen. A világ akkori legnagyobb
hadseregét akarták kiverni hazánkból. Ezzel kivívták a
keresztény világ elismerését: nem véletlen, hogy róluk és
általuk népünkről XII. Piusz pápa a legnagyobb csodálattal
nyilatkozott. Többségük munkás volt. Ők fogtak fegyvert
legelőször, és csak utánuk az egyetemisták.
A
„reformkommunisták” szerint ötvenhat igazi hősei nem a
rendszer szellemiségét, hanem gyakorlatát akarták megváltoztatni,
ami persze fából vaskarika. Ha valakiket, akkor a munkásokat
lehetett legkevésbé megtéveszteni. Ők nem reformokat akartak,
vezetőváltásokat, hanem a rendszer teljes felszámolását. Ezt
fejezték ki zászlóik felirataival is: „Ruszkik haza!”,
„Többpártrendszert, szabad választásokat!”, „Lengyelország
utat mutat, kövessük a magyar utat!”, „Bem apó és Kossuth
népe, fogjunk össze, kéz a kézben!”. Az sem igaz, hogy a
munkástanácsok az „emberarcú szocializmusért” szálltak
síkra. A munkástanácsok különben is csak a szovjet csapatok
november 4-i bejövetele után alakultak meg, így az október 23-án
kirobbant harcokban nem vehettek részt, arról nem is beszélve,
hogy a „tanács” kifejezés érthetően igen rossz szájízt
keltett a felkelőkben, hiszen elegük volt az ígéretekből, a
tanácsokból. Tudták, hogy kommunistákkal értelmetlen
tanácskozni.
A forradalmi hősök között elsők között
említendő továbbá a szellem erejével harcoló Mindszenty
bíboros. Leírhatatlan hatással volt a tömegekre,
katolikusokra és protestánsokra egyaránt, de gyakran még a hit
iránt közönyös emberekre is. Azok, akik 1946-ban még Budapest
egyik legszebb temploma, a Regnum Marianum lebontásában vettek
részt, hogy helyébe Sztálin óriásszobra kerüljön, 1956-ban már
hatására darabjaira zúzták a „kőgeneralisszimus”-t, azt
kiáltva: „A templomot akarjuk! A Regnum Marianum-ot akarjuk!”
Ötvenhatos forradalmi rádióbeszéde felrázta népünket.
Kijelentette: „Mi semlegesek vagyunk, mi az orosz birodalomnak nem
adunk okot a vérontásra. De nem merült-e fel az orosz birodalom
vezetőiben a gondolat, hogy sokkal jobban fogjuk becsülni az orosz
népet, ha nem igáz le bennünket? Csak ellenséges népre szokott
rátörni a megtámadott másik ország. Mi most nem támadtuk meg
Oroszországot.”
A második
csoportba a forradalom menetét késleltetők, mindenekelőtt a
„Petőfi Kör” irodalmárai tartoznak, élükön Déry Tiborral
és Háy Gyulával. Felfogásuk az volt, hogy „ha valamit nem tudsz
megakadályozni, akkor állj az élére”. A forradalom élére
kívántak állni, de csak azért, hogy kifogják a szelet a
vitorlából. A felkelők határozott követeléseit mérsékelni
akarták. Követeléseik túlságosan általánosak, így
hatástalanok voltak. A forradalom leverése után ugyan számosan
börtönbe kerültek (Déry Tibor, Háy Gyula), de jóval a kiszabott
büntetési idő lejárta előtt kiszabadultak, hiszen Kádár János
tudta, hogy kuruckodásuk csak a valódi forradalmárok megfékezését
szolgálta. Történelmi szerepük felnagyításáért a felelősség
elsősorban a liberális médiumokat terheli.
A harmadik
csoportba a forradalmi eseményekkel szemben vonakodók tartoznak,
elsősorban Nagy Imre és hívei. A nyugati történészek és
újságírók többségének állításaival szemben tény, hogy a
több mint másfél évtizede szinte kizárólag dicsőített Nagy
Imre ifjúságától fogva szilárdan hitt a kommunizmusban. Még a
pártfegyelemben sem ismert pardont. Két évtizeden át élt
Szovjet-Oroszországban. Csupán annyiban különbözött
Rákosi-Rosenfeldtől, hogy nem moszkvai, hanem jugoszláv – Titó-i
– típusú kommunizmust akart. Vonakodva, bizonytalankodva tett
csak apró engedményeket a forradalmároknak. Ezért nem véletlen
például, hogy a győri felkelők vezére, Szigethy Attila azzal
fenyegetőzött, hogy ha nem ad engedményeket a forradalmároknak,
Budapestre jön és megdönti kormányát. Az engedmények javáról.
