SZABAD HÍREK: Nobel díjas Szolzsenyicin:”200 éve együtt: "a Cár gyilkolása után" 5. fejezet részlet

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 276 fő
  • Képek - 21 db
  • Videók - 33 db
  • Blogbejegyzések - 8503 db
  • Fórumtémák - 1 db
  • Linkek - 2 db

Üdvözlettel,

SZABAD HÍREK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

2010/08/07 Kultúra

Szolzsenyicin az 5. fejezet ("a II: Sándor meggyilkolása után ") beszámol a fontos időszakban meggyilkolása után a cár 1881-ben Alexandar II. A gyilkosság avatták időszak zsidóellenes pogromok, korlátozások zsidóknak, és megugrottak a zsidó részvétel a forradalmi tevékenységekben. Szolzsenyicin a kezelés nagyon emlékeztet Albert Lindemann a kezelés Ézsau könnyei , és aki a zsidó vádlottak annak elutasítása az apologetikus számlák zsidó történészek által írt, és az ő ábrázolása a valódi nehézségeket, amelyeket az orosz kormány foglalkozik a zsidó népességel. Általában a feszültségek között zsidók és nem zsidók elmondta ide tükrözik a hagyományos zsidóellenes témákat, különösen a zsidók gazdasági uralom, de vannak témák is jellemző, hogy köztük a zsidók, mint egy tanult elit is széles körben elterjedt Európában abban az időben. Azt is látjuk, itt a témája a zsidó 1917. részvétel forradalmi politikai radikalizmus, amelyek eredményeként a forradalom 1917-ben.

Apologetikus megjelenések az időszak zsidó aktivisták, történészek és szervezet festett az orosz kormányt, mint a gonosz megtestesülése.1904–1905. Sőt, nem túlzás, hogy az egész szervezett zsidó közösség Nyugat-Európában és Amerikában járt, hogy kiküszöböljék illetve le járassák az orosz érdekek teljes időszak alatt 1881-1917-elsősorban a szerepét Jacob Schiff finanszírozásában a japánok az orosz-japán háború 1904-1905.

Szolzsenyicin hangsúlyozza, hogy nem volt a kormány bűnrészesség a zsidóellenes intézkedéseket, bár a kormány válasza volt kevés volt mert csak a kis számú orosz rendőrség abban az időben. Sőt, a hivatalos kormányzati álláspontot, hogy a progromok eredményeként született agitátorok hajlított a forradalom, és ezért természetesen rossz szemmel nézik a kormány.” Alexander III idézi reakciója a jelentésben az engedékenység felé progromok a hatóságok, hogy "ez megbocsáthatatlan." Rekordok előkerült 1917 után kiderült, hogy Alexander III "követelt egy erélyes vizsgálatot."

 Mindazonáltal, a mítosz, hogy az orosz kormány által szervezett pogromok volt szaporított és még ma is megtalálható a zsidó kiadványokban - mellett a rágalom, hogy Alexander személyesen gyűlölte a zsidókat.

Zsidó forrásokból is eltúlzott az áldozatok száma - egy "gyakran megjelent" forrás állítja a "nemi erőszak a nők, a gyilkosság, és ezer férfiak, nők és gyermekek."Ezek a források azt állították, hogy "ezek a zavargások ihlette ... az igazi kormány [a] már buzdítják a progromot, és akadályozták a zsidók, hogy önvédelem alkalmazzanak." Goldwin Smith , a neves 19. századi történész és határozottan zsidóellenes nézeteket (nem Szolzsenyicin által idézett), megállapította, hogy a kiadvány által forgalmazott zsidó közösség Angliában szereplő állítások számos atrocitás, amely nem volt bizonyíték. (A kiadvány a zsidó hazugságnak imbolygó befolyásolni a brit véleményt.) Ezek az állítólagos bűncselekmények szerepelnek pörkölés csecsemők életben és a tömeges nemi erőszak, köztük néhány, amely a keresztény nő lefogta Jewesses, hogy megerőszakolta a keresztény ember. A szórólap azt állította, hogy egész utcák már lebontották, és egész zsidó negyedek felgyújtották a fáklyát. Smith azt állítja, hogy beszámolók alapján a brit konzulok a térségben, "de a zavargások voltak, és sajnálatos bűncselekmény, a zsidó számla kevés volt a legtöbb esetben túlzott, és néhány olyan extravagáns mértékben. Kár, hogy zsidó tulajdon odesszai, eddig a zsidó számla szerint 1.137.381 rubelt, illetve aszerint, hogy azok a magasabb becsléseket, 3.000.000 rubelt, értékelt, főkonzul Stanley azt mondja, egy tekintélyes zsidó a helyszínen 50.000 rubelt, míg a főkonzul maga arány azt 20000 "(Goldwyn Smith (1894). esszék Kérdések of the Day , 1894, 2. kiad. Freeport, NY: Könyvek könyvtárak Press, újrakiadása 1972-ben, 243. o.).

