Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SZABAD HÍREK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SZABAD HÍREK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Múlt pénteken mutatták be a Nemzeti Színházban Alföldi Roberta legújabb rendezését, a Magyar ünnep
című darabot. A Závada Pál által elkövetett színmű a második bécsi
döntés, majd a revíziót követő évek magyar történelmét akarja
feldolgozni, de talán mondanom sem kell, hogy a kétfelvonásos darab
hangulatának és üzenetének, az égegyadta világon semmi, de semmi köze
nincs a magyar valósághoz. A "mű”, ahogy az az utóbbi években már lenni
szokott, ismét egy sajátos közel-keleti ízlésrendszer szerint akarja az
eseményeket reprezentálni számunkra.
A történet az erdélyi
bevonulás idején kezdődik, majd hét esztendőn keresztül követi nyomon
három, egymással kusza kapcsolatban élő sváb, zsidó és félzsidó magyar
család sorsát. Így aztán főkarakterként feltűnik egy félzsidó, modern
fényképésznő, annak barátnője, a zsidó divatáruboltos Emma, annak
kisfia, a kiskamasz Palcsi és férje, a munkaszolgálatos Dezső. De van
még egy sváb származású, zavarodott katonatiszt és megjelenik a
színpadon annak testvéri féltékenység miatt szélsőségekre hajló
antiszemita öccse is.
Ha valakinek még hiányérzete lenne, azt
szeretném megnyugtatni. Természetesen van buzi is a darabban, aki egy
zsidó segédlelkész képében jelenik meg, és persze vannak még kurvák, na
és persze gonosz papok. Azt hiszem ennél többet a fővárosi, liberált
értelmiség nem is kívánhat magának. Az igények már a szereposztásnál ki
vannak elégítve, innen pedig már az előadás minden perce ünnep.
A mű legfontosabb üzenetét Roberta a bemutató után eképpen foglalta össze: „1940 augusztusát sokak örömmámorban élték meg, másoknak azonban rémálmot jelentett.”
E mások közé tartozik a darab szereplőinek nagy része, akik azért
fogadják aggodalommal a visszatérést az anyaországhoz, mert így
érvényesek lesznek rájuk az itthon meghozott zsidótörvények.
Az
persze egyátalán nem zavarja az igazgató urat, hogy annak idején
Magyarországhoz képest Romániában már hónapokkal korábban érvényben
voltak ezek a szabályozások. Arról már nem is beszélve, hogy a honi
törvényekkel ellentétben, a románok lényegesen jobban korlátozták abban
az időszakban a zsidók jogait. Így az egyátalán nem igaz, hogy a
visszacsatolt terülteken élő zsidók rosszabb helyzetbe kerültek volna,
mint amikor még a románok fennhatósága alatt éltek.
De lépjünk
túl ezen a kis ”apróságon”, és térjünk vissza a darabhoz, mert azért azt
érdemes felidézni, hogy Alföldi mivel próbálja meg szemléltetni, hogy
milyen eszközökkel próbálja meg bemutatni a felvilágosult és persze értő
közönségének az akkori történéseket.
Gondolom, abban nem lehet
vita, hogy egy ilyen történelmi eseményt feldolgozó műben az nagyon
zavaró lenne, ha nem lenne benne dugás. Van. Hol férfi a férfival, hol
nő a nővel bújik össze, van továbbá gatyaletolásos szexjelenet és
asztalon való ”szeretkezés” is. Aztán a történelmi események – mily
meglepő fordulat - feloldódnak egy transzvesztita revüshowban, hogy
aztán a történéseket tovább szője egy ordenálé módon előadott hazafias
dal. Majd a mű csúcspontjaként előjönnek a magyar honvédbakák, akik
ráverik a farkukat Nagy-Magyarországra…
A végén pedig az értő közönség tapsol.
Az
egészben pedig az a ”legszebb”, hogy a Zavada ezt a művet a Nemzeti
Színház egy korábbi pályázatára írta, melyben a Tízparancsolat alapján,
egy-egy parancsolat témájára kellett egy-egy színdarabot alkotni. Závada
Pál a harmadik parancsolat bemutatását választotta, mely így szól: „Az Úr napját szenteld meg!”
Ha pedig még ehhez hozzávesszük Alföldi nyilatkozatát, mely szerint: „A
darab rólunk szól, népeink, nemzeteink, etnikumaink, felekezeteink
megbecsülésére tanít. Závada Pál ebben a művében szándéka szerint
mindent összefoglalt, amit Istenről, hazáról és családról mondani
szeretne”, akkor nekünk itt végén már csak egyetlen egy apró kis gondolat marad:
Elmentek ti a bús picsáb@. (radikal.puzzle.com)
KommentálSzerintem a zsidó és a félzsidó nagy történelmi kérdése, hogy a szexuális kultúráját fogja e tudni folytatni. A homoszenzualitást, pedofíliát.Mijen ideológia alapján? Ime (KAT CIMRE)
JOBBIK GONDOLAT
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A zsidók által kitalált koncentrációs táborról: a Gulág
Delfinfaragvány az Árpád háznál.
Rézkori sírhelyet fedeztek fel Bulgáriában
Megtalálhatták a náci atomprogram radioaktív hulladékait