Ráadásul az engedményekről nem egyedül döntött, hanem
Mikojánnal vagy Szuszlovval egyeztetve, kivéve legutolsó lépését,
hazánknak a Varsói Szerződésből való kilépését és az
ENSz-hez való fordulását. Élete utolsó pillanatában valóban
végleg szakított Moszkvával, mert csalódott Andropovnak a szovjet
csapatok kivonulására tett ígéretében, így nem ismerte el
Kádárt miniszterelnöknek és nem mondott le, mindez azonban nem
változtat a a tényen: élete javát a kommunizmusnak áldozta,
ezért nem lehetett a forradalom vezéregyénisége.
Végül a
negyedik csoportba a forradalom árulói
tartoznak. A sor élén Kádár (Csermanek) János áll, aki még
a saját maga által átélt történelemből sem tanult, például
abból, hogy Rákosi-Rosenfeld utasítására egyik elvtársuk,
Farkas Vlagyimir valaha az ő körmét is letépte és a szájába
vizelt. Közéjük tartozott ugyanakkor a korábban népkutatásairól
ismert Erdei Ferenc is, és mindazok, akik október 23-a és november
4-e között ugyan a forradalom támogatóinak tetették magukat, ám
a szovjet csapatok bevonulása után maguk is részt vettek a tömeges
megtorlásban.
A megtorlás módszerei, a megtorlók
hovatartozása
Ha az 1956-os forradalmunk és
szabadságharcunk leveréséről jelenleg rendelkezésünkre álló
forrásokat tanulmányozzuk, szembetűnő, hogy a régi, többnyire
zsidó származású tisztek és bírók mennyire kevesellték az
akasztásokat. Marosán György („Buci Gyuri”) és Gerő
Ernő az „ellenforradalmárok” kemény megbüntetését
követelték Kádártól. Rákosi-Rosenfeld pedig egyenesen odáig
elment, hogy megpróbáljon visszatérni a hatalomba. Miután azonban
Budapesten csütörtököt mondott ebbeli kísérlete, felkereste
Hruscsovot, aki csak annyit mondott neki: „Nézze Rákosi,
Magyarországnak már volt tatár kánja, török szultánja,
Habsburg császára, de zsidó királya még nem!”
Tény,
hogy az 1956-ot követő, az 1963-as kádári „amnesztia”
kihirdetéséig lezajlott akasztások, a sortüzek áldozatai
számának pontos megállapítása még várat magára. (Kéri Edit
„Kik lőttek 1956-ban a Kossuth téren?” című könyve
mindenesetre perdöntő tényadatokkal szolgál.) Az eddig feltárt
tények azt mutatják, hogy az 1956 utáni megtorlás az 1849 utáni
megtorlást összehasonlíthatatlanul felülmúlta. Amíg Kádár
János 1956. november 11-i és december 26-i rádióbeszédében
ünnepélyesen megígérte, hogy „egyetlen dolgozónak sem lehet
bántódása”, az október 23-án elkezdődött
tömegmegmozdulásokban való részvétele miatt, addig az 1957.
december 10-i MSzMP-határozat szerint az „osztályidegen,
deklasszált, huligán elemek” – valójában a forradalom hősei
– „semmiféle kíméletet nem érdemelnek”. Kádár ismét
hazudott, hiszen börtön vagy sortűz várta az
elfogott felkelőket.
Döbbenetes példa a megtorlásra
Hornyák Tibor dokumentumkötetének (Ellenszélben 2. kötet.
Bp. 1997.) egyik vallomása:
»Beszélgetést folytatok Bucsai Imréné Marton Erzsébettel, akit Kádár-Marosán vérbírósága, szörnyű megkínoztatás után, halálra ítélt 1956-os cselekményeiért. A Beszkártnál voltam kalauz, Budán a szépilonai kocsiszínben. Október 26-án a Széna téri srácokkal együtt csatlakoztam Szabó bácsi csapatához. Fő tevékenységem abból állt, hogy a már megalakult kis csapattal bejelentésekre, illetve parancskérésre volt ÁVH-soktól fegyvereket, lőszert és robbanóanyagot gyűjtöttünk be, de olykor őket is. Egy alkalommal megbízást kaptunk, hogy Pasaréti úti villájából hozzák be Marosán Györgyöt, aki a jelentés szerint szervezkedik a forradalom ellen. Mi nyolcan teherkocsira szálltunk és kimentünk a lakására.