Az agitátorok voltak motiváltak a zsidó gazdasági uralom fent tartására. A jól ismert kiadványa 1881-ben a következőt irta:

Aki megragadta a föld, az erdők, és vendéglők?-A zsidótól, muzhik (paraszt), van kérni hozzáférést biztosít a földet, néha könnyek bujkál? ... A zsidó-Bármerre néz, ahol ön kérdez, mindenütt ott vannak. A zsidó megsérti az emberek és csal őket; ital a vér "... és arra a következtetésre juthatsz a tiltakozás:" Őszinte dolgozó emberek! Ingyenesen ne adjátok magatokat!

Egy másik tájékoztató kifejtette, hogy a progromok voltak "nem a zsidók ellen a zsidók részről, a zsidó ellen Yids, vagyis kizsákmányoló népek." Ahelyett, hogy egyszerűen elutasítja ezt a magyarázatot, Szolzsenyicin mutat együtt érző ábrázolása az IS Aksakov, a kortárs védő a progromról, aki tulajdonítja a fellépések származó "egyfajta őszinte meggyőződéssel a jogosságát cselekedeteik" a kérdés "nem a zsidók egyenlő jogokat élveznek a keresztények, hanem az egyenlő jogokat a keresztények és zsidók, mintegy eltörlése tényszerű egyenlőtlenségnek. Az orosz lakosság szemben a felsőrendű zsidók. "

A kormány minisztere, Nyikolaj Ignatyev , írja le a problémát:

Felismerve az károsíthatja a keresztény lakosságot a zsidó gazdasági tevékenység ténylegesen, a törzsi és vallási fanatizmus kizárólagosság, az elmúlt 20 évben a kormány megpróbálta keverék a zsidók a többi a lakosság segítségével egy egész sor kezdeményezést, és szinte tett a zsidók egyenlő jogokat a bennszülött lakosságal. "Mindazonáltal, a jelenlegi zsidóellenes mozgalom" hagy kétséget afelől, bizonyítja, annak ellenére, hogy minden erőfeszítést a kormány, a zsidók közötti kapcsolatok és a bennszülött lakosság ezekben a régiókban továbbra is rendkívüli, mint az múltban ", mert a gazdasági kérdésekre: miután a polgári korlátozások enyhítése, a zsidók nem csak a kereskedelmet monopolizálták, de szerzett olcsón jelentős földbirtokot."Továbbá, mivel a kohézió és a szolidaritás, azok, kevés kivételtől eltekintve, rendezte minden erőfeszítést nem felé növelje a produktív ereje az állam, hanem elsősorban felé kifosztása üzleti fogásokkal a legszegényebb osztályok a környező lakosságnak." És most , miután már eltört a rendellenességek és védte a zsidókat az erőszaktól, "úgy tűnik" csak és sürgős elfogadására nem kevésbé erélyes intézkedések megszüntetésére kóros körülmények között ... A bennszülött lakosság és a zsidók, és hogy megvédje a lakosságot, hogy káros tevékenységet a zsidók ne kövessenek el. "

Ez egy kiváló beágyazásként a tulajdonságok a zsidó csoportok a hagyományos társadalmakban: kizárólagosság, a vallási fanatizmus, és a csoport kohézió (etnikai hálózatépítés) eredményező gazdasági uralom alatt különösen a szegényebb rétegek, és gyakran az összejátszás elitel. Együttesen ezek a vonások összeget csoport evolúciós stratégia. Ebben az esetben azonban az orosz kormány nem volt hajlandó magát szövetségesének a zsidókkal, és megpróbálta ", hogy megvédje a lakosságot, hogy a káros tevékenységektől amit a zsidók követtek el üzleti haszon érdekében." Ezért a konfliktus között az orosz kormány és a nemzetközi zsidó közösség 1881-1917.