Hogyan került sor a letartóztatására?
Úgy, hogy becsengettünk a lakásba, a felesége nyitott ajtót. Ő pedig a nappaliban állt és beszélgetett Nagy Dániel szomszédjával, aki szintén országgyűlési képviselő volt abban az időben. Közöltem vele, hogy letartóztatom és előállítjuk a Maros utcai parancsnokságra. Szó nélkül, szinte meghunyászkodva követtek bennünket mind a ketten. Bevittük őket a Maros utcába a volt ÁVH-s laktanyába. Én magam egyedül kísértem őket le a fogdáshoz, aki átvette tőlem őket, és ezzel az ügy a részemről befejeződött. Másnap azonban megtudtam, hogy reggel mind a kettőjüket a legkisebb bántalmazás nélkül hazaengedték. Bezzeg forradalmunk leverése után megint a régi Buci Gyuri volt! Írt egy könyvet és abban nem így írta meg a letartóztatása történetét.
Aztán hova sodorta az élet?
Brüsszelbe, ott kaptunk egy hat szobás lakást négyen nők, és onnan jártunk dolgozni egy termoszgyárba. Aztán 1957 márciusában, Kádár felhívására, aki kijelentette, hogy nyugodtan menjen haza, aki nem gyilkolt, a tésztát bevettem és hazajöttem. Másnap jelentkeztem a rendőrkapitányságon, ahonnan azzal küldtek el, hogy menjek és tegyem a dolgom. Ezt sokáig nem tehettem, mert 1957. augusztus 12-én értem jöttek egy nagy, lefüggönyözött autóval, és házkutatást tartottak, majd elvittek a hírhedt Gyorskocsi utcába.
Mivel vádolták?
A népi demokratikus államrend megdöntésére irányuló szervezkedés vezetésével.
Mit akartak kiszedni?
A Széna téren részt vevő katonatisztek nevét, rangját, hol találhatók, milyen kapcsolatban voltam velük, és hogy a Széna téren harcolókról, az ütközetekről, és a begyűjtéseimből mit tudok nekik elmondani?
Hogyan folytak le a kihallgatások?
Borzalmasak voltak! Volt ott két kihallgató tiszt, akik állandóan kínoztak, ütöttek, rúgtak, ahol értek, a hajamat tépték, olyannyira sikeresen, hogy a kihallgatások befejezése után nyomorék lettem, tönkreverték a vesémet-májamat, a nemi szervemet pedig szülésre örökre alkalmatlanná tették. Az egyik vallató egy gumibotot dugott a hüvelyembe és azt jobbra-balra forgatta, húzta, nyomta stb. A másik állandóan ordítva tette fel a különböző kérdéseit. „Ezt Marosánért!” – kiáltotta többször.
Mikor kezdődött a tárgyalása és milyen ítéletet kapott?
Erre majd azután válaszolok, ha előbb elmondom, hogy a gumibotos vallatás után mit tettek még velem. Elvittek a Mosonyi utcai rabkórházba. Ott egy raborvossal egészségügyinek mondott kaparást hajtottak végre rajtam, miközben le voltam szíjazva, lábaim felpolcolva s a két kínzómester kaparás közben folytatta a vallatást. Nemsokára kitűzték az első fokú tárgyalást, de azt azért kellett elhalasztani, mert agyon voltam verve és hordágyon mégsem akartak a bíróság elé fektetni. 1958. április 15-én, 17-én és 23- án tárgyaltak első fokon. Halálra ítéltek.
Hogyan fogadta a halálos ítéletet?
Ahogy a bírónak nevezett bérgyilkos kimondta, hogy halálra vagyok ítélve, egyszerűen nem tudtam felfogni.
Mi történt a másodfokú tárgyaláson?
Halálos ítéletemet 15 évi börtönre változtatták. A két tárgyalás között egy éjszakára visszavittek a Gyorskocsiba és ott őszültem meg reggelre.
Az ítéletben milyen cselekményeket fogalmaztak meg?
A többi között gyilkosságot, rablást, betöréses lopást. Ezekre a koholt szörnyűségekre tanúkról is gondoskodtak.
Végül hány évet töltött le a 15-ből?
Ítélet után Kalocsára a női börtönbe szállítottak. Olyan helyiségekben voltunk, ahol 16 ember számára csak egy vízcsap és egy vályú volt. Varrodában dolgoztunk, és megkezdték a politikai átnevelést. Sajnos, voltak közöttünk is olyanok, akik holmi kedvezményekért eladták magukat a belső elhárításnak (néhány cigaretta stb.), és vállalták a besúgó szerepét. Szabadulásomra az 1963-as úgynevezett ENSz-amnesztiával került sor. Éppen most jöttem ki a kórházból huszonnegyedszer. A tüdőmön úgy elhatalmasodott a betegség, hogy csak minimális a légző felület. Tönkrementek a beleim, a veséim, a májam, az epém. Hallássérült lettem a sok veréstől, az egyensúlyozás szerve is sérült, ezért imbolygok sokat. A huszonnégy kórházi zárójelentésem egy agyhártya- és agyvelőgyulladást is kimutatott, és azt is, hogy a koponyámban baloldalt idegbénulások találhatók.
Milyen nyugdíjat kapnak a férjével?
A felét sem annak, amit a volt kínmesterek, Buci Gyuriról nem is szólva.«
Kádár megtorlói között viszont már
sokkal kevesebb zsidó szerepelt, mint 1945 és 1956 között,
ugyanis nem akart a pártvezetés még egy felkelést a zsidó
vezetés miatt. Tekintettel arra, hogy azonosításuk és tetteik
feltárása még folyamatban van, ezért csak a teljesség igénye
nélkül tudjuk őket kiemelni.
Apró Antal szobafestő,
majd a párt Központi Vezetőségének tagja,
miniszterelnök-helyettes, az Országgyűlés elnöke az 1956.
október 24-ére virradó éjszakán tartott központi vezetőségi
pártülésen létrehozott Katonai Bizottság elnökeként katonai
diktatúrával akarta leverni a forradalmat, Czinege Lajos és Hazai
Jenő segítségével.
Balázsi Béla ÁVH-ezredes,
egyik megszervezője volt a Nagy Imre-pernek. Kádárral is
szembefordult. Zöldségárus lett, majd öngyilkos.
Barna
Péter ÁVH-ügyész alezredes a Kossuth Tüzértiszti Iskola
felügyelője, Budapesten a Gyorskocsi utcában 1959. szeptember
15-ig teljesített szolgálatot, és támogatta a véres megtorlás
pereinek lebonyolítását. Ezt követően egyetemi tanár
lett.
Betlen (Bettelheim) Oszkár villanyszerelő, a
Szabad Nép szerkesztője fegyverrel harcolt a forradalmárok ellen,
védve a Központi Vezetőség székházát.
Biszku Béla
lakatos segéd, belügyminiszter felügyelte az összes fegyveres
testületet, így minden letartóztatás, kínzás elrendeléséért
felelős! Ezért a minisztertanács elnökhelyettese
lett.
Czinege Lajos kovácssegéd, honvédelmi miniszter
1956. október 23-án a párt katonai bizottságának lett a tagja. A
Honvédelmi Minisztérium Politikai Főcsoportjának helyettesével,
Hídvégi Ferenccel, Uszta Gyulával és Apró Antallal katonai
puccsal akarta megkaparintani a hatalmat. 1957 januárjától a
Munkásőrség megszervezője. Pufajkás. Felelős valamennyi
kínzásért és kivégzésért.
Csendes Károly
igazságügyi minisztériumi főosztályvezető, a legfőbb
ügyész helyettese 1956 után szintén felelős a
megtorlásokért.
Csillag (Stern) Géza gépészmérnök,
vállalati igazgató kivette részét a megtorlásból és a
Munkásőrség megszervezéséből.
Dapsi Károly borbély,
kerületi párttitkár, gyárigazgató a Néphadsereg MSzMP
Intéző Bizottságának elnökeként tevékenyen részt vett a
forradalom leverésében. Jutalmul vezérőrnagy, később azonban
kegyvesztett lett.
Garasin Rudolf nyomdász, Cseka-tiszt,
ÁVH-ezredes 1956-ban még irányította a büntetésvégrehajtás
fegyveres testületét, így tudta nélkül aligha kerülhetett sor
tűzparancs kiadására, amikor a Parlament környéki épületeket
ostromolták.