Szolzsenyicin határozottan védi az állítást, hogy az indíték volt a kormánynál, hogy megvédje a vidéki lakosságtól a zsidókat. A májusi rendeletek indított nyomán a progromok megakadályozta további rendezése a zsidók nem-zsidó városok (a már ott is maradhat), és korlátozott a zsidó gazdasági tevékenység, különösen a borkereskedelemben. A kormány védelmi indíték egyértelmű: "A kormány előtt volt egy nehéz választás: bővíteni a borászati ágazat szemben a paraszt hajlam [a termelést], és így, hogy elmélyítse a paraszti szegénységet, vagy korlátozza a szabad növekedését e kereskedelmi bérbeadását. A zsidók már él a faluban marad, míg mások jönnek megállás. És ez a döntés-korlátozás-ítélték kegyetlen. "Valóban," ma ezek rendeletek festenek, mint egy határozott és visszavonhatatlanul elnyomó határa az orosz történelemben. "

Közlemény különösen a követelés a miniszter (és támogatta Szolzsenyicin), hogy a zsidók "irányított minden erőfeszítést nem felé növelje a produktív ereje az állam, hanem elsősorban felé kiaknázása a legszegényebb osztályok a környező lakosság." Zsidó gazdasági tevékenység volt, kizsákmányoló és pusztító, ami elszegényedéséhez a parasztok és a kihasználásával a gyengeségük az alkohol fogyasztás emelésével. A közös zsidó hozzáállás, hogy a zsidóság nagy hozzájárulás a gazdasági jóléte a társadalom, ahol voltak nagy számban zsidók. Bármi legyen is a valószínűsége egy ilyen Tekintettel a különböző időpontokban és helyeken, ez bizonyára nem volt a helyzet itt. Amint azt megjegyezte másutt ,

Számos példa történelmi antiszemitizmusra részt gyűlölet eredő elnyomó jellegű gazdasági kapcsolatok közötti etnikai csoportok-egy vélt nagyobb mértékben kell a viszonosság és kevésbé kizsákmányolás. Miután a kereskedőkre szükség lehet, de csökkenti a töredéke a teljes jövedelmének és a főúri mecénások lenne érdeke az adósok, és azt is megfelelnek normatív fogalmának a gazdasági jog (főleg, ha ezek a jól fizetett szakmákban). Történelmileg , zsidók gyakran összpontosul az etnikai rések mint adó-gazdálkodás, és ingatlangazdálkodás-foglalkozások voltak kizsákmányoló. A hagyományos társadalmakban ezek a tevékenységek nem voltak részei a piacgazdaság, hanem egy olyan aspektusa a kizsákmányolás által elitek. ... A középkorban és egészen a huszadik század nagy részében Kelet-Európában, a nagy többsége a hitelek tették ki az élő embereknek vagy annak közelében megélhetési, és ők sor túlzott áron követelték vissza a zsidók. Ott volt gyakran nem szabad piac jellemzően, kapott a jogot, hogy részt az ilyen tevékenységek következtében, hogy megadta franchise-egy nemes vagy egy város, amely kapott egy részét a nyereségnek. A felszámolásra függetlenül úgy gondolták, hogy tud szerezni ügyfeleiknek, azzal a kivétellel, hogy a kamatlábak időnként korlátozott, mivel a panaszok áltuk tönkretett adósok voltak.