Gyurkó Lajos pék, vezérőrnagy
Tiszakécskén sortüzet nyitott a tömegre. A kecskeméti
cigánynegyedben megbúvó 60-80 felkelőre is tüzet nyitott.
Hazai
Jenő géplakatos, pártmunkás is katonai puccsal akarta átvenni
a hatalmat.
Horn Gyula a budapesti Kerepesi úti
laktanyában, a Budapesti Rendőrfőkapitányság „Hunyadi János”
karhatalmi zászlóaljának tagja, vagyis pufajkás lett.
Fővárosunkban a Nyugati téri sortűz parancs kiadója volt.
Ilku
Pál tanító, művelődési miniszter felelős a törvényszékek
halálos ítéleteiért, a rögtönítélő bíróságok
döntéseiért.
Marosán György péksegéd, államminiszter
felelős a salgótarjáni sortűzért, amelynek 131 halálos áldozata
és kétszer annyi sebesültje volt.
Pap János
vegyészmérnök, belügyminiszter felelős többek között
Brusznyai Árpád bölcsész kivégzéséért.
Pető
(Richtmann) László a Munkásőrség tagjaként vett részt a
forradalmárok megkínzásában.
Rajnai Sándor kötőszövő,
ÁVH-alezredes, diplomata készítette az első megtorlási
listát, amelynek alapján megkezdődött a forradalom vezetőinek
letartóztatása. Ő tartóztatta le a romániai őrizetben lévő
Nagy Imrét és szállíttatta Budapestre. Őt bízták meg végül a
Nagy Imre-per felügyeletével.
Sós (Sternberg) György
rendőr vezérőrnagy részt vett a forradalmárok
letartóztatásában, és nyilvántartásba vett 8000 Nyugatról
hazatért budapesti lakost, és ügynököket telepített közéjük.
Csak 1961-ben 111 ember ellen foganatosított rendőrhatósági
intézkedést. 105-öt őrizetbe is vettek.
Sucin József
vasesztergályos, ezredes, politikai tiszt 131 forradalmár
sortűz okozta halálért felelős.
Zoltai Gusztáv (Zucker
Gerzson) munkásőr a kecskeméti repülőtér
őrszázadában teljesített szolgálatot tizedesként, majd 1968-tól
1976-ig Komlós János ávós tiszt művészeti titkára volt,
1991-től köztudomásúan a MAZsIHISz (Magyarországi Zsidó
Hitközségek Szövetsége) igazgatója.
A Kádár-világ
igazi következménye a teljes tudatleépítés volt
Az
1963-as amnesztia kihirdetését követően a bebörtönzéseket és
a kivégzéseket a magyarság millióinak teljes tudatleépítése
váltotta fel, 1956 következetesen ellenforradalomnak nevezése,
cionista vezényletre. Történelmünk addigi legsötétebb korszaka
következett, és az általa okozott lélekirtás, szellemrombolás
ezerszer veszedelmesebbnek bizonyult a gazdasági nyomornál:
sokaknak már nem a körmét tépték le, hanem munkájuk eredményét
rabolták el.
Az alábbi névtelen korabeli röpirat
akasztófahumoránál aligha jellemezhetnénk találóbban az 1956
megálmodott Magyarországot keresztre feszítő Kádár-világ
feslettségét:
»A szocializmus hét csodája:
1. Mindenkinek volt biztos munkahelye.
2. Bár mindenkinek volt munkája, mégsem tett senki semmit.
3. Bár semmittevéssel telt az idő, mégis minden terv 100 % felett teljesült.
4. Bár a gazdaság terv szerint fejlődött, mégis minden fontos dolog hiánycikk volt.
5. Bár semmit sem lehetett kapni, mégis mindenkinek megvolt mindene.
6. Bár elvileg megvolt minden, mégis mindenki lopott.
7. Bár minden mozgathatót loptak, mégsem volt soha leltárhiány.«
(Forrás HH) JOBBIK GONDOLAT
Fontos kiegészitő a zsidó kultúrális értékekről (KATT CIM)
Az új baloldal (régi) a kulturális marxizmus, és pszichopolitikába álcázva a multikulturalizmus
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A felsőrendű zsidó, aki nem vallásos, nem tud héberül, és nem Izraelben él, kicsoda, micsoda?
"Társadalmi méretű gazemberség és félrevezetés" - szakjogász a Kúria döntéséről
35 évet kapott egy pedofil brit zenész - Lan Watkins, semmi jel a megbánásra
Balogh István "nem emlékszik", mennyiért vette a házát