Hitelek, kamatok mellett gyakori a középkorban (sokszor 33% -65%), egyszerűen kizsákmányoló, és aligha csoda, hogy ezek miatt gyűlöletre a része tönkrement, és mély aggodalmát adósok részéről az egyház. Ilyen körülmények között valóban hasznot arisztokrata támogatói, hanem, mint a hitel-uzsora ma egyszerűen eredményezte nyomorban túlnyomó többsége számára a vevők, különösen a szegényebb rétegek, hanem a gazdasági növekedés a társadalom egésze részére messzi volt. Hitelek tették, hogy a kétségbeesett, az nem értelmes, és a feslett inkább az emberek a jó gazdasági kilátások, akik befektetni pénzüket teremtik meg a gazdasági növekedést, ők tették ", hogy ne a jómódú gazda ... de a mezőgazdasági termelő, aki nem tudta, hogy vége megfelelnek, nem a sikeres lovag, de pazarló, a paraszt, nem akkor, amikor a növények jó volt, de mikor a hibás, az iparos, nem akkor, amikor eladta pékáru, de amikor nem tudta megtalálni a piacon. Nem természetellenesen, egy évszázaddal Egy ilyen rendszer több volt, mint minden közösségnek lehet állni, és a történet a zsidó uzsora folyamatos váltakozása meghívás, védelem, tiltakozás és elítélését. "

Egy másik zsidó kizsákmányoló gazdasági hiánypótló volt Arenda rendszer Kelet-Európában, ahol zsidó vezetők ingatlan indokolták, hogy kihasználják tárgyakat a lehető legnagyobb mértékben időszakban a bérlet. A Arenda rendszerben, a zsidó ügynök lízing hagyaték egy nemes. Cserébe egy meghatározott díj, a bérlő volna a jogot, hogy minden gazdasági termelés az ingatlan és azt is ellenőrzését továbbra is a feudális jogok (beleértve a terhes kényszermunkát követelményei) a lakosoknak:

Ily módon, a zsidó bérlő lett a parancsnoka az élet és halál feletti lakosság egész kerületek, és miután csak egy rövid távú és tisztán pénzügyi érdeke fűződik a kapcsolat, volt, szemben az ellenállhatatlan kísértésnek, hogy vág a téma, hogy az ideiglenes csont. A nemesi rendek is inkább fel rokonait, és együtt vallásosak felelős a liszt-malom, a sörgyár, és különösen a lord kocsmákban, ahol szokás a parasztok voltak kénytelenek inni. A templom rendek, ő lett a kollektor összes egyházi illetékek, állt a templom ajtó az ő fizetés tizedet fizetők, megkeresztelt csecsemők, ifjú pár, és a gyászolók. A [király] birtokok ..., ő lett a hatása a Korona minőségben, gazdálkodási ki a díjakat, adókat, és a bíróságok, valamint a díszítő elnyomás minden méltósága a királyi hatalom.20

Egy ilyen rendszer megközelíti a rabszolgaság, az egyetlen különbség az, hogy a jobbágyok kötődnek a földhöz, míg rabok szabadon vásárolt és értékesített. Az ilyen rendszerek, kevés motiváció a munka, a termelékenység és a viszonylag alacsony. 21

A májusi rendeletek eredményezett a zsidó gyűlölet felé a kormány és megugrottak a zsidó forradalmi tevékenység, melynek csúcspontja a bolsevik forradalom.Bár a pirogromok származik főleg az ukrán lakosság, az oroszok nem bocsánatot, és a progromok mindig kötődik a nevét az orosz." Zsidó szervezetek a világ többi része, ezért ellenezte Oroszország, amely gyakran a díjat a hűtlenség miatt . A zsidó vágya, hogy javítsa a kezelés az orosz zsidók ellentétes a nemzeti érdekeket számos országban, különösen Franciaországban, amely lelkesen dolgozzon egy németellenes szövetség nyomán a vereség a francia-porosz háború. Angliában az első világháború alatt a zsidók, akik emigráltak Oroszországból gyakran megtagadta a katonai szolgálat, mert Anglia szövetségese Oroszország (lásd itt , 67. o.). hűség kérdések, amelyek a saját nap köré épülnek a szorgalmazzák a háborúk Közel-Kelet nevében Izrael, egyáltalán nem egyszerűen canards, mint általában azt állította, a zsidó szervezetek.

Szolzsenyicin is rámutat, hogy a kormányt akarták jobban kézben tarthassa a zsidó lakosságot, mert a "folyamatos hiány a zsidó sorkatonák katonai szolgálat volt megfigyelhető, különösen ha összehasonlítjuk a sorozás a keresztények."

Bár a zsidók kerülni a tervezetet, akkor erősen felülreprezentáltak a felsőfokú oktatásban, és a kormány aggódik a növekvő forradalmi érzelmű hallgatók körében, különösen a zsidó diákok. Kvóták 5-10% hozták létre az egyetemeken, motiváltak, részben az aggodalom zsidó forradalmi tevékenység miatt.

Végül, Szolzsenyicin helyesen elutasítja azt az ötletet, hogy a május szabályzat a fő oka a tömeges kivándorlás Oroszországból. Sokkal fontosabb volt a zsidó túlnépesedés. Zsidó volt a legmagasabb a népesség növekedése olyan európai szakértői csoport a 19. században, és egyszerűen túllépték a gazdasági rést, ami a nagy szegénység lett a zsidóknál.

Ezt a növekvő gazdasági uralom ment együtt a nagy népesség növekedését a zsidóknál. Nem csak a zsidók alkotják nagy százalékban a városi lakosság, egyre inkább áttért a kis városok és a vidékre. [A május szabályzat célja, hogy korlátozza e zsidó kufárokat.] Röviden, a zsidók már túllépték gazdasági hiánypótló: A gazdaság nem tudta, hogy támogassa ezt a virágzó zsidó lakosság a legkülönbözőbb álláspontok, hogy zsidók hagyományosan töltött, azzal az eredménnyel, hogy a nagy része a zsidóság vált belecsúszni a szegénységbe. Az eredmény egy bogrács az etnikai ellenségeskedés, a kormány forgalomba különböző korlátozásokat a zsidó gazdasági tevékenység, a burjánzó zsidóellenes magatartás, és a növekvő zsidó kétségbeesés.

A fő zsidó válasz ez a helyzet megugrottak a fundamentalista szélsőségesek, hogy coalesced a haszid mozgalom, majd később a tizenkilencedik században, a politikai radikalizmus és a cionizmus, marxizmus mint megoldást a zsidó problémákra. J Zsidó lakosság a kelet-európai volt a legmagasabb a természetes szaporodás bármely európai népesség a tizenkilencedik század, a természetes növekedést 120.000 évente a 1880-as években és az általános növekedése az Orosz Birodalom 1-6000000 során a XIX-ban. Antiszemitizmus és a felrobbanó zsidó lakosság, együtt a gazdasági balsors, voltak kritikus jelentőségű termelő a puszta számok az elégedetlen zsidók álmodott felszabadító különféle messianisztikus mozgalmak, az etnocentrikus miszticizmus a Kabbala, a cionizmus, illetve az álom egy marxista politikai forradalom.

I Végezetül, Szolzsenyicin álláspontját jól dokumentált és jól illeszkednek a történészek munkáját, mint Albert Lindemann. Kétségkívül egy él az ő nézeteit. Ő játssza a zsidók, mint a kizsákmányoló osztály fölött a parasztság, védi a kormányzati intézkedéseket, és megállapítja, hogy a zsidók bántó bemutatott portrék orosz intézkedések, amelyeket használni rally saját népük és befolyását nyugati kormányoknál Oroszország ellen. Meghozatala során az elfogult nyilatkozatait zsidó kommentátor, az érzés jön át, mint ő reakciója a gondolatot, hogy a zsidók emigrációba kényszerült, mert a május rendeletek:

Várj egy percet, hogy hogyan dobja a zsidókat, és egy egész millió, hogy? Ugye nyilvánvalóan csak megakadályozzák az újonnan érkezetteknek? Nem, nem! Ez már felvette és elküldte gördülő: 1882-től, hogy a zsidók nem csak tilos élni a falvakban mindenütt, de minden városban is, kivéve a 13 guberniyas, hogy ők költöztek vissza a shtetls "a Pale "-, ezért a tömeges kivándorlás zsidók Oroszország kezdte! [i] [I]

Nos, a dolgokat. ...

Mint szellemi ellenfelei, Szolzsenyicin az etnikai nacionalista - de a tények az ő oldalán áll az igazság.

Kommentál

Egy adalék ahhoz a gondolathoz, hogy a kommunizmus, szocializmus a zsidók uralkodását biztosítása a társadalom felett. Uralkodása, hogy saját zsebbe vágja a tőke vagy állami tulajdon bevételeit.

[i] [I] Yu. Yu. Larin . A zsidók és az antiszemitizmus a Szovjetunióban, p. 52-53.

(theoccidentalobserver.net/amerikai alapján JOBBIK GONDOLAT)

Címkék: kultúra

